Jump to content

Photo

Burn Notice - Säsong 1

• Please log in to reply
77 replies to this topic

#26 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 24 January 2008 - 20:43

Det här var mitt intryck av serien:

Serien i stort då? Tja, ganska trevlig ton, och det är uppenbart att serien har ett syfte: att underhålla. Lite Miami Vice, Lite Jake and the Fat Man (Rättvisans Män) kryddat med MacGuyver. Kort sagt. 80talet gör comeback i ny uppdaterad förpackning. :D

(Jag hade inte då läst något av vad de andra som sett serien sagt byw).

Edited by XC, 24 January 2008 - 20:43.

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#27 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 24 January 2008 - 21:32

Lite OT: Huvudrollsinnehavaren Jeffrey Donovan har faktiskt varit ihop med Ellen Muth. På forumet på Ellen-Muth.com finns en tråd om Burn Notice, fast där har det diskuterats mer om deras förhållande än om själva serien.

Ser jag en chans att få namedroppa min MySpace-kompis, kan man ge sig 17 på att jag tar den. :P
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.

"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#28 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 28 January 2008 - 16:35

TV6 har nu slängt upp en egen sida för serien och meddelar där följande:

Visas 17/2 21:00

Då vet vi alltså när serien börjar.

XC, om du vill får du uppdatera din första post. :)

Edited by Cartman, 28 January 2008 - 16:36.

#29 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 28 January 2008 - 17:35

Jajamensan.

Uppdaterar Cappy på Pakten TV också? ;)

Edited by XC, 28 January 2008 - 19:56.

fqq5BYam.jpg

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#30 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 28 January 2008 - 19:46

Pakten TV, inte TV-Pakten. ;)

Men Cappy var rebellisk och postade en ny istället för att uppdatera den gamla.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#31 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 28 January 2008 - 19:56

OKI. Skall komma ihåg det. :)

Men visst var det så att du postade två av "mina" nyheter nyligen på Pakten TV? :unsure: :P

fqq5BYam.jpg

#32 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 28 January 2008 - 20:03

Det är möjligt. Ibland dyker nyheterna upp före mina reguljära RSS-flöden och då postar jag dem på sajten om jag finner dme relevanta. Inte rakt av naturligtvis, men samma info. Sedan dyker dem upp ungefär samtidigt här och i bloggen. Och ibland dyker inget som postas här upp på bloggen och vice versa. :)

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#33 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 28 January 2008 - 20:29

Vad er pakten tv ???

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling

#34 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 28 January 2008 - 21:03

Pakten är ett bloggnätverk, och dess TV-blogg är det allas vår favorit Cappy som rumstrerar. Länk finns i Cappys signatur. :)

FX: Jag skulle tippa på att du iaf vill se avsnitt 10 - False Flag.

fqq5BYam.jpg

#35 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 28 January 2008 - 22:29

XC beskrev det rätt så bra tycker jag. Jag postar nyheter och artiklar om TV där och försöker hålla 6-7 uppdateringar per vecka (bortsett från under mellandagarna då jag hade lite semester).

#36 Snälle Hulken

Snälle Hulken

Rear Admiral

• Moderator
  • 3,861 posts
  • Interests:Mest Science Fiction och skräck/splatter/gore

Posted 06 February 2008 - 16:38

Åh, vad kul att de har köpt in Burn Notice! Hade tänkt börja kolla på den, men det blir ju så mycket lättare när det går på TV. Dags att skriva in i kalendern :)
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#37 Snälle Hulken

Snälle Hulken

Rear Admiral

• Moderator
  • 3,861 posts

Posted 19 February 2008 - 22:01

Någon annan som kollade på Burn Notice? Jag gillade piloten starkt. Inte det bästa jag har sett, men den har en riktigt skön känsla och Bruce Campbell är ju som vanligt underbar :D
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#38 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 20 February 2008 - 00:00

Gabriel Anwar. :wub

Klart man ser den. Rätt okej slötittarserie. Påminner rätt mycket om Pretender tycker jag - vilketä r itnressant med tanke på att den gode huvudrollsinnehavararen spelade Jarrods lilelbror där. :)

#39 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 20 February 2008 - 11:20

Jodå. Jag tittade, serien tillhär egentligen inte min intressesfär men som SoD säger så passar den utmärkt som något och slötitta på. (Avsevärt mycket bättre än de flesta dokusåpor).

fqq5BYam.jpg

#40 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 20 February 2008 - 12:03

Jag såg avsnitten i natt. Tycker att den känns okej, lagom underhållande. Kanske lite för mycket sexistiska inzoomningar på kvinnor i bikini för min smak men utöver det hyfsad underhållning. Handlingen och karaktärerna är ju det bästa. Michael är ju i vissa lägen inte alltför smart för att i nästa sekund bli något av en MacGyver och ordna och trixa med saker och ting, hans relation till mamma och exet är också komiskt. Kul att det var så många kända ansikten med i dom två första avsnitten.

Edited by Cartman, 20 February 2008 - 12:03.

#41 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 20 February 2008 - 12:08

Jag tänkte också på det där med tjejerna i bikini. När kommer hunkarna förbi i minimala badbyxor? :P

fqq5BYam.jpg

#42 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 20 February 2008 - 12:19

-Ja, det undrar jag med, rätt ska vara rätt. Det behöver bli lite jämnare med "eye candy" för hela publiken och inte bara delar av den. ;)

Edited by Cartman, 20 February 2008 - 12:20.

#43 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 25 February 2008 - 13:15

Gårdagens avsnitt var även det bra. Någon mer än jag som såg att Quentin spelades av samma skådespelare som spelade Rita's ex Paul i Dexter?

Början av avsnittet var bra då en smått paranoid Michael faktiskt fick rätt i att allt inte stod rätt till hemma hos hans mamma. Man kan jufråga sig vem som är ute efter honom och varför, det är en bra röd tråd som jag tror kommer löpa genom hela säsong 1.

Btw, blir det en fortsättning eller är det en one-hit-wonder serie?

Jag tycker att Sam och Fi löste det trängda läget på båten riktigt bra då dom blev upptäckte av Quentin's hantlangare. Att dom sedan inte verkar tåla varandra är bara kul, lite gnabb skadar inte samt att det ger oss tittare många dråpliga scener att vänta oss kan jag tänka mig.

#44 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 25 February 2008 - 13:26

Enl akas.imdb.com så blir det e säsong 2. :)

fqq5BYam.jpg

#45 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 25 February 2008 - 13:32

Okej, det var ju riktigt trevligt. Då kan jag tänka mig att den delen av handlingen kanske även fortsätter i nästa säsong.

#46 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 25 February 2008 - 15:06

Gårdagens avsnitt var rätt kul. Speciellt scenerna med hans mamma som han jämför med alla möjliga :lol:

Btw, blir det en fortsättning eller är det en one-hit-wonder serie?

Blev en hit på USA (TV-kanalen alltså) så en s.2 kommer sommaren 2008 :)

På deras sida kan man gå in och kolla vad Sam har lagt undan i ett förråd och höra lite historier om hans tid som agent/spion
http://www.usanetwor...ies/burnnotice/

Edited by Georgia, 25 February 2008 - 15:08.

Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#47 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 25 February 2008 - 15:52

Gårdagens avsnitt var rätt kul. Speciellt scenerna med hans mamma som han jämför med alla möjliga :lol:

Jag håller med, den scenen var riktigt bra och rolig. Han har ju ett minst sagt annorlunda förhållande till sin mor. :lol:

På deras sida kan man gå in och kolla vad Sam har lagt undan i ett förråd och höra lite historier om hans tid som agent/spion
http://www.usanetwor...ies/burnnotice/

Sam's Stach. :lol2:

Typisk Bruce Campbell humor.

#48 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 05 March 2008 - 13:11

Förra veckans avsnitt var riktigt bra. Jag gillar att det fokuserar på ett intressant tema då Michael försöker hjälpa Cara och hennes dotter Sophie. Det är nog bra tufft och jobbigt att bara lämna allt bakom sig och starta om på nytt. trots det så behåller avsnittet sin typiska charm och smågnabb mellan karaktärerna. :)

#49 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 05 March 2008 - 21:35

Hur många avsnitt har gått nu?
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#50 Snälle Hulken

Snälle Hulken

Rear Admiral

• Moderator
  • 3,861 posts

Posted 05 March 2008 - 22:18

De visade fjärde avsnittet i söndags. Jag tyckte också att det var riktigt bra, gillade temat :)
The sky's the limit.

Jon var namnet: