Jump to content

Photo

Smallville s.6

• Please log in to reply
55 replies to this topic

#26 weavex

weavex

Lieutenant Junior Grade

• Members
  • 50 posts
  • Interests:Datorer, Musik

Posted 12 August 2007 - 18:12

Grymt avsnitt idag, hände mycket. Ska verkligen bli spännande att få se mer av Team Justice.... :)

Undrar om Clark har en fin läderväst hängandes i garderoben? :P

Ja, det är verkligen på tiden att Clark ska börja använda andra kläder än sina vanliga när han är ute och räddar världen.
Major Carter - "So what didn't they go for?" Col. O'Neill - "The name I suggested." Major Carter - "Sir, we can't call it the Enterprise." Col. O'Neill -"Why Not?"

#27 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 12 August 2007 - 20:38

En video gjorde Bailey även till det här avsnittet. Liten spoiler-varning, för att handlingen nämns lite grann.

Och så gjorde han en till med ett klipp från själva avsnittet.

"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.

"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#28 Supertreck

Supertreck

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,113 posts

Posted 16 September 2007 - 16:41

Var har Smallville tagit vägen? När man kommit in i ett så bra tempot så lägger tv3 av med serien

#29 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 16 September 2007 - 17:32

Enligt Tv.nu så visades Smallville idag, men en timme tidigare.

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<

#30 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 16 September 2007 - 18:11

Vilken säsong var det som visades?

Just nu resulterar jag till internetkanalen för att kunna hänga med. Inne på säsong 5.

#31 weavex

weavex

Lieutenant Junior Grade

• Members
  • 50 posts
  • Interests:Datorer, Musik

Posted 16 September 2007 - 18:47

Vilken säsong var det som visades?

Nu visas säsong 6.
Major Carter - "So what didn't they go for?" Col. O'Neill - "The name I suggested." Major Carter - "Sir, we can't call it the Enterprise." Col. O'Neill -"Why Not?"

#32 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 16 September 2007 - 18:58

AAAAAAAAAAARGH!!!

Ska det vara så svårt att bestämma sig för vilken tid det programmet ska gå?! Jag var helt inställd på att det skulle börja 17.15, så jag såg ju ingen anledning att kolla tidningen eftersom jag var så säker på det! Nu måste man väl vänta flera j*vla veckor innan man har nån chans att spela in det!

Ni som har sett avsnittet (eller åtminstone inte är så värst förvånade över hur det slutar) kan i alla fall få titta på Neals "recension" (Om man nu ens kan kalla den för det. Han måste ha fått idétorka.) Det är inte Shakespeare direkt, det kan man lugnt säga.

"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."

Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#33 Supertreck

Supertreck

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,113 posts

Posted 17 September 2007 - 11:17

Enligt Tv.nu så visades Smallville idag, men en timme tidigare.

Så Smallvile visade ändå. Vad irrationella tv3 är som inte skylta om det
blir ändrade tiden. Annars är dom så duktiga att skylta för kommande serier
medan ett program pågår.

#34 Supertreck

Supertreck

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,113 posts

Posted 14 October 2007 - 15:57

Oj

Hur många timmar kan Clark vara utan solljus är frågan? I andra avsnitt så har han agerat utan
problem med superkrafter mitt på natten eller där det är mörkt.
Hmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm? :o "#"#"#"¤#¤#

Edited by Supertreck, 14 October 2007 - 15:59.

#35 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 14 October 2007 - 16:06

Oj

Hur många timmar kan Clark vara utan solljus är frågan? I andra avsnitt så har han agerat utan

Jag tror det är några månader om jag inte minns fel. Han har stora baterier. Han har flygit till andra planeter och variyt borta i månader. Orsaken att han inte hade lika stora krafter när han var ung var för att det tog så lång tid för baterierna att ladda upp sig.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#36 Supertreck

Supertreck

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,113 posts

Posted 14 October 2007 - 17:59

Oj

Jag tror det är några månader om jag inte minns fel. Han har stora baterier. Han har flygit till andra planeter och variyt borta i månader. Orsaken att han inte hade lika stora krafter när han var ung var för att det tog så lång tid för baterierna att ladda upp sig.

Det beror på vad man ska rätta sig efter. Supermanfilmerna eller serietidningar?
I filmen har ju superman blivit svag i mörker. Men filmerna kanske inte är giltiga som inte
följer serietidningens normer?

Edited by Supertreck, 14 October 2007 - 18:00.

