Jump to content

Photo

WALL•E - Animerat

• Please log in to reply
31 replies to this topic

#26 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 10 April 2010 - 14:50

Selfclear, senaste tekniken som gäller :cool2:

Skämt åsido, problemet med filmen imo är att när vi lämnar Jorden så lämnar vi även charmen bakom oss. För jag gillar verkligen inledningen med den söta, lilla roboten på Jorden och hans spännande vardag :) Och så rart när han möter kärleken :wub: Men sen gör filmen en helomvändning när han plötsligt är ute i rymden och ska rädda både sin käresta och till sist själva Jorden. Platt fall. Noll charm. Noll förväntan. Känner mest irritation över Wall-E i det läget. Kan han inte vara tyst nångång för hans evinnerliga kvidande "Waaaall-Eeeeee [phone home]" går mig på nerverna :angry: Ridå.

Brisingr är klok.

Edited by Synon, 10 April 2010 - 14:52.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#27 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 10 April 2010 - 15:12

Och nej, robotar är ute: (mänskliga) cyloner som gäller numera! Welcome to the 19th Century, Wylie :cool2:

Oh puh-lease, mänskliga Cylons är såå 2009. Det ska vara robot Cylons nu. ;) Welcome to New Cap City.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#28 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 10 April 2010 - 15:15

Fast jag väntar ju tills de blir lagliga här i Sverige serrö ;)

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#29 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 10 April 2010 - 15:18

Synon, jag kan hålla med om att filmen tappar en del när den vänder ut i rymden, men överlag så tycker jag det är en charmig sevärd film. :)

Sedan diggar jag din sista kommentar där. :D Väntar också på att robot-cylons kan inköpas lagligt i Sverige! :D

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#30 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 10 April 2010 - 15:30

Den som väntar på nåt gott väntar alltid för länge. :P

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#31 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 10 April 2010 - 15:37

Bra där, XC :thumbsup: till det sista. Vad gäller det första att den är sevärd så kan jag ju inte hålla med dig. Ja, som kortfilm om man klipper ut inledningen, men för övrigt: nej tack.

Wylie: tålamod är en dygd ;)

Edited by Synon, 10 April 2010 - 15:40.

#32 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 10 April 2010 - 20:02

Har för mig att jag skrivit det här nån annan stans på forumet men...

Själv tycker jag början är väldigt bra, med all hommage till stumfilm. Andra halvan är lite övertydlig, men referenserna till Gökboet och 2001 gör även den sevärd. Och eftertexterna är som vanligt en njutning. Möjligen snor Pixar lite väl mycket från andra filmer här, men de gör det med tillräckligt mycket stil för att jag ska svälja det med hull och hår. Nu såg jag den med "ett barns ögon" (dvs. ett barn bredvid :)), men jag tycker den hör till en av Pixars bästa.
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin