Jump to content

Photo

Sommar 2008

• Please log in to reply
40 replies to this topic

#26 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 21 May 2008 - 23:15

Själv tänker jag vara några dar i sommar på ön som pappa har sin lilla stuga på.
Han behöver inte oroa sig att nån ska bygga hus där för resten är naturreservat :)

Så mysigt det låter. ^_^
Support your local search and rescue unit - get lost.

#27 Supertreck

Supertreck

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,113 posts

Posted 22 May 2008 - 00:01

Själv tänker jag vara några dar i sommar på ön som pappa har sin lilla stuga på.
Han behöver inte oroa sig att nån ska bygga hus där för resten är naturreservat :)

Så mysigt det låter. ^_^

Ursäkta att jag ställer en dum fråga. Vad är din definition på mysigt?

#28 Snälle Hulken

Snälle Hulken

Rear Admiral

• Moderator
  • 3,861 posts
  • Interests:Mest Science Fiction och skräck/splatter/gore

Posted 01 June 2008 - 14:20

Eftersom jag tar studenten strax så är jag på jakt efter sommarjobb som kan leda till fast anställning i höst eller kanske fast anställning redan nu. I vilket fall har jag planerat in att åka på West Coast Riot. Det är en en-dags-festival med punk-tema, enligt mig den bästa artist line up:en i Sverige på enormt länge, kanske någonsin. Framför allt vill jag se Bad Religion, NOFX, No Fun at All och Lagwagon :)

När jag kommit hem från det ska jag se Kent med min flickvän, då hon fick två biljetter i studentpresent och bjöd mig. Det du, Kermit! ;) Ytterligare några dagar senare blir det Arvikafestivalen. Mitt i den ska jag ta tåget ner till Göteborg och se Bruce Springsteen and The E Street Band :D Sen tillbaka till Arvikafestivalen :P

Lite senare i sommar blir det Augustibuller :D Banden som hittills lockar mest är definitivt Splitter och The Unseen. Utöver detta kanske jag ska på en roadtrip av något slag med några vänner, hoppas att jag har körkort tills dess, ska försöka ta det nu i början av sommaren :) Annars har jag tänkt att kolla på massa bra filmer, spela spel, lyssna på musik, måla warhammer, bada, lira foppåll och ha allmänt roligt :)
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#29 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 01 June 2008 - 14:28

Haha, vill också ha en flickvän som bjuder mig på Kent! :)
För övrigt, placerar inte Augustibuller dig farligt nära Örebro? Känner några som anordnar den, status va? eller inte... ;D
*Hockey och superhjältar*

#30 Snälle Hulken

Snälle Hulken

Rear Admiral

• Moderator
  • 3,861 posts
  • Interests:Mest Science Fiction och skräck/splatter/gore

Posted 01 June 2008 - 14:48

Well, this one's taken, stay away! ;)

Haha jo, det är det som är det värsta med den festivalen, måste jag säga :ph34r: Jo, lite status faktiskt :D Hälsa dem att de borde boka Pennywise eller Sick of it All :D Eller på en mindre skala; Adjusted eller The Knockouts :)
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#31 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 01 June 2008 - 14:54

Haha, du behöver inte oroa dig för mig inte. Varför skulle hon välja bort dig framför en tyggroda liksom? ;)

Kan ju alltid försöka tjata lite på dem, även om de nog knappast lyssnar på mig. Det är ändå några mil ifrån Örebro, så du kanske klarar dig iaf. :D

#32 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 01 June 2008 - 17:24

Snälle Hulken, det låter som en rätt schysst sommar. Och hur i h*lvete lyckas du få tag på Springsteen-biljetter hela tiden? :P
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#33 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 01 June 2008 - 19:43

Haha, du behöver inte oroa dig för mig inte. Varför skulle hon välja bort dig framför en tyggroda liksom? ;)

Äh, det är väl uppenbart. Du är het som fan! ;)
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#34 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 01 June 2008 - 21:24

Vafan snackar du om? :D

#35 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 01 June 2008 - 22:53

Är du lika spasmig i sängen som på avataren är det väl en no-brainer.

Plus att jag har hört att tyggrodor som ligger ute i solen är ganske heta.. :P

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<

#36 Darth Wiggy

Darth Wiggy

Captain

• Members
  • 458 posts
  • Interests:Film, musik, star wars replicas, damer

Posted 09 June 2008 - 19:44

Jag ska ha semester från sista veckan i juni och hela juli. Sista helgen i Juni tillbringas i Örnsköldsvik med 501st Nordic Garrison på Star Wars the exhibition, sen ska jag på svensexa den 12 juli och på bröllop den 19. Ska även hinna med en kryssning till Tallinn och så ska man hälsa på Gud och alla människor man känner. I Augusti jobbar jag men all ledig tid lär väl gå åt till att hjälpa flickvännen att flytta ner.

Nu vill det till att bensinpriset inte stiger mer. 13:99 kostar 98 oktanig soppa nu... Reinfelt vill visst ha semestern för sig själv...
Posted Image

I'm a stormtrooper, yes I am! And I'm proud of it! In a SCOTTISH way! Posted Image

#37 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 10 June 2008 - 12:57

Tog ut en vecka extra semester och funderar på att tillbringa den i Skottland.

Ändrade planer, jag och några polare ska åka till Rockweekend i Kilafors (av alla ställen) den 19 Juli för att se skräckrockens fader nr: 1, Alice Cooper, live. Har bara sett honom live en gång tidigare, det var 1998 på Karlshamn Rock Festival (Numera Sweden Rock Festival).

Det är lite andra band som spelar samma dag men det är för att se och lyssna på Alice Cooper som vi åker upp, samt för att få lite miljöombyte.

#38 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 10 June 2008 - 13:35

Välkommen till Gävleborgs län, cartman. :D
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#39 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 10 June 2008 - 13:58

Tackar. :D

Är det något jag behöver tänka på inför mitt besök?

Blir det passkontroll? Behöver man ha visum för att vistas i Gävleborgs län? ;) :lol:

#40 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 11 June 2008 - 11:03

:lol:
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#41 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 22 July 2008 - 15:49

Ändrade planer, jag och några polare ska åka till Rockweekend i Kilafors (av alla ställen) den 19 Juli för att se skräckrockens fader nr: 1, Alice Cooper, live. Har bara sett honom live en gång tidigare, det var 1998 på Karlshamn Rock Festival (Numera Sweden Rock Festival).

Det är lite andra band som spelar samma dag men det är för att se och lyssna på Alice Cooper som vi åker upp, samt för att få lite miljöombyte.

Det blev en riktigt lyckad tillställning. Mycket bra konsert (annat var inte att vänta sig) och ett bra ställe att hålla en festival på, trodde inte det till en början. Hela resan gick bra tur och retur. Hade hoppats kunna stanna till i Gävle och kolla i stadens sevärdigheter och haft en mini-SFNträff som Georgia och jag samtalde om tidigare i Shoutbox. Men jag var "tvungen" att ta hänsyn till mitt resesällskap så det hela blev inte av. Får göra en sådan resa själv framöver. :)

Nu har jag dessutom äntligen semester. :thumbsup: