Jump to content

Photo

Jag äter inte mina vänner!

• This topic is locked This topic is locked
41 replies to this topic

#26 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 17 October 2007 - 22:48

Okej, dags att vifta med en liten varningsflagg för Aztecy och Mjolnir. Dags att ta ett steg tillbaka i era ringhörnor och andas ut och lugna ned er innan ni påvörjar nästa rond.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#27 Aztecface

Aztecface

Commodore

• Members
  • 1,336 posts

Posted 17 October 2007 - 23:31

Personligen älskar jag kött, i alla dess sorter och jag och en vän har pratat om att äta mänskligt kött på senare tid.

Då skulle du ha passat på att beställa när de sålde Köttbullar i Danmark gjorda från fettsugningar. ;)

Mja i mitt fall vill jag nog ha lite finare kött.

Jag däremot mina kära vänner "Jag äter gärna mina vänner". :popcorn:

Härmapa! ;)

Den finaste formen av beundran är kopiering.

Jo, allt som står på Wikipedia är sant.

Ungefär som dina bidrag till "diskussioner", som du eufemistiskt vill kalla dem.

Det är just där skillnaden är mellan mig och dig vad gäller att diskutera. Du måste alltid referara till någon vetenskaplig studie medans jag bara behöver tala från hjärtat. ;)
"There once was a man from Nantucket..."

#28 Mjolnir

Mjolnir

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,000 posts

Posted 18 October 2007 - 11:25

Har inte eskimåer/inuiter klarat sig rätt bra på sin traditionellt ensidiga kost av fisk och t ex säl. Alltså inte enbart käka köttet utan även kalasa på inälvor, säl-ögon och andra "läckerheter". Till skillnad från andra naturfolk har väl inte deras klimat varit så gynsamt för odling, istället har de anpassat sig till sin miljö och fokuserat på jakt & fiske.

Nyckelorden markerade. Deras metabolism skiljer sig från en vanlig Svenssons och är ett resultat av många generationers naturlig selektion i en miljö som främjar den. Så visst, för dem funkar det men effekterna av en snarlik kostomställning på utomstående kan ses i de många "offer" för bantningskurer som förordar en fett- och proteinrik men kolhydratfattig diet: trötthet, slöhet, koncentrationssvårigheter etc. På kort sikt går man kanske ner i vikt men samtidigt säckar hjärnan ihop av energibrist.

Det är just där skillnaden är mellan mig och dig vad gäller att diskutera. Du måste alltid referara till någon vetenskaplig studie medans jag bara behöver tala från hjärtat.

Nej, bara när det finns någon till hands som ger stöd åt mina utsagor. Det är så en vetenskapligt skolad person argumenterar i frågor där kött på benen är en bra sak att ha. Den riktiga skillnaden är att medan du kör din hjärtgrej så anstränger jag mig att tala från hjärnan - klumpen som må vara köttig men inte behöver vara sprungen ur kött för det.

#29 Corto Maltese

Corto Maltese

Lieutenant Commander

• Validating
  • 160 posts

Posted 18 October 2007 - 12:28

Startade tråden i syfte att se hur många vegetarianer/veganer vi egentligen är här på forumet.

Ge er själv tillkänna. :)

Tycker trådens funktion spårat ut lite sedan jag startade den. Tanken med den var som sagt att ta reda på hur många vegetarianer/veganer det finns på forumet inte starta en för/emot diskussion.

Jag är vegetarian. Nån diskussion tänker jag inte ge mig in i, då det är som med politik och religion på forum eller andra pisstävlingar med långa argumentinlägg som aldrig resulterar i något annat än antagonism.

Jag håller med, det finns vissa personer på forumet som verkligen tycker om att göra alla sina inlägg till mindre uppsatser och det kanske har att göra med behovet att att synas och bli bekräftade. :rolleyes:

#30 susclas

susclas

Lieutenant

• Members
  • 77 posts

Posted 18 October 2007 - 12:40

Jag är vegan och sällar mig till skaran av veganer/vegetarianer och andra straight edge:are.

#31 Lilja

Lilja

Commander

• Members
  • 199 posts

Posted 18 October 2007 - 12:55

Jag äter kött och tycker att det är mycket gott men jag kommer inte att kommentera vad som är rätt eller fel utan har bara en liten fråga ang. trådens namn: Jag äter inte mina vänner!

Om det skulle vara så att det fanns en gris du tyckte riktigt illa om och inte ville vara vän med, skulle du äta honom då? :thumbsup:

Kunde inte låta bli :blush:

Lilja

Edited by Lilja, 18 October 2007 - 12:55.

#32 dukeofnewyork

dukeofnewyork

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,140 posts

Posted 18 October 2007 - 13:39

Jag är inte vegetarian, varken i dess ursprungliga eller senare betydelse. Varför skriver jag då i tråden?

Jo, jag måste berätta om en kompis från tonåren som bestämde sig för att bli lakto-ouvovegetarian, det här var ju på det arga 90-talet så det låg ju i luften. Han var en mycket intellektuell snubbe och hade verkligen tänkt igenom det hela. Men efter inte mer än två månader föll han till föga, av purt, primitivt begär till en enda maträtt, kebab. Han kunde inte avhålla sig från kebab. Inför kebaben for hans självdisicplin, rationaliet och övertygelse all världens väg. :)
"I mean, violence is a big problem in our society today and I will not support it. That is the primary reason why I won't do anal. " – Krysta Now, Southland Tales

"Ingen magi, ingen profil, ingen stil, bara tjong i tvättbrädan och morr i mustaschen. " – Göran Sommardal om Xmen Origins: Wolverine (Kulturnytt 20090430)

"There is hopeful symbolism in the fact that flags do not wave in a vacuum." – Arthur C. Clarke

---

--- | filmtipset | ---

#33 Mjolnir

Mjolnir

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,000 posts

Posted 18 October 2007 - 18:47

Jag håller med, det finns vissa personer på forumet som verkligen tycker om att göra alla sina inlägg till mindre uppsatser och det kanske har att göra med behovet att att synas och bli bekräftade.

Om du har nåt problem med mig så dryfta det öppet. Fatta lite mod och konfrontera en person direkt istället för att på typiskt NT-manér cirkla som katten runt het gröt och insinuera saker om "vissa".

#34 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 18 October 2007 - 19:17

Gör gärna det, men inte i den här tråden dock. Håll det On Topic, det härhandlar om du är vegetarian - inte konflikthantering.

Jag tänkte skriva "Inkräktare skjuts på fläcken", men det är en överdrift. Varningar kan dock delas ut om folk inte sköter sig. Håll er till ämnet.

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#35 Walker

Walker

Rear Admiral

• Aktiv member
  • 3,025 posts

Posted 18 October 2007 - 19:54

Gör gärna det, men inte i den här tråden dock. Håll det On Topic, det härhandlar om du är vegetarian - inte konflikthantering.

Jag tänkte skriva "Inkräktare skjuts på fläcken", men det är en överdrift. Varningar kan dock delas ut om folk inte sköter sig. Håll er till ämnet.

Vad händer med liken efteråt? Vissa köttätare här har ju utryckt ett intresse att gärna äta sina vänner ;)

Posted Image

Sorry, kunde inte låta bli att utnyttja tillfället för lite makaber humor :lol:

Edited by Walker, 18 October 2007 - 19:55.

#36 Darth Wiggy

Darth Wiggy

Captain

• Members
  • 458 posts
  • Interests:Film, musik, star wars replicas, damer

Posted 18 October 2007 - 21:12

Jag är vegan och tycker att bävrar ska ha rösträtt!

Edited by Darth Wiggy, 18 October 2007 - 21:13.

Posted Image

I'm a stormtrooper, yes I am! And I'm proud of it! In a SCOTTISH way! Posted Image

#37 Walker

Walker

Rear Admiral

• Aktiv member
  • 3,025 posts

Posted 18 October 2007 - 21:18

:o ??? Skämt eller allvar Wiggy?! Du känns inte riktigt som en bäverförespråkare ;)

Edited by Walker, 18 October 2007 - 21:23.

#38 Aztecface

Aztecface

Commodore

• Members
  • 1,336 posts

Posted 18 October 2007 - 22:08

HAHAHAHAHAHAHA
"There once was a man from Nantucket..."

#39 Darth Wiggy

Darth Wiggy

Captain

• Members
  • 458 posts
  • Interests:Film, musik, star wars replicas, damer

Posted 18 October 2007 - 22:46

Bara ordet bäver borde ju tala för sig självt...

Bäver: Av engelskans Beaver som betyder mus
Mus = kvinnligt könsorgan
Jag tuggar både mus och käkar bäver, så det gör mig till köttätare?
Samtidigt är jag för kvinnors rösträtt, och om män tänker med petter-niklas så tänker kvinnor med bävern, alltså tänker människan med sina könsorgan och då är det bävern som ska ha rösträtt! Och det är ju som att vara feminist, vilket kan jämföras med veganism, en extrem syn på tillvaron...

Förtydligande: Detta inlägg blev bara så fel och korkat att jag låter det vara kvar. :P Ta det som ett bevis på bristande logik efter att ha först jobbat i 24 h och sen köra bil 17 mil som en blådåre och sen sitta på ett sjukhus i 6 timmar hos sin sjuke far.

Min egentliga åsikt är att folk får äta vad de vill, men veganer som ägnar sig åt brottsliga djuraktioner gillar jag inte. Och nej jag är inte vegan. Jag avnjöt en stor portion köttfärs med spaghetti, och ja jag vet vad det är i! Men som sagt ta första delen som ett skämt! Måhända ett dåligt sådant men ändå...

Edited by Darth Wiggy, 18 October 2007 - 22:50.

Posted Image

I'm a stormtrooper, yes I am! And I'm proud of it! In a SCOTTISH way! Posted Image

#40 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 18 October 2007 - 23:12

:rolleyes: Nivån på "diskussionen" hör hemma på skolgården. <_<
Support your local search and rescue unit - get lost.

#41 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 18 October 2007 - 23:23

Tack, det ÄR bra nu. Jag tolerar inte det oskick tråden har flutit ut till. Flera medlemmar har varningar att vänta sig under kvällen. Som Peak skrev tidigare, håll ämnet RENT och sakligt. Kan ni inte göra det, håll tyst och posta inte här.

#42 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 18 October 2007 - 23:37

Mja, den här tråden har nog för långt åt skogen för att kunna rehabiliteras, så jag blir nog tvungen att ge den nådastöten.

*CLANG*

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."