Jump to content

Photo

Dexter - Säsong 2

• Please log in to reply
51 replies to this topic

#26 Restless

Restless

Captain

• Members
  • 554 posts
  • Interests:TV-serier
    Böcker
    Naturvetenskap

Posted 16 July 2008 - 22:57

Jag har inte läst bok två än, men jag håller med om det Magnus sa om bok ett: ungefär 80% är samma.
"So... This is engineering, huh? Engineering. Where the noble semi-skilled laborers execute the visions of those who think and dream... hello, oompa-loompas of science!"
Sheldon, The Big Bang Theory

Heisenberg blev stannad av polisen för att han körde för fort.
"Vet du hur fort du körde?!" frågade polisen som stoppat honom
"Nej, men jag vet exakt var jag är," svarade Heisenberg.

#27 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 17 July 2008 - 12:24

Okej, men det ger mig som inte läst mer en bok 1 en uppfattning av vad jag kan vänta mig av säsong 2 när det kommer till "filmatisering" av boken. :)

#28 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 22 July 2008 - 11:57

Dom två senaste avsnitten var bra. Intressant vändning det tog när Dexter lade alla korten på bordet och talade om för Rita att han har ett "beroende". Där lyckades han slingra sig undan och den lösningen var bra. Det skapar lite dynamik mellan dom båda vilket bara är bra för fortsättningen. Allt kan inte bara vara "gull, gull" mellan dom, utan saker och ting måste sättas på sin yttersta spets.

Även intressant med Debra och hennes situation. Med tanke på vad hon varit med om så är det lätt att sätta sig in i hennes situation och även om hon överreagerar i många situationer så känns det naturligt för stunden. Nu när Lundy gav ett brandtal senast så ska det bli intressant att se vad hon gör av situationen, hon kan ju som han sa, bli en av dom bästa att jaga och leta reda på mördare med hennes bakgrund.

Edited by Cartman, 22 July 2008 - 14:44.

#29 Magnus

Magnus

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,097 posts

Posted 02 August 2008 - 22:02

2x03
gillade att man äntligen nämnde The Dark Passenger eftersom det är med så mycket i boken(gillade inte sexans översättning till medresenär däremot, passagerare hade varit mycket bättre enligt mig).
Gillar också när polisen får reda mer och mer om dexters dark passenger.
Gillar inte lika mycket känslorna dexter får han har inga känslor i boken.
Gillade ioförsig när Doakes tror att Dexter använde droger.
I storst sett så tyckte jag om det här avsnittet

#30 Magnus

Magnus

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,097 posts

Posted 03 August 2008 - 09:27

2x04
Gillade hans monolog om Ritas mamma speciellt eftersom den var lite sf-inspirerad ;p

gillade också den här korta dialogen:
Rita: You know I hope they catch him today, and I'm not a violent person, but I hope they hurt him. Have a good day!
Dexter: Make up your mind.

Edited by Magnus, 03 August 2008 - 09:28.

#31 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 04 August 2008 - 14:06

02x04: Ritas mamma gav ju en bra kommentar om att Dexter hade någonting att dölja och var en bra 'skådespelare'. Om hon bara visste. Det finns ju ett litet frö sått i Ritas huvud om att allting med dexter inte är som det ska och sådana kommentarer gör ju inte saken lättare, varken för henne eller för Dexter.

Intressanta vändningar i Bay Harbor Butcher utredningen, där man först trodde att Dexter fixade att röja undan bevis bara för att upptäcka att så inte var fallet. Det blir ju svårare och svårare för honom att ta sig ur knipan och det ska bli intressant att se om han kan göra det utan att äventyra allt som står på spel. Även hans 'relation' med Lila ska bli intressant att följa, hon ger ju sken av sig att veta hur Dexter fungerar och det skulle inte förvåna mig om hon har ett eller två skelett i garderoben sedan tidigare.

Senaste avsnitten har varit bra och det finns inte så mycket mer att säga om dom (det gör det väl iofs, bara jag som inte kommer på mer) utan dom avsnitten i sig talar sitt tydliga språk. ;)

Edited by Cartman, 05 August 2008 - 13:09.

#32 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 05 August 2008 - 13:08

02x05: But for the love of The Dark Passenger and Rita, don't mess with other women!

Lila börjar kännas smått irriterande vid det här laget. Visst, hon ser ju ut att hjälpa Dexter men frågan är om hon är så bra för Dexter? Jag fick även rätt i att hon själv hade ett skelett i garderoben, iofs var det en olycka enligt henne men jag är inte så säker på det. Hoppas iaf att Dexter inte strular runt med henne mer än nödvändigt. Synd om han skulle riskera Rita och barnen.

På tal om Rita, hon såg ju inte ut att vara alltför glad över hennes mammas beslut att säga upp sig från sitt arbete, sälja huset och flytta in hos henne. Det om något lär väl vara att kasta bensin på den eld som redan brinner. Ska bli intressant om det verkligen blir av eller om Rita sätter käppar i hjulet. Dexter och Ritas relation lär säkert få sig en eller två prövningar genom att mamman är där 24/7.

Debra strular runt med Gabriel och det känns som att hon, trots sina förhastade slutsatser sakta men säkert börjar hitta tillbaka.

Intressant slut på avsnittet där det ser ut som att Dexter har blivit filmad då han var ute och rengjorde sin båt lite extra, ovetandes av att hamnen numer är övervakad av polisen.

Edited by Cartman, 05 August 2008 - 13:09.

#33 Magnus

Magnus

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,097 posts

Posted 07 August 2008 - 19:51

02x05
Jag gillade hans superhjälte-jämförelse:
*hemlig identitet
*tragisk förflutet
*rädda oskyldiga(även om det bara var en biprodukt av hobbyn)
*Ärkefiende/Nemesis: Doakes.

Och att han gillade namnet The Dark Defender men att Miami var för varmt för allt läder som om han funderat på att klä ut sig så där.

Jag tyckte att han var lite väl slarvig där i slutet, varför tittade han inte efter kameror när han nu visste att polisen siktade in sig på tre hamnar.
Kanske bara en gammal ovana p.g.a att han alltid känt sig säker i den hamnen

#34 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 08 August 2008 - 12:54

Bra sammanfattning. :lol:

Hela scenen med jämförelsen med superhjältar var hur underhållande som helst, tänk vad mycket en del kan börja tänka bara av att se en poster. ;)

Det sista reagerade jag också på, han borde ju ha varit mer uppmärksam men han kanske är så säker på att han kan klara sig undan detta. Jag menar, brukar inte alla stå och putsa på sin båt mitt i nätterna? ;)

Mest troligt är väl dock att han får det knivigt när dom väl börjar gå genom övervakningsbilderna.

#35 Kizmiaz

Kizmiaz

Wanderer of the Wastes

• Aktiv member
  • 1,880 posts

Posted 11 August 2008 - 22:39

Hände mycket idag kanns det som. Blir det något kvar av den försynte massmördaren som vi lärt oss att älska?
Jag gillade namnet på avsnittet. :lol:
../l、 Getting old is when a narrow waist and a broad mind change places!
(゚、 。 7
 l、 ~ヽ You can be on the right track and still get hit by a train!
 じしf_,)ノ

#36 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 12 August 2008 - 12:05

Väldigt mycket. Synd bara att han måste strula runt med sin sponsor Lila hela tiden, men jag antar att det gör avsnitten ännu mer spännande när allting verkligen sätts på sin yttersta spets. Utöver det var avsnittet bra rakt igenom.

#37 Magnus

Magnus

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,097 posts

Posted 13 August 2008 - 21:14

02x06
Jag gillade inte det som hände med lila men däremot så gillade jag att han var helt ärlig mot Rita efteråt "Not that night".
Gillade också smådetaljer i avsnittet som att Debra, gjorde ett snabbt ögonkast mot Dexter när hon pratade i telefon och sedan berättade att Lundy ville ha honom på stationen, andra detaljer också såsom när Lundy sa att han inte visste att Debra rökte.

Tyckte också om, att han först inte tänkte döda hans "fanclub" men sedan ändrade sig, att prata för mycket kan vara skadligt för hälsan ;-)

Gillade också när Angel sa "We have never been this close to the butcher" samtidigt som han klapa Dexter på axeln och Dexter svara i sitt huvud "You have no idea".

Det är allt jag kommer ihåg just nu.

#38 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 19 August 2008 - 12:37

Ett par saker slår mig.

1. Nu när vi har kommit 7 avsnitt in i den andra säsongen så kan jag konstater att den hittills är betydligt sämre än den första säsongen. Många avsnitt är dock kvar och med lite tur så blir det bättre, men jag är förvånad över att det är så pass stor skillnad mellan säsongerna som jag trots allt tycker att det är.

2. Senaste avsnittet måste vara ett av dom sämsta hittills i denna säsongen. Bästa scenerna var när Dexter och Doakes konfronterades med varandra i Dexters arbetsrum och hur han förklarade för Doakes att han alltid kommer vara ett steg före för att han äger honom. :lol:

Även intressant hur han genom större delen av avsnittet bearbetar Doakes och får honom på fall. Det värsta är att det med största sannolikhet lär slå tillbaka på honom till slut. Även intressant när Deb började stöta på Lundy. :lol: Får väl se om det leder till något.

#39 Kizmiaz

Kizmiaz

Wanderer of the Wastes

• Aktiv member
  • 1,880 posts

Posted 19 August 2008 - 16:23

Även intressant hur han genom större delen av avsnittet bearbetar Doakes och får honom på fall. Det värsta är att det med största sannolikhet lär slå tillbaka på honom till slut.

Jepp, jag har svårt att tänka mig att Doakes stillatigande försvinner ut ur bilden.

Och Lila börjar krypa fram. Undrar om hon ska sluta på havets botten månne?

Debra och Lundy var väl mest en tidsfråga, hon verkar ju söka en fadertsgestalt.
(゚、 。 7
 じしf_,)ノ

#40 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 19 August 2008 - 16:48

Nu när Doakes inte jobbar längre får han ju mer tid över till att finna den sanningen han är på jakt efter. Han har säkert kontakter som gör att han kan få fram information han vill ha/behöver samt eventuella hjälpmedel. Nu om någonsin har han tid att kommer till rätta med sitt problem, Dexter.

Lila börjar visa sitt rätta jag? Jag undrar vad det är för kvinna egentligen, känns som en uppmålad fasad som nu har börjat att krackelera. Hon är ju en karaktär som driver handlingen och karaktärerns (speciellt Dexter då) framåt men personligen ogillar jag henne skarpt. Mig gör det inget om Dexter avlägsnar henne framöver.

Jag var inne på den biten med, mellan Deb och Lundy. Dock blev jag lite förvånad av det som hände på parkbänken och att inte Lundy tog avstånd från det. Trodde mest att hon sökt sig själv i honom som fadersgestalt, inte som något annat.

#41 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 26 August 2008 - 12:15

02x08: Intressant avsnitt. Dexter blev verkligen pressad från flera håll och kanter under avsnittets gång. Är imponerad av hur han mer eller mindre lyckades att slingra sig ur alla situationer. Det är väl bara Doakes som han verkligen får se upp med framöver, där lär det bli riktigt spännande framöver. Frågan är om han tar hjälp av polisen med det han hittade hemma hos Dexter eller om han är ute efter att sätta dit honom för egen hand. Doakes känns ju mer som en person som mer än gärna tar saker i egna händer och det ser ut att kunna utvecklas till en riktigt klassisk "katt-och-råtta" lek mellan dom två.

Även Lundy är honom på spåret och frågan är ju hur pass duktig som Dexter har varit på att dölja och sopa undan spåren efter sig, hittills känns det som att han ligger ett steg före hela tiden men att polisen sakta men säkert börjar att komma ifatt.

Glädjande börjar Dexter även inse hur pass manipulerande Lila är och hur pass "farlig" hon är för honom. Tror dock inte att Lila ger sig i första taget och även om han har markerat för henne vad han tycker och tänker så bör han hålla ett extra öga på vad hon pysslar med.

Lundy och Debra's relation är ju bara hur gullig som helst, även något opassande. Undrar om dom kommer in på den biten under säsongen, att någon får reda på något och att det sätter käppar i hjulet för deras kärlek och arbetsliv.

#42 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 02 September 2008 - 12:29

02x09: Detta avsnitt var verkligen utmärkt rakt igenom. Nu har Dexter verkligen pressen på sig och jag undrar hur han ska ta sig ur den knipa som han själv har satt sig i. Att han skulle ryka ihop med Doakes förr eller senare var rätt väntat men att det skulle bli så våldsamt hade jag nog inte räknat med. Inte heller hade jag räknat med att han skulle behålla honom levande vilket känns som ett intressant val. Det finns ju flera anledningar till varför han inte bör döda honom men det finns även anledningar till att avlägsna honom omedelbart.

Även intressant att Doakes var så klantig att han förvarade Dexters lilla trofélåda i bilen. Jag trodde att han var smartare än så.

När Lundy kallade in Dexter och han själv trodde att det var kört, att han var påkommen så tänkte jag snarare att han misstänkte Deb eftersom hon har levt så länge hos Dexter. Blev lite förvånad över att det var Doakes som var huvudmisstänkt, men det säger sig själv då han rusade ut från förhöret med Lundy och fick ögonen på sig.

Lila fortsätter att gäcka Dexter och det känns som att hon håller på att sakta men säkert arbeta sig till sin egen död. Vilket inte gör mig något då jag ogillar henne mer och mer. Annars kanske Dexter kan få väck henne på något annat smart sätt.

#43 Kizmiaz

Kizmiaz

Wanderer of the Wastes

• Aktiv member
  • 1,880 posts

Posted 02 September 2008 - 18:15

Jo, du har rätt. Det här var ett avsnitt som höll'en på stolskanten mest hela tiden. :o

Och Debra som "råkade" försäga sig. :lol:

Vad gäller Doakes och Lila så har de ju inte gjort sig förtjänta av undanröjning enligt Dexters moralkod, även om det vore smartast. Fast Lila kanske har fler mörka hemligheter... :unsure:
(゚、 。 7
 じしf_,)ノ

#44 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 03 September 2008 - 11:49

-Ja, stackars Deb. Jag hade också fått känslan av att dom säkert redan visste men så var det tydligen inte. ;)

När det gäller Lila så har jag ett tag varit inne på att hon verkar dölja något. Det känns nästan för enkelt om hon bara vore en före detta missbrukare som nu hjälper andra och utöver det har ett stort kontrollbehov. Hoppas att hon har ett och annat lik i garderoben så att Dexter kan anväda sig av sin kod för att avlägsna henne en gång för alla. Alternativt ge henne en ordentlig näsbränna på annat sätt.

#45 Kizmiaz

Kizmiaz

Wanderer of the Wastes

• Aktiv member
  • 1,880 posts

Posted 09 September 2008 - 10:30

Doakes öde kom lite som en överraskning måste jag nog erkänna.
Jag trodde faktiskt att det var kokt för han ett tag där. Återstår ju att se om det håller...

Kul öckså att Dex & Rita verkar vara inne på försoningslinje också, även om det var föga förvånande. :rolleyes:

Vad Lila beträffar så trodde jag att hon kopte roofies för att undanröja Rita och på så sätt ordna sin egen blöta grav, men det manipulativa stycket hade ju något annat i kikaren. :o
(゚、 。 7
 じしf_,)ノ

#46 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 09 September 2008 - 11:53

-Ja, frågan är vad Lila har i kikaren. Efterson hon verkar vara ondska personifierad så känns det inte som att någon går säker, inte ens Angel. Frågan är hur hon kommer utnyttja honom för att komma åt Dexter (eller någon han tycker om)? Hon passar ju inte riktigt in i Dexters kod så antingen behöver hon göra något som rättfärdigar att Dexter avlägsnar henne eller så måste han gillra någon form av fälla för att komma åt henne. Samma sak gäller ju mer eller mindre Doakes.

