Jump to content

Photo

Jonah Hex

• Please log in to reply
55 replies to this topic

#26 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 05 March 2009 - 00:16

Uppskattar "gun-wielding beuty" biten. Blir också intressant att se de här övernaturliga / skräck-grejerna som filmen kommer att använda. De har ju gjorts olika varianter av Hex, i originalet och nuvarande serien så är det ju mest "vanlig västern" men DC har även gjort Hex VS övernaturliga grejer och t om en variant där han blir skickad till framtiden.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#27 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 05 March 2009 - 09:24

Oops. Dumma jag, som inte läste igenom hela artikeln. :blush: Kan väl skylla på att jag är lite stressad av mina högskolastudier.

Hex har ju annars gjort gästuppträdanden i olika tecknade serier: Batman The Animated Series, Justice League Unlimited och nu allra senast i Batman The Brave & The Bold. Det var ingen vidare lång screen time han hade i det sistnämnda, men jag gillade hur han dissade Batmans dräkt. :P
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.

"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#28 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 04 June 2009 - 01:16

Bilder från filminspelningen på Josh Brolin som Jonah Hex

http://www.aintitcool.com/node/41289
Batman Begins

The Dark Knight

#29 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 23 July 2009 - 21:28

SDCC: Jonah Hex Poster Debuts - Film School Rejects
Straight from the halls of Comic-Con in San Diego, the brand new poster for Warner Bros. upcoming wild west shootout Jonah Hex has made its way into the public eye. It features Josh Brolin looking slightly messy in the face and Megan Fox looking slightly hot in the… corset.

Directed by Jimmy Hayward, the comic book adaptation opens June 18, 2010 and stars Josh Brolin, John Malkovich, Megan Fox, Will Arnett and Michael Shannon.

Posted Image

Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#30 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 23 July 2009 - 22:07

Snygg poster. Rätt enkel. Megan Fox har också blivit ett poster namn nu tack vare Transformers filmerna, undrar hur stor roll hon har,läste nånstans att hon spelade in sina scener på en vecka. Gillar också hur DC får en egen film till en sån "kultkaraktär". Hoppas det blir en underhållande rulle. Hittills verkar det bra.

skrev också in adressen från postern och jo WB har lagt upp hemsidan även om det inte finns nånting annat än loggan och länk till postern.

www.jonah-hex.com

Edited by super85, 23 July 2009 - 22:27.

Batman Begins

The Dark Knight

#31 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 26 July 2009 - 01:04

Jonah Hex presentation från Comic-Con i San Diego. Kommentarer från filmskaparna och skådespelarna.

http://www.comicbook...rticle&id=22241

Edited by super85, 26 July 2009 - 01:04.

Batman Begins

The Dark Knight

#32 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 26 November 2009 - 12:38

dreadcentral.com - Finally! An Official Jonah Hex Photo and Synopsis

The still is courtesy of Brazilian site Omelete.br with the synopsis being provided by its partner Collider.com

Spoiler

Edited by Cartman, 26 November 2009 - 19:06.

#33 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 20 April 2010 - 10:57

Var ju ett bra tag sen sist man hörde något av Jonah Hex och det har gått diverse rykten om problem man haft med filmen. På ett sätt klassiskt WB att man slänger in en jäkla massa pengar på något som egentligen är ett rätt enkelt koncept som man skulle kunna göra en skaplig och underhållande rulle av.

Jonah Hex Movie Update
After months of silence we get some updates on the comic book adaptation Jonah Hex!
Now, if you don't know, the Jonah Hex film is set to hit theatres on June 18th which is only two months away. Except for that teaser poster from Comic-Con we haven't seen anything. There has been a lot of production problems for Jonah Hex: re-shoots, new director, small budget...

But now, New York Magazine reports that the trailer will probably be shown on April 30th in front of A Nightmare On Elm Street.

This is from New York Magazine:

"A studio spokesman insists a trailer will finally make it's debut in front of New Line's A Nightmare on Elm Street, which opens April 30, and that the movie will open as scheduled on June 18.
Director Jimmy Hayward texted Vulture to say: "Trailer and film are looking great!".

The leading singer and guitarist of the band Mastodon, Brent Hinds, says that the film seems unfinished to him and that he had to re-score a significant portion of the movie:

"I totally had to go back and start over again. We’re still working on it. We wrapped a little of it today; we’re doing a little more tomorrow. Tomorrow is enough for me. We had such short notice to work on the thing."

http://www.comicbook...9/news/?a=17096
Batman Begins

The Dark Knight

#34 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 28 April 2010 - 12:13

Ny Poster

http://www.superhero...ews.php?id=9333

DC/WB gör Jonah Hex Motion Comics. Trailer till det här

http://www.newsarama...mic-100427.html
Batman Begins

The Dark Knight

#35 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 29 April 2010 - 18:57

Följ länken för att se trailern

The Trailer for Jonah Hex - Superhero Hype!
Source: Yahoo! Movies
April 29, 2010

Warner Bros. Pictures has released the trailer for Jonah Hex, opening in theaters on June 18. You can watch the trailer using the player below!

In the Jimmy Hayward-directed film, Jonah Hex (Josh Brolin) is a scarred drifter and bounty hunter of last resort, a tough and stoic gunslinger who can track down anyone... and anything. Having survived death, Jonah's violent history is steeped in myth and legend, and has left him with one foot in the natural world and one on the "other side." His only human connection is with Leila (Megan Fox), whose life in a brothel has left her with scars of her own. But Jonah's past is about to catch up with him when the U.S. military makes him an offer he can't refuse: in exchange for his freedom from the warrants on his head, he must track down and stop the dangerous terrorist Quentin Turnbull (John Malkovich). But Turnbull, who is gathering an army and preparing to unleash Hell, is also Jonah's oldest enemy and will stop at nothing until Jonah is dead. Based on the legendary graphic novel, "Jonah Hex" is an epic adventure thriller about one man's personal quest for redemption against the vast canvas of the battle between good and evil.

Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#36 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 30 April 2010 - 17:38

Ser sådär ut, inte den bästa av trailers tycker jag.En del rolig B-films dialog bra levererat av Brolin och en smula korkad action. Trailern är inte så bra, antingen är den klippt dåligt eller så är inte materialet så bra att man kan klippa en rövsparkande "måste se den här!"-typ av trailer. Sen snor man ju en rätt känd Clintan scen också som man märker i trailern. Eller snor eller gör en homage. Antingen har man varit tvungen att trycka in "kusliga superkrafter" i Jonah Hex på samma sätt som man gav John Constantine kraften att åka till och från Helvetet i "Constantine". Eller så är det rätt smart falsk marknadsföring, det verkar ju vara "byns gubbar" som snackar om typ "Legenden om Jonah Hex" där alla berättar hur awesome och kuslig kille han är och hur han kan göra vad som helst. Om de faktiskt ändrat honom sådär mycket så vet jag inte om det är en ändring jag tycker är speciellt bra. Har mestadels läst klassiska Hex serier och lite av den nya som ges ut som en "vanlig DC" tidning. Vad jag vet så trotts flera olika versioner, inklusive de med lite skräck-inslag som Vertigo gavs ut så har Hex alltid varit en "vanlig" människa.
Batman Begins

The Dark Knight

#37 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 12 May 2010 - 08:24

Om nån vill se stillbilder från trailern (!) så har en flitig själ suttit och kopierat ett gäng och de finns till beskådande här: collider.com

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#38 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 16 June 2010 - 22:55

Intervju med Megan Fox

http://www.comicscon...1006/16/fox.htm

Förstår att skådespelare är rätt duktiga på att plugga in grejer innan intervjuer men uppskattar sättet hon snackar om serietidningar och de serier hon säger att hon läst.
Batman Begins

The Dark Knight

#39 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 04 October 2010 - 12:09

Jonah Hex
Regi: Jimmy Hayward Manus: Mark Neveldine&Brian Taylor och William Farmer
I rollerna: Josh Brolin, John Malkovich,Megan Fox,Michael Fassbender med flera.

Jo, Jonah Hex skulle lätt kunna vara en rolig, våldsam, Clintan-inspirerad västern. Mer som "The Outlaw Josie Wales" än nån av Leone filmerna.Tyvärr så har inte människorna som varit inblandade kunnat bestämma sig över vad de ska göra så det har blivit en rätt märklig film. Konceptet är inte så svårt, Jonah Hex är en gammal sydstats-soldat som har ett grisigt ärr i ansiktet. I serierna så är ärret ibland nästan Two-Face likt, men här i filmen är det något nedtonat. T ex så har inte Hex sitt skrämmande öga som han har i serierna. Hex är en anti-hjälte, han super, går på bordell, och dödar folk för pengar. Han är svår att döda och han bryr sig inte alls vad folk tycker om honom. Ibland hör man legender om honom, och hur hans familj blivit mördad,eller om hur hans farsa sålde honom till indianer när han var liten. Att han fortfarande har på sig sydstatsuniformen gör honom liksom bara mer charmig. Han kunde lika gärna kunnat ha slagits för den andra sidan, så det är inte så att han har något emot t ex svarta människor eller så. He just doesn't give a damn. Karaktären är häftig eftersom det är en DC Comics karaktär som fortsätter dyka upp år efter år, antingen med en egen tidning, eller med mini-serier eller konstiga gästspel. När det mesta som görs i amerikanska serietidningar är superhjälter,så är Hex ett roligt undantag. Han är helt enkelt från ett sånt hörn av DCs universum man inte ofta ser.

För det första så är filmen totalt sönderklippt. Den är ungefär lika lång som de animerade långfilmerna DC och Warner producerar, typ 70 minuter+ för och eftertexterna. Det är ett projekt som ingen verkar ha trott på. Efter att regissören Jimmy Hayward (tidigare mest känd för datoranimerade filmer)filmat sin version färdig så valde Warner Brothers och producenten Akiva "jag måste vara på något sätt inblandad i nästan alla DC och Marvel filmer trotts att det ofta blir fel" Goldsman att filma en massa nya scener som regisserades av Francis Lawrence. Mest explosioner och sånt om jag uppfattat det korrekt. Efter att de hade filmat om grejer och klippt sönder filmen så "gömdes" filmen på ett sånt sätt att man knappt gjorde någon promotion för den alls.

För att förklara handlingen kortfattat (eftersom jag skrivit så mycket om annat) så vill skurken Turnbull (som har otrevlig historia med Hex) spränga upp USA med hans moderna vapen som kallas "Nation Killer", och USAs president (Aidan Quinn) säger typ " There is one man who can stop him! The Fate of this Nation lies in the hands of JONAH HEX!". Sen ska Hex försöka stoppa honom. Då och då försöker han även ett förhållande med den tuffa prostituerade Lyla (Megan Fox). Sen har Jonah Hex en superkraft i den här filmen (måste vara Akiva Goldsmans idé) av någon anledning, det säljer?. Han kan prata med döda människor, eftersom han själv varit nära döden så många gånger. Man har gjort många versioner av Hex i serietidningarna under åren, t ex så har han hamnat i en mörk framtid, och sen har han fightats mot Zombies. Men vad jag vet så är den här "kan snacka med döda"-kraften något som man enbart hittat på till filmen.Han använder sig av kraften några gånger för att få fram information som ska hjälpa honom att hitta Turnbull.

Josh Brolin är rätt bra som Jonah Hex. Brolin var ansvarig för att många kända skådisar skrev på för filmen, men vad jag förstått så är många av de konstiga ändringarna i filmen under produktionen delvis hans fel också, han var en av de många som hade fantastiska idéer om hur filmen borde vara. Men hans skådespelarinsats är för det mesta ok, han är sarkastisk, rolig på ett sånt sätt att han har bra timing med sina repliker, och sköter den fysiska biten godkänt. Det enda problemet är väl att han är inte riktigt bekväm med ärr-sminket och han har ibland svårt att säga repliker så att man fattar vad han säger. Inte på ett sånt sätt att han försöker growla som Bale i The Dark Knight, snarare så att han har en massa plast och silikon i käften så att man inte förstår vad han säger.

Malkovich gör inget nämnvärt speciellt med sin skurkroll, i vissa scener är han godkänd som en kall och elak filmskurk, men ibland så ser han ut att vara helt ointresserad och som att han snarare tänker på om lönen från filmen räcker för att han ska kunna renovera sitt sommarhus. Fassbender är en galen irländsk sidekick till Malkovich karaktär. Den karaktären skulle kunnat ha varit en riktigt kul skurk och Fassbender visar lite av hans kapacitet i några scener men det blir inget speciellt av det heller.

Intressant att säga det men Megan Fox är betydligt jämnare i sin prestation än vad t ex Malkovich är. Det är ingen fantastiskt välskriven roll men hon klarar av att spela en tuff prostiuerad, hon är rolig i vissa scener, och levererar sina repliker med bra timing. Precis som i "Jennifers Body" så är hon helt ok här. Att man sen avslöjar att hon är DC karaktär från Hex del av DCU är också kul.

Det är svårt snacka om manuset eller filmen som helhet eftersom den känns så ofärdig. Grejer bara händer liksom. Det är inte lika pinsamt uselt som typ "Batman&Robin" eller "Catwoman", men det är ändå väldigt tråkigt att det är ett "cut and paste"-jobb som känts som "jaja vi släpper den här filmen för att vi orkar inte bry oss längre". Fanboys har ju alltid teorier om att det existerar diverse directors cuts av seriefilmer, men det är ju rätt sällan sådana släpps. "Jonah Hex" är en film som verkligen skulle förtjäna en längre och mer begriplig version. Många scener känns som förkortade, i vissa scener så klipps det in saker från tidigare versioner etc så att det blir bara udda. Man filmade flera versioner av slutfighten mellan Hex och Turnbull, och sånt klipps in i filmen i ett försök att göra det på något sätt konstnärligt och man bara tittar på det och undrar vad fan menas?

Fotot av Mitchell Amundsen (The Bourne Supremacy) är snyggt, kanske lite för "rent" för en västern, musiken av Marco Beltrami och hårda bandet Mastodon är också rätt bra. Hayward filmar actionsekvenser också rätt skapligt,men även där känns det som att man valt ner att tona ner våldet under inspelningen så att vissa shootouts blir störande klippta och gömda i skuggor. Scenen där Hex har stora maskingevär fastspända på en häst är skrattretande. Det är nog menat att vara "så korkat att det blir badass" men det blir "något" komiskt. "Motion Comic" introt som DC gjorde med animationer av Eduardo Risso är jäkligt coolt. Lite B-film, men väldigt passande för Jonah Hex.

Annat nämnvärt är att filmen är helt fylld med kända och halvkända skådespelare i små roller. Aidan Quinn som presidenten är kul eftersom nästan alla repliker han har är löjliga men han levererar dom så professionellt. Annars så skymtar t ex Wes Bentley och Jeffrey Dean Morgan(sin tredje DC film) förbi i väldigt små roller. Även Lance Reddick (Fringe) är med en liten stund(lite likadan Q-roll som Morgan Freeman i Nolans Batman-filmer) i en scen där man tydligt måste förklara för publiken att Jonah Hex inte är rasist trotts att han har den där uniformen på sig, det är en välspelad scen mellan Brolin och Reddick, bara att den känns onödigt politiskt korrekt och tvingad in i manus av filmbolaget.

Svårt att ge betyg på en sån här projekt, blir väl mest att den får 2 stjärnor av 5 för att det säkert nånstans existerar en kul actionfylld b-västern, och att vissa skådespelarinsatser+ det tekniska är faktiskt helt ok.

Edited by super85, 04 October 2010 - 12:11.

Batman Begins

The Dark Knight

#40 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 23 October 2010 - 17:43

Jag gillar när man vågar hålla tillbaka speltiden, filmen klockar in på 78 minuter inklusive eftertexter och jag tror filmen mår bra av det. Storyn är välavvägd och känns någorlunda genomtänkt. Inga onödiga stickspår eller sidoscener för att dra ut på det hela. Storyn och dess karaktärer ger faktiskt lite Lucky Luke-vibbar; om denne producerats för en mer vuxen målgrupp (det var till och med en scen i börja av filme som påminde väldigt mycket för den nya franska adaptionen av Lucky Luke). (Man kan jämföra vissa detaljer med Wild Wild West också - men av någon anledning tror jag det skulle skrämma bort folk). Den är på sina håll rätt brutal, men ändå inte onödigt blodig. Väldigt trevliga miljöer och det mesta av fonder och rekvisita känns genuint, resten integreras på ett bra sätt i storyn. Jag ser väldigt lite western-filmer men gillar annars epoken i stort. Skådespelarna är bra, Megan Fox är faktiskt bättre än väntat och inte det störelsemoment hon varit i Transformers-filmerna. Hon är ingen stjärna, men funkar i sin roll. Jag kan också hålla med Super85 ovan om att Malkovich känns aningen oengagerad. Helt OK musik, men inget som man kanske nynnar på i eterhand. Slutet känns OK, som om man lämnat dörren på glänt för en uppföljare men utan att lösa trådar lämnas kvar. Det här är den typ av film som man av olika anledningar ställt sig avvaktande till men konstaterar med facit i hand att en uppföljare skulle vara helt OK. @duckduckgo.com, @moviezine.se, @voddler.com.

Edited by XC, 23 October 2010 - 17:44.

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#41 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 25 October 2010 - 18:12

Nej, det här var verkligen ingen höjdare. Manuset var lövtunt och saknade finess. Allt var otroligt förutsägbart och utan överraskningarna. Jag kan inte direkt klaga på skådespelarna här, utan det är ett extremt svag manus som dessutom klipps sönder. Inte ens Megan Fox kan rädda den här filmen! :(

En klar tvåa av fem möjliga.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#42 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 25 October 2010 - 18:32

Kanske var den lite väl snävt klippt, men jag tycker filmen var OK.

fqq5BYam.jpg

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#43 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 25 October 2010 - 19:42

Jag tycker mycket av vad Super85 skriver rimmar bra med mina åsikter (bortsett från att jag gillar att Jonah talar med de döda). Jag tycker han summerar det bäst i "ofärdig". Det här skulle kunna ha blivit en bra film om det här varit första utkastet. Nu skulle det behöva bearbetas en eller två gånger till innan filmen skulle bli filmad.

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#44 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 25 October 2010 - 22:11

Största problemet jag hade med den där "tala med döda" grejen var att även det var klippt. Regissören snackade om det som att de hade gjort en grej i filmen att folk undrade hela tiden vad f*n Hex sysslade med när han hängde runt lik, och de hade gjort alltså en komisk grej av det, snackar han med döda eller är han bara tokig. De hade förkortat även det. Jag gillar inte idén, men visst hadea det kunnat bli kul om de hade låtit fler sådana scener vara kvar. Jag tyckte att vissa grejer i filmen var ok, vissa grejer sög. Och att man ska förvänta mer av en film än bara "typ ok". Med de här skådisarna, den höga budgeten och även tanke på de som var inblandade i manusarbetet så tycker jag att man borde ha kunnat producera något roligare. Det är inte så ofta man försöker göra en sommarfilms-franchise av en ärrad sydstats-soldat som super, går på bordell och snackar med de döda, med lite mer "kärlek" så skulle det kanske ha blivit roliga uppföljare också . Istället valde de att klippa bort typ en halvtimma och sen "gömma" filmen eftersom man inte trodde på den. En missad chans tycker jag att den är.

XC, vilka actionscener tyckte du var engagerande? mitt problem med dem var att det var så lite fantasi i dem och de var så "watered down" att mycket av den brutala "fula" humorn karaktären har i serierna försvann på grund av det.
Batman Begins

The Dark Knight

#45 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 26 October 2010 - 11:28

Tja, det enda jag kan säga till ditt inlägg ovan är: Word. Kunde inte instämma mer.

Sådär. Nu har helvetet frusit till is också... ;)

#46 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 26 October 2010 - 11:58

Super85: Vet inte om någon av actionscenerna stack ut eller var särskilt engagerande egentligen. Mycket av det kändes som scener man sett tidigare.

fqq5BYam.jpg

#47 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 26 October 2010 - 20:04

Sådär. Nu har helvetet frusit till is också... ;)

Ja det händer ju någon gång varje år ;)

Super85: Vet inte om någon av actionscenerna stack ut eller var särskilt engagerande egentligen. Mycket av det kändes som scener man sett tidigare.

Jag håller med om det XC, det är just sånt som jag inte tycker ska accepteras, om man gör en direkt till TV/video film med stram budget så kan man förstå om det inte blir alltid spännande och häftigt, då kan något som är OK accepteras. Med en sån här produktion så borde man helt enkelt prestera bättre. Speciellt eftersom produktionen gjorde dyra reshoots för att just filma nya+förbättra redan filmade actionscener.
Batman Begins

The Dark Knight

#48 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 26 October 2010 - 20:10

Mmm. Klichéartade fighter är kanske inget som man klagar över i en film från the Asylum eller en SyFy-film, men visst hade de kunnat klämt in någonting som stack ut och som man mindes efteråt. Här fick jag (måste erkännas) nästan tänka efter när du frågade, vilka actionscener? :) För mig är det inget som säker en film, men jag kan förstå dem som är mer bekant med förlagan om de blir lite besvikna.

fqq5BYam.jpg

#49 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 26 October 2010 - 20:22

Jo alla ser ju filmer på olika sätt, jag har annorlunda förväntningar beroende på genren.Men om vi fortsätter en stund på mitt tjat om "man ska inte acceptera OK!", om vi sk*ter i actionscenerna(som jag dock tycker är en viktig del i den här genren), skjutandet osv, tycker du att karaktärerna eller storyn är minnesvärd? fanns det något som var riktigt j*vla bra?

Jag kan ju också skilja på vad som är bra film och mina personliga utbrott på vad någon koks-sniffande Hollywood-person gör för ändringar i serier som är nära hjärtat, men oavsett hur trogen eller icke-trogen Hex var ursprungsmaterialet så tycker jag ändå att man borde gett publiken något roligare. Jag kan acceptera ändringar, och t om att den är något mer politiskt korrekt än serietidningen, men just hela känslan av medelmåttighet är det som jag stör mig på. Att allt var på nivån Det här är ok/ Det här suger.

Jag tjatar ofta om samma grej flera gånger. Men jag trivs med det ;).
Batman Begins

The Dark Knight

#50 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 27 October 2010 - 10:56

Nej, Jonah Hex hade väl kanske inte det där lilla extra som gör att man direkt längtar efter att se om den; eller efter en uppföljare. Det flesta faktorerna kanske ligger på strax över medelmåttigt, men jag tyckte ändå att den var underhållande. Jag ser på film för underhållningen - en udda fetisch i dag kanske.

fqq5BYam.jpg