Jump to content

Photo

Prince of Persia: The Sands of Time

• Please log in to reply
91 replies to this topic

#26 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 07 May 2008 - 17:36

Ja, inte så dum faktiskt. :) Lite mer kontrast hade dom gärna fått använda dock, vem det nu är som har gjort den.

Nån som vet med hur mycket Herr Persisk Prins vann i IESB's omröstning förresten?

Edited by PredaBot, 07 May 2008 - 17:41.

#27 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 08 May 2008 - 11:52

Nån som vet med hur mycket Herr Persisk Prins vann i IESB's omröstning förresten?

Inte en aning faktiskt. Går det inte att söka efter den infon på deras sida? :)

#28 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 08 May 2008 - 15:12

Nej, för pollen är stängd för utomstående som inte är medlemmar...

#29 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 08 May 2008 - 15:18

Kan du inte bli medlem gratis då?

#30 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 08 May 2008 - 21:36

Nä. Varför i hela friden skulle jag vilja det...? :P

Nåja, så viktigt är det väl inte, och pollen skulle man ju på sätt och vis kunna säga var riggad. :)

#31 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 20 May 2008 - 20:58

Gyllenhaal and Arterton Cast in Prince of Persia - ComingSoon.net

The Hollywood Reporter has confirmed that Jake Gyllenhaal (who was first rumored by Latino Review) and Gemma Arterton (upcoming Quantum of Solace) will star in Prince of Persa: The Sands of Time, Walt Disney Pictures and Jerry Bruckheimer Films' adaptation of Ubisoft's popular video game. Mike Newell is directing.

In the fantasy adventure, Gyllenhaal will play Dastan, a young prince in sixth century Persia who must join forces with Tamina (Arterton), a feisty and exotic princess, to prevent a villainous nobleman from possessing the Sands of Time, a gift from the gods that can reverse time and allow its possessor to rule the world.

Doug Miro & Carlo Bernard, Jordan Mechner and Boaz Yakin wrote the script, which is based on the many games created by Jordan Mechner.

Bruckheimer is producing, while Mike Stenson, Chad Oman and Patrick McCormick are exec producing.

Production is set to start in July.

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#32 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 20 May 2008 - 21:02

Jake Gyllenhaal? Hmmmm... :mellow:
*Hockey och superhjältar*

#33 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 20 May 2008 - 21:44

BRÄNN BOLAGET!!!!!!! :evil: :angry:

Det här måste vara bland den absolut sämsta castingen i filmhistorien...

Nej men allvarligt... Inte menar dom väl ALLVAR med det här??

Sen när är Jake Gyllenhaal persisk, eller har ett utseende som ens är i närheten?! Och Gemma Aterton.. hur exotisk är hon om jag får fråga?? En britt! Blir svårt att spela indisk då... men det har dom förvisso ändrat.

Det här känns rent ut sagt löjligt, kära vänner. Mitt förtroende för filmen sjönk just 500 meter under havets yta.

Bränn Bruckheimer när ni ändå håller på förresten.

#34 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 21 May 2008 - 11:29

Klart dom menar allvar, uppgifterna kommer ju ursprungligen från The Hollywood Reporter som man i 90% av 100% kan lita på. Sedan finns det ju en massa andra saker som kan göra att dessa skådespelare inte är aktuella när det väl är dags för att spela in filmen.

Men visst håller jag med, det var mig en riktigt udda casting. <_<

#35 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 21 May 2008 - 11:41

Han var väl tillräckligt billig... :P

Inte direkt vad jag velat se. Iofs. hade mitt val (Orlando Bloom) inte blivit särskilt populärt här heller, så jag kanke ska vara tyst. :P
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#36 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 03 June 2008 - 11:28

Alfred Molina joins 'Prince of Persia'
Actor joins Jake Gyllenhaal, Ben Kingsley

Alfred Molina will join Jake Gyllenhaal, Gemma Arterton and Ben Kingsley in Disney's "Prince of Persia," the Mike Newell-directed adaptation of the Ubisoft fantasy actioner. Jerry Bruckheimer is producing.

Molina will play Sheik Amar, who becomes a mentor to the prince.

Shooting is slated to begin in July in the U.K. and Morocco.

Molina is starring in "Courtroom K," a Fox pilot written by Paul Attanasio and directed by Joe and Anthony Russo. He also completed Overture's "Humble Park" and stars in "An Education."

Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#37 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 03 June 2008 - 11:41

Posted Image

Ett par jämförelser med huvudrollerna.

Posted Image

Posted Image

Molina och Kingsley är ju två riktigt bra skådespelare och ökar hoppet för filmen något i mina ögon.

#38 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 03 June 2008 - 11:44

Gyllenhaal är också duktig, men har fortfarande svårt att se honom som prinsen...

#39 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 03 June 2008 - 11:57

Jag har sett ett gäng filmer med Gyllenhaal och det är bara i Donnie Darko och Zodiac som han har imponerat på mig hittills. Jag har svårt att se både honom och Gemma Arterton i huvudrollerna, dom passar rent visuellt inte in samt att jag får känslan att dom inte är rätt skådespelare till en sådan här typ av film.

#40 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 03 June 2008 - 16:19

Ja, så Persiska ser de ju inte ut precis. :P Men som jag sagt innan, utseendet är inte det viktigaste IMO utan hur bra de spelar. :)
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#41 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 03 June 2008 - 17:11

Heter en film Prince of Persia ska man f-n se persisk ut också. :P

#42 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 03 June 2008 - 17:23

Jag håller med. Sedan bör ju dom som gör filmen ta hänsyn till spelet den baseras på/utgår ifrån och inte ta sig alltför stora utsvävningar. Man kan ju inte gärna få ett bra resultat av att casta någon som är 1.93 lång till att spela hobbit i "The Hobbit filmerna" så varför ska man hålla på att casta skådespelare som rent utseendemässigt till synes inte har någon större likhet med karaktärerna från spelet?

