Jump to content

Photo

Angel of Death med Zoë Bell

65 replies to this topic

#26 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 30 January 2009 - 17:09

Lustigt, jag kör IE just nu och det fungerar icke för min del. Tänkte först om det var så att FF var att föredra. Nåväl, får kolla upp det tills det är dags och hoppas man kan se det.

Gillar bild 2 & 3 på Zoe Bell.

Jag reagerade på LLs högra hand på den andra bilden av henne. Ska den se ut så eller har dom ändrat något måntro?

Första bilden på Doug Jones och den andra på Ted Raimi var coola. Skumma ansiktsutryck indeed. :lol:

Dom flesta bilderna under On The Set var coola och skvallrar om att den här serien troligtvis kommer sparka stjärt. :D

#27 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 30 January 2009 - 17:17

Hoppas verkligen inte de slabbar dit någon geoblock bara innan mars. :)

Den ser sminkad ut - det är ju inte helt omöjligt att hon har väldigt tydliga ådror på överdelen av handen som man förstärkt.

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#28 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 30 January 2009 - 17:38

Så kan det nog vara. Att dom mer eller mindre har markerat hennes redan tydliga åldror så att det ser värre ut än vad det egentligen är. I så fall har dom lyckats bra IMO. :)

#29 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 30 January 2009 - 18:14

Hennes hand syns hyfsat tydligt på den här bilden. Ådrorna verkar vara ganska tydliga även där. (Även om handen ser bra mycket risigare ut på promobilden för AoD).

fqq5BYam.jpg

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#30 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 02 February 2009 - 11:48

Vet inte riktigt vilken bild du menar då jag bara kommer till framsidan på hemsidan när jag klickar på din länk.

#31 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 02 February 2009 - 12:02

Sorry, missade en redirect där... Antagligen en spärr. 3 bilden på första raden på den här sidan.

fqq5BYam.jpg

#32 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 02 February 2009 - 12:45

Det är nog så att hon har ytliga och tydliga ådror. Men nu vet vi ju att dom måste ha sminkat upp dom något extremt på bilderna inför AoD. :)

#33 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 14 February 2009 - 10:37

Lade till episodnamn, och länkar i första posten.

fqq5BYam.jpg

#34 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 16 February 2009 - 12:17

02/03/2009 | 01x01 "Edge" (0:05) <--- Vad menas med den noteringen efter varje avsnitt?

#35 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 16 February 2009 - 12:36

Jag vet inte, jag utgick från att det var längden på avsnittet...

fqq5BYam.jpg

#36 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 16 February 2009 - 12:59

5 sekunder?

Det låter inte mycket. Kanske 5 minuter dom menar. Fast då stämmer det inte med det som är sagt tidigare.

Angel of Death will premiere in 2009 on http://www.crackle.com/angelofdeath Each 8 - 10 minute installment will be released over the course of 10 weeks.

Edited by Cartman, 16 February 2009 - 12:59.

#37 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 16 February 2009 - 13:08

Listan tog jag från AUSXIP och där står det "Upcoming 5 Minute Episodes". Kan hända att det är fel från deras källa.

Jag tar bort den där noteringen efter varje avsnittsnamn, den verkar inte viktig iaf.

Edited by XC, 16 February 2009 - 13:08.

fqq5BYam.jpg

#38 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 21 February 2009 - 04:52

Nytt klipp: "Preparation goes a long way"

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#39 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 21 February 2009 - 09:20

Riktigt underhållande. :lol:

Edited by XC, 21 February 2009 - 09:20.

fqq5BYam.jpg

#40 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 23 February 2009 - 12:20

Det sa inte så mycket, mer än att tonen känns bra och troligen är riktigt passande. :)

#41 Snusmumriken

Snusmumriken

Lieutenant

• Members
  • 102 posts

Posted 02 March 2009 - 11:34

Första episoden är uppe nu. Verkar riktigt lovande måste jag säga. Bra stämning och råa fighter (jag har sett mer realistiska fighter i och för sig men så länge känslan är rätt är jag nöjd) :) Zoë Bells skådespeleri känndes helt okej det med. Ser fram emot andra episoden imorgon :thumbsup:

#42 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 02 March 2009 - 19:27

01x01: Helt OK start. Avslöjade inte så mycket. Gillade vad vi fick oss till livs. Tycker det överlag är bra insatser, även om man kanske inte skall påstå att det är helt 100% överallt. Zoë skötte sig utmärkt (men så är ju jag ett Xena-fan också så kanske är jag inte helt neutral vid min bedömning). Ser fram emot avsnittet i morgon. Lucy skall tydligen dyka upp i avsnitt 5.

Crackle: Grattis Sony. Ni har lyckats med att få fram en tjänst som faktiskt lyckas vara sämre än de kinesiska streaming siterna. I både teknik och prestanda.

Edited by XC, 02 March 2009 - 19:28.

fqq5BYam.jpg

#43 Snusmumriken

Snusmumriken

Lieutenant

• Members
  • 102 posts

Posted 02 March 2009 - 21:35

Zoë skötte sig utmärkt (men så är ju jag ett Xena-fan också så kanske är jag inte helt neutral vid min bedömning).

Heh, gäller här också misstänker jag. Personligen så bedömnde jag Zoë Bells insats utifrån Death Proof och med det som bakgrund kom jag fram till mitt betyg. Sen kan jag ju inbilla mig att den referens ramen på nåt magiskt sätt skulle göra mig mer objektiv :)

#44 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 03 March 2009 - 09:35

01x02: Sjukhus scenen känns väl inte sådär jätterealistisk - man får väl kanske utgå ifrån att själva dra-ut-kniven-scenen är en metafor för något mer komplicerat ingrepp. Precis som igår så tycker jag att det är hyfsat bra insatser från de inblandade. Hur det fortstter torde vara rätt uppenbart, men vet vet - vi blir kanske överraskade? :)

Crackle funkade aningen bättre nu på morgonen än i går. Men jag gillar inte att standardupplösningen och hd-upplösningen ligger på samma applikation sådär (och att man måste vara i fullskärm för att HD skall aktiveras). Och jag gillar inte att man inte kan buffra klart avsnitten innan man tittar.

Edited by XC, 03 March 2009 - 09:35.

fqq5BYam.jpg

#45 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 03 March 2009 - 12:38

Zoë is hot. :wub:

01x01: Bra avsnitt. Gillar att dom har blandat in en känsla av serietidning i avsnittet. Handlingen sa väl inte så mycket i första avsnittet men jag tycker det verkar intressant. Zoë var riktigt bra i sin roll och det märks att karaktären är en jäkla tuff kvinna med skinn på näsan och som vet vad hon gör och vill åstakomma. Alltid kul med en kvinnlig "hjälte" som sparkar stjärt. Lite oväntet dock mot slutet då hon fick den där kniven inkörd rakt i skallen. samt att hon bara skjuter den där unga tjejen rakt av. Även ljudet tjejen ger ifrån sig när hon blir skjuten är jobbigt att höra. Skapligt brutalt. :D

01x02: Tror inte dom försöker åstakomma en så realistisk sjukhusmiljö XC. Det verkade mer röra sig om ett ställe dit man vänder sig om man inte kan ta sig till ett vanligt sjukhus. Skulle vilja se hur Zoës karaktär förklarar hur hon fick en kniv inkörd i skallen för en vanlig läkare. "Jo du vet, när jag var ute på ett vanligt uppdrag för att lönmörda lite folk så råkade jag vara lite slarvig och oupmärksam, så jag tappade min gard och fick den här lilla rackaren som en påminnelse". ;) :lol:

Doug Jones var dock klockren som läkare. Han lyckas nästan alltid spela kluriga typer så det var kul att se att han gjorde det även här. I övrigt var avsnittet lika bra som det första och det ser ut att bli en serie som jag kommer gilla. Avsnittet slutade perfekt med vad som verkar vara komplikationer man får av att ha haft en kniv i skallen. Syn- och hörselhallucinationer. Det kan säkert påverka Zoës karaktär framöver.

#46 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 03 March 2009 - 12:54

Jo - jag förstod att det inte direkt var frågan om "riktigt" sjukhus det var frågan om. Vad jag reagerade på var snarare själva känslan. Skulle tro att det krävs liiite mer jobb om man får en kniv körd igenom skallen och in i hjärnan än att överdrivet dramatiskt dra ut den och sedan sätta på ett bandage . Där av min kommentar om att det kanske är en metafor. Det är ju en rätt komprimerad story och själva sjukhusvistelsen var inte så viktig.

Jag håller med i övrigt om vad du säger, jag skulle tippa att hallucinationerna på slutet är vad som kommer få Eve att vända sig ifrån lönnmördar-banan .

fqq5BYam.jpg

#47 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 03 March 2009 - 13:04

-Jo, jag förstod att du förstod. Därav min lilla egenkomponerade dialog. :D

Skulle också tro att det är ett hyffsat komplicerat ingrepp i verkligheten. ;)

Tycker det ligger något i det du skriver på slutet, så jag tippar också på att det är en bidragande orsak. Skulle dock tro att den hon lever tillsammans med (oklart om det bara är en vän eller en hon delar livet med?) inte kommer låta henne sluta så enkelt.

Det ska bli intressant att se hur Lucy kommer in i bilden. Tycker faktiskt det är rätt trevligt att man får flera avsnitt av handling innan hon dyker upp. Får för mig att hennes roll blir extra intressant tack vare att man fått lära känna Zoës karaktär ordentligt först. :)

#48 Snusmumriken

Snusmumriken

Lieutenant

• Members
  • 102 posts

Posted 03 March 2009 - 13:47

Tror faktiskt Lucys karaktär redan varit med en gång. Okänd person som kollar genom nyckelhålet :) Förstås min egen gissning. Utöver det så kan jag hålla med om att sjukhus scenen är kanske lite väl simpel men samtidigt så känslan som förmedlas känns helt rätt så jag köper det (och jag jobbar ändå inom sjukvård, på en kirurgisk vårdavdelning no less). Att dom faktiskt tänker på infektionsrisken och anger den som största faran efter att hon överlevt skadan är ett riktigt fint plus om man nu ska snacka realism.

Utöver det tycker jag det forstätter riktigt lovande och jag måste säga att Zoë Bells insats som skådespelare fortsätter att vara klart godkännd och till och med lyckas bli lite bättre än igår. This is good :)

#49 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 04 March 2009 - 10:54

Så långt tänkte jag inte, men visst måste det vara Lucys karaktär. (Även om LL inte själv var med i den scenen ).

Har inte kunnat komma åt Angel of Death idag, officiella sidan verkar vara borttagen och de två tidigare episoderna har plockats bort. Börjar på och bli lite orolig över att de lagt in en geoblock iaf. :( Får hoppas att de har problem bara.

fqq5BYam.jpg

#50 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 04 March 2009 - 11:42

Tror Snusmumriken är inne på rätt spår. Speciellt då vi vet vad Lucy spelar för karaktär, då ligger det något i det.

Jag kommer inte åt Angel of Death heller. Jag kommer åt sidan men alla delar verkar vara borta. Hoppas det bara är något tillfälligt. Har dom satt geoblock så syns ju det oftast med någon form av textvarning. Vore verkligen klumpigt att inte ha satt det från första början i sådant fall.

Reply to this topic