Apropå Doakes. Skapligt avtrubbad han såg ut att vara efter att Dexter hade tagit hand om knarklangaren (uppfattade inte vad hans namn var). Den där tomma blicken har jag sett tidigare, både IRL och i film/tv-serier. Doakes är ju dock rätt smart så det ska bli intressant att se om han klarar sig. Antingen helt (inte så troligt) eller om han stryker med eller blir snärjd av Dexter och polisen. Det ser ju inte så ljust ut för honom.

Men den största överraskningen måste väl vara att Harry inte dog "naturligt" utan för egen hand. Det lär väl ge Dexter hjärnspöken om något och kanske kan få honom att agerar annorlunda jämfört med hur han skulle göra i vanliga fall. Självömkan och Dexter känns inte som en så bra kombination. Lägg sedan till att han är i en utsatt situation så kan det nästan gå precis hur som helst.

Deb och Lundy strular vidare. Hon verkar vara rätt svår Deb, speciellt på det privata planet. Lite skadad efter att ha dejtat Ice Truck Killer är hon säkert men sedan är det något annat som det är svårt att få grepp om. Det är väl därför hon är en så intressant karaktär antar jag. Får se om deras relation verkligen överlever säsong 2 eller mer är en "fling".

Kul att Dexter och Rita är på G igen. Tycker dom passar varandra bra och alla vändningar och turer som har varit i deras relation gör den ännu mer intressant. Även om jag suttit och förbannat mig över alla snedsteg som Dexter har gjort vad det gäller deras relation. Men jag antar att det bara gör saken mer intressant.

Edited by Cartman, 09 September 2008 - 11:54.

#47 Kizmiaz

Kizmiaz

Wanderer of the Wastes

• Aktiv member
  • 1,880 posts

Posted 16 September 2008 - 10:02

Veckans avsnitt bjöd ju på lite berg- & dalbanekänsla.

Att Dexter skulle ge upp och ange sig själv trodde jag väl knappast, trots hans insikt om sig själv, Harrys självmord och Doakes "psykning", men det var i alla fall skönt att se att Debra fick honom på bättre tankar.

Och stackars Doakes som hamnade ur askan i elden för att återvända till askan igen. Jag trodde faktiskt att han skulle försvinna spårlöst i någon alligator. Undrar bara vad Laguerta hittar på Haiti och vad som kommer ut av det. Hon verkar ju vara den enda som fullt och fast tror att Doakes är oskyldig, fast det är väl inte så konstigt då de varit partners både på jobbet och fritiden.

Lite kul att se Debra som sheriffen som jagar ut Lila ur Miami. :P Lite besviken blev jag över att de inte hittade något värre när de uppdagade hennes rätta identitet.

Lila verkar ju helt klart vara på väg mot sin egen undergång. Undrar om hon tar Doakes av daga eller hotar att avslöja Dexter? :unsure:

Och nu är det bara ett avsnitt kvar av säsongen. :upset:
(゚、 。 7
 じしf_,)ノ

#48 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 16 September 2008 - 12:04

Visst vore det synd om det enda dom kan gräva fram på Lila är att hon vistas olagligt i landet. Hade hoppats mer på att hon skulle vara en fullblodspsykopat ut i fingerspetsarna med många lik i garderoben, hon beter sig ju så om inte annat. Iofs kanske det kommer fram något mer i sista avsnittet som ändrar på förutsättningarna. Frågan är ju vad hon ska hitta på med Doakes? Dom två på fri fot och båda ute efter Dexter kännns som en tidsinställd bomb reda att brisera om jag ska vara ärlig. Så till vida att hon inte har andra planer för Doakes vill säga. Håller med dig om att han fick sig en ordentlig prövning i detta avsnitt, trodde att han skulle vara "long gone by now" om jag ska vara ärlig och är lite förvånad över att han har klarart sig mot alla odds.

Mitt stalltips är att antingen åker Doakes eller Lila i sista avsnittet. Det känns upplagt för att någon av dom inte klarar sig. Får se hur pass rätt/fel jag får.

Intressant att Dexter tvivlade lite mer än vanligt under avsnittet. Lite unikt känns det ju tack vare att det är just han som känner så. Var dock aldrig orolig för att han skulle göra något överilat. Det ska bli intressant att se hur upplösningen på hela det här dramat blir i nästa avsnitt, om det inte blir ett "to be continued" liknande avsnitt med en massa frågor hängandes i luften. Tur att TV6's sändningar slutar ungefär samtidigt som säsong 3 börjar visas i USA och avsnitt som hittar ut till tittare på det ena eller andra sättet. ;)

Fint att Dexter och Rita sakta men säkert börjar hitta tillbaka till varandra igen. Även trevligt att Lundy och Deb kanske har en framtid tillsammans trots allt.

Edited by Cartman, 16 September 2008 - 12:05.

#49 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 23 September 2008 - 13:40

Vilken avsnitning på säsongen. Både Doakes och Lila strök med. :thumbsup: Det trodde jag inte, snarare att en av dom skulle göra det. Under avsnittets gång blev det dock rätt uppenbart att Dexter var tvungen att göra någonting åt Lila. Inte mig emot, det tog inte lång tid innan jag började ogilla henne. Blev lite förvånad över att det var Lila som fixade Doakes, förra avsnittet slutade ju på ett sätt som gjorde att man kunde misstänka det men jag trodde nog mer på att hon bara var ute efter Dexter och skulle låta Doakes vara i fred. Så fel man kan ha ibland.

Lundy och Deb gick skilda vägar. Såg så ut iaf. Trist men inte så oväntat egentligen, men dom passade varandra rätt bra och det var trist att Deb återigen drar det kortaste strået när det kommer till kärleken. Hon om någon skulle behöva ha lite stabilitet i privatlivet.

Dexter och Rita hittade tillbaka till varandra till slut. Glädjande måste jag säga då jag tycker att dom två passar varandra med. Strulet mellan dom har varit rätt svårt att se på tycker jag men samtidigt nödvändigt för att föra serien och karaktärerna framåt. Hoppas bara att privatlivet hålls relativt normalt under nästa säsong så att man inte skapar prövningar för dom stup i kvarten.

Jag gillar Dexters voice-over i detta avsnitt. Mycket av det han reflekterar över är intressant och man får ytterligare en inblick i hur han fungerar och inte fungerar.

En helk okej säsong även om jag tycker att den första är bättre överlag. Ska ta mig itu med bok två någon gång framöver för att se vad jag tycker om den trots att den inte har så mycket med säsong 2 att göra. Bok ett var grymt bra och bättre än säsong 1 som jag gillar mest och det kanske är upplagt för att bok två är minst lika bra eller kanske till och med bättre.

Tack till alla som har hållt den här tråden och diskussionen levande. Det finns inget tråkigare än att sitta och skriva själv, gjorde det i början när jag hittade hit till forumet men nu ser jag ingen anledning att sitta och posta själv utan avstår då hellre från att göra det. Så återigen, tack. :)

Edited by Cartman, 23 September 2008 - 13:42.

#50 Kizmiaz

Kizmiaz

Wanderer of the Wastes

• Aktiv member
  • 1,880 posts

Posted 27 September 2008 - 06:16

Jo, det var en snygg hopknytniing av alla lösa trådar. Att Lila skulle stryka med har jag väl misstänkt länge, men inte på grund av att hon skickade Doakes ur serien med en smäll. Att hon och Dexter skulle bilda en ny Manson-familj var väl knappast troligt. :P

Det enda som stör mig lite är att Laguerta inte fick mer gehör för Doakes oskuld hos sina kollegor, men det kanske kan bli något i säsong 3?
Kanske inte så konstigt förresten, han var ju trots allt en brutal typ med blodigt förlfutet.

Deb verkar ju ha svårt att släppa Lundy, så kanske Dex får en spännande svåger i nästa säsong? Kan väl dock inte vara värre än att ha honom som chef. (OT: Jag satt och slötittade på White Chicks igår och hajade till. Vaff.. gör Dexters syrra där? :lol: /OT)

Håller med dig Carty, om att 1:a säsongen nog var bättre som helhet, men jag tyckte dock aldrig att denna var dålig på något sätt.

Och nu är det slut för den här gången. Får verkligen hoppas att 6:an kör nästa säsong också. Tills dess får väl Breaking Bad fylla ut mitt TV-seriebehov... :P
(゚、 。 7
 じしf_,)ノ