Bitterljuvt att återse alla karaktärerna igen.
Jag saknade faktiskt inte Lucy Lawless så mycket som jag trodde att jag skulle göra. Mycket just för att handlingen är förlagd till dom två första säsongerna. Jag hade inte läst så mycket om handlingen så jag antog att det skulle utspelas över hela serien. Det var inte fantastiskt überbra som BSG är i sina bästa stunder. Faktum är att det var ganska halvdant för att vara BSG, speciellt med tanke på vad det handlade om.
Det här var mer som en companion piece till serien. Det mesta som hände var sånt som vi redan visste om eller hade kunnat ränka ut. Det fyllde i lite luckor och besvarade en del mindre frågor framför allt då ur Cavils perspektiv och hur clueless dom andra modellerna egentligen var om hans planer. Dom lyckades verkligen belysa skillnaden mellan ettorna och dom andra modellerna som i dom flesta fall försökte förstå vad det betyder att vara människa medan Cavil bara vill utplåna dom.
Dock hade jag velat se mer innan attackerna mot kolonierna. Hur tänkte dom? Hur la Cavil fram sin plan? Det hade jag tycket varit väldigt intressant att se. Hela storyn med sjuorna hade dom också gärna fått spinna vidare på. Och hade dom gjort det hade det förstås varit mycket mer väsentligt att ha med D'anna.
Razor lyckades ärligt talat mycket bättre med att berätta en historia som vi delvis redan kände till. Men jag har för mig att Eick och Moore har sagt att dom kan tänka sig göra fler filmer. Olmos verkar väldigt på i någon intervju jag såg och då kan man ju hoppas att man får veta mer bakgrund om det skulle hända.
Lite andra random tankar:
Det var väldigt coolt att få se glimtar från dom andra kolonierna som aldrig visats tidigare. Men jag antar att vi kommer att få se mer av det i Caprica. Hoppas jag iaf.
Otäckt brutal scen när Cavil sticker ner den lilla pojken och sparkar ner liket från sängen utan minsta känsla för vad han har gjort. Dean Stockwell är riktigt bra filmen igenom men det här kan nog vara den bästa scenen.
Vad hände med "Hooker Six"? Jag har inget minne av henne i serien.
Jag gillade faktiskt hur dom förklarade Boomers sleeper funktion.
Battlestar Galactica: The Plan | Spoilervarning
Posted 18 April 2010 - 22:18
"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass
last.fm | filmtipset | twitter
Posted 18 April 2010 - 22:40
Ja, den scenen var ruggig. Svart på vitt som tydligt visar Cavils känslolöshet. Burr. Håller med om att Stockwell gjorde ett riktigt bra jobb med sin karaktär. Rakt igenom.Otäckt brutal scen när Cavil sticker ner den lilla pojken och sparkar ner liket från sängen utan minsta känsla för vad han har gjort. Dean Stockwell är riktigt bra filmen igenom men det här kan nog vara den bästa scenen.
Edited by Synon, 18 April 2010 - 22:41.
Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.
Filmtipset | Live Long and Prosper
We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.
Posted 19 April 2010 - 14:01
Men manuset är lika svagt som min röst vore i en opera
Är det ingen mer än jag som tycker att det låter lockande?
och det som kunde blivit en intressant film om cylonerna blev lika spännande som en 2 timmars film om ett grässtrås liv och leverne.
Fast i rätt händer så kan säkert även det bli bra ska du se.
För övrigt så såg jag den på blu-ray, en import från UK, och den var inte bra.
Många scener som såg ut som the good old VHS kvalitén om någon här nu minns hur den såg ut
Jag vill minnas att jag sa något till dig om att du gott kunde vänta tills den svenska (och mycket billigare) utgåvan kommer. Dess kvalité kan jag inte säga något om, men chansen finns ju att den är bättre än den brittiska. Om inte annat hade du tjänat lite pengar. Men du lyssnar ju inte på vad jag säger iaf.
Edited by Cartman, 19 April 2010 - 14:01.
Posted 19 April 2010 - 15:06
Skulle inte tro det
Tim Burton eller Tarantino skulle kanske kunna knorra till detFast i rätt händer så kan säkert även det bli bra ska du se.
och det som kunde blivit en intressant film om cylonerna blev lika spännande som en 2 timmars film om ett grässtrås liv och leverne.
Nope
För övrigt så såg jag den på blu-ray, en import från UK, och den var inte bra.Många scener som såg ut som the good old VHS kvalitén om någon här nu minns hur den såg ut
Jag vill minnas att jag sa något till dig om att du gott kunde vänta tills den svenska (och mycket billigare) utgåvan kommer. Dess kvalité kan jag inte säga något om, men chansen finns ju att den är bättre än den brittiska. Om inte annat hade du tjänat lite pengar. Men du lyssnar ju inte på vad jag säger iaf.
Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.
We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.
Posted 19 April 2010 - 16:02
Skulle inte tro det
Jo, det vill vi. So say we all?
Tim Burton eller Tarantino skulle kanske kunna knorra till det
Fast i rätt händer så kan säkert även det bli bra ska du se.
Jag tänker mer om vi kunde skaka upp Fellini och Bergman lite snabbt igen.
Nope
För övrigt så såg jag den på blu-ray, en import från UK, och den var inte bra.Många scener som såg ut som the good old VHS kvalitén om någon här nu minns hur den såg ut
Jag vill minnas att jag sa något till dig om att du gott kunde vänta tills den svenska (och mycket billigare) utgåvan kommer. Dess kvalité kan jag inte säga något om, men chansen finns ju att den är bättre än den brittiska. Om inte annat hade du tjänat lite pengar. Men du lyssnar ju inte på vad jag säger iaf.Och vem kan vänta till slutet på maj (26:e) på att den ska släppas i svensk utgåva?
(Och den kanske är lika kackig den
)
Fast du hade ju trots allt sparat lite pengar om inte annat. Iofs vet jag ju att du har svart bälte i shopping så det kanske blir svårt att övertalat dig på den här frågan om kostnader för saker och ting.
I wanna be just like you when I grow up.
Edited by Cartman, 19 April 2010 - 16:04.
Posted 19 April 2010 - 21:44
Watch and learn, my friendI wanna be just like you when I grow up.
Posted 20 April 2010 - 07:53
I alla fall, jag varnande dig Synon innan du såg filmen att den var rysligt hemsk, gjorde inte jag det?
Jag var som Wylie i en sak: jag trodde det skulle spänna över hela serien och avsluta med vad som hände med "onda" cylonerna efter människorna och de "goda" cylonerna. Så blev et inte, vilket gjorde den här filmen till ett enda stort "meh". Inte mycket att hänga i julgrannen.
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 20 April 2010 - 08:07
Posted 20 April 2010 - 08:24
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 20 April 2010 - 08:53
Ja, det blir så vackra färger.Men för bövelen, måste ni ha tre citat inlindade i varandra.
Precis. Jag blev ju varnad, men i min vildaste fantasi kunde jag aldrig tro att den skulle vara så blek och intetsägande. Visst fanns det vissa små ljusglimtar i den, som Wylie nämnde om Cavils iskalla hantering av barnet, men det räckte inte. Varför jag inte gav den ännu lägre betyg är för att det är ju faktiskt BSG och svag som jag är för den och dess karaktärer så har jag inte hjärta att ge den en bottenbetyg...Jag väntade mig inget mirakel, men jag väntade mig något sevärt. Det här var inte det.
Kul för dig Kermit som fick lite mer utdelning av den iaf
Edited by Synon, 20 April 2010 - 08:54.
Posted 25 June 2011 - 20:18
Edited by XC, 25 June 2011 - 20:18.

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 26 June 2011 - 14:18
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 26 June 2011 - 14:44
Posted 26 June 2011 - 15:12
Posted 26 June 2011 - 15:18

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 26 June 2011 - 15:33
Posted 26 June 2011 - 16:10
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 26 June 2011 - 16:23
Posted 26 June 2011 - 17:05
Posted 26 June 2011 - 20:47
Jo, där har du rätt. Jag gillar inte mörka och dystra slut på t ex filmer eller TV-serier. Men att det är mörkt eller dystert annars har jag inte emot. Så länge serien inte sluytar med att alla dör eller så, då kommer jag vara nöjd.Tycker du brukar ogilla mörka och dystra slut på saker? Men sak samma, huvudsaken är att du gillar serien.
Jag har inte börjat titta än.Håller med: kul att du gillar serien, Crusader! Kommer du skriva någon slags sammanfattning när du är klar för du har väl inte skrivit något i säsongstrådarna väl?
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 26 June 2011 - 20:51
Posted 26 June 2011 - 21:10
-Sora, Kingdom Hearts