Gillar första avataren - känns lite som om vargen bryter fram solvarm in i ett vinterlandskap.
Officiella avatar-tråden v2.0
Posted 11 September 2007 - 18:13
Gillar första avataren - känns lite som om vargen bryter fram solvarm in i ett vinterlandskap.

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 12 September 2007 - 12:50
Tack för hjälpen.
Posted 12 September 2007 - 16:24

och 3 SG-1
Posted 12 September 2007 - 16:34
Posted 12 September 2007 - 16:39
Edited by GaterGirl, 12 September 2007 - 16:42.
Posted 12 September 2007 - 16:44
Tycker som sagt att dom är väldigt fina. Just att dom blev ljusa och färgstarka satta verkligen pricken över i:et.
Edited by Cartman, 12 September 2007 - 16:44.
Posted 12 September 2007 - 16:51
Posted 14 September 2007 - 10:38
Du vet var vi finns.Vet rätt lite om hur man gör avatarer, det är därför jag låter andra göra dom åt mig.
Gjorde två avatarer baserade på en promobild från Lucys med verkan i Burn Notice:
En mask från Fearher i ettan och tvåan innehåller en textur från IrisElegance (nightfall #3) för att fylla ut bakgrunden lite. Men har jag gjort rätt så skall den inte synas.
Edited by XC, 15 September 2007 - 12:37.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 14 September 2007 - 12:18

Har använt tsepei's Vattentexturer för dessa. (Texturpack)
Edit; Gjorde en liten ändring på texten till den första. Bättre eller sämre?
Edited by Hofling, 14 September 2007 - 12:21.
Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida
>>Årets manlige medlem 2006<<
Posted 14 September 2007 - 12:23
*Laddar genast ned texturerna*
Edited by XC, 14 September 2007 - 12:24.

Posted 14 September 2007 - 12:34
Posted 14 September 2007 - 14:17
Håller med vart bättre med texten längre in i ikonen istället för i kanten längst ner. Snygga, hofling.Gillar andra versionen av texten
förr förra avsnittet av SG-1 hette Ikon och gårdagens hette Avatar. Passande för denna tråd.
Posted 14 September 2007 - 19:56
Posted 15 September 2007 - 08:33
Välkommen åter.Tack för hjälpen med min fina avatar.
förr förra avsnittet av SG-1 hette Ikon och gårdagens hette Avatar. Passande för denna tråd.
Dina sista var snygga GG, lite annorlunda mot vad du gjort tidigare tycker jag.

Posted 15 September 2007 - 08:38
XC : fina Lucy avatars
Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares
For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.
If you're going through hell, keep going.Winston Churchill
Posted 15 September 2007 - 08:40

Posted 15 September 2007 - 12:15
Snygga! Gillar den första bästDu vet var vi finns.Vet rätt lite om hur man gör avatarer, det är därför jag låter andra göra dom åt mig.
Vi ställer så gärna upp så.
![]()
Gjorde två avatarer baserade på en promobild från Lucys med verkan i Burn Notice:![]()
Tvåan innehåller en textur från IrisElegance (nightfall #3) för att fylla ut bakgrunden lite. Men har jag gjort rätt så skall den inte synas.![]()
Jättesnygga ju, gillar framför allt den andra versionen på "shal we play a game". Kul att du börjar bidra med konstverk du medDags för lite avatarer från (går)dagens avsnitt (Dagens för mig då jag såg det imorse
)
Edit; Gjorde en liten ändring på texten till den första. Bättre eller sämre?
Ojojoj, vilka snygga färger!
![]()
![]()
Jon var namnet:
Posted 15 September 2007 - 12:37
Tack. Den innehåller en mask från Fearher förresten (den svart/gråa-ramen) den glömde jag säga.Snygga! Gillar den första bästGjorde två avatarer baserade på en promobild från Lucys med verkan i Burn Notice
![]()

Posted 15 September 2007 - 20:49

Posted 15 September 2007 - 21:20

screencaps härifrån
Gillar första bäst. Du är verkligen kär i den där texturen, eller hur?4 st från Indiana Jones inspirerade Xena avsnittet: The Xena Scrolls.
Posted 16 September 2007 - 00:42
Testade hur tydligt allt syntes i loggan
--
Snygga! Gillar andra versionen av texten - känns mer levande.
![]()
*Laddar genast ned texturerna*
Håller med vart bättre med texten längre in i ikonen istället för i kanten längst ner. Snygga, hofling.Gillar andra versionen av texten
![]()
Tackar, blev själv mer nöjd med hur texten poppar fram i den andra versionen. tillräckligt nöjd för att använda det som avatar i alla fall..
Jättesnygga ju, gillar framför allt den andra versionen på "shal we play a game". Kul att du börjar bidra med konstverk du medDags för lite avatarer från (går)dagens avsnitt (Dagens för mig då jag såg det imorse
)
Edit; Gjorde en liten ändring på texten till den första. Bättre eller sämre?![]()
Tackar Jon, Jo, tyckte det var dags att sluta "lurka" tråden och faktiskt bidra med något. Även om man inte kommer upp i XC's eller GG's klass
Edited by Hofling, 16 September 2007 - 00:48.
Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida
>>Årets manlige medlem 2006<<
Posted 16 September 2007 - 01:07
Jon var namnet:
Posted 16 September 2007 - 08:17
Tack.
Alltså hur lyckas du göra så snyggt?!Gillar framför allt den sista, kan du förklara lite mer i detalj hur du gjorde?
Gjorde bilden 100x100 la till skärpa på den. Sen markerade jag hela Jack och kopierade till nytt lager, på bakgrundsbilden använde jag Filter->Brush Strokes->Angeled Strokes drog ner på styrkan. Ändrade Color Balance till mer grön/blåa toner först på bakgrunden, sedan på Jack. Torchwood texten (är en egen screencap) ändrade jag färgen och på så att den skulle passa bättre till övriga bilden. Inte så avancerat.
Edited by GaterGirl, 16 September 2007 - 09:35.
Posted 16 September 2007 - 08:35
Haha. Jo - helsåld till och med. Har du inte märkt det förrän nu?Du är verkligen kär i den där texturen, eller hur?4 st från Indiana Jones inspirerade Xena avsnittet: The Xena Scrolls.
Det kommer Hoff. Både jag och GG var barn i början.Tackar Jon, Jo, tyckte det var dags att sluta "lurka" tråden och faktiskt bidra med något. Även om man inte kommer upp i XC's eller GG's klass
Och trevliga avatarer hade ni postat också.

This topic is locked