Zombiefilmer - vad i ligger deras storhet?!
Posted 11 February 2008 - 02:21
Jag menar det enda dom gör är ju att leta upp mer kött att äta. Dom är igentligen inte döda men dom är igentligen inte levande heller. Jag kan knappt med genren. Slutsatsen blir oftast densamma och dom som inte är drabbade eller dom som är "hjältarna" brukar oftast sluta på samma sätt. 28 days later tyckte jag utav någon outgrundlig anledning om faktiskt. Sen har jag minnen av en film från min barndom där huvudrollsinnehavarna är ett barn, en man och en kvinna och precis när dom trott att allt är som det ska vara och dom kommit i säkerhet så dyker det fler odöda eller zombies upp. Jag kommer inte ihåg titeln på filmen men den är säkert 20 - 25 år gammal.
Posted 11 February 2008 - 08:15
Posted 11 February 2008 - 09:13
Undrar vad Freud hade sagt om zombie-filmer?
"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower
"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin
Posted 11 February 2008 - 09:19
"Jäklars, vad coolt!"..?
//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum
"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."
Posted 11 February 2008 - 11:55
"Jäklars, vad coolt!"..?
Antagligen - och sen slängt alla teorier om det undermedvetna i papperskorgen...
"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower
"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin
Posted 11 February 2008 - 13:06
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«