Jump to content

Photo

Ghostbusters III

• Please log in to reply
125 replies to this topic

#26 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 22 November 2007 - 19:01

Teasern till Ghostbusters III kan ni nu ladda ner HÄR! (fast den ger absolut inget alls)
Fast jag vill varna för att saker och ting har tagit en väldigt stor och oväntad vändning. Filmen har förvandlats till ett TV-spel istället (antagligen efter att de fick mycket dålig kritik ang. manuset till filmen). Så Ghostbusters III är nu ett TV-spel som kommer släppas på alla konsoller (och jag menar verkligen ALLA konsoller) samt PC i slutet av 2008. Fortfarande samma Manus fortfarande skrivet av Harold Ramis, Dan Akroyd (Fast en ny story. Ghostbusters Goes to Hell-storyn har skrotats) och Harold Ramis, Dan Akroyd, och Bill Murray kommer fortfarande göra rösterna. Bara mediet som har förändrats. :P
Det ryktades mycket om ett TV-spel var på G i somras och nu visade det sig vara den nya filmen som oväntat blivit spel istället.
Spelet påbörjades redan 2006 men höll på att skrotas då de förlorade rättigheterna antagligen pga den kommande filmen. Dan Akroyd räddade sedan spelet genom förslaget att slå ihop dem båda till ett projekt.
Jag känner mig lite orolig att spelet ska bli dåligt genom att vara på så många platformar. Oftast tar grafik och kontroll stryk. Men spelet ser rätt snyggt ut på bilderna.

Bilder
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#27 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 23 November 2007 - 00:22

Okej ett spel kan ju säkert bli kul men nog hade en film blivit fan så roligare :(

Winter is Coming

#28 Supertreck

Supertreck

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,113 posts

Posted 23 November 2007 - 00:37

Nä då är Ghostbusters som spel bäst på Commodore 64 :)

#29 Walker

Walker

Rear Admiral

• Aktiv member
  • 3,025 posts

Posted 23 November 2007 - 00:54

Nä då är Ghostbusters som spel bäst på Commodore 64 :)

Tror det var det första "dataspel" jag spelade hos kompisar som hade en sådan lyx som hemdator. ^_^
Var rätt kul som spel, om jag minns rätt.

Suck, youtube-filmen krånglar som vanligt

http://www.youtube.c...feature=related

Edited by Walker, 23 November 2007 - 01:13.

#30 Mjolnir

Mjolnir

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,000 posts

Posted 23 November 2007 - 01:05

Tack och lov. Det här är en relik som fullkomligt dryper av 80-tal och funkar sämre ju längre bort från den tiden man kommer. Bara signaturmelodin är så cheesy att den är pinsam. Vissa fenomen bör verkligen inte återupplivas.

#31 Walker

Walker

Rear Admiral

• Aktiv member
  • 3,025 posts

Posted 23 November 2007 - 01:11

Men du som är så ung kan väl knappast ha minnen av 64-tiden, eller fick du ärva storebrorsans gamla dator?

Den här filmen var bättre :)

Edited by Walker, 23 November 2007 - 01:12.

#32 Mjolnir

Mjolnir

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,000 posts

Posted 23 November 2007 - 01:27

Jag menar Ghostbusters som fenomen, inte spelet. Även om det knappast är nån höjdare nuförtiden heller.

Hade faktiskt spelet till min enda konsol någonsin, Sega Master System. Det var en sån där ripoff som säkert kostade hundratals kronor och hade på sin höjd några timmars spelvärde. Spel-oskuld som man var då satt man ju med det betydligt längre. Men numera kan inte ens nostalgins öga färga det rosenrött.

#33 Walker

Walker

Rear Admiral

• Aktiv member
  • 3,025 posts

Posted 23 November 2007 - 01:50

Jag menar Ghostbusters som fenomen, inte spelet. Även om det knappast är nån höjdare nuförtiden heller.

Hade faktiskt spelet till min enda konsol någonsin, Sega Master System. Det var en sån där ripoff som säkert kostade hundratals kronor och hade på sin höjd några timmars spelvärde. Spel-oskuld som man var då satt man ju med det betydligt längre. Men numera kan inte ens nostalgins öga färga det rosenrött.

Ok då fattar jag, kan hålla med om att fenomenet Ghostbusters är lite ålderstiget idag..men att det förtjänar sin plats bland 80-talsnostalgiska ikoner på gott och ont. :)

När jag kollar på videon känner jag lite nostalgi, ord som bandstation, Tac-2, Load"Wintergames",8,1, run osv dyker upp på nytt..

#34 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 23 November 2007 - 09:15

Det där spelet är ju hur kul som helst. *Kramar emulatorn*

Minns att man kunde fuska genom att lämna namn tomt och ange en 451 (tror jag det är) som banknummer. Då fick man 100000 och handla för. :D

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#35 Corto Maltese

Corto Maltese

Lieutenant Commander

• Validating
  • 160 posts

Posted 23 November 2007 - 15:35

Jag är varken intresserad av en ny film eller ett nytt spel. Tycker att filmerna låg rätt i tiden när dom kom och jag tror inte att vi i dagsläget verkligen behöver en ny film eller ett nytt spel.

#36 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 23 November 2007 - 16:07

Det där spelet är ju hur kul som helst. *Kramar emulatorn*

Minns att man kunde fuska genom att lämna namn tomt och ange en 451 (tror jag det är) som banknummer. Då fick man 100000 och handla för. :D

Ja, verkligen. Jag har det på mitt gammla Sega Master System och jag har verkligen spenderat hundratals timmar på spelet. Fast aldrig klarat det för det är jäkla svårt. Speciellt eftersom man inte kan spara utan dör man så får man börja från början igen.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts

#37 Spacer

Spacer

Senior Captain

• Members
  • 591 posts

Posted 23 November 2007 - 22:37

Nej att göra en ny film eller spel om Ghostbusters känns ungefär lika hett som det var att göra en ny animerad film om Turtles. Inte alls med andra ord.
Jag nöjer mig själv iaf med att damma av originalen om jag vill ha Ghostbusters nostalgi..

Bara signaturmelodin är så cheesy att den är pinsam.

Men det är ju det som är så härligt med den! :rambo:

#38 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 23 November 2007 - 23:02

Nej att göra en ny film eller spel om Ghostbusters känns ungefär lika hett som det var att göra en ny animerad film om Turtles.

Det där motsäger ju sig själv med tanke på att den animerade Turtles-filmen TMNT (Teenage Mutant Ninja Turtles IV) hade premiär i år, är jättebra och blev en stor hit. För att inte glömma den nya prisbelönta TV-serien som är på sin 7:e säsong och anses vara den bästa animerade action drama serien någonsin. (Ärligt talat så är det att underskatta serien för den är mycket bättre än så, om man räknar bort säsong 6 som inte var något vidare)
Dessutom så var den gammla TV-serien en komedi-serie som saknade mycket sammanband med serietidningarna vilket den nya TV-serien och filmen är raka motsatsen så det är en rätt dålig jämförelse.
Om du därimot sagt en ny animerad fortsättning på den gammla TV-serien så hade jag förstått din poäng.
-Sora, Kingdom Hearts

#39 Spacer

Spacer

Senior Captain

• Members
  • 591 posts

Posted 23 November 2007 - 23:44

Whops. Jag borde nog varit mer tydlig.
Jag uttryckte mig alltså rent subjektivt och menade att jag själv inte tilltalades speciellt mycket av den animerade TMNT filmen. Sen att den är en succé och går hem hos många andra är ju en annan sak. :)
Jisses jag hade ingen aning om att det fanns en ny serie på SJU säsonger. Har den sänts i Sverige?

Edited by Spacer, 23 November 2007 - 23:45.

#40 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 23 November 2007 - 23:53

Redan sju säsonger? Har länge velat se den men det har inte blivit av.

Winter is Coming

#41 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 24 November 2007 - 03:44

Jisses jag hade ingen aning om att det fanns en ny serie på SJU säsonger. Har den sänts i Sverige?

Jag tror det. Sänds också rätt ofta på Nickelodion (eller vad den heter).

Redan sju säsonger? Har länge velat se den men det har inte blivit av.

Ja, eller säsong 7 ska börja sändas i början av nästa är. Den blev försenad eftersom de fick börja om efter den flopp som säsong 6 blev. 4Kids fick för sig att de ville ha häftigt, lätt, komiskt och rymdigt framtidsäventyr och bestämde att säsong 5 (senare omdöpt till säsong 6 Fast Forward) skulle handla om hur Turtles hamnade 99 år in i framtiden och blir kändisar. De som gör serien hade redan gjort över halva säsongen när beslutet gjordes så den säsongen släpptes på DVD som säsong 5 aka The Lost Season för att avsluta storyn som börjades i säsong 4 och slutade i en cliffhanger.
Fast de hade totalt missat vad fansen ville och inte fattat att det inte bara var Turtles själva som de gillade utan själva grejen med dem levandes i vår värld kämpandes mot mäktiga fiender som hotar världen.
Tyvärr så är det inte enda grejen som de missat för de tvingade skaparna att göra om serien till mer Stand Alone då de första 3 säsongerna var starkt arc baserade och bara innehöll ett väldigt fåtal Stand Alone avsnitt (de flesta var 2-5 delars äventyr). Tyvärr så ville de sikta in sig mer på barnen, som inte är så intreserade av arc. Det är problemet med 4Kids. De missar totalt att Turtles största fanbase är de som såg den gammla TV-serien som barn och nu är äldre. Fast som en barnkanal så ser de att de flesta tittarna är 18-49 år, som ett stort misslyckande och miss av målgruppen. :rolleyes:
Iallafall, när filmen visade sig en mycket större hit än de trodde så bestämde PTB sig för att låta dem flytta tillbaka serien till nutid och till hur den var innan. Tyvärr så var halva säsong 7 redan klar så nu måste de åter göra om säsong 7 och därför så är säsongen försenad. Troligen så släpps andra säsongen av FF på DVD senare.

Nu har jag babblat en massa onödig fakta igen. :P
Iallafall, tycker deffinitivt att du ska ta och se serien. De första 3 säsongerna är så otroligt bra (När man börjar se dem så är det svårt att sluta). Även säsong 4 är bra, även om det är mycket Stand Alone avsnitt i den, och har en fantastisk karaktärsutveckling samt ett bra säsong storyarc.
-Sora, Kingdom Hearts

#42 Erika

Erika

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,783 posts
  • Interests:Böcker, serier, film, TV-serier, TV-spel m.m.

Posted 24 November 2007 - 09:07

Jag nöjer mig själv iaf med att damma av originalen om jag vill ha Ghostbusters nostalgi..

Eller titta på "The Real Ghostbusters" :wub:

Bara signaturmelodin är så cheesy att den är pinsam.

Men det är ju det som är så härligt med den! :rambo:

Precis. :) Dessutom finns det betydligt värre låtar här i världen ...

#43 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 24 November 2007 - 15:42

Sedan är det rätt coolt att filmen är baserad på en Musse/Kalle/Långben kortfilm. :P
Musikvideon använder klipp från både Ghostbusters filmen och Disney kortfilmen.
-Sora, Kingdom Hearts

#44 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 24 November 2007 - 20:04

Jaså?? Vilken kortfilm var det? Skulle jag gärna vilja se. :)

Ang. TMNT's nya serie. Förvånar mig verkligen inte att den är bra, även om jag bara sett kanske 2 avsnitt allt som allt. Inte bara för att Laird fått vara med och tycka om den, men även för att den är gjord av Mike Young Productions, som även gjorde den nya MASTERS OF THE UNIVERSE. ^^

Många av oss He-man fans tyckte att den nya serien var rent fantastisk, och bättre än nästan allt utom Justice League, då den kom i början av decenniet. (2002-2003) Tyvärr blev den ingen stor hit, och lades ner efter 2 säsonger. :( Precis som leksakerna...

#45 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 24 November 2007 - 22:09

Kortfilmen Ghostbusters/Lonesome Ghosts där Musse, Kalle och Långben jagar spöken i ett gammalt hus. Långben säger repliken "I ain't scared of no ghost".
-Sora, Kingdom Hearts

#46 Spacer

Spacer

Senior Captain

• Members
  • 591 posts

Posted 25 November 2007 - 01:05

Vill utveckla mitt resonemang lite varför jag var negativt inställd till en ny film, som nu visserligen inte blev av. Jag tycker att de två första är så pass bra och fortfarande funkar om man är sugen på Ghostbusters att en ny film med nya skådisar just nu känns överflödig och onödig. Men hade de gjort en ny Ghostbusters hade jag helst sett en Live-Action variant.

Edited by Spacer, 25 November 2007 - 01:05.

#47 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 04 December 2007 - 23:23

Live-Action variant finns nu. Men det är en amatörfilm.
Fast helt illa tycker jag inte det ser ut att vara i alla fall.

Hemsida
Trailer 1
Trailer 2

Går även att se helt lagligt via hemsidan eller ladda ner via torrent.

Winter is Coming

#48 Supertreck

Supertreck

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,113 posts

Posted 04 December 2007 - 23:50

Vill utveckla mitt resonemang lite varför jag var negativt inställd till en ny film, som nu visserligen inte blev av. Jag tycker att de två första är så pass bra och fortfarande funkar om man är sugen på Ghostbusters att en ny film med nya skådisar just nu känns överflödig och onödig. Men hade de gjort en ny Ghostbusters hade jag helst sett en Live-Action variant.

Japp precis. Det är som att Robert Weels skulle försöka piffa upp låten Whole lotta shaking going on
som Jerry Lee Lewis brukar sjunga. Det kanske låter häftigt med inte den standard av 50-tal som Jerry Lee Lewis
alltid håller sig till.

Och är man mer hemma i en slags karaktäristiskt stil av framförandet av något
så skulle moderna grejer och nytänkandet förstöra hela illusionen idag.

Edited by Supertreck, 04 December 2007 - 23:51.

#49 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 05 December 2007 - 07:07

Kortfilmen Ghostbusters/Lonesome Ghosts där Musse, Kalle och Långben jagar spöken i ett gammalt hus. Långben säger repliken "I ain't scared of no ghost".

Sant, men vad jag förstått Aykroyd och Ramis så tog de även inspiration från andra amerikanska klassiker,tror att Three Stoges jagade spöken i nån klassiker som Aykroyd nämner i Ghostbuster DVDn (klart att jag har boxen)

Ghostbusters III skulle ha varit kul som film, visst det är en relik från 80-talet,men typ hälften av det som varit poppis(eller i allafall väkts till liv med varierande resultat) har varit reliker från 80-talet. Även om filmen kunde ha varit pinsam så kunde den även varit något kul för oss som gillar konceptet.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#50 Supertreck

Supertreck

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,113 posts

Posted 05 December 2007 - 16:14

Sant, men vad jag förstått Aykroyd och Ramis så tog de även inspiration från andra amerikanska klassiker,tror att Three Stoges jagade spöken i nån klassiker som Aykroyd nämner i Ghostbuster DVDn (klart att jag har boxen)

Ghostbusters III skulle ha varit kul som film, visst det är en relik från 80-talet,men typ hälften av det som varit poppis(eller i allafall väkts till liv med varierande resultat) har varit reliker från 80-talet. Även om filmen kunde ha varit pinsam så kunde den även varit något kul för oss som gillar konceptet.

Tyvärr du. Att härmar efter gamla filmers konstruktion är väl inget svårt.
Men , det svåra är att konstruera något eget specifikt och skapa samma typ av komik
som blir lika underhållande kul i nutid.

En ny film i samma klass skulle inte gå hem idag, eller det vanliga att man anpassar allt till
hur alla andra filmer idag är gjorda. Ett överslätat allmänbildande i förhållande till nutidens filmer

Kan inte filmer stå för sig och vara en ny modern film utan nån fullständig anknytning till Ghostbusterfilmerna?

Vad kan hända i den nya filmen i sådan fall? Ska kanske en hel stad dränkas i ondska
så att en mindre atombomb behövs för att spränga bort alla spöken.

Eller ska spöken bli moderna och bosätta sig i folks datorer och så spricker
sladdarna och grönt klet rinner ut. gummit på sladden har töjt sig.
Spöken använder internet som färdmedel

Edited by Supertreck, 05 December 2007 - 16:17.