Tomb Raider 3 (Lara Croft gör en Windows och bootar om)
Posted 27 January 2009 - 11:50
Mitra i huvudrollen skulle vara en rolig "nod", då hon var den första modellen, om jag inte minns helt fel.
sen har jag ingen aning om huruvida hon kan agera eller ej, har mest sett henne i urusla filmer (Ali G, Beowulf) och några TV-serier.
Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida
>>Årets manlige medlem 2006<<
Posted 27 January 2009 - 12:18

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 27 January 2009 - 12:18
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 27 January 2009 - 13:42
Posted 27 January 2009 - 13:55
Jag kan hålla med om att Jolie är något överskattad i sammanhanget.
Edited by XC, 27 January 2009 - 14:09.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 27 January 2009 - 14:07
Du menar hyllad?
Jag har inget emot den idéen. Så länge personen kan porträttera Lara på ett trovärdigt sätt så är jag nöjd. Sentinel är ju inne på rätt linje, att utseendet är viktigt och att hon är "badass" så att säga. Sedan gör det ju inget om hon har lite talang också, för den delen.
Sedan måste man få till en bra handling, något som tidigare filmer har saknat i stor utsträckning. Dom känns helt enkelt inte "Lara Croft-aktiga" alls. Mer som vilken actionstänkare som helst vilket gör att filmerna blir ännu sämre när Jolie inte är bra som Lara.
Kör man bara på som om ingenting hade hänt så skulle jag vara väldigt skeptisk till det hela men just det faktum att dom nu har möjlighet att ändra och rätta till flera aspekter (om ryktet är sant) gör att jag är optimistisk.
Posted 27 January 2009 - 14:10

Posted 27 January 2009 - 14:16
Megan Fox är ju väldigt hypad men kanske skulle fungera iaf om dom nu hade valt henne. Är dock övertygad att rätt person finns där ute om man bara tar sig tid att leta.
Posted 27 January 2009 - 15:27
Sentinel är ju inne på rätt linje, att utseendet är viktigt och att hon är "badass" så att säga. Sedan gör det ju inget om hon har lite talang också, för den delen.
Talang är aldrig negativt, men letar man efter talanger i sådana här filmer är man liksom ute på djupt vatten. Det är ju inte det som det handlar om. Angeline Jolie anses ju ha talang t.ex. vilket inte hindrade många från att dissa filmerna ändå.
Dom känns helt enkelt inte "Lara Croft-aktiga" alls. Mer som vilken actionstänkare som helst vilket gör att filmerna blir ännu sämre när Jolie inte är bra som Lara.
De var som actionäventyr för mig, vilket fungerade eftersom jag inte hade något band till Lara Croft innan. Funderar på att skaffa mig Legends nu till X-Boxen och se om det är något för mig. Men jag kan alltså inte kommentera något om dess relation stämningsmässigt till originalet.
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 27 January 2009 - 15:42
Vare sig den eller handlingen i både filmerna känns som att dom ligger rätt i linje med karaktärer/spelen. Jolie har ju talang om hon bara vill (se bara på Changeling). Därför är lite talang för att gestalta karaktären viktig i det här avseendet. Något hon dock saknar i dom två tidigare filmerna.
Så jag har ett speciellt förhållande till spelen men känner mig öppen för det mesta när det gäller filmatiseringen (både äldre samt en eventuell ny) och hoppas att dom gör den lite mer trogen den här gången.
Edited by Cartman, 27 January 2009 - 15:45.
Posted 27 January 2009 - 19:52
Posted 28 January 2009 - 09:45
"The good news (if you want to call it that) is that Megan Fox is not involved at all. Producer Dan Lin confirmed via Hollywood Reporter that he is in early development (meaning no writer or director yet) on a reboot of Tomb Raider at Warner Brothers instead of Paramount, where the original two films were released." — Källa
"Now WB is looking at this as a lucrative franchise and they're planning to reboot it entirely. "The new project is expected to revamp the character and her mission and bear little resemblance to the original pictures. It will reimagine the origins of the character, her love interest and the main villain."" — Källa
Så oavsett vem som tar över rollen som Lara Croft så kommer hon (han?Kanske är det bäst så? Jag har inget emot de tidigare två filmerna, men de är ju inga höjdare.
--
Fler artiklar: Hollywood Reporter, /Film, Sci-fi Wire, CommingSoon.net, SFX, DigitalSpy.co.uk, Sci-fi Now, Cinematical, MTV Movie Blog, Beyond Hollywood.
Edited by XC, 28 January 2009 - 17:06.

Posted 28 January 2009 - 13:14
XC: Yay! Tack för dom nyheterna. Det bekräftar ju att den eventuellt är en ny film på gång och det känns som en bra start.
Posted 28 January 2009 - 19:11
HAr laddat hem demon för den så jag ska testa på den nu.
Jag tänkte på Underworld. Tack.
HAr laddat hem demon för den så jag ska testa på den nu.
Posted 28 January 2009 - 20:15
Legend är första delen i den nya serien och har inget med de gammla spelen att göra. Spelet utspelar sig i samma universum som filmerna.
Underworld är uppföljaren på Legend.
Ska man spela spelen är den korrekta ordningen:
Tomb Raider 0: Anniversary
Tomb Raider 1: Legend
Tomb Raider 2: Underworld
Vill klargöra att bara för att spelen utspelar sig i filmernas universum så betyder det inte att de har något med filmerna, filmskaparna eller skådespelarna att göra. Bara att mytologin och designen är det samma.
Sedan tycker jag att första filmen var extremt Lara Croft-ig. Jag menar de hade tillochmed hennes stönande och allt. Det var som en exakt kopia av spelen minus allt hoppande och klättrande.
Edited by Crusader, 28 January 2009 - 20:20.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 20 May 2009 - 21:01
"Speaking to About.com at the US premiere of Terminator Salvation, Lin confirmed that the latest instalment will be a prequel featuring a "younger Lara Croft".
He said: "We're rebooting Lara Croft. It's a great origin story that we're going to tell. Very character-oriented [and] I would say more realistic than the past movies."" — Källa

Posted 26 June 2009 - 17:14
Metro - Angelina Jolie och Megan Fox i storbråk
Skådespelerskorna slåss om att spela den sexiga tv-spelshjältinnan Lara Croft i nästa Tomb Raider-film och läget är minst sagt spänt dem emellan.
Angelina Jolie anklagar Megan Fox för att härma henne och sägs vara rasande över det faktum att Megan Fox är den som tippas få rollen som Lara Croft i en tredje Tomb Raider-film. Karaktären som Jolie själv har porträtterat i de två tidigare filmerna.
Enligt uppgifter ska den tredje filmen utspela sig före de två första filmerna och Angelina Jolie anses då vara för gammal för att spela rollen som en ung Lara Croft.
En källa säger till brittiska tidningen The Sun att "Angelina har förutsett att hon blir den som ska spela hjältinnan även i den tredje filmen och att hon inte tror att Megan kan göra rollen som Lara Croft rättvisa. Hon är också irriterad eftersom hon anser att Megan imiterar henne i allt från tatueringar till stil."
Megan Fox själv avför dock jämförelserna mellan henne och Jolie och menar att bara det faktum att hon är tatuerad och brunett har gjort att tidningarna har utsett henne till Jolies efterträdare.
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 08 March 2011 - 11:01
»{..} The films will create daring new adventures for the young and dynamic Lara Croft.« — [Källa]
Edited by XC, 08 March 2011 - 11:01.

Posted 08 March 2011 - 11:02
Det bör ju vara någon som ser yngre ut än Jolie i alla fall.
Posted 08 March 2011 - 11:22
Posted 08 March 2011 - 11:46
Förhoppningsvis inte...Då borde ju Megan Fox kunna vara aktuell igen!
Svårt att säga innan vi vet mer om själva filmen.Då är det alltså en prequel och ingen reboot?

Posted 08 March 2011 - 11:53
Posted 08 March 2011 - 12:32

Posted 08 March 2011 - 12:41
Posted 08 March 2011 - 12:57