Jump to content

Photo

Resident Evil 4 - Afterlife

• Please log in to reply
74 replies to this topic

#26 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 03 July 2009 - 00:08

Jag har ju inte spelat nån av spelen, så för mig spelar alla spel-relaterade storylines ingen större roll.. :P

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."

#27 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 03 July 2009 - 01:01

Det gör filmen till en traditionell förmedlare av omedelbarhet, som jag skulle kalla det i min uppsats. ;)

Givetvis går sådant helt bort om man inte spelat spel, men jag tycker ändå den står bra på egen hand. Presenterar början av den postapokalyptiska världen och knyter även ihop trådar från första filmen.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#28 mjz

mjz

Cadet Second Year

• Members
  • 10 posts

Posted 03 July 2009 - 01:34

Tvärtom för mig. Den animerade var en besvikelse. Det gick mycket på tomgång där tyckte jag, medan RE3 vidgade vyerna för franchisen. Den animerade filmen kändes mer som en reklamtrailer för RE5-spelet. :P

Där ser man vad olika det kan vara. För mig så kändes trean som en enormt tom film bara. Fick noll Resident Evil känsla. Den animerade var ju iaf RE och även om den var väldigt japansk så tycker jag den är klart sevärd för oss västerlänningar också, till skillnad från apocalypse :P

EDIT: Extinction menade jag såklart, men jag tycker ingen ska tvingas se apocalypse heller för den delen :)

Edited by mjz, 03 July 2009 - 01:37.

#29 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 03 July 2009 - 09:31

Absolut olika - för just den där tomhetskänslan var vad jag fick från Degeneration. Det kändes som massa händelser staplade på varandra bara och det klickade tyvärr aldrig för mig. Inte som spelen gjorde. Filmerna käns väldigt RE för mig - inte samma som spelen förstås, men de har utvecklat sitt eget universum som jag gillar. :)

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#30 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 03 July 2009 - 22:01

Så nu blir det av i alla fall? Kul, jag har gillat alla filmerna utom den animerade förstås som inte innehöll nånting kändes det som.

Winter is Coming

#31 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 04 July 2009 - 08:44

ShockTillYouDrop har länkat till ett film klipp där Milla Jovovich promenerar med paparazzis:

"'We're going to start shooting at the end of the year.' When asked what she merely replies, 'Number four!' implying the next chapter in the Resident Evil franchise."Källa

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#32 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 23 July 2009 - 18:43

Nu är det tydligen klart att Paul WS Anderson kommer anta rodret för Resident Evil: Afterlife. [ComingSoon.net]

Edited by XC, 23 July 2009 - 18:43.

fqq5BYam.jpg

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#33 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 23 July 2009 - 19:11

Yay! Happy days :thumbsup:

Winter is Coming

#34 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 23 July 2009 - 20:14

Inte öväntat, men bra! :D

#35 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 23 September 2009 - 12:58

Lite castingnyheter. Kul att både PWSA och Milla är tillbaka, men mest glad är jag över att Ali Larter gör rollen som Claire än gång till. Hon var den största behållningen med RE3. :)

blackfilm.com

Boris Kodjoe talks about his role and reveals plot details and other cast members

September 21, 2009

With Paul W.S Anderson back on board to direct "Resident Evil: Afterlife," the fourth film in the franchise and Milla Jovavaich set to reprise her role as the Alice, casting is underway as the films get ready to start shooting in Toront next month.

Most recently on his Twitter page, Bodjoe Kodjoe revealed that he was cast in the film.

In speaking exclusively with Blackfilm.com about his latest film, 'Surrogates,' which stars Bruce Willis and opens in theaters on Sept. 25, Kodjoe revealed more about his role in 'Resident,' along with some plot details and mentioned other cast members in the film, including Prison Break's Wentworth Miller and Ali Larter, who played Claire Redfield in 2007's 'Resident Evil: Extinction.'

Läs hela intervjuen med Bodjoe Kodjoe genom att följa länken. Han pratar bland annat om handlingen i filmen samt vad han spelar för karaktär i filmen.

Edited by Cartman, 23 September 2009 - 13:01.

#36 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 30 September 2009 - 14:42

Intressanta nyheter. Så dom har tänkt sig 3D även för den här filmen, men då serien är så omtyckt lär det väl även bli en 2D-version, vilket bara är bra då även vi utan 3D-biografer kan se filmen innan den dyker upp på hemmabiomarknaden.

Kul att Wentworth Miller ska göra Chris Redfield. Hade gissat på Leon S. Kennedy faktiskt men Chris fungerar bra det med.

Att karaktären K-Mart dyker upp igen kanske tyder på att handlingen i den kommande filmen kommer att utspela sig i Alaska, det var väl dit hon och Calire var på väg till i den förra filmen? Jag hoppas iofs på att den utspelar sig i Japan som slutet på förra filmen antyder.

Lite synd dock att karaktären Wesker byter skådespelare från Jason O'Mara till Shawn Roberts.

DreadCentral

Resident Evil: Afterlife Officially Begins Production.

From the press release:

Screen Gems and Constantin Film announced today that “Resident Evil: Afterlife,” the next installment in the widely successful “Resident Evil” film franchise has begun production in Toronto, Canada. The fourth film, which will be shot and released in 3-D, is a first in the “Resident Evil” film franchise. Most of the key creative players, who turned the “Resident Evil” film franchise into a global phenomenon, will be reprising their roles in “Afterlife”.

Actress Milla Jovovich returns as the zombie-fighting heroine Alice. Ali Larter reprises her role as Claire Redfield from “Resident Evil: Extinction”. Spencer Locke, who played K-Mart in “Extinction,” is also set to return. New to the film franchise is leading man Wentworth Miller, who has signed on as Chris Redfield – Claire’s brother and a popular character from the game series. Shawn Roberts will take over the role of Alice’s nemesis Wesker. Boris Kodjoe and Kim Coates have also been cast.

Filmmaker Paul W. S. Anderson is back in his triple threat capacity as writer, director and producer. Anderson wrote, produced and directed the first “Resident Evil” (2002)and wrote and produced the sequels, “Resident Evil: Apocalypse” (2004) and “Resident Evil: Extinction” (2007). Producing alongside Anderson are the same creative minds from the three previous films: Anderson’s longterm producing partner Jeremy Bolt, Constantin Film’s Bernd Eichinger (writer and producer of the Oscar®-nominated films “The Baader Meinhof Complex” and “Downfall”) and Robert Kulzer, and Samuel Hadida.

Rounding out the “Afterlife” producing team is Don Carmody, also a producer on “Apocalypse.” Martin Moszkowicz and Victor Hadida are again executive producing.

“It is tremendously exciting to bring a new chapter in the ‘Resident Evil’ saga to life with such a talented group of actors and filmmakers,“ said Kulzer, who produced the upcoming sci-fi horror flick “Pandorum” with Anderson and Bolt. “It gets better every time.”

Anderson offered a small glimpse of what can be expected in the new film: “Alice’s battle with The Umbrella Corporation isn’t finished. Last time we saw Alice, she let them know she was coming after them. It’s time to settle the score.”

Screen Gems’ President Clint Culpepper noted, “The Resident Evil franchise has successfully entertained audiences around the globe and we are pleased to bring yet another installment to fans with the same creative team but this time in 3-D.”

Based on the massively popular “Resident Evil” video game series by Capcom Entertainment, the “Resident Evil” films are part of a global brand that also includes books, merchandising, DVD collections and more.

ScreenGems will distribute “Resident Evil: Afterlife” in the U.S. and Sony Pictures will distribute in certain select foreign territories. ScreenGems previously handled U.S. distribution of “Resident Evil”, “Apocalypse” and “Extinction”. Constantin Film will retain all German-language rights. Metropolitan Film Export, headed by Samuel Hadida andVictor Hadida, will distribute the film in France.

”Afterlife” is expected to hit U.S. theatres in fall 2010 and throughout the rest of the world in the following months.

Edited by Cartman, 30 September 2009 - 14:51.

#37 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 30 September 2009 - 16:19

Jason O'Mara gjorde en ytterst blek insats som Wesker så att han byts ut gör ingenting. Kändes inte alls som han hade någon som helst pondus. Wenthworth Miller ser jag inte alls som Leon S. Kennedy med tanke på att de är två separata sorters karaktärer. Wentworth Miller skulle varit bättre som Billy, men fungerar helt klart som Chris (även om han gärna får odla lite hår :P ). Att Chris skulle dyka upp var väntat, med tanke på att Claire har en roll här. Saknade honom i förra filmen.

Däremot är jag fortfarande sorgsen över att inte få se någon Jill. :(

#38 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 30 September 2009 - 16:44

Jag kan hålla med dig om Jill. Frågan är dock om en film kan kretsa kring alla tre (Alice, Claire & Jill) utan att dom "tar ut varandra" om du förstår vad jag menar.

Jag kan inte alls hålla med dig om Jason O'Mara gjorde en blek insats som Wesker. Tror snarare tvärtom att Shawn Roberts kommer göra en ytterst tveksam insats som honom. Givetvis baserar jag det på hur han varit i tidigare roller och det är inte helt rättvist. Jag ger honom en chans precis som med alla andra men jag gör det med viss skepsis.

Wenthworth Miller som Leon S. Kennedy kanske mer var ett önsketänkande från min sida. Lite lustigt dock att den karaktären inte introduceras (eller inte har introducerats tidigare). Eller det kanske inte är så lustigt? :)

#39 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 30 September 2009 - 17:16

Nej, jag förstår varför Jill inte är med. Sen att jag tycker att Jill var den starkaste karaktären i filmserien hittills och inte ått särskilt mycket utrymme är synd.

Shawn Roberts säger mig ingenting och det är möjligt att han inte heller håller (jag sa inget om att han var bättre, bara att O'Mara var malplacerad i rollen), men för de som är riktigt insatt i spelen så framgår det med all tydlighet att O'Mara inte alls hade någon som helst utstrålning. Visst, han är inte samma som i serien men O'Mara spelade Wesker som en blek byråkrat som blev hunsades med (av Dr. Isaacs). Ingen som helst fysisk ponuds, utan bara blek byråkrat. Det är inte Wesker.

Du gillar Leon S. Kennedy? Ingen personlig favorit för mig. Chris och Jill är mina favoriter. För Leon ska det vara någon som är charmig, socialt utgående och atletisk av sig (t.ex. Milo Ventimiglia of the top of my head) än force och intimidation som Wentworth Miller står för.

#40 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 30 September 2009 - 18:25

men för de som är riktigt insatt i spelen så framgår det med all tydlighet att O'Mara inte alls hade någon som helst utstrålning. Visst, han är inte samma som i serien men O'Mara spelade Wesker som en blek byråkrat som blev hunsades med (av Dr. Isaacs). Ingen som helst fysisk ponuds, utan bara blek byråkrat. Det är inte Wesker.

-Nä, men nu är det ju en hel del som skiljer sig mellan spelen och som filmens Wester tycker jag att han är bra och passar perfekt in i handlingen. Sedan att det skiljer sig från spelets Wesker är bara väntat.

Du gillar Leon S. Kennedy? Ingen personlig favorit för mig. Chris och Jill är mina favoriter. För Leon ska det vara någon som är charmig, socialt utgående och atletisk av sig (t.ex. Milo Ventimiglia of the top of my head) än force och intimidation som Wentworth Miller står för.

Inte direkt. Tycker dock det skulle vara kul att se honom i någon film och är lite förvånad över att man inte introducerat den karaktären än. Han är väl omtyckt av många har jag för mig?

#41 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 10 December 2009 - 22:59

Priest Takes RE4's Place - story - at IGN

Release date switcheraoo confirmed.

December 10, 2009 - Rumors swirled earlier this week that the release date of Resident Evil: Afterlife had been pushed. Now the Sony publicity site's 2010 release date slate appears to have confirmed it.

Resident Evil: Afterlife had originally been slated for release August 27, 2010. The graphic novel adaptation Priest, starring Paul Bettany and Karl Urban, will now open on that day instead, having been moved up from later that summer.

No official word yet on when RE4 will come out now, but rumor has it the Paul W.S. Anderson-directed film will now open January 14, 2011 instead.

Resident Evil: Afterlife sees Milla Jovovich back as the zombie-killing Alice, along with returning cast members Ali Larter and Spencer Locke as Claire Redfield and K-Mart, respectively. New cast members include Wentworth Miller as Claire's brother Chris Redfield, Shawn Roberts as the villainous Albert Wesker, Boris Kodjoe and Kim Coates.

Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#42 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 10 December 2009 - 23:25

Inte direkt. Tycker dock det skulle vara kul att se honom i någon film och är lite förvånad över att man inte introducerat den karaktären än. Han är väl omtyckt av många har jag för mig?

Jag tycker också att det är underligt att de inte har haft med Leon ännu med tanke på att han var mäst aktuell i spelserien just då. Jag vet inte om det är den där bortklippta artriklen från Aöpocalypse som visade att Jill var misstänkt för mordet på sin partner Leon S. Kennedy som har satt käppar i hjulet för det.

Min favorit är Claire Redfield så jag är iallafall rätt nöjd. :P

Mitt förhållande till filmerna är rätt blandade. Jag gillar verkligen filmerna väldigt mycket men deras succé betyder också att chansen för en filmatisering av spelen och des handlingar känns mindre trolig nu.
Från början var ju Paul W.S. Anderson's Resident Evil tänkt att vara en film inför de "riktiga" filmatiseringarna. Men när den sedan blev en succé så ändrades de planerna.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#43 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 11 December 2009 - 08:47

View PostGeorgia: Vet att jag läst tidigare något om att Milla Jovovich erkänt att det är en stor risk att de inte kan få klar filmen i tid för Augusti-släppet. Då verkade det inte klart dock.

fqq5BYam.jpg

#44 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 11 January 2010 - 10:07

Tidigare rapporterades det att premiären blivit flyttad till januari 2011 för att de skulle hinna med bl a 3D-versionen. Verkar som att de hinner klart iaf för premiären är nu åter i september, närmare bestämt den 10:e.

Artikeln på ShockTillYouDrop

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#45 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 11 January 2010 - 15:11

Uppdaterat rubriken. :)

Jag har för mig att Jovovich hintade rätt tidigt in i produktionen att de kanske inte skulle hinna med det ursprungliga 27 Aug. Men allt innan Januari 2011 får väl ses som en liten vinst. :)

fqq5BYam.jpg

#46 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 01 April 2010 - 12:11

Första bilderna har tickat in:
Posted Image
Posted Image
Posted Image
Posted Image
Posted Image

Som vanligt säger de inte så mycket, Millas outfit är snyggare än den i 3an ser det ut som iaf. Det står där att första trailern har premiär på lördag, på myspace.com/horror-movies.

fqq5BYam.jpg

#47 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 01 April 2010 - 23:17

Girls with guns = Me likey :thumbsup:

Winter is Coming

#48 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 08 April 2010 - 13:58

Trailer

Ser mest ut som scener från diverse Matrix filmer och Matrix kopior och sen lyckas de få in James Camerons namn för att promota filmen.Sen tycker jag att CGIn ser ofärdig ut (eller bara lite B) men så är fallet rätt ofta i trailers. Milla Jovovich är ju bra i den där rollen så kanske hyr jag den sen.

Men kul säkert för fansen att få en fjärde film.

Edited by super85, 08 April 2010 - 14:12.

Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#49 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 02 June 2010 - 11:23

Awesome news! Sienna Guillory är tillbaka som Jill Valentine, något som Millovich nu bekräftat. (Länk)

Det här är den bästa filmnyheten som jag hjar hört i år. Nej, inte i år. Det ska vara på flera år. Nu kan jag knappt vänta på filmen... :D

#50 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 02 June 2010 - 11:36

Aha, en favvo! Glad för din skull :)
(Sienna who?? :P)

Japp, premiär 10 september.

Posted Image

Edited by Synon, 02 June 2010 - 11:37.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.