Jump to content

Photo

Green Arrow

• Please log in to reply
34 replies to this topic

#26 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 31 July 2008 - 13:59

Snarare så är väl Daredevils senaste arrestering av FBI och sedan inspärrning det som man tänker mest på. Även han tvingas ta hjälp av skurkarna för att ta sig ut därifrån.

#27 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 31 July 2008 - 16:52

Tänkte just på Daredevil som exempel. Även på Watchmen där Rorscharch sitter inne i finkan och gör diverse roligheter med fångarna efter ha sagt "you don't understand, I'm not locked in with you, you are locked in here with me". Etc. Tror att en lite annorlunda "twist" på Green Arrow är bra för att få en film gjord. Sen om det blir en film nångång, och om det blir nåt värt att se...well, beror jättemycket på castingen etc.Tror t ex inte att Iron Man skulle ha blivit lika bra och kul om tidigare ryktet Tom Cruise skulle ha spelat Tony Stark. Downey JR gjorde jättemycket för den filmen.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#28 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 02 August 2008 - 11:33

Daredevil hade ganska nyligen en hel story på sex delar där Matt satt i fängelse, skriven av Ed Brubaker, tecknad av Michael Lark. Den var riktigt bra faktiskt. Punisher hade en viktig roll där. Och allas vår Puh-nisse har väl suttit i fängelse ett antal gånger vid det här laget.

Det är inget fräscht och nytt koncept som Goyer kommit med, men gör de en bra film av det, så varför inte? Fast jag har inget större förtroende för Goyer om han får för fria händer. Som medförfattare till Batman har han lyckats jättebra, släpps hans händer mer fria, om han får regissera och så vidare, så kommer det trams som Blade 3.
*Hockey och superhjältar*

#29 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 15 August 2008 - 17:47

The Joker and The Riddler in "The Green Arrow" at WorstPreviews™
Writer Justin Marks spoke to MTV News about the upcoming DC Comics' movie "The Green Arrow," revealing that the title character will not be the most well known individual in the film. "Oh, we've got Lex Luthor in there," said Marks. "I'm pretty sure Riddler gets his shot — Ed Nigma gets his moment."

In the tentatively titled "Green Arrow: Escape From Super Max," Oliver Queen (aka the Green Arrow) is unjustly locked up in a federal penitentiary for meta-humans and forced to rely on a whole bevy of villains to make his escape — villains like Luthor, Icicle and even the Joker.

But the best part of the movie, is the prison itself. "It's a very, very awesome prison. I majored in architecture in college, and design is how I actually started in. For 'Super Max,' designing that prison, it had to be the kind of thing that was a character in and of itself," Marks said. "We're in a world where instead of just trying to contain a guy who's really big, you're trying to contain a guy who can — in the case of Icicle — who can freeze things. What kind of a cell would a guy like that need in order to have his powers neutralized? So to escape from Super Max they have got to go through the most elaborate heist we've ever seen, involving superpowers. Because the prison itself kind of has superpowers!"

Marks added that Queen won't get a traditional origin story. "We do deal with his origin — he's got a very interesting origin with a desert island and everything else — but we get to the core of Green Arrow not by showing where he starts but by pushing him into a key moment in his life where everything he has is lost, and he's got to earn it all back," he said. "I think for audiences it's going to be a great way to get to know a new character."

Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#30 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 15 December 2008 - 12:16

Inte nån stor uppdatering direkt, men det är väl bättre än ingenting...

http://movies.ign.co...rks_120808.html
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.

"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#31 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 14 August 2009 - 21:47

Comic Related - Green Arrow Movie

According to Digital Spy, the proposed movie based on DC Comics superhero Green Arrow is still in the works, according to producer David Goyer.

In an interview with MTV, The Dark Knight scribe explained that the Warner Bros project will still go ahead, with a new writer currently being sought to work on the script.

"We're working on that. We're about to bring on another writer. Obviously, Warner Bros is now heavily into mining all of the various DC properties," he said.