#37 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 14 October 2007 - 18:17

Va? Han har väl inte blivit svag i mörker? Vet inte vad det är för Superman film du har sett. :P
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts

#38 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 14 October 2007 - 18:48

Smallville tar ju upp saker både från serierna och filmerna, så att rätta sig efter enbart et av medierna funkar nog inte. Man får ha ett öppet sinne för detta, helt enkelt.

Sen undrar jag också vilka filmer du sett. För jag är ganska så säker på att han inte blir svag i filmerna för att det är mörkt.

Edited by Hofling, 14 October 2007 - 18:49.

#39 Supertreck

Supertreck

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,113 posts

Posted 14 October 2007 - 18:49

Va? Han har väl inte blivit svag i mörker? Vet inte vad det är för Superman film du har sett. :P

I så fall borde han gjort slut på sina krafter i trean när dom var i grottan med superdatorn.
Dom plågade honom med massa olika strålningar.

Varför blev superman tvungen att ta sig ut och sen återkomma?

Edited by Supertreck, 14 October 2007 - 18:55.

#40 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 14 October 2007 - 18:55

Nu var det väldigt längesen jag såg trean, men om jag inte minns helt fel så skjuter vapnet någon slags syntetisk kryptonitstråle på Stålis som försvagar honom.
Sen är det ju då givet för honom att han måste bort och "ladda batterierna", så att säga.

#41 Supertreck

Supertreck

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,113 posts

Posted 14 October 2007 - 19:00

Jaså och så blev man kuggad igen :(

#42 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 14 October 2007 - 22:01

I Lois & Clark vart Superman instängd i mörkt rum och vart då mer mottaglig för nått sorts strålvapen som nån skurk använde på honom som i ljus inte gjorde honom något.
Nu minns jag inte hur han klarade sig iförsig, kanske kom Lois till undsättning :P

Winter is Coming

#43 Supertreck

Supertreck

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,113 posts

Posted 28 October 2007 - 17:23

Förut var det Lex som inte verkade gilla konstiga experiment på folk och ifrågatte sin far.
Nu är det han själv som leder konstiga experiment på folk och ska göra egna terminators

Det här kunde ju bli en egen tv-serien Lex Luthor Docktor terminator. :)

#44 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts

Posted 28 October 2007 - 18:55

Jodu. Lex börjar bli en riktigt stygg liten pojke.

#45 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 28 October 2007 - 19:56

Precis som det ska vara :)

Vänta bara, snart drar han väl fram sin lila/gröna rustning med kryptonithandskar och börjar slåss med Clark ;)

#46 Supertreck

Supertreck

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,113 posts

Posted 04 November 2007 - 15:39

Snart får vi se fortsättningen på Lex Luthor Docktor terminator med sina lobotomerade supersoltater.
Visst ska det bli spännande :)

#47 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 04 November 2007 - 17:19

Bizzaro! :thumbsup:

Jag är inte så värst insatt i hur Bizzaro fungerar, men gör solen honom vit och "kracklig" i nyllet? I så fall tyckte jag de kunde gjort slutet lite bättre. Gikck lite snabbt från nomralt till vitt där, hade varit häftigare om man sett sprickorna komma upp en och en, så att säga. Ska bli spännande att se nästa säsong iaf! Hoppas han snackar mer som bizzaro nästa gång

#48 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 04 November 2007 - 20:13

Bizzaro är typ motsatsen till Clark. Alltså är solens hans svaghet och kryptonit hans styrka.

Edited by Crusader, 04 November 2007 - 20:14.

-Sora, Kingdom Hearts

#49 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 04 November 2007 - 20:36

Jo, jag vet vem han är på ett ungefär, jag vet bara inte varför han är vit och konstig :)

#50 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 05 November 2007 - 00:38

I serierna är han vit och konstig för att han är en imperfekt kopia av Stålmannen, så han är inte helt tvärtemot Stålmannen på vissa vis, men även tvärtemot på andra vis. Imperfektionen gör att hans vävnad kristalliseras med tiden, är därför han blev vit. :)

Tänk vad jag kan. ^^

Förresten, jag gick om TV i sverige för 3 episoder sen, ( har tagit det lugnt dock, för det kommer ju snart) men eftersom Bizzarro var i sista avsnittet av Säsong 6, betyder det att splitternya Säsong 7 ska starta snart?? Det vore trevligt om vi visste datum på det. :D

Edited by PredaBot, 05 November 2007 - 00:40.