Terminator: the Sarah Connor Chronicles - Säsong 1
Posted 03 September 2006 - 10:07
Posted 03 September 2006 - 11:02
Men visst, det är alltid jobbigt om man fäst sig vid skådisar och regissörer att då byta. Det är fullt förståeligt. För mig som inte gillade filmerna (utan snarar dess potential) så är det förstås av undervärderad roll.
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 03 September 2006 - 13:58
Jag är av åsikten att en bra story och ett fungerande koncept klarar sig alldeles utmärkt utan originalskådisar. Faktum är att det kanske också är mer lämpligt att man har det, då det ställs andra krav på en teveserie än filmer.
Men visst, det är alltid jobbigt om man fäst sig vid skådisar och regissörer att då byta. Det är fullt förståeligt. För mig som inte gillade filmerna (utan snarar dess potential) så är det förstås av undervärderad roll.
Att det hade kunnat bli större potential håller jag med om. Jag kan se mycket mer dom hade kunnat göra med filmerna, i synnerhet 3'an.
Posted 03 September 2006 - 14:51
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 03 September 2006 - 14:54
Har fortfarnade inte sett trean, men vad som sagts mig så verkar slutet perfekt för att låta en teveserie ta vid där.
Det däremot skulle inte förvåna mig men då är samtidigt chansen att det blir en ny "Captain Power and the Soldiers of the Future" stor.
Posted 03 September 2006 - 15:48
Posted 03 September 2006 - 16:10
Den referensen går helt bort för mig
Jag känner ingen annan mer än mig som sett serien faktiskt. En serie som utspelar sig i framtiden efter den stora katastrofen där dom sista överlevande människorna skapar en frihetsrörelse för att få bort maskinerna från världen.
Posted 03 September 2006 - 17:05
Posted 03 September 2006 - 18:28
Nu när jag tänker efter så har jag hela serien. Kanske dags att se den igen.
Edited by Aztecface, 03 September 2006 - 18:28.
Posted 05 March 2007 - 12:02
Science fiction news from SyFy Portal: Battlestar Galactica, Heroes, Doctor Who, and more
What is a show about Sarah Connor without Terminators?
Lena Headey, who will play the character in the pilot for "The Sarah Connor Chronicles," told SciFi Wire that there will be two new Terminators: a female model, played by "Serenity's" Summer Glau, and a male model named Cromartie, played by Owain Yeoman. One of them will be good, and the other bad. Headey did didn't say which is which.
According to Headey, the show will begin with a confrontation between her title character; her son, John Connor ("Heroes'" Thomas Dekker); and the two Terminators. The pilot, which picks up the story from the end of the feature film Terminator 2: Judgment Day, begins in the desert, and "it ends with them landing in L.A., having run and escaped. Or maybe not," Headey said in a March 3 interview at WonderCon in San Francisco.
The pilot "begins, and it's them basically running, hiding, trying to live," Headey said. "Trying to carve out a normal life for themselves, but always being watched and trying to locate SkyNet, trying to stop [it]. But there are many, many issues in their way.
"We just finished [shooting]," Headey said. "We were in Albuquerque [N.M.] for a month. And it was very intense, because TV is crazy. I mean, it's long days. It's like boom, boom, boom. You don't get any respite. But ... I think it's going to be great. I don't know if its going to be picked up, because it's only in pilot stage right now. But I learned to shoot many weapons and how to recognize a Terminator. So it was a good experience."
Glau, originally a prima ballerina, is fast becoming an archetype for unseemingly powerful women. For the past few weeks, since the announcement that she had been cast in the pilot, speculation has been that she might play a Terminator, especially given her role as the childlike sleeper agent turned deadly Reaver-slayer in “Serenity,” the big screen sequel to the Joss Whedon TV series, “Firefly.” She has also played Tess Doerner, a woman who can get people to do whatever she wants just by thinking about it, in “The 4400.” Glau's character in the new Terminator series is named Cameron, an apparent nod to "Terminator" creator James Cameron.
"The Sarah Connor Chronicles" is set to premiere on Fox this fall if the network picks up the pilot.

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 05 March 2007 - 17:04
Det förklarar varför Zach så plötsligt lämnade Heroes.
Detta kan bli riktigt bra. Ser fram mot resultatet.
En bättre Terminator än Summer Glau är nog svår att hitta.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 05 March 2007 - 19:24
Personligen är jag en person som älskar serier men i det här fallet.... nej, jag tror inte det. Varför förstöra. Första och andra filmen för mig är "Terminator". Det behövs inte mer. Jag kan inte ens inkludera den tredje filmen utan att känna mig illamående.
Håller med dig fullständigt. Trean är inte gjord med lika stort allvar
som dom två tidigare. Komediaktig med en gnutta av serien Sex and the city
där T-X jagar sin älskling med avancerade vapen.
Något satir av total klantighet och förlöjligande av detta spring efter varandra.
Ett systemfel råkar tydligtvis finnas när jagande hamnar i en loop
som inte kommer ur sin bana i robothjärnan.
T-X har ett systemfel som tror att det är därför T-101 skjuter på henne
för att han älskar henne
Men till slut slutade det lyckligt när T-101 valde att förinta sig själv
tillsammans med T-X. Oj vad förvånad hon blev och då hade syftet blivit fullbordat
innan våda två förintades.
Men T-X jade ju kunnat förintat T.101 med en gång som har modern superutrustning
T-X förlorade sitt uppdrag på grund av haveriet i hjärnan.
Snipp snapp snut
så var filmen efter fem minuter redan slut.
Edited by Supertreck, 05 March 2007 - 19:38.
Posted 05 March 2007 - 19:40
Jag vet inte vad du försökte säga i övrigt men det här stämmer och själv har jag inget problem med humorn i trean. De två tidigare är så översvallande bombastiska i sin Arnoldism att det känns som en frisk fläkt när trean kommer med lite distans och självironi.Trean är inte gjord med lika stort allvar som dom två tidigare.
Posted 05 March 2007 - 21:00
Jag vet inte vad du försökte säga i övrigt men det här stämmer och själv har jag inget problem med humorn i trean. De två tidigare är så översvallande bombastiska i sin Arnoldism att det känns som en frisk fläkt när trean kommer med lite distans och självironi.Trean är inte gjord med lika stort allvar som dom två tidigare.
Du tycks ju gilla ironi och då hamnar detta utanför syftet att man ska
följa samma princip.
Hur skulle det se ut om Rambo tog på sig fåniga brillor och av misstag
sprang ut med ett leksaksvapen och såg häpen löjlig ut när det kom svävande plastkulor?
Posted 05 March 2007 - 21:13
Nu är det skillnad på Terminator och Rambo. Terminator är en maskin skapad av en dator. Hade det varit en människa så hade jag hållt med om att scenen var dålig men nu är det inte en människa. Jag tycker att scenen är väldigt bra på att visa just att han är en maskin och måste bearbeta datan innan han vet om det är rätt eller fel. Och scenen du snackar om gillar jag verkligen.
Jag är en av dem som verkligen gillar Terminator 3. Men ibland undrar jag om jag och James Cameron är de ända i världen som gör det.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 05 March 2007 - 21:51
Trodde aldrig jag skulle säga det här men jag håller faktiskt med Mjolnir.
![]()
![]()
Nu är det skillnad på Terminator och Rambo. Terminator är en maskin skapad av en dator. Hade det varit en människa så hade jag hållt med om att scenen var dålig men nu är det inte en människa. Jag tycker att scenen är väldigt bra på att visa just att han är en maskin och måste bearbeta datan innan han vet om det är rätt eller fel. Och scenen du snackar om gillar jag verkligen.![]()
Jag är en av dem som verkligen gillar Terminator 3. Men ibland undrar jag om jag och James Cameron är de ända i världen som gör det.Och jag kan bara inte fatta vad andra har mot filmen.
Jaså låter det på de viset. Människa eller robot spelar alltså stor roll.
En robot har alltså inte lika stort värde att tas på lika allvar i den handling i Terminator-filmerna?
I detta fall är det ok att robotar kan vara något fåniga för att det bara är robotar?
I så fall tycker jag att du är partisk som ställer dig på mänskliga sida
och förminskar själva allvarliga syftet bakom dessa mördarmaskiner
Varför ska robotar inte få samma likgiltiga chans att utspela sig lika allvarligt
som om det kunde varit en vanlig actionfilm som Die hard.
I min synvinkel så är jag opartisk oavsett att det är robotar.
Posted 26 March 2007 - 21:35
Har fortfarnade inte sett trean, men vad som sagts mig så verkar slutet perfekt för att låta en teveserie ta vid där.
Det däremot skulle inte förvåna mig men då är samtidigt chansen att det blir en ny "Captain Power and the Soldiers of the Future" stor.
Inget ont om Captain Power, serien var så hård som man skunde tillåta på 80-talet (folk skriker nog mer i smärta i denna tv serien än ett dussin vanliga moderna action filmer) och charmig jag-får-ont-i-huvudet-datorgrafik
Posted 15 May 2007 - 15:04
(Klippte bort New Amsterdam biten - postar den separat i rätt tråd).Two SF TV Shows Get Thumbs Up - Slice of Scifi
We’ve talked about them for months and now Fox has officially given the thumbs up for the debut of two new SF television programs for their 2007-08 season……so catch them soon after they premiere on the network because this is scifi and it’s on Fox, so they may not last long.
The other show is one we have been really looking forward to because it’s potential is limitless. “The Sarah Connor Chronicles” will star Lena Headey as the character made famous by Linda Hamilton in the first two Terminator movies. The show will take place between the events of films 2 & 3 and focus on Sarah as she attempts to stop the futuristic robotic terminators as they attempt to kill her young son, John Connor. “Serenity/Firefly” actress Summer Glau will co-star as one of those Terminators.

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 15 May 2007 - 15:40
(a.k.a. SweXena / MrEgo)
Posted 15 May 2007 - 15:57
Jepp. Och modellen heter Cameron.Summer Glau som Terminator!!!!???
![]()
![]()
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 16 May 2007 - 17:28
Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares
For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.
If you're going through hell, keep going.Winston Churchill
Posted 16 May 2007 - 17:36
*litar inte ett dugg på FOX*
//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum
"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."
Posted 17 May 2007 - 16:17
For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.
Posted 17 May 2007 - 16:51
Posted 17 May 2007 - 17:24