Stargate SG-1 säsong 2
Posted 08 March 2007 - 17:18
//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum
"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."
Posted 08 March 2007 - 17:26
Hoppas jag med.Det stod i metro idag att Tv6 åtminstone har köpt in till säsong 5. Hoppas det blir fler.
Har nu sett gårdagens avsnitt. Tur att jag lade till 20 min marginal på timingen, annars hade jag missat rätt mycket. Det stod antagligen fel i tidningen eller så var det fotbollen som drog över tiden.
Intressant avsnitt eftersom vi får möta Tok'ras för första gången.
Men vad jag retade mig på översättaren. 2-3 fel såg jag. 1. Att Sha're hade dödats av en Goa'uld. 2. Sam blev en han i en mening och en hon i nästa
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 08 March 2007 - 17:49
Posted 08 March 2007 - 17:51
OMG!"Open the gate!" röt han. "Öppna grinden!" stod det på textremsan.
Posted 08 March 2007 - 18:05
OMG! De är på Krypton.
Edited by Crusader, 08 March 2007 - 18:07.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 08 March 2007 - 18:40
JaEtt översättningsfel som jag skrattade högt åt i går var när den besatte yrkesmördaren försökte tvinga dem att öppna portalen så att han skulle kunna försvinna. "Open the gate!" röt han. "Öppna grinden!" stod det på textremsan.
Edited by Georgia, 08 March 2007 - 18:40.
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 08 March 2007 - 18:56
Edited by Crusader, 08 March 2007 - 18:57.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 08 March 2007 - 19:00
(゚、 。 7
l、 ~ヽ You can be on the right track and still get hit by a train!
じしf_,)ノ
Posted 08 March 2007 - 19:02
(Ja, okej då... Det här var före, men ändå...
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 08 March 2007 - 19:05
//Peak
sixty six."
Posted 08 March 2007 - 19:10
Destroyer of Worlds? Men... Alla vet ju att det är en han och att han är med i Angel. Ripoff!
![]()
(Ja, okej då... Det här var före, men ändå...)
Båda har ju i så fall härmat Marvels Galactus.
Posted 08 March 2007 - 19:12
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 08 March 2007 - 19:15
Posted 08 March 2007 - 19:17
Gårdagens avsnitt var väl ganska rörigt men dagens var bättre... med undantag för det hopslängda slutet, där tanten bekymmersfritt trollar sin väg ut.
Posted 08 March 2007 - 19:17
Såg att Cimmeria nämndes. Kommer de till en barbarisk Conan-värld också?
100% fel
Ja det var det.Cimmeria var väl där de var i "Thors Hammer" (säsong 1) om jag inte minns fel.
Inga barbarer där, bara vikingar
Men det förstås, det beror ju på vilka man kategoriserar som barbarer
Posted 08 March 2007 - 19:19
//Peak
sixty six."
Posted 08 March 2007 - 19:33
Posted 08 March 2007 - 19:56
Attans att jag missade det avsnittet.Cimmeria var väl där de var i "Thors Hammer" (säsong 1) om jag inte minns fel.
Nåja , "Between the time the Ocean drank Atlantis and the rise of the Sons of Aryas..." så låg Cimmeria granne med Aasgaard eller nå'nting ditåt.
(゚、 。 7
じしf_,)ノ
Posted 08 March 2007 - 19:59
Jag tycker inte det var ihopslängt. Snarare känns det som att hela avsnittet byggde sig fram till den punkten och att slutet var själva meningen med avsnittet. Och att hon bekymmersfritt tar sig därifrån är ju bara för att visa hur inteligent och kraftfull hon verkligen är.med undantag för det hopslängda slutet, där tanten bekymmersfritt trollar sin väg ut.
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 08 March 2007 - 21:53
OMG! De är på Krypton.
Sprängdes inte den?
Jag vet precis vad du menar. Direkt när de hamnade i den där rättegången väntade jag mig nästan att Marlon Brando skulle komma in och säga: "This is no fantasy. No careless product of some wild imagination." Nåja, kanske inte, men det såg nästan precis ut i Superman-filmerna.
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.
"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007
Posted 08 March 2007 - 22:11
Visst är rationalisering händigt? Hon var en främling i en av världens mest skyddade anläggningar (förmodar jag) och lyckas ta sig förbi gud vet hur många säkerhetsspärrar i ett operativsystem hon aldrig har kommit i kontakt med och lamslå hela alltet, utan någon behörighet. Och på nåt sätt hindrade hon också de som hade behörighet från att stoppa henne. Taffligt berättande är vad det är.Och att hon bekymmersfritt tar sig därifrån är ju bara för att visa hur inteligent och kraftfull hon verkligen är.
Posted 08 March 2007 - 23:00
Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida
>>Årets manlige medlem 2006<<
Posted 09 March 2007 - 01:35
Posted 09 March 2007 - 01:52
Ända jag tycker är obegripligt är att hon kunde inte knäcka StarGate koderna som Sam hade knäckt själv.
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 09 March 2007 - 19:07
Sagan om Raffen är lite mer verklighetstrogen när De Vise efter 20 års meditation öppnar truten för att tala: "-Arrghh! Hööörkh"
(゚、 。 7
じしf_,)ノ