Jump to content

Photo

Föreslå album för mitt bibliotek! ^^

• Please log in to reply
29 replies to this topic

#26 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 15 October 2007 - 18:54

Håller på och läser where Stalks the Sandman, och jag fick idag konfimation att både Farbror Joakims liv och Modesty Blaise 1967-68 är på ingång, och kommer vara färdiga för läsning nu i veckan! :)

Känns fint, att mina ansträngningar har börjat ge lite resultat. Fått ihop en halvdan samling, eh? Mina herrar? ;)

Lade även ett nytt förslag, denna gång återigen på All Star Superman volym 1. Den här lilla guldbiten kommer jag att fortsätta att föreslå lite då och då, eftersom det är en såpass bra serie att jag bara måste få läsa den i pappersform.

Edited by PredaBot, 15 October 2007 - 18:55.

#27 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 15 October 2007 - 22:14

Haha, keep up the good work! Gillar verkligen ditt initiativ, är det här något som vem kan helst kan göra? Eller har du en speciellt creddig position med mycket inflytande? :)
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#28 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 17 October 2007 - 00:57

Har en riktigt dålig position med lite inflytande, som alla andra. :P Dock så är huvudbiblioteket för min kommun nybyggt, och måhända dom har mer pengar för tillfället, till lite mer böcker att fylla ut dessa nya riktigt stora lokaler. :)

Men ja, alla kan göra detta. =) Gäller bara att kolla nog innan vad som finns, tänka noga både pris och popularitetsmässigt på vad du vill ska finnas på ditt biblo, och sen sätter du igång.

EDIT: YES!! Har nu både Modesty Blaise vol3 och Scrooges Life i mina händer :D Nu ska jag återuppta kampen för Superman Chronicles, den måste vi bara ha på mitt biblo! :)

Sen håller jag på att kolla in vad mer med Marvel premiere som har getts ut förutom Death of the Stacys och Kravens Last hunt...

Vad tror ni om Dark Tower för övrigt..? ÄR det verkligen en bra och underhållande serie..? :\ Verkar lite småtråkig.. Ah, ser en till klassiker som getts ut i Premiere-formatet, WEAPON X! :)

Edited by PredaBot, 05 November 2007 - 16:40.

#29 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 04 April 2008 - 14:51

Jag har bestämt mig för att ge Dark Tower ett försök, mestadels pga Jae Lee och Isanovs otroliga bildkonst. :)

Bibliotekarierna blev väldigt positivt inställda för övrigt, och den svenska utgåvan som kommer den 15:e blev beställd på stuberten. Riktigt trevligt, på min ära. ^^

#30 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 04 April 2008 - 15:05

:thumbsup:

Jag fick inköpsansvarig på det stora stadsbiblioteket här i stan att köpa in den så fort det fanns information tillgänglig via adlibris. Den har inte kommit än men jag ser fram emot att få läsa och jämföra den svenska översättningen med originalet. Har ju redan det och har nog ingen lust att dubbeldippa.

Gudarna ska bara veta hur mycket böcker/serier/filmer/skivor som jag har fått stadsbiblioteket att köpa in. :lol: