Jump to content

Photo

Vad spelar du just nu?

• This topic is locked This topic is locked
1000 replies to this topic

#26 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 11 March 2007 - 01:02

Spelade precis igenom Half-Life 1 och 2. Ettan hade jag aldrig klarat tidigare mest p.g.a att jag inte har haft spelet :P
Även tvåan köpte jag för bara ett par månader sen och installerade det för en vecka sen och klarade det för första gången igår. Fantastiskt spel! Inte så konstigt att den fick 35 Game of the year awards! Ska i nästa vecka köpa Episode 1 också :)

Winter is Coming

#27 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 11 March 2007 - 01:19

Köpte du den där special Half-Life boxen med alla expansionerna som släpptes nyligen för 50 kr? Min systerson köpte den på Sci/Fi mässan i Malmö.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#28 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 11 March 2007 - 01:24

Köpte nån som kallas för Game of the year edition

Winter is Coming

#29 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 11 March 2007 - 02:20

Har börjat spela Splinter Cell: Chaos Theory. Alltid mys att smyga omkring i dom här spelen med Michael Ironside muttrandes då och då . :)

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#30 Kizmiaz

Kizmiaz

Wanderer of the Wastes

• Aktiv member
  • 1,880 posts

Posted 11 March 2007 - 09:46

Need for speed - Most wanted

Braka fram i 200 knyck mitt i centrum med snuten hack i häl, HOHO! :thumbsup:

Need 4 Speed är nog det enda spel som fått mig att skrika SNUTJ***L!! åt monitorn... :blush:
../l、 Getting old is when a narrow waist and a broad mind change places!
(゚、 。 7
 l、 ~ヽ You can be on the right track and still get hit by a train!
 じしf_,)ノ

#31 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 11 March 2007 - 11:49

Sitter och spelar om Batman Begins igen.
Spelade igenom det alldeles för snabbt första gången (även om det nu är ett ganska kort spel) för att få tillgång till den riktiga dräkten. (Inte den gamla med en gul oval runt märket, utan den då symbolen sträcker sig över hela bröstet), så nu riktigt njuter jag av att smyga runt som Batman igen :D

Någon som spelat igenom DMC3, för övrigt? Har fastnat på anda Vergil-fighten, killen är ju helt sjuk :c

Edited by Hofling, 11 March 2007 - 11:52.

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<

#32 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 11 March 2007 - 11:53

Är Batman Begins ett bra spel? Till vilken konsoll spelar du, eller är det datorn? :)
Har nästan tragglat igenom mig hela Marvel Ultimate Alliance. :)
*Hockey och superhjältar*

#33 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 11 March 2007 - 11:56

Har nästan tragglat igenom mig hela Marvel Ultimate Alliance. :)

Gjorde jag också relativt nyligen, vad tycker du om det spelet?

Winter is Coming

#34 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 11 March 2007 - 12:08

Tja, det är väl som X-Men Legends-spelen, men jag gillar det...om inte bara för den stora nördglädjen att spela som Fantastic Four eller som Spidde eller Daredevil så är det stoooort och lätt att leva sig in i. :)

#35 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 11 March 2007 - 12:10

Är Batman Begins ett bra spel? Till vilken konsoll spelar du, eller är det datorn? :)

De flesta spel som inte är FPS köper jag till PS2 nuförtiden, då det känns skönare, och jag behöver inte bekymra mig om huruvida jag har en tillräckligt bra dator osv. Så Batman Begins är till PS2 :)

plus att sitta i soffan med fötterna på bordet och luta sig tillbaks medans man spelar på en 32" är skönare än en 19" :P

Och jag är ju ett batman-fan, så jag är ju partisk, men jag tyckte det var ett helt OK spel. Lite för kort egentligen, men uppdragen var intressanta.
Att smyga runt och skrämma skurkarna för att seden flyga ned och dra med dem upp i skuggorna är helt enkelt priceless :thumbsup:

Edited by Hofling, 11 March 2007 - 12:13.

#36 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 11 March 2007 - 12:16

Smyga är alltid kul i spel. ^_^
Är det billigt vid det här laget? För det spelet blev väl ingen succé direkt?

#37 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 11 March 2007 - 12:20

Jag köpte det för 99kr på Ica supermarket i Ronneby, så jag vill påstå att det är gansla billigt, ja :)

Och Jag rekommenderar starkt att spela om det igen med klassiska dräkten :P

BB-dräkten i all ära, den ser helt Ok ut, men det är något speciellt med att dra på sig de grå trikåerna och spöa upp skurkar och kasta bataranger :P

edit; stavfel

Edited by Hofling, 11 March 2007 - 12:24.

#38 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 11 March 2007 - 12:23

Rykten går om att Bats ska ha en ny/annan dräkt i the Dark Knight, så kanske är den närmare de gråa trikåerna...oh, för nittionio kronor hade jag lätt köpt det där spelet... ^_^

#39 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 11 March 2007 - 12:56

Oj, det ryktet hade jag inte hört innan. Jag hoppas faktiskt att de har en som är mer lik trikåerna. Då blir det väl den första riktiga filmen sen Adam West sprang runt i trikåer?

Fanfilmer såsom Dead end räknas inte, givevis :P

#40 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 11 March 2007 - 13:22

Inget som säger att det skulle vara en mer trikålik dräkt, men (jag tror det var) Christian Bale hade inte varit helt nöjd med dräkten i ettan, och då avslöjade Nolan att det skulle komma en ny dräkt i the Dark Knight. :)

http://www.aintitcool.com/node/31822

#41 Insikt

Insikt

Lieutenant

• Members
  • 98 posts

Posted 11 March 2007 - 13:34

Har precis börjat spela Vanguard Saga of Heroes som är ett MMORPG.
Riktigt roligt är det. Man kan skaffa hus och båt eller syssla med diplomati och en massa annat. Hur mycket möjligheter som helst.
RögleBK i elitserien!

#42 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 11 March 2007 - 16:10

Need for speed - Most wanted

Braka fram i 200 knyck mitt i centrum med snuten hack i häl, HOHO! :thumbsup:

Need 4 Speed är nog det enda spel som fått mig att skrika SNUTJ***L!! åt monitorn... :blush:

Jasså? Själv tycker jag att jag skriker det varända gång en polis sabbar något för mig i t ex GTA för absolut ingen orsak. :P

Inget som säger att det skulle vara en mer trikålik dräkt, men (jag tror det var) Christian Bale hade inte varit helt nöjd med dräkten i ettan, och då avslöjade Nolan att det skulle komma en ny dräkt i the Dark Knight. :)

http://www.aintitcool.com/node/31822

Så jag har förstått det så var dräkten en mardröm för Christian Bale. Den vägde ett ton, han hade svårt att andas och dessutom så tog det många timmar att få på honom den (De fick smörja in hela kroppen på honom för att kunna få på honom den).
Så jag kan fatta att han vill ha en ny. :P
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts

#43 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 11 March 2007 - 16:35

Ja, fast om du har sett extramaterialet till Batman Begins så säger Bale också skämtsamt att det är värt det, för att han får vara Batman. Nu är det däremot inte poängen, utan att Bats som en "plot point" i Dark Knight skaffar sig en annan dräkt.

#44 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 11 March 2007 - 17:18

De säger väl att anledningen dels var att han tränat så extremt mycket och blivit så biffig så de var oroliga för att den inte skulel passa?
Var ett tag sen jag såg på extramaterialet, men jag har för mig att han blev större än vad de trodde och var väldigt lättade över att han fick på sig den överhuvudtaget.
Nåja, ska bli intressant att se den nya dräkten iaf :)

Edited by Hofling, 11 March 2007 - 17:20.
Stavfel

#45 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 11 March 2007 - 17:29

Just det ja. Han fick svälta ner sig där rentav va?

#46 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 11 March 2007 - 18:13

Jag tror inte det... Om jag minns rätt så var de bara oroliga över att han inte skulle få på sig den när de såg hur vältränad han var (innan hade han ju spelat nån anorektiker i en film och varit trådsmal), men det visade sig att han fick påsig den, så han behövde inte banta ned sig.

Så tror jag det var iaf. Crusader skrev ju något om att han smörjades in när han skulle i dräkten så jag tror det kan ha vart så.

#47 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 11 March 2007 - 18:49

På extramaterialet är jag nästan hundra på att han var nästan "tjock" inför inspelningen, han hade tränat och ätit upp sig för mycket. Men det är riktigt att han var med i the Machinist precis före Batman Begins.

#48 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 11 March 2007 - 19:06

Ok, kan ha varit jag som missuppfattat det hela, jag trodde de sa att han var alldeles för muskulös osv

#49 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 21 March 2007 - 21:51

Kör vidare med Half-Life, nu spelar jag HL2 Episode 1 :D

Winter is Coming

#50 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 21 March 2007 - 22:51

Kör vidare med Half-Life, nu spelar jag HL2 Episode 1 :D

Lyckost. <_< Half-Life 2: Orange Box har blivit försenad IGEN. :(
Boxen med Half-Life 2, Half-Life 2: Episode One, Half-Life 2: Episode Two, Team Fortress 2 och Portal skulle släppas nu på våren men har nu blivit ändrat till hösten 2007.
Jag, som fortfarande bara spelat demot till Half-Life 1 och 2, längtar som galet till detta. :) (Köpte nyligen Half-Life 1 till PS2)
Dessutom så kommer Half-Life 2: Episode Three och den helt nya historian Half-Life 2: Episode Four att komma vid ett senare tillfälle.
-Sora, Kingdom Hearts