Doctor Horrible's Sing-Along Blog
Posted 16 July 2008 - 13:57

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 16 July 2008 - 14:00
(Ovanstående var riktat till XC, inte till Marie.
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 16 July 2008 - 14:06
Jag kan inte riktigt sätta fingret på det... jag uppfattade hela inledningen som tråkig och stängde tillslut av. (Att jag sedan har en aversion mot ordet blogg kanske inte direkt underlättade).Ska jag upprepa min fråga igen? (För jag tycker den kan appliceras....) Var den seg och tråkig? Kändes "bloggandet" i början inte tilltalande? Störde du dig på skådisen? Eller vaD?

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 16 July 2008 - 14:06
(Att jag sedan har en aversion mot ordet blogg kanske inte direkt underlättade).
Det tycker jag du kan försöka bortse från denna gång. Se det mer som en hemsida där avsnittet finns upplagt, för någon blogg rör det sig ju egentligen inte om, inte så som jag tror att du menar iaf.
Edited by Cartman, 16 July 2008 - 14:08.
Posted 16 July 2008 - 14:11
Jag kan inte riktigt sätta fingret på det... jag uppfattade hela inledningen som tråkig och stängde tillslut av. (Att jag sedan har en aversion mot ordet blogg kanske inte direkt underlättade).
Okej, det släpper sedan så det kanske är värt att hoppa över inledningen där han sitter och talar för mer action senare? Nåja, jag ska itne tvinga dig.
(Jag lovar att inte spamma dig med massa PM med ordet "blogg"
Det tycker jag du kan försöka bortse från denna gång. Se det mer som en hemsida där avsnittet finns upplagt, för någon blogg rör det sig ju egentligen inte om, inte så som jag tror att du menar iaf.
Jag tror alltså hon menade sättet som Dr. Horrible filmades på inledningen där doktorn satt och "bloggade" i början. Alltså, upplägget där. Det försvinner dock en bit in.
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 16 July 2008 - 14:13
^ Sentinel har rätt om att det var själva upplägget i inledningen som jag syftade på.
Edited by XC, 16 July 2008 - 14:13.

Posted 16 July 2008 - 14:19
Jag tror att varje avsnitt kommer att inledas på ett liknande sätt då serien kallas för en blogg. Här vore ju vlogg en mera korrekt benämning iofs.
Posted 16 July 2008 - 14:31
Posted 16 July 2008 - 14:51
“Horrible” Crashes Site - Slice of SciFi
Joss Whedon’s internet-only presentation of “Dr. Horrible’s Sing-Along Blog” was so popular for its opening night (Monday) online that the over 200,000 hits per hour literally crashed the Dr. Horrible Website.
It cost viewers $1.99 per download from iTunes, on which it was rated the N0. 1 video download on Monday and Tuesday, and was free on Drhorrible.com. It was that free offer that drove the site to cave-in under the weight of all the mouse clicks it received. It required a last minute scramble by Joss’ brother Jed to find a larger server capable of handling the overwhelming amount of traffic. Once that was done, the site was back up and running bright and early Tuesday morning.
Part two of the series will be online and iTunes on Thursday (July 17). “Dr. Horrible’s Sing-Along Blog” stars “Firefly”-”Serenity” Whedon alum Nathan Fillion, Neil Patrick Harris and Felicia Day.
“It’s about a low-rent super villain [Harris as Dr. Horrible] who’s trying to get into the Evil League of Evil and defeat his nemesis, Captain Hammer [Fillion] and work up the nerve to talk to the pretty girl at the laundromat [Day],” Whedon said . “It’s an idea I had a while ago, that I thought would be just right for a weird little Internet venture. I wrote it with my brothers [Zack and Jed Whedon] and my brother [Jed’s] fiancée [Maurissa Tancharoen] and somehow got the best actors I know to just jump in, which was very scary for all of us.”
200.000 träffar i timmen
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 16 July 2008 - 17:34
Sen är det svårt att veta exakt hur mycket kräm som behövs, och ibland så är inte ens det nog (minns att både Expressen.se och Aftonbladet.se knäade betänkligt under 9/11 till exempel).
//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum
"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."
Posted 16 July 2008 - 17:47
Are you ready for the entire Internet to land on you?
You know, if we don’t crash it, we’ve failed.
No, we only have the bandwidth to support 17 viewers at a time.
No, none of those things are true, we do hope that a lot of people will show up, ‘cause we think it’s kind of an event. But we’re also prepared for the numbers to be even smaller than anybody thought, for everyone to go “awwww.” Because, you know, you have to be prepared for that and the great thing about it is I don’t have anybody worrying about it. We don’t have anybody we’re beholden to, to be like “You failed us! We loved the musical.” We think the people who see it will love it as well, and how many people see it, well, that’s not really up to us.
http://cabridges.com...on-dr-horrible/
//Peak
sixty six."
Posted 16 July 2008 - 22:50
Eftersom jag sett den så många gånger har jag kunnat göra några observationer:
1) De sista minuterna är de bästa
2) Början av akten, innan han börjar sjunga, är de tråkigaste
3) Nathan Fillion ser faktiskt ut som en superhjälte
4) Neil Patrick Harris är hilarious
5) En Bad Guy som sitter och övar på sitt ondskefulla skratt är en sjukt rolig idé - Whedon strikes again!
6) "Evil League of Evil" = fint namn
7) "She talked to me... why did she talk to me now?" och sättet han säger det på gör det till min favoritreplik i avsnittet
8) "I love the air!" =
9) Nathans min när han står och tittar på Penny är klockren
10) Låtarna är sjukt svåra att få ur huvudet när man har hört dem fem gånger...
Edited by Restless, 16 July 2008 - 22:54.
Sheldon, The Big Bang Theory
Heisenberg blev stannad av polisen för att han körde för fort.
"Vet du hur fort du körde?!" frågade polisen som stoppat honom
"Nej, men jag vet exakt var jag är," svarade Heisenberg.
Posted 17 July 2008 - 11:49
Akt 2 var ju inte direkt sämre än den första. Väldigt bra och rolig med vass dialog (även på sångerna, som för övrigt är framförda på ett väldigt övertygande sätt) och Dr. Horrible var ju inte lite svartsjuk på Captain Hammer. Gillar när han "infiltrerade" soppköket och spionerade på Hammer och Penny i ett buskage 1 meter från där dom satt på parkbänken.
Tack för att du postade artikeln Peak.
Variety Says: … High-quality superhero-and-supervillain fun. With a swell soundtrack of original tunes.…
The Hollywood Reporter Says: … packed with Whedon's trademark sarcasm and wit as well as clever commentary on how "society is slipping" and changing the establishment. …
The Los Angeles Times Says: … The audience loved it, and for good reason. … The story, music and acting are all top-notch, and judging by the laughs, oohs and ahs from the audience, I wouldn't be surprised if this is the Web's first major scripted hit. …
E! Online Says: … Not only is the music fiercely catchy, I can also tell you that Felicia sings (and looks) like an angel; Nathan is hilarious and vocally strong; and to the shock of absolutely no one, including the isolated Yanomamo tribe in Brazil, Neil Patrick Harris just kills it. In general, there's a catchy quality to the lyrics (being full, as they are, of funny rhymes and smart metaphors) that is definitely reminiscent of "Once More, With Feeling." …
Allt saxat och utmejslat från Ain't It Cool
Posted 17 July 2008 - 12:38
Posted 17 July 2008 - 18:24
Dr. Horrible som avundsjuk var underhållande, och låten i slutet var cool (och nu är det plötsligt väldigt spännande - vad kommer hända på lördag?).
"If all goes according to plan, which it will, because I hold a PhD in horribleness! See you in the aftermath, peace... but not literally... " // "Uh, ahhh... the freeze-ray needs work. I also need to be a little bit more careful about what I say on this blog, apparently the L.A. P.D. and Captain Hammer are among our viewers... They were waiting for me at the mayors dedication of the superheroes memorial bridge... the freeze-ray takes a few seconds to warm up and I wasn't... Captain Hammer threw a car at my head."
Klockrent.
Sheldon, The Big Bang Theory
Heisenberg blev stannad av polisen för att han körde för fort.
"Vet du hur fort du körde?!" frågade polisen som stoppat honom
"Nej, men jag vet exakt var jag är," svarade Heisenberg.
Posted 17 July 2008 - 18:49
Captain Hammer verkade inte trivas så bra när han var på date med Penny där i början.
She's with Capitain Hammer...
and theese are not the Hammer.
The Hammer is my ....
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 19 July 2008 - 16:41
Dessa har givetvis glömt en av de viktigaste grundlagarna som finns, och en som jag absolut inte glömt:
Joss är en ond, ond människa
//Peak
sixty six."