Måhända dom har grävt upp en Transformer eller två från Mingh-perioden?
Transformers 2: Revenge Of The Fallen
Posted 27 May 2008 - 14:47
Posted 28 May 2008 - 14:29
“I play a college professor,” he told MTV before jokingly adding, “that turns into a robot, and turns into a car.”
Posted 28 May 2008 - 14:34
Kanske det.Kina, va? Tja, det är ju en cool location och allt, så man börjar ju genast undra vad som döljer sig i denna kinesiska småstad? ( om det nu finns såna, det verkar rätt bra befolkat där)
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 28 May 2008 - 22:07
Vilka serietidningar?Tänker läsa serietidningarna om Starscream som ska utspela sig mellan första och andra filmen och se vilka nya Transformers de pressenterar där.
Winter is Coming
Posted 28 May 2008 - 22:23
Okej, vet att det är tidigt och att det bara gäller spekulationer just nu. Och visst, ettan var inte helt usel även om den knappast var bra heller. Medelmåttig ungefär...men åtminstone jag har svårt att känna någon riktigt hype för en tvåa. Hoppas det ändras, men ettan hade få riktigt bra "wow-ögonblick", och har svårt att tänka mig att Bay skulle lyckas med några i en tvåa heller.
Posted 28 May 2008 - 23:09
The Reign of Starscream heter de. Officiell fortsättning på första filmen och ska visa ödet för de överlevande samt pressentera nya.Vilka serietidningar?Tänker läsa serietidningarna om Starscream som ska utspela sig mellan första och andra filmen och se vilka nya Transformers de pressenterar där.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 28 May 2008 - 23:10
Aha, måste kollas uppThe Reign of Starscream heter de. Officiell fortsättning på första filmen och ska visa ödet för de överlevande samt pressentera nya.Vilka serietidningar?Tänker läsa serietidningarna om Starscream som ska utspela sig mellan första och andra filmen och se vilka nya Transformers de pressenterar där.
Winter is Coming
Posted 29 May 2008 - 13:11
Michael Bay on Long Haul Concept Art: "Cool, maybe for Transformers 3"
Transformer II Logo and Filming details
King Darkness @ SideShowFreaks.com posted some on the scene photos of IronHide and a Can-Am Sypder
Finns även att se nedan om bilderna via SideShowFreaks tas ner.
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Posted 30 May 2008 - 11:44
/Film - More Human Cast Members Return for Transformers 2
Thursday, May 29th, 2008
Bay promised that the sequel will feature a lot more actual Transformers, but he certainly isn’t dialing back much on the human components. The Hollywood Reporter has confirmed that a bunch of the original Transformers cast has signed on to return for the sequel. Megan Fox, Josh Duhamel, Tyrese Gibson and John Turturro will reprise their roles in Michael Bay’s Transformers 2.
Posted 30 May 2008 - 22:58
Undrans om den trehjuliga MC'n är Arcee eller Blurr? Lär ju knappast vara Hot Rod. Hot Rod skulle för övrigt passa väldigt bra i en sån här film, särskilt med sina dekaler och galna stuntpersonlighet.
Posted 31 May 2008 - 12:38
Autobot Jazz Returning for Transformers 2?
Source: Colin
May 31, 2008
At the beginning of the year, director Michael Bay said that Jazz wouldn't be back for Transformers 2, but it looks like things have changed. TFW2005.com writes:
The Pontiac Solstice vehicle prop of Autobot Jazz arrived on the set of Transformers 2 earlier today. In addition we've received confirmation from a second tipster that Darius McCrary, the voice of Movie Jazz, is now on set as well.
Filming for the sequel is now taking place in Bethlehem, Pennsylvania at the former Bethlehem Steel site.
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 01 June 2008 - 18:11
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 03 June 2008 - 23:24
I såna fall är det fel som har begåtts massor av gånger redan. Optimus Prime dog två gånger under G1 och återupplivades lika många gånger. Och i serietidningarna dog de och återupplivades till höger och vänster mest hela tiden. Fast i Live Action filmerna är det kanske bäst att låta en död transformer vara "död". Så jag håller nog med dig ändå, Jazz är visserligen en av mina favorit-transfomers. Men gärna att man ser han i tillbakablickar på Cybertron, det vore cooltHoppas det är för tillbakablickar och liknande. Visst var Jazz med förlite i filmen men det känns fel att återuppliva döda Transformers. De är mer än bara robotar. Inget som man bara lagar.
Winter is Coming
Posted 04 June 2008 - 15:29
När det gäller serietidningar så gör de alltid som de själva vill men TV-srerien är orginalet.
Edited by Crusader, 04 June 2008 - 15:32.
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 04 June 2008 - 17:42
Första numret av serietidningen kom ut innan första episoden av serien. Och själva konceptena med Cybertron, två raser, kriget, namnen, profilerna som syntes på baksidan av alla leksakerna, allt det utvecklades av Marvels egna interna författare.
Sunbow Productions som sen gjorde tv-serien gjorde den sen inte helt själva, utan Marvel var med som med-producenter. Det är därför som du ser Marvel-loggan efter Sunbow-loggan i slutet. ( spindelmannen hoppar fram upp på texten. Du minns den nog säkert)
Sen tycker jag nog at du borde nämnt att Optimus dog i duell med Megatron i ursprungliga animerade filmen Transformers the Movie, som kom mellan säsong 2 och 3, istället för att säga att han dog i tv-serien.
Posted 04 June 2008 - 22:32
FEL.FEL.
Första numret av serietidningen kom ut innan första episoden av serien. Och själva konceptena med Cybertron, två raser, kriget, namnen, profilerna som syntes på baksidan av alla leksakerna, allt det utvecklades av Marvels egna interna författare.
Sunbow Productions som sen gjorde tv-serien gjorde den sen inte helt själva, utan Marvel var med som med-producenter. Det är därför som du ser Marvel-loggan efter Sunbow-loggan i slutet. ( spindelmannen hoppar fram upp på texten. Du minns den nog säkert)
Månadstidningen började Juni 1985 medans TV-serien började i september 1984.
(Förutom en miniserie som startade samtidigt som TV-serien och var en serieversion av Pilotavsnittet/Miniserien)
Hasbro, som köpt rättigheterna till att lansera Diaclone (som blev omdöpta till Transformers) i USA, bad Marvel hjälpa dem att skapa bakgrundshistoria till en TV-serie för att hjälpa sälja leksakerna (som också släpptes 1984).
Dock stämmer det att Marvel var med-producent på TV-serien. Och det var Marvel som "skapade" Transformers som vi känner dem tillsammans med Japanska kolegor.
Men serietidningarna har alltid gått sin egen väg.
Transformers the Movie klipptes ned till avsnitt senare.Sen tycker jag nog at du borde nämnt att Optimus dog i duell med Megatron i ursprungliga animerade filmen Transformers the Movie, som kom mellan säsong 2 och 3, istället för att säga att han dog i tv-serien.
Edited by Crusader, 04 June 2008 - 23:30.
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 04 June 2008 - 23:31
Ja och i fallet Transformers vart ju faktiskt serietidningarna mycket bättre än tv-serien. Serietidningarna är faktiskt det absolut bästa jag har läst någonsin. Jag har nästan alla nummer och jag plockar ofta fram dem och läser igenom alla på några få dagar och njuter. Tv-serien älskar jag fortfarande och Transformers The Movie är utan tvekan en av de bästa animerade filmer som gjorts! Fast när det gäller tv-serien så älskar jag den mer av nostalgiska skäl, serietidningarna ligger lite djupare rotade än så.Men serietidningarna har alltid gått sin egen väg.
Winter is Coming
Posted 04 June 2008 - 23:55
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 05 June 2008 - 00:00
Winter is Coming
Posted 05 June 2008 - 02:51
Jag tror bestämt att herr Crusader räknar lite fult, och här är det för övrigt jag som har monopol på att försöka vara rolig.FEL.
Månadstidningen började Juni 1985 medans TV-serien började i september 1984.![]()
(Förutom en miniserie som startade samtidigt som TV-serien och var en serieversion av Pilotavsnittet/Miniserien)
Du anser alltså att månadstidningen som börjar med #5 och Mini-serien som slutade med #4 ska stå för sig själv, trots att det faktumet att dom är en del av samma serie? Sen publiceras ju nummer 3 och 4 i januari respektive mars 1985. Inte så underligt, så kommer Transformers #1 ut i September 1984, precis samma månad då tv-seriens första episod sänds, men du trixar lite med texten där så att den oinvigde kan få för sig att TV-serien startade innan. Aj, aj, aj, det gillas inte av lagen.
Sen håller jag verkligen inte med om att den ursprungliga Serietidnings-miniserien var en adaption av Pilot-avsnitten från tv-rutan. Utan historierna skiljer sig ganska rejält på flera punkter, bara dom grovaste dragen är likadana i princip. Det är inte ens samma anledning att Optimus Prime ger sig ut i rymden med skeppet Arken, till att börja med.
Jag har då aldrig sett några avsnitt av amerikanska Sunbow original-tv-serien med filmen uppsågad i delar.. Såvitt jag vet så börjar Transformers säsong 3 med Five Faces of Darkness del 1.Hasbro, som köpt rättigheterna till att lansera Diaclone (som blev omdöpta till Transformers) i USA, bad Marvel hjälpa dem att skapa bakgrundshistoria till en TV-serie för att hjälpa sälja leksakerna (som också släpptes 1984).
Håll inte på och upprepa 85% av vad jag sa tidigare, för sjutton gubbar.Dock stämmer det att Marvel var med-producent på TV-serien. Och det var Marvel som "skapade" Transformers som vi känner dem tillsammans med Japanska kollegor.
Ja, självfallet. Där håller jag helt med.Men serietidningarna har alltid gått sin egen väg.
Transformers the Movie klipptes ned till avsnitt senare.Sen tycker jag nog at du borde nämnt att Optimus dog i duell med Megatron i ursprungliga animerade filmen Transformers the Movie, som kom mellan säsong 2 och 3, istället för att säga att han dog i tv-serien.
![]()
Förvisso så ser jag här med noggrann granskning en notis att filmen ofta styckats upp i delar då den gått på tv, men detta är ju långt senare efter att filmen gått på bio, och säsong 2 och 3 börjat syndikeras. Filmen har premiär i Augusti 1986 och första avsnittet av säsong 3 sänds första gången bara en månad senare. Inte så troligt att filmen kom ut på tv så snabbt. Snarare året efter...
Ja, det finns några riktigt bra stories i den hederliga gamla Marvel-serien, särskilt i början och slutet ( finns en viss mellanperiod där det introduceras nya robotar i varje nummer och serien går därför på sparlåga där) så det var ju taskigt av ditt yngre jag att kladda på såna svåra att få tag på, dyrgripar!Okej jag gillar dem verkligen! Ångrar bara att jag som barn inte var särsklit försiktig med tidningarna, några är i uselt skick och några har jag t.o.m ritat med tuschpennor i!
Det är såna saker som gör mig förbannad på mig själv.
Edited by PredaBot, 05 June 2008 - 02:53.
Posted 05 June 2008 - 14:11
Posted 05 June 2008 - 18:10
Update: Transformers 2 Gets Subtitle
Source: Nice Guy Joey, Sp@wn, Joe Popcorn, TheMuffin
June 5, 2008
UPDATE: Hasbro has confirmed the subtitle on its official site.
...
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 05 June 2008 - 20:10
För er som inte är så insatta, så kan jag förresten nämna att titeln faktiskt skvallrar lite om innehållet, och vem som kan vara den stora skurken i filmen. The Fallen, är namnet på en av dom första Transformers, i en av serierna från Dreamwave för några år sen, han är alltså åtskilliga miljoner år gammal. Bör nämnas att namnet kommer från att han är tokond, och besitter otrevliga krafter.
Vet inte riktigt vad jag ska säga, om det här...
Tror att kanske en mer traditionell undertitel i Transformers-kretsar, som "Robots in Disguise" eller "More than Meets the Eye" hade varit mer passande.
Edited by PredaBot, 05 June 2008 - 20:13.