Zoë is hot.
01x01: Bra avsnitt. Gillar att dom har blandat in en känsla av serietidning i avsnittet. Handlingen sa väl inte så mycket i första avsnittet men jag tycker det verkar intressant. Zoë var riktigt bra i sin roll och det märks att karaktären är en jäkla tuff kvinna med skinn på näsan och som vet vad hon gör och vill åstakomma. Alltid kul med en kvinnlig "hjälte" som sparkar stjärt. Lite oväntet dock mot slutet då hon
fick den där kniven inkörd rakt i skallen.
samt att hon bara
skjuter den där unga tjejen rakt av. Även ljudet tjejen ger ifrån sig när hon blir skjuten är jobbigt att höra.
Skapligt brutalt.
01x02: Tror inte dom försöker åstakomma en så realistisk sjukhusmiljö XC. Det verkade mer röra sig om ett ställe dit man vänder sig om man inte kan ta sig till ett vanligt sjukhus. Skulle vilja se hur Zoës karaktär förklarar hur hon fick
en kniv inkörd i skallen
för en vanlig läkare. "Jo du vet, när jag var ute på ett vanligt uppdrag för att
lönmörda
lite folk så råkade jag vara lite slarvig och oupmärksam, så jag tappade min gard och fick den här lilla rackaren som en påminnelse".
Doug Jones var dock klockren som läkare. Han lyckas nästan alltid spela kluriga typer så det var kul att se att han gjorde det även här. I övrigt var avsnittet lika bra som det första och det ser ut att bli en serie som jag kommer gilla. Avsnittet slutade perfekt med vad som verkar vara
komplikationer man får av att ha haft en kniv i skallen. Syn- och hörselhallucinationer.
Det kan säkert påverka Zoës karaktär framöver.