Jump to content

Photo

Warehouse 13 - Säsong 1 | Spoilervarning

• Please log in to reply
36 replies to this topic

#26 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 29 July 2009 - 18:38

SDCC: Full video of the Warehouse 13 panel | SCI FI Wire

http://video.syfy.co...Syfy Video/self

In our exclusive video, you can watch the full panel for Warehouse 13 from last weekend's Comic-Con in San Diego.

Join stars Eddie McClintock (Pete Lattimer), Joanne Kelly (Myka Bering), Saul Rubinek (Artie Nielsen) and Allison Scagliotti (Claudia Donovan), along with Jack Kenny (executive producer/show runner) and David Simkins (executive producer), in this hourlong discussion of Syfy's newest show, only on SCI FI Wire.

Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#27 Wowbagger

Wowbagger

Commander

• Members
  • 197 posts

Posted 30 July 2009 - 10:36

Jag har sett 4 avsnitt nu men inte mer, tycker jag gett den en chans.
Humorn funkar inte för mig (nu sist drattade man på ändan i slime och det skulle tydligen vara jättekul) plus att dialogen mellan de båda huvudrollsinnehavarna är stelare än ett år gammal betong. Även retrotechen som kändes som om den skulle kunna funka, är fånig.

Men vad vet jag, den går tydligen jättebra på SyFy och slår tydligen Eureka med hästlängder vilket är en fullständig gåta för mig.

#28 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 30 July 2009 - 13:31

Jag gillar det. Jag tycker huvudpersoner funkar jättebra och jag gillar humorn och steampunk teknologin.

Men jag har nog stött på fler negativa åsikter än positiva på dom forum där jag läst kommentarer.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#29 Loch Lomond

Loch Lomond

Lieutenant

• Members
  • 88 posts

Posted 30 July 2009 - 14:01

Jag tycker också det är bra. Men senaste avsnittet var det svagaste hittills. Det byggdes upp ganska bra med personen som hackade sig in i W13-systemet men det var lite tråkigt med tjejen och hennes bror till slut.

#30 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 30 July 2009 - 14:07

Det håller jag med om, jag hade helt klart hoppats på något bättre (och elakare) med tanke på den uppbyggnad som gjorts i tidigare avsnitt.

Nu ser det dessutom ut som att Claudia blir ny regular i serien och det är jag lite skeptisk till.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#31 Loch Lomond

Loch Lomond

Lieutenant

• Members
  • 88 posts

Posted 08 August 2009 - 00:54

Claudia var inte lika jobbig i det här avsnittet. Dessutom var ju Joe Flanigan med. Vad tyckte ni om hans roll? Han liknar mer och mer en skådespelare man kallar in när man vill ha en speciell karaktär. Joe-Flanigan-Hes-Röst står där nog på hans CV.

Hon som spelare Claudia är förresten född 1990, jag känner mig nästan lite snuskig nu. Trodde hon var äldre.

Dumma TV-program! :angry:

#32 Loch Lomond

Loch Lomond

Lieutenant

• Members
  • 88 posts

Posted 12 August 2009 - 17:21

Sitter och kollar på "Bones" på trean och helt plötsligt slog det mig hur lika Bones och Booth är Lattimer och Bering. Inte bara sådär att karaktärerna ska småtjafsa hela tiden, utan även utseendemässigt.

#33 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 20 August 2009 - 14:22

Warehouse 13 renewed for 13-episode second season
Syfy has ordered a second season of Warehouse 13, its freshman series which follows two Secret Service agents who find themselves abruptly transferred to a massive, top-secret storage facility which houses every strange artifact, mysterious relic, fantastical object and supernatural souvenir ever collected by the U.S. government.

Edited by GaterGirl, 20 August 2009 - 14:23.

Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#34 cyberhof

cyberhof

Captain

• Members
  • 442 posts

Posted 29 August 2009 - 16:14

Jag måste nog säga att serien börjar arta sej även om det inte är någon av mina favoritserier så är den ändå mysig att kolla på.
Trevligt då att den också får en andra säsong.

#35 Loch Lomond

Loch Lomond

Lieutenant

• Members
  • 88 posts

Posted 29 August 2009 - 17:37

Denna vecka var ingen höjdare, "body swapping"-avsnitt brukar inte tillhöra mina favoriter.

Typ tre Star Trek-referenser på rad nu eller något, visst är det kul men det ska inte blir för tjatigt heller. Fast jag kan förstå Petes förtjusning när Myka visste vad han pratade om

Myka: Having intel in the field keeps an agent alive, Pete. But Artie acts like keeping us alive isn't a priority. To him we're just...
Pete: Redshirts?
Myka: Yeah.
Pete: Okay. First, he doesn't think we're redshirts. And second, that's so cool you knew what I meant.

#36 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 03 May 2013 - 17:42

Har sett första säsongen via HBO Nordic och visst är den mix av många andra tv-serier, som t ex Bones (som någon påpekade här i tråden och som jag tycker är en gräslig serie med gräsliga personer i huvudrollerna, men i denna tappning är de mer uthärdliga), Sanctuary, Haven... Inget nydanande mao, men visst bjuder den på skön underhållning efter en arbetsam dag. Tyvärr verkar HBON bara ha de två första säsongerna, men såg att Discshop har importen så i värsta fall får jag väl beställa dem. För visst vill jag se mer! :)

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#37 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 06 January 2014 - 17:10

4a säsonger av Warehouse 13 finns på netflix. :)

Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier