och advokatserier är populärt.Jepp, det är som med sjukhus konceptet..det var sjukhus serier till höger och vänster..
NCIS
Posted 20 July 2004 - 14:55
Posted 20 July 2004 - 15:15

Livet innebär naturligtvis många problem. Några av dom mest populära är. Varför föds vi? Varför dör vi? Varför använder vi så stor del av den mellanliggande tiden till att titta i skyltfönster? ~ Liftarens Guide till Galaxen
Posted 23 July 2004 - 11:09
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 23 July 2004 - 12:02

Livet innebär naturligtvis många problem. Några av dom mest populära är. Varför föds vi? Varför dör vi? Varför använder vi så stor del av den mellanliggande tiden till att titta i skyltfönster? ~ Liftarens Guide till Galaxen
Posted 23 July 2004 - 12:13
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 23 July 2004 - 12:15
Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares
For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.
If you're going through hell, keep going.Winston Churchill
Posted 23 July 2004 - 12:29
Haha..du har rätt..Poliser skjuter brottslingar som hamnar på sjukhus och kallar på advokater som stämmer poliserna. Se - kretslopp!

Posted 23 July 2004 - 12:29
Eller Brooklyn South. Eller The Practice
Så länge det inte blir för mycket av dem bara.
Posted 23 July 2004 - 12:38
ER har jag inte sett på sedan Clooney och Margulies slutade..

Posted 23 July 2004 - 12:40
Den serie er faktisk fortfarende bra
For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.
Posted 23 July 2004 - 12:43

Posted 23 July 2004 - 12:51
men min favo er ju Carter och han er ju där ännu
Posted 23 July 2004 - 12:53