Posted Image

Provisionally titled Green Arrow: Super Max, the plot is said to feature the crime fighter ending up behind bars, sharing a prison with a host of villains from the DC Universe. Lex Luthor and the Joker are reportedly down for cameos, alongside lesser-known antagonists.

The Green Arrow first appeared in More Fun Comics #73 in 1941. More recently, a version of the character has made numerous appearances in the hit television series Smallville, played by Justin Hartley.

Source: Digital Spy

Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#32 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 14 August 2009 - 22:06

Green Arrow har en chans att bli film mycket på grund av att det är en mindre produktion känns det som. Supemax manuset är helt ok,men det förvånar mig inte att WB vill ha lite ändringar på den.Eller om de nu ska göra om det helt, det snackades ju om två olika Green Arrow manus på gång samtidigt ett tag sedan. Och med en "mindre" produktion menar jag filmer som inte kostar 150-200 miljoner dollar att göra.Det är ju så WB/DC gett ut filmer på sistone,att man har några riktigt stora produktioner som t ex Nolans Batman flmer,Superman Returns och Watchmen, men därimellan görs mindre filmer som t ex V for Vendetta och nu de kommande "Jonah Hex" och "The Losers". Har svårt att se en Green Arrow film som WB will spendera Batman/Superman/Watchmen liknande summor på budgeten. Men det behövs egentligen inte heller för en bra GA film.
Batman Begins

The Dark Knight

#33 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 14 August 2009 - 23:01

På tal om Watchmen, jag undrar hur den filmen kommer att påverka den här, med tanke på vad som hände med Rorschach? Det kan nog bli lite svårt att se en annan brottsbekämpare bli arresterad och hamna på samma anstalt som flera brottslingar som denne satt fast utan att göra en massa jämförelser. Fast nu går jag förstås händelserna i förväg, det är ju inte som att Oliver kommer att stänka frityrolja i ansiktet på en annan fånge. Hoppas jag.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."

Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#34 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 15 August 2009 - 00:51

Supermax manuset är en totalt annorlunda grej än vad Watchmen är. Visserligen är det där med att någon blir oskyldigt dömd till fängelse för att någon satt dit honom där också.Men filmen är annars så väldigt annorlunda att jag tvivlar att det skulle vara ett problem. Men att man skaffat en ny manusförfattare tyder på att man är intresserad av Green Arrow men vill ändra en hel del. "Supermax" manusets ton var väldigt seriös och hård, som en tuff fängelsefilm med en massa DC skurkar som fångar och sen Green Arrow i mitten av allt. En relativt dyr film med tanke på den mängd skurkar och deras olika superkrafter också, och diverse olika miljöer(trotts att det är ett fängelse) handlingen utspelas i.Men det skriker inte riktigt av att vara ett "måste göras!" manus för en filmstudio.Men den har bra grejer i den,vilket säkert är anledningen att man fortsatt utveckla konceptet trotts att det inte går så fort framåt.

Sen även om "Supermax" eller "Welcome to Supermax" eller vad projektet/manuset nu heter får rewrites så kanske WB will behålla en titel som inte är bara "Green Arrow", eftersom de själva håller på med en "Green Lantern" film och sen görs det även "Green Hornet", eller jag vet inte, filmbolag är konstiga ibland ;):).

Edited by super85, 15 August 2009 - 00:54.

Batman Begins

The Dark Knight

#35 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts

Posted 15 August 2009 - 21:07

Jo, det är sant. Blir väldigt mycket "Green" helt plötsligt. Skulle inte förvåna mig om nåt geni i Hollywood får idén att hitta på en helt ny superhjälte som heter nånting med det ordet för att det verkar dra in pengar. Såvida Arrow, Lantern och Hornet blir kassasuccéer, alltså. Vem vet, kanske det här projektet döps om till "Oliver Queen: Escape from Super Max" eller rätt och slätt "Escape from Super Max".