Fråga om Spidde-pocketen (om nån vet)
Posted 19 July 2004 - 21:21
Har definitivt inget emot svert-vitt!
Jo förresten, har ni sett i Mega Marvel Hulk första sidan hur det tidningsurklippet är svensköversatt i smått från att i sidan tio vara amerikansk text.
En liten sak bara.
Posted 19 July 2004 - 21:21

Livet innebär naturligtvis många problem. Några av dom mest populära är. Varför föds vi? Varför dör vi? Varför använder vi så stor del av den mellanliggande tiden till att titta i skyltfönster? ~ Liftarens Guide till Galaxen
Posted 19 July 2004 - 21:23
Posted 20 July 2004 - 07:41
last.fm Filmtipset
Posted 20 July 2004 - 17:06
Bättre att dom ger ut andra serier, det är min åsikt.Bättre att det kommer ut i svartvitt än inte alls, enligt min mening.
Posted 20 July 2004 - 17:10
För mig personligen kan det inte bli så mycket bättre i serieväg än gamla Spindel-klassiker.
Posted 20 July 2004 - 18:18
Kan tänka mig miltals med titlarAndra serier som vad?
För mig personligen kan det inte bli så mycket bättre i serieväg än gamla Spindel-klassiker.
Varför inte ge ut en Magnum liknande tidning med Några av dessa. Eller En tidning med mer "allålders"-lämpade serier, i stil Med Tintin och Spirou, och fyll den med tex. Belgisk-Franska serier som Ludo, Mélusine och Jerome Moucherot: Ubetinget vejepligt (danskt album).
Posted 20 July 2004 - 18:22
Det hade varit underbart..Kan tänka mig miltals med titlarAndra serier som vad?
För mig personligen kan det inte bli så mycket bättre i serieväg än gamla Spindel-klassiker.. Age of Bronze, Keepers of The Maser, The League of Extraordinary Gentlemen, Planetary, Battle Chasers, Strangers in Paradise, Danger Girl, Love and Rockets, Tank Girl, The Sandman, Batman, Judge Dredd, Supernatural Law.
Varför inte ge ut en Magnum liknande tidning med Några av dessa. Eller En tidning med mer "allålders"-lämpade serier, i stil Med Tintin och Spirou, och fyll den med tex. Belgisk-Franska serier som Ludo, Mélusine och Jerome Moucherot: Ubetinget vejepligt (danskt album).

Livet innebär naturligtvis många problem. Några av dom mest populära är. Varför föds vi? Varför dör vi? Varför använder vi så stor del av den mellanliggande tiden till att titta i skyltfönster? ~ Liftarens Guide till Galaxen
Posted 20 July 2004 - 18:24
Posted 20 July 2004 - 19:02
Men var inte orolig kära groda, jag missunnar dig inte din läsning.
Posted 20 July 2004 - 19:16
Uppsök en serieaffär. Ett tips.
Posted 20 July 2004 - 20:03

Posted 20 July 2004 - 20:10
Posted 20 July 2004 - 20:13

Posted 20 July 2004 - 20:18
Posted 20 July 2004 - 20:36

Posted 20 July 2004 - 20:45
Posted 20 July 2004 - 20:55

Posted 20 July 2004 - 21:01
Posted 20 July 2004 - 22:45
Alvglans är rätt dyra om man går efter priserna dom har på sin sida. Deras album är till exempel ca 50-70kr dyrare än i bokaffärer.Låter bra. Gillar särskilt Alvglans.
Posted 20 July 2004 - 23:40

Posted 21 July 2004 - 05:11
Har inte varit på Alvglans på många år nu känns det som så jag känner mig nödtvingad att besöka affären när jag ändå är i storstaden så många dagar..även om SF bokhandeln är den stora lockelsen..
Skövde ligger inte så långt ifrån Trollhättan, lr?
Mynt och böcker i Trollhättan , där kan man kanske hitta nåt då o då.
Ska till 08-land i Augusti på formexmässan.
Alvglans är ett måste då efterson SF finns i GBG.
Posted 21 July 2004 - 10:09
Du kan ju åka till Linköping också; Seriebörsen.Serieaffärer är trevliga, tyvärr finns det inte i min lilla stad, men det är ju därför man då och då åker till Göteborg eller Stockholm..
Posted 21 July 2004 - 10:31
Nej, det ena behöver inte utesluta det andra. Däremot är inte gamla spindelserier vad jag helst vill se. Serieintresset behöver breddas, därför behövs det andra serier en gamla vanliga superhjältar, så det kommer nytt blod (som stannar) i serieläsarskaran.jag är inte orolig. Blev mest sur. Tycker inte det ena måste utesluta det andra. Finns ett intresse för superhjältar här. Och vi sådana fans får ändå nog med skit.
Uppsök en serieaffär. Ett tips.
Serieaffärer ligger vanligtvis för långt bort för mig att besöka fysiskt. Men postorder och marknader fungerar. Gör inte seriesverige bättre dock
Posted 21 July 2004 - 11:33
Får dra över till Trollhättan någon gång i framtiden.Skövde ligger inte så långt ifrån Trollhättan, lr?
Mynt och böcker i Trollhättan , där kan man kanske hitta nåt då o då.
Alvglans är ett måste då efterson SF finns i GBG.
Ja, det var smart av dem att öppna ett till SF bokhandel..
Edited by Mara Jade, 21 July 2004 - 11:33.