Vad kan man säga om filmen då? Att det är som Bruce sagt tidigare, en film för fansen. Har man inte sett någonting med Bruce innan alternativt inte tycker om hans filmer så har man nog inte mycket att hämta här. Är man dock som mig, helt såld på Bruce som skådespelare och gillar det mesta han gjort så är detta ren och skär eufori. Det är omöjligt att välja ut några scener i filmen som skulle vara bättre än någon annan då jag finner den bra rakt av, från början till slut. Men en av dom som jag skrattade mest till var nog den här scenen.
Bruce är cool som vanligt och pendlar mellan en karaktär man tycker synd om, till en man tycker är cool och till en som man enbart skulle kunna kalla för extremt odräglig. Precis som det ska vara med andra ord. Filmen har ett nästan perfekt upplägg, kampen mellan det goda, i det här fallet Bruce samt det onda, i det fallet Guan Di. Som sig bör har även Bruce lite hjälp av en vän (som han dock inte använder).
Lägg sedan till en massa cool dialog, samt en massa vinkningar till tidigare filmer och äldre karaktärer med Bruce och du har filmens utgångspunkt. Ted Raimi som nästan återfinns i allt Bruce gör numera har inte mindre än tre olika roller. [ Roll 1, Roll 2, Roll 3 ] Varav han är riktigt bra i samtliga.
Filmen har även ett riktigt coolt ledmotiv i form av "Guandi is his name" av några som kallar sig för McCain Brothers och som dyker upp i filmen lite då och då och sjunger. Oerhört cool och passande låt. Tyckte för övrigt att övrig musik var bra och passande och det var visst inte så lustigt att den var så bra. En film jag kan rekkomendera alla som gillar Bruce Campbell att se. Ser fram emot att köpa filmen på DVD eller Blu-ray när den släpps 10/2 2009.
Edited by Cartman, 27 November 2008 - 15:38.