Looper (2012) [US/CN]
?: Antar att allt går igen, till och med dina sabla slipsar...
Bra välskriven story som anstränger sig till det yttersta för att hantera tidsaspekten på ett bra sätt. »MEN« Som alltid när det handlar om tidsresor så dyker man på för många frågor om man tänker för mycket. T.ex. det där med ärren, som plötsligt bara finns på underarmen, utan att karaktären sett dem tidigare.
Joseph Gordon-Levitt pluggade extra Bruce Willis inför rollen, och han gör ett bra jobb med att inflika små detaljer som påminner om Willis. »MEN« Nog är det något speciellt med en tjej som svingar en yxa som om hon vore född till det?
Jag är inte helt säker på att filmen mår bra av låtsas vendettan mellan Joe och Kid Blue mot slutet. »MEN« Slutet var ganska väntat - när det var dags så väntade jag på det hela. Men det är snyggt genomfört.
!: Det är alltid svårt med tidsresor och jag försöker att inte tänka allt för mycket på detaljerna när jag ser dem. Därför är det rätt skönt med en film som håller komplikationerna så pass tight som den här. Joseph Gordon-Levitt påminner lite för mycket om Luke Perry för min smak; kanske pga. "proteserna" han bar för att påminna mer om Bruce Willis. En film som är avgjort mer än bara sevärd om man vill se en film med tidsresor, drama och action på en och samma gång.
Hmm. Jag skrev tydligen inget omdöme efter att jag hade sett filmen. Så det får väl vänta tills jag ser om den. Jag minns i alla fall att jag tyckte att filmen var bra. En annan sak som jag minns är att jag inte alls reagerade speciellt mycket på ansiktsmasker/proteser. Just nu kan jag inte ens minnas det, så uppenbarligen kan det inte ha stört min upplevelse. Handlingen minns jag som något förutsägbar, men annars klart mycket bättre än andra tidsresefilmer. Jag får väl ta och se om den någon gång för att riktigt kunna säga vad jag tycker. Nu är det mera små minnesfragment som finns kvar.
Hur som haver, kul att du har fått se filmen nu och att du överlag gillar den. Det är inte varje dag som man får se bra SF. ![]()
Edited by Garm, 28 December 2013 - 02:19.