Jump to content

Photo

Diskutera: Tidernas Intro

• Please log in to reply
152 replies to this topic

#26 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 02 March 2008 - 23:36

Beskrivningen är också till första Diablo så det är väl det som avses.

Man kan väl antingen ha en sidoturnering mellan Diablo I och II eller kanske mer passande mellan t.ex. MGS och Twin Snakes som trots allt är olika versioner av samma spel.

Eller så kan jag ta bort en av mina många nomineringar.

Edited by Wylie Times, 02 March 2008 - 23:49.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#27 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 03 March 2008 - 00:23

Skulle ju vara om du had nåt intro som du bara satte in för att nå upp till 128 utan att igentligen ha någon större vilja att ha med den. Annars får jag lösa det på annat vis. En till specialturnering vill jag inte göra.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#28 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 03 March 2008 - 12:56

Vem var det som hade den goda smaken att nominerar introt till Mystical Ninja - Starring Goemon? :)

Edited by Cartman, 03 March 2008 - 12:56.

#29 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 03 March 2008 - 13:19

Det var jag. :)

-Gangstagrass

#30 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 03 March 2008 - 13:30

Härligt. :thumbsup:

Jag gillar N64 och tycker att det finns många bra spel till den konsolen. Det spelet är ett av alla bra och introt är riktigt mysigt. :)

#31 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 03 March 2008 - 13:45

Missade den rundan, men hade garanterat gett det spelet en röst då det var så härligt :D Splinter Cell i all ära, men japansk(?) musik med riktigt utflippade karaktärer tar nog priset :D

Röstade på RE:DA då jag inte tyckte SH3 kändes riktigt som ett intro till spelet, mer som ett fan som tagit klipp från spelet och slängt ihop till lite musik.

Lekte mod och fäste turneringstrådarna, för övrigt. Inte för att det var särskilt svårt att hitta dem här i spelforumet, men rätt ska vara rätt :P

Edited by Hofling, 03 March 2008 - 13:46.

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<

#32 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 03 March 2008 - 13:57

Det var mycket tack vare musiken i introt som jag nominerade det. :) Fast vill ni se riktigt urflippat japanskt så vänta bara Till Katamari Damacy dyker upp.

Crusader: Vad gäller Diablo situationen så kan du ta bort Panzer Dragoon Orta om du vill.

Edited by Wylie Times, 03 March 2008 - 14:00.

-Gangstagrass

#33 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 03 March 2008 - 14:22

Det var mycket tack vare musiken i introt som jag nominerade det. :) Fast vill ni se riktigt urflippat japanskt så vänta bara Till Katamari Damacy dyker upp.

Ett riktigt bra och häftigt spel, introt är inte fel det heller. :)

#34 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 03 March 2008 - 16:07

Crusader: Vad gäller Diablo situationen så kan du ta bort Panzer Dragoon Orta om du vill.

OK, om du är säker. Då tar jag boprt den då och sätter dit Diablo istället.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts

#35 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 03 March 2008 - 16:17

Ja det var bland de sista jag nominerade så det var mer bara för att föröka komma upp i 128 vid det laget..

-Gangstagrass

#36 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 03 March 2008 - 16:25

OK. För att nummreringen ska funka så fick Diablo hamna där Panzer Dragoon Orta var, alltså under P, på Nomineringslistan. Men på Kvarlistan, som jag dumt nog glömde göra men har fixat nu, så är den på rätt plats. :)
-Sora, Kingdom Hearts

#37 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 03 March 2008 - 17:05

Ang. Senaste omgången:

RE:DA förlorar på den tradiga inledningen som rabblar ancient history. SH3 vinner på musiken som iofs är den sämsta låten av alla SH intro låtar men ändå väldigt bra.

-Gangstagrass

#38 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 03 March 2008 - 20:53

@Crusader: kom gärna ihåg att uppdatera underrubriken till röstningstråden. Jag brukar kolla där för att se när ny omröstning har startat. Nu hoppade det från 2/64 till 4/64 (fast det är rond 5 :P )

Edited by Fiskrens, 03 March 2008 - 20:54.