Posted 23 July 2004 - 17:12
Posted 23 July 2004 - 22:55
Chicago Hope har jag sett så lite av att jag inte har någon åsikt om den saken.
Advokatserier kan vara riktigt bra, The Practice har väl fortfarande ett par bra säsonger kvar på svensk tv (tack TV4! :ironi:)
Polisserier finns det en uppsjö av och de flesta är mindre bra. Bäst just nu är The Wire. Ännu en HBO-serie.
Posted 04 December 2006 - 14:18
Marlee Matlin spelar Joey Luca (eller hur det nu stavas) i Vita Huset, ja. Hon är en fantastisk skådis och syns alldeles för lite.
NCIS, JAG, Crossing Jordan och CSI-franshiserna handlar ju alla om utredare av olika slag och är därför likartade.
Det är ett populärt koncept som just nu går hem stort hos den amerikanska tv-publiken. Vi lär få se mer av det innan den trenden dör ut.
Marlee Maitlin är superbra! Sen är jag ju partisk för att jag älskar att se teckenspråk på TV också...
Efter att ha sett väldigt mycket CSI, speciellt CSI Miami som min kompis köper på DVD OCH efter att ha sett ungefär 5 avsnitt av NCIS så måste jag säga att NCIS är väldigt annorlunda.
På det sättet att det är mycket bättre manus och bättre karaktärer. Inte lika glassigt som CSI kanske men mycket mer intressant.
Här kan man ju faktiskt få lite underhållning! *duckar från CSI fansen*
Karaktärerna känns riktiga och levande. Det finns spänning i luften mellan folk. Folk har personlighet och de gör fel, vilket jag gillar. Jag tycker om serier där man inte visar folk som felfria, perfekta änglar.
Eftersom jag inte följer JAG så ser jag inte så stor anledning att se NCIS..
Jag vet inte vad JAG är.
Daniel Jackson: "Haven't you ever had a feeling that made absolutely no logical sense and it turned out to be right?"
*
Jack O'Neill: "Does it say 'colonel' anywhere on my uniform?!"
*
Posted 04 December 2006 - 14:41
NCIS såg jag kanske 10 avsnitt av innan jag tröttnade, Mark Harmon till trots.
JAG = Justice Advocate General (tror jag). http://imdb.com/title/tt0112022/
Dramaserie om flottans advokater (och åklagare) som gick mellan 1995 - 2005. Den har visats i sin helhet på TV 3.
CSI-serierna tittar jag inte på heller. Följde Las Vegas-versionen i tre och en halv säsong ungefär innan jag gav upp p g a att jag tyckte att serien började upprepa sig alltför mycket och att karaktärsutvecklingen var obefintlig. Dessutom hade William Petersen sagt att han inte tänkte fortsätta efter s. 5 (som gick i USA när vi såg s. 3) och utan honom som ankare var serien ointressant.
Miami-versionen har jag sett ett par hela avsnitt och snuttar av några till. David Caruso är en slempropp och jag kan inte med honom. Jag hade förhoppningar att Emily Procter skulle göra bra ifrån sig efter att jag sett henne i en utmärkt biroll i Vita Huset tidigare, men så blev det inte och jag fick också kämpa med illamåendet varje gång Horatio Caine var i bild (och det är han nästan varje minut, eller hur?
NY-versionen hade jag också förhoppningar om innan den kom. Filmad med blåfilter för att skapa en mörkare och dystrare stämning, mer svärta i manus och en suverän skådis som Gary Sinise i huvudrollen kunde ju inte bli annat än en succé. Jo, pyttsan. Så tråkig att man gäspar käken ur led är vad den är. Nu har man på begäran av publiken valt att lätta upp stämningen i serien och sluta med de mörka filtrena. Vad blir det kvar av dess unika stämning gentemot den glättiga Miami-versionen och den mer normala LV-upplagan? Ingenting alls.
Det hjälper väl inte heller att jag ledsnat på kriminal-labb-serier och CotW-serier...
Posted 04 December 2006 - 14:49
Oj, vilken gammal tråd du hittat!
![]()
NCIS såg jag kanske 10 avsnitt av innan jag tröttnade, Mark Harmon till trots.![]()
JAG = Justice Advocate General (tror jag). http://imdb.com/title/tt0112022/
Dramaserie om flottans advokater (och åklagare) som gick mellan 1995 - 2005. Den har visats i sin helhet på TV 3.
CSI-serierna tittar jag inte på heller. Följde Las Vegas-versionen i tre och en halv säsong ungefär innan jag gav upp p g a att jag tyckte att serien började upprepa sig alltför mycket och att karaktärsutvecklingen var obefintlig. Dessutom hade William Petersen sagt att han inte tänkte fortsätta efter s. 5 (som gick i USA när vi såg s. 3) och utan honom som ankare var serien ointressant.
Miami-versionen har jag sett ett par hela avsnitt och snuttar av några till. David Caruso är en slempropp och jag kan inte med honom. Jag hade förhoppningar att Emily Procter skulle göra bra ifrån sig efter att jag sett henne i en utmärkt biroll i Vita Huset tidigare, men så blev det inte och jag fick också kämpa med illamåendet varje gång Horatio Caine var i bild (och det är han nästan varje minut, eller hur?), så jag gav upp.
NY-versionen hade jag också förhoppningar om innan den kom. Filmad med blåfilter för att skapa en mörkare och dystrare stämning, mer svärta i manus och en suverän skådis som Gary Sinise i huvudrollen kunde ju inte bli annat än en succé. Jo, pyttsan. Så tråkig att man gäspar käken ur led är vad den är. Nu har man på begäran av publiken valt att lätta upp stämningen i serien och sluta med de mörka filtrena. Vad blir det kvar av dess unika stämning gentemot den glättiga Miami-versionen och den mer normala LV-upplagan? Ingenting alls.
Det hjälper väl inte heller att jag ledsnat på kriminal-labb-serier och CotW-serier...
Jag gillar serien för karaktärerna, helt och hållet. Det skulle kunna handla om vad fan som helst, plotten lägger jag knappt märke till.
Men människorna!
Jag menar, Abby, Ducky, McGee, Ziva