Jump to content

Photo

Watchmen: The End is Nigh

• Please log in to reply
37 replies to this topic

#26 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 07 March 2009 - 00:22

Och Dr. Manhattan är God Mode, antar jag? ;)
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#27 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 07 March 2009 - 00:55

Spelet utspelar sig 1972 under Crimebusters eran och man kan spela som Rorschach och Nite Owl II. Spelet handlar bla om hur de besegrade Big Figure samt andra fiender som bara nämndes kort i serierna eller i flashbacks.

Varför får man inte spela som Comedian? Är inte han den mest passande karaktären för ett spel? Eller blir det för oetiskt?! I så fall säger jag bara GTA B)

Rätt uppenbart varför tycker jag. De vill ju att spelaren ska kunna spela någon som faktiskt är med i serietidningarna och Annars blir det typ som ett Superman spel inför nästa film där man spelar som Jor-El. Säkert colt för de mer inbitna fansen men knappats tillfredställande för de andra.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#28 Walker

Walker

Rear Admiral

• Aktiv member
  • 3,025 posts

Posted 07 March 2009 - 01:07

Rätt uppenbart varför tycker jag. De vill ju att spelaren ska kunna spela någon som faktiskt är med i serietidningarna och Annars blir det typ som ett Superman spel inför nästa film där man spelar som Jor-El. Säkert colt för de mer inbitna fansen men knappats tillfredställande för de andra.

Men vadå uppenbart?! Comedian är väl endå med i serietidningen eller hur?! Och när det gäller Watchmen spelar det väl ingen roll vilken karaktär de väljer för att sälja in spelet, alla karaktärer är precis lika okända för "ickeläsare" av Watchmen. Alla känner till Superman och Batman även om man inte läser serier, men mer tveksamt med Watchman-karaktärerna.

Nä det gjorde ett misstag där, Comedian är som gjord för ett tv-spel. Att gå omkring och röja i den undre världen, skjuta hagelgevär och elda upp gooks med eldkastare i Nam..de vore nånting de.. :rambo:

#29 Mjolnir

Mjolnir

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,000 posts

Posted 07 March 2009 - 01:14

Lysande idé, Walker. Och man borde få bonuspoäng om man släpper napalm över vietnamesiska kvinnor och barn. :rambo: :thumbsup:

#30 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 07 March 2009 - 01:15

Jag uppfattade det som att storyn börjar strax efter Comedian's död och delvis handlar om lösandet av mordet?

Sedan var Superman bara ett exempel eftersom Jor-El är död när storyn börjar.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts

#31 Walker

Walker

Rear Admiral

• Aktiv member
  • 3,025 posts

Posted 07 March 2009 - 01:34

Lysande idé, Walker. Och man borde få bonuspoäng om man släpper napalm över vietnamesiska kvinnor och barn. :rambo: :thumbsup:

Nu kanske ett Comedian-spel skulle var fruktansvärt Icke-PK, men något som liknar det som Mjolnir beskriver har faktiskt förekommit i spelet ShellShock: Nam '67 till PS2.
Kanske inte Napalm osv men det var helt ok att bete sig som de i de värsta scenerna i Plutonenen i spelet, fanns även "ställen" att spendera permissionerna på :P .
Bortsett från GTA-serien måste ShellShock: Nam '67 vara ett av mest Icke-PK-spelen i historien.

#32 Mjolnir

Mjolnir

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,000 posts

Posted 07 March 2009 - 01:44

Jag uppfattade det som att storyn börjar strax efter Comedian's död och delvis handlar om lösandet av mordet?

Och det här är varför det är bra att bekanta sig med ett verk närmare än via en Wikipedia-summering innan man diskuterar det.

#33 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 07 March 2009 - 02:01

Ja, jag har inte läst serierna. Jag ber om ursäckt, jag trodde det stämde att han var död. Visst har Wikipedia fel ibland men det såg rätt ut. Någon kanske skulle gå in där och rätta på det. Jag kan knappast göra det för jag vet ju inte hur det igentligen ligger till. :P
-Sora, Kingdom Hearts

#34 Walker

Walker

Rear Admiral

• Aktiv member
  • 3,025 posts

Posted 07 March 2009 - 02:04

Helt fel ute var du inte Crusader (även om det är en styggelse att inte läst Watchmen ;) ), Comedian dör precis av början av serien men han är en viktig figur som figurerar i de för serien viktiga tillbakablickarna.

Edited by Walker, 07 March 2009 - 02:05.

#35 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 07 March 2009 - 02:14

Men det var ju precis vad jag skrev.

Fast nu när jag kollar så hade det visst blivit något fel. Jag skrev "De vill ju att spelaren ska kunna spela någon som faktiskt är med i serietidningarna och filmen mer än bara i Flashbacks." men för någon anledning så försvann det sista och bara slutade med "och".
Inte konstigt att ni missförstådde mig. :P

Vad jag menade var att i ett spel kopplat till filmen och serierna så hade det kanske varit underligt att man spelar en karaktär som bara är med i flashbacks. Kul för inbitna fans kanske men underligt för de andra.
Det var vad jag menade med Superman vinklingen.
-Sora, Kingdom Hearts

#36 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 07 March 2009 - 14:10

Ja, du har fattat rätt, Crusader. Rekommenderar dig att läsa serien däremot, det är ju en riktig klassiker. Ska man tänka prequel är det ju ganska intressant vad en sådan som Comedian sysslade med, även om han bara är med i flashbacks och som lik i själva Watchmen, så är han ju en väldigt viktig del av handlingen, som läsarna eller de som ser filmen knappast kommer att missa. Personligen tycker jag att ett actionspel som fungerar som en prequel till Watchmen är illa, serien borde kunna och få stå för sig själv som den klassiker den är, men för det behöver ju inte de som uppskattar spelet idiotförklaras på något sätt.
*Hockey och superhjältar*

#37 Mjolnir

Mjolnir

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,000 posts

Posted 10 March 2009 - 20:56

Recension på WatchmenComicMovie. Bekräftar mina farhågor att ett spel som bara går ut på enformig action är en usel idé som går emot vad Watchmen handlar om.

#38 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 10 March 2009 - 21:58

Hittat en demo nu, ska självklart testa men jag hyser inga stora förhoppningar.

Winter is Coming