"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#39 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 03 March 2008 - 23:43

@Crusader: kom gärna ihåg att uppdatera underrubriken till röstningstråden. Jag brukar kolla där för att se när ny omröstning har startat. Nu hoppade det från 2/64 till 4/64 (fast det är rond 5 :P )

Ja, jag beklagar. Jag kom på vid 3 tiden idag att jag glömt ändra det och ändrade då till 3/64. ;) Nu är det 4/64.
Men där står Rond 1 så det är rätt.
-Sora, Kingdom Hearts

#40 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 04 March 2008 - 12:29

Hur mycket jag än älskar Resident Evil serien så tycker jag att introt till Mario Strikers Charged Football på Wii är klart bättre.

#41 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 04 March 2008 - 14:33

Jag gillar också Nemesis introt men Mario Strikers Charged Football är bara så häftigt. Man blir riktigt sugen på att spela när man ser det.

-Gangstagrass

#42 Chrille

Chrille

Senior Captain

• Members
  • 769 posts

Posted 07 March 2008 - 18:49

Jämn duel, blev CHrono Cross till slut då jag gillar hur bra musiken går ihop med klippen i filmen.

#43 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 07 March 2008 - 19:46

Jag älskar Chrono Cross introt så det var enkelt för mig.

Men jag har svårt att komma över shocken att Resident Evil 2 åkte ut. :o :(
-Sora, Kingdom Hearts

#44 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 08 March 2008 - 20:50

Jag gillar som sagt RE introna men dom har haft oturen att komma mot nåt bättre och Hideo Kojima vet verkligen hur man gör att stämningsfullt intro. :)

Den här omgången blev däremot svår. Nostalgin och musiken till Chrono Trigger i all ära men Skate tycker jag har ett riktigt roligt och fräscht koncept till sitt intro och jag måste faktiskt rösta på det känner jag. (CT lär säkert ändå gå vidare.)

-Gangstagrass

#45 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 08 March 2008 - 23:40

Chrono Trigger och Chrono Cross. 2 av mina favoritspel och 2 riktigt bra intro så det var rätt självklar röstning båda gångerna.
Får ta upp Chrono Trigger snart igen och sedan spela om Chrono Cross igen någon gång. Blir alltid lite känslosam när jag spelar spelen, speciellt Crono Cross då man får veta att Lucca troligen är död och hittar resterna av Robo.
Synd att Chrono Break aldrig blev av.

Edited by Crusader, 08 March 2008 - 23:42.

-Sora, Kingdom Hearts

#46 Chrille

Chrille

Senior Captain

• Members
  • 769 posts

Posted 09 March 2008 - 00:17

Skulle också vilja se ett nytt Chrono spel. Det fanns ju en Chrono Trigger remake igång ett tag innan de blev tvingade att lägga ner. Jäkligt onödigt. :(

#47 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 09 March 2008 - 00:37

Jag vet inte jag. Jag tyckte inte Chrono Cross var alls lika bra som CT. Även om det så klart var bra.

Verkar inte som det lika många röstar längre. <_< (Hur jobbigt är det att kolla på två filmsnuttar?)

Edited by Wylie Times, 09 March 2008 - 00:38.

-Gangstagrass

#48 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 09 March 2008 - 02:35

Verkar inte som det lika många röstar längre. <_< (Hur jobbigt är det att kolla på två filmsnuttar?)

Jag håller med. Men troligen är det för att det är helg. Det var lika lågt förra helgen.
-Sora, Kingdom Hearts

#49 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 09 March 2008 - 23:32

Hideo Kojima vet verkligen hur man gör att stämningsfullt intro. :)

What he said. ;)

Bara när han räknar upp namnen på medlemmarna i Fox Hound får mig att rysa av välbehag. :D

-Gangstagrass

#50 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 11 March 2008 - 22:04

Fan jag glömde rösta igår :(

Winter is Coming