Diskutera: Turneringen Tidernas Vinjett
Posted 11 April 2007 - 08:45
Angels intro känns för mig mest tråkigt. Även om musiken och färgskalan mycket väl anger tonen till serien så finns det ingen wow-känsla för mig åtminstone.
B5 har fått min röst just för att introt knyter ihop tidigare säsonger och känslan av att det nu knyts ihop som jag nämnde. Men även om Babylon 5 är en av mina absoluta favorittvserier så är det inte säkert att jag kommer att föredra alla intron.
Posted 11 April 2007 - 19:36
Nåja.
Nytt bonusintro... 1971 tar vi oss den här gången.
//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum
"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."
Posted 11 April 2007 - 19:54
Tja. Låten är ju ganska bra.Hur kunde Angel vinna??.. Buffy skulle jag förstå, för det introt är ju bra (speciellt någon av säsong 4-introna), men Angel???...
Kan inte göra annat än att hålla med.Oj, vilken hemsk låt i VM-introt.

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 11 April 2007 - 20:14
Jag gillar faktiskt VM s.3 introt och låten blir faktiskt bättre (konstigt nog) ju fler avsnitt man ser.
Peak verkar gilla intron som är på japanska och innehåller motorcyklar
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 11 April 2007 - 20:17
//Peak
sixty six."
Posted 11 April 2007 - 20:20
behöver jag nån spoilertagg, äääsch det är lika bra att göra det.
Posted 11 April 2007 - 20:23
Jaha, så Cameron Mitchell (från Stargate SG-1 ) var med i ett avsnitt av Machanan.
Den var bra GG.
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 11 April 2007 - 20:36
Macahan FTW!
"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass
last.fm | filmtipset | twitter
Posted 11 April 2007 - 20:49
Hur kunde Angel vinna??.. Buffy skulle jag förstå, för det introt är ju bra (speciellt någon av säsong 4-introna), men Angel???...
Älskar låten, det vägde tyngst i den omgången av röstningen. Inte sett så mycket av serien dock, tappade intresset en bit in på S2...men låten som sagt är mycket härlig.
Inte mycket att snacka om i denna omgång. VM introt ser bättre ut på sätt och vis men låten gör att jag tog Macahan, som har trevlig musik och dessutom har den ju fina landskapsbilder.
Posted 11 April 2007 - 22:01
Håller med. Jag tappade hakan och är fortfarande chockad. Jag undrar hur många som röstade på själva introt och hur många som röstade på låten.Hur kunde Angel vinna??.. Buffy skulle jag förstå, för det introt är ju bra (speciellt någon av säsong 4-introna), men Angel???...
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 11 April 2007 - 22:05
Själv så röstade jag B5/5 just därför att även om låten till angel är bra - så var resten av introt ganska tråkigt. Något som jag inte upplevde med B5/5 introt. Av samma anledning så röstade jag inte på VM. Låten suger. Resten spelar ingen roll. Machan däremot hade ett relativt snyggt intro med en balanserad låt. Lätt att ta till sig.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 11 April 2007 - 22:17
//Peak
sixty six."
Posted 11 April 2007 - 22:24
Var det Dr Snuggles eller Bumbibjörnarna som det saknades vinjett för, apropå?
Posted 12 April 2007 - 01:54
Dr Snuggles saknar den Svenska vinjetten men där är länk till den engelska.Om inte Macahan jordskredar detta... Ibland krävs det inte mer än en helikopter och en sjujävla massa träd för att det ska bli bra, så bra.
![]()
Var det Dr Snuggles eller Bumbibjörnarna som det saknades vinjett för, apropå?
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 12 April 2007 - 02:06
Jo, men turneringen gäller inte bara musiken utan även klippen. Introt i sin helhet.Angel. No questions about it.
(Är det inte samma vinjett genom alla Angelsäsonger, bara nya klipp?)
Ah, ok. Då är jag med
Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida
>>Årets manlige medlem 2006<<
Posted 12 April 2007 - 08:36
Dr Snuggles saknar den Svenska vinjetten men där är länk till den engelska.
Ah så var det - ska gräva lite i bandhögen och se vad jag hittar.
Posted 12 April 2007 - 08:54
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 12 April 2007 - 11:34
Kan inte göra annat än att hålla med.Oj, vilken hemsk låt i VM-introt.
![]()
Vänta bara tills ni kommer till någon av de jag har nominerat/gett som förslag, jag är ganska säker på att ni kommer att finna dem ännu mera gräsliga.
Jag röstade på Macahan, för den ger en sådan mysig känsla som jag gillar.
Posted 12 April 2007 - 11:38
Var inte du med och nominerade Mysterious Cities of Gold? Den är ju faktiskt bra (på ett naivt och gulligt vis).Vänta bara tills ni kommer till någon av de jag har nominerat/gett som förslag, jag är ganska säker på att ni kommer att finna dem ännu mera gräsliga.Kan inte göra annat än att hålla med.Oj, vilken hemsk låt i VM-introt.
![]()
För jag saknar ju allt vad musiksmak heter och är.
![]()

Posted 12 April 2007 - 11:40
Var inte du med och nominerade Mysterious Cities of Gold? Den är ju faktiskt bra (på ett naivt och gulligt vis).
Har den som MP3 tom.
Jo, jag nominerade franska originalet.
Posted 12 April 2007 - 11:42

Posted 12 April 2007 - 12:05
Lite närmare nutid nu.. 1977:
//Peak
sixty six."
Posted 12 April 2007 - 12:16
Den teori som slog mig redan vid första bonusintrot: Power Rangers? Sentai eller vad är det för gulligt namn de har på japanska...Hihi. Tja, det finns ett mönster i introna som jag lägger ut, ifall nån märker den så småningom..

Posted 12 April 2007 - 12:36
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 12 April 2007 - 12:49
Tror videon jag länkar till är den engelska. Men det är ju i grund och botten samma låt - bara språket skiljer.
Men det kan göra mycket, Snuggles-nostalgin står och faller med "flyger till stjääärnornas land". Ett absolut måste.