Game of Thrones - Säsong 1
Posted 03 September 2009 - 12:09
Posted 03 September 2009 - 16:31
Men annars håller jag med, hon är väl inte den mest karismatiska skådisen.
Posted 07 September 2009 - 19:22

(Och att döma av den här bilden kan i alla fall Lena Headey sägas har rätt utseende för sin roll).
"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower
"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin
Posted 07 September 2009 - 19:47
Posted 19 October 2009 - 19:06
Atlantis' 'Ronon' to play a new fantasy warrior king | SCI FI Wire
![]()
Last we saw Jason Momoa, he was landing in San Francisco Bay along with the entire crew of Atlantis in the finale of Stargate Atlantis. The good news for fans of the strapping Hawaiian-born actor is that he will appear soon in HBO's upcoming Game of Thrones pilot, based on George R.R. Martin's fantasy book series A Song of Ice and Fire.
Momoa is reportedly being cast as Drogo, according to the Winter Is Coming blog. Momoa supposedly announced the casting at Armageddon Expo in Melbourne, Australia:
He just got the call the other day, and he said it hadn't been announced. He'll be filming in Morocco and doesn't like horses, so isn't looking forward to the horseback scenes. He also said that it'll be his first nude scene and first sex scene. ... He also said when he went in for the audition he did a haka, as he thought it would be perfect for Drogo.
(A haka is a traditional Maori dance, so we've just learned.)
Here's how Wikipedia describes Momoa's character:
Drogo is a powerful khal, or warlord, of the Dothraki people, a tribal nation of expert riders and raiders in the steppes beyond the Free Cities. He is an accomplished warrior and has never been defeated in battle.
We're just spit-balling here, but it sounds like a good fit for the man who was Ronon.
The large ensemble cast also includes Nikolaj Coster-Waldau, Sean Bean, Mark Addy, Kit Harrington, Jennifer Ehle, Jack Gleeson, Peter Dinklage and Harry Lloyd.
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 19 October 2009 - 19:13

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 19 October 2009 - 19:26
Snart dags att införskaffa och läsa böckerna tror jag.
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 19 October 2009 - 19:55
Drogo är (SPOILER för första boken/säsongen) ledaren av de där hästkrigarna, ja, som Viserys säljer sin syrra till.
Sheldon, The Big Bang Theory
Heisenberg blev stannad av polisen för att han körde för fort.
"Vet du hur fort du körde?!" frågade polisen som stoppat honom
"Nej, men jag vet exakt var jag är," svarade Heisenberg.
Posted 19 October 2009 - 20:44

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 20 October 2009 - 11:00
"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin
Posted 21 November 2009 - 12:23
Har det nämnts tidigare att man satsar på en bok per år om dom väljer att satsa på det här projektet?
sliceofscifi.com - Filming On “Thrones” Complete
Filming on the pilot episode of `A Game of Thrones´ has wrapped, reports SciFi Wire.
The shoot ran for three weeks, taking place in several countries and involving hundreds of cast members and extras according to reports.
The pilot will now be edited and be given its special effects before its screened by HBO executives and final decision is given.
The series is a potential adaptation of George R.R. Martin´s best-selling fantasy epic, `A Song of Fire and Ice.´ The series, if given the green light, would see one novel adapted each year.
Cast members include Lena Headey as Cersei Lannister, a woman of royal blood, Peter Dinklage as Cersei’s brother Tyrion, Nikolaj Coster-Waldau as Cersei´s twin, Jaime, Sean Bean as aristocrat Ned Stark, Jennifer Ehle as his wife, Catelyn Stark, and Mark Addy as King Robert.
Edited by Cartman, 21 November 2009 - 15:21.
Posted 21 November 2009 - 14:22

Posted 21 November 2009 - 15:17
Skulle faktiskt vilja se rubriken på artikeln, inte en massa siffror och bokstäver.
*gnällig Georgia*
Edited by Georgia, 21 November 2009 - 15:18.
Posted 21 November 2009 - 15:22
Nu förstår jag inte riktigt vad du menar? (*)
*Kanske för att jag är Twitter/Google Reader skadad?
Posted 21 November 2009 - 16:17
Jag tror jag har hört det tidigare. Det verkar logiskt också med tanke på andra serier som t.ex. Dexter och True Blood som gör likadant. Men gissningsvis kommer dom väl följa första boken i första säsongen och sen gå mer och mer sin egen väg precis som dom andra serierna jag nämnde.Har det nämnts tidigare att man satsar på en bok per år om dom väljer att satsa på det här projektet?
"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass
last.fm | filmtipset | twitter
Posted 22 November 2009 - 13:28
Posted 22 November 2009 - 16:50
Ja, de har sagt en bok per säsong förut, men en säsong per år har de inte sagt förut.Jag tror jag har hört det tidigare.
Har det nämnts tidigare att man satsar på en bok per år om dom väljer att satsa på det här projektet?
Väldigt.Har inte läst böckerna och vet inte hur omfattande/"invecklad" handlingen är.
Edited by Restless, 22 November 2009 - 16:51.
Sheldon, The Big Bang Theory
Heisenberg blev stannad av polisen för att han körde för fort.
"Vet du hur fort du körde?!" frågade polisen som stoppat honom
"Nej, men jag vet exakt var jag är," svarade Heisenberg.
Posted 22 November 2009 - 18:05
-Gangstagrass
Posted 15 January 2010 - 13:55
HBO: 'Game of Thrones' dailies 'look fantastic'
TCA -- HBO programming chief Michael Lombardo says the dailies for highly anticipated fantasy series "Game of Thrones" look "fantastic" and the project looks very strong for a series pickup.
"Everything looks fantastic," said Lombardo, who's become a fan of the George R.R. Martin books upon which the project is based. "The director got great performances. Unlike a lot of projects like this, everything was shot on location. It has such a rich texture that it looks more expensive than it actually was."
Game of thrones The network spent $5 million-$10 million on the pilot to bring castle Winterfell to life. Lombardo says executives are "sitting on pins and needles" waiting for a rough cut in two weeks.
"The fantasy is so incidental, it has a very adult tone," Lombardo said. "You forget it's fantasy while you're watching it, and that's what I love about it."
The pilot will employ some CGI, for backgrounds, the story's "direwolves" (a mixture of real animals and CGI) and dragon eggs.
Also, like in the books, each family in the story will have its own color pallet for clothing and armor.
If all goes well, Lombardo said, "Game of Thrones" will be on HBO in spring 2011 -- "March or April."
"I would be surprised if it doesn't [get greenlit]," Lombardo said. "It has everything going for it."
Det ser alltså väldigt lovande ut för en full säsong nästa år. Med tanke på vilket folk som är inblandat är det knappast konstigt heller. Om två veckor lär iaf HBO ta ett definitivt beslut.
-Gangstagrass
Posted 15 January 2010 - 20:17

Posted 02 March 2010 - 22:14
HBO greenlights 'Game of Thrones' to series
HBO has greenlighted highly anticipated fantasy series "Game of Thrones."
The premium network has picked up the project for a first season debut next spring (below is the first released photo from the series). Nine episodes plus the pilot have been ordered. Production will begin in Belfast this June.
From the moment the project was first announced in development, the series based on the George R.R. Martin novels has generated enormous, perhaps unprecedented, online interest for a series at such an early stage.
The sprawling tale set in the mythical land of Westeros tells the story of the noble Stark family who become caught up in high court intrigue when patriarch Eddard (played by Sean Bean) becomes the king's new right-hand man. The four-and-counting books in the series would each be used as one season of the series.
Unlike many fantasy novels, the "Thrones" series largely avoids relying on magical elements and instead goes for brutal realism -- think "Sopranos" with swords. Martin, a former TV writer ("Beauty and the Beast"), writes each chapter as a cliffhanger, which should lend itself well to series translation.
-Gangstagrass
Posted 02 March 2010 - 22:59
Posted 03 March 2010 - 19:44
Posted 14 June 2010 - 05:49
http://www.hbo.com/v...9&autoplay=true
Sci-fi Wire har en ny(?) bild på Bor.. Stark
Posted 14 June 2010 - 07:43