#43 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 03 June 2008 - 18:02

Disney (och filmens regisör som inte ens har spelat nåt av spelen utan har en assistänt som berättar om spelet för honom) har ju gjort det rätt klart att de bara tänker basera filmen på själva idén och att det här igentligen är ett försök att få ett nytt PotC fenomen. Efter vad jag hört så kommer typ inget i filmen vara baserat på spelen utan mer inspirerat med sin egen story.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts

#44 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 03 June 2008 - 18:22

Då kommer vi till den här ofta diskuterade fråga; varför ens kalla filmen Prince of Persia om de ska ta sig massor av friheter? Kan de inte komma på en egen titel då?

#45 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 03 June 2008 - 18:36

Eller den ännu större frågan: Varför ge den undertitlen The Sands of Time?
Samma som med Bourne filmerna där bara första filmen är löst baserad på första boken och de andra filmerna helt går sin egen väg men ändå ha samma namn som böckerna.
-Sora, Kingdom Hearts

#46 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 03 June 2008 - 18:47

Ja, det har du rätt i. Då förväntar man sig att de ska följa filmerna relativt troget i alla fall. Och de kan inte jämföra med Pirates of the Carribean heller, då var det ju en berg-och-dal-bana, lite skillnad mot att basera sig på ett spel som hade rätt mycket story trots allt. Hoppas de har med prinsens "parkourskills" i alla fall, och att de sköter det snyggt. Och att de dessutom har persisk musik, inga jävla gitarrer i denna...

#47 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 03 June 2008 - 18:53

Då kommer vi till den här ofta diskuterade fråga; varför ens kalla filmen Prince of Persia om de ska ta sig massor av friheter? Kan de inte komma på en egen titel då?

Och du får samma svar som vanligt. För det säljer. ;)
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#48 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 04 June 2008 - 11:52

Fast läser man min tidigare post i tråden och den intervju som jag postat så får man ju intrycket att dom skulle vara spelet troget. Antar att dom måste ha gått ifrån det med tanke på vilka dom castat till huvudrollerna.

#49 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 09 June 2008 - 12:52

Mania - Kinglsey Role Revealed for Persia

Date: Friday, June 06, 2008
Source: Variety

Just three days ago, we passed along word that Ben Kingsley and Alfred Molina were cast in the upcoming adaptation of Prince of Persia: The Sands of Time. While the trades said that Molina would be playing Sheik Amar , they were mum on who Kingsley would be playing until now. The latest update has Kingsley taking on the role of the villain Nizam, who plots to kill his brother King Shahrman and blame it on Prince Dastan so he can take the throne .

Famed producer Jerry Bruckheimer is overseeing production while Mike Newell (Harry Potter and the Goblet of Fire) is set to direct, based on a screenplay by Doug Miro, Carlo Bernard, Jordan Mechner and Boaz Yakin. Production is scheduled to begin in July in the U.K. and Morocco.

Plot Summary: In the fantasy adventure based on Ubisoft's popular video game, Gyllenhaal will play Dastan, a young prince in sixth century Persia who must join forces with Tamina (Arterton), a feisty and exotic princess, to prevent a villainous nobleman from possessing the Sands of Time, a gift from the gods that can reverse time and allow its possessor to rule the world. Molina will play Sheik Amar, who becomes a mentor to the prince. Kingsley taking on the role of the villain Nizam .

Prince of Persia: The Sands of Time will hit theaters July 19, 2009.

#50 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 13 June 2008 - 12:17

Twitch - Gísli Örn Garðarsson cast in the Prince of Persia film

Jun 12 2008

Now I know this is not the type of news we usually carry but since it involves an Icelandic actor I thought I’d might post it.

A couple of weeks ago news trickled through the grapevine that Icelandic actor Gísli Örn Garðarsson had been cast as the main villain in the Jerry Bruckheimer produced action adventure film Prince of Persia, based on the popular computer game franchise of the same name. The film stars Jake Gyllenhaal, Gemma Arterton, Alfred Molina and Ben Kingsley among others and will be directed by Mike Newell. The film is an high action and adventure film based in the Middle East and follows the adventures of Prince Dastan and his fight against Hassasin who Gísli Örn will play . It was funny how the media wrote about this news over here claiming that this part was the biggest part for an Icelander in a film ever. I assume they meant a Hollywood film of this scale but they failed to mention Anita Briem’s role in the upcoming 3D adventure film Journey To The Center Of The Earth starring Brendan Fraser. Briem was also the lead actor in the Spanish produced horror film The Nun back in the day.
Gísli Örn might be familiar to some over here as one of the leads in the Icelandic drama “Börn” that premiered over here a couple of years ago and has been touring the festival circuit with great success. He is also the front man for the theater group Vesturport that have been doing great things with innovative theater productions all over the world, like the acrobatic version of Romeo and Juliet. Right now they are touring with a stage version of Lukas Moodyson’s “Tillsammans” that starred Gael Garcia Bernal for the first run in Iceland and Mexico.
Vesturport is also busy finishing their third feature film, called “Brim” (Undercurrent) based on their play which will premier later this year and will be scored by none other than Nick Cave.

Posted Image