Watchmen: The End is Nigh
Posted 07 March 2009 - 00:22
"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower
"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin
Posted 07 March 2009 - 00:55
Rätt uppenbart varför tycker jag. De vill ju att spelaren ska kunna spela någon som faktiskt är med i serietidningarna och Annars blir det typ som ett Superman spel inför nästa film där man spelar som Jor-El. Säkert colt för de mer inbitna fansen men knappats tillfredställande för de andra.Spelet utspelar sig 1972 under Crimebusters eran och man kan spela som Rorschach och Nite Owl II. Spelet handlar bla om hur de besegrade Big Figure samt andra fiender som bara nämndes kort i serierna eller i flashbacks.
Varför får man inte spela som Comedian? Är inte han den mest passande karaktären för ett spel? Eller blir det för oetiskt?! I så fall säger jag bara GTA![]()
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 07 March 2009 - 01:07
Rätt uppenbart varför tycker jag. De vill ju att spelaren ska kunna spela någon som faktiskt är med i serietidningarna och Annars blir det typ som ett Superman spel inför nästa film där man spelar som Jor-El. Säkert colt för de mer inbitna fansen men knappats tillfredställande för de andra.
Men vadå uppenbart?! Comedian är väl endå med i serietidningen eller hur?! Och när det gäller Watchmen spelar det väl ingen roll vilken karaktär de väljer för att sälja in spelet, alla karaktärer är precis lika okända för "ickeläsare" av Watchmen. Alla känner till Superman och Batman även om man inte läser serier, men mer tveksamt med Watchman-karaktärerna.
Nä det gjorde ett misstag där, Comedian är som gjord för ett tv-spel. Att gå omkring och röja i den undre världen, skjuta hagelgevär och elda upp gooks med eldkastare i Nam..de vore nånting de..
Posted 07 March 2009 - 01:14
Posted 07 March 2009 - 01:15
Sedan var Superman bara ett exempel eftersom Jor-El är död när storyn börjar.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 07 March 2009 - 01:34
Lysande idé, Walker. Och man borde få bonuspoäng om man släpper napalm över vietnamesiska kvinnor och barn.
![]()
Nu kanske ett Comedian-spel skulle var fruktansvärt Icke-PK, men något som liknar det som Mjolnir beskriver har faktiskt förekommit i spelet ShellShock: Nam '67 till PS2.
Kanske inte Napalm osv men det var helt ok att bete sig som de i de värsta scenerna i Plutonenen i spelet, fanns även "ställen" att spendera permissionerna på
Bortsett från GTA-serien måste ShellShock: Nam '67 vara ett av mest Icke-PK-spelen i historien.
Posted 07 March 2009 - 01:44
Och det här är varför det är bra att bekanta sig med ett verk närmare än via en Wikipedia-summering innan man diskuterar det.Jag uppfattade det som att storyn börjar strax efter Comedian's död och delvis handlar om lösandet av mordet?
Posted 07 March 2009 - 02:01
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 07 March 2009 - 02:04
Edited by Walker, 07 March 2009 - 02:05.
Posted 07 March 2009 - 02:14
Fast nu när jag kollar så hade det visst blivit något fel. Jag skrev "De vill ju att spelaren ska kunna spela någon som faktiskt är med i serietidningarna och filmen mer än bara i Flashbacks." men för någon anledning så försvann det sista och bara slutade med "och".
Inte konstigt att ni missförstådde mig.
Vad jag menade var att i ett spel kopplat till filmen och serierna så hade det kanske varit underligt att man spelar en karaktär som bara är med i flashbacks. Kul för inbitna fans kanske men underligt för de andra.
Det var vad jag menade med Superman vinklingen.
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 07 March 2009 - 14:10
Posted 10 March 2009 - 20:56
Posted 10 March 2009 - 21:58
Winter is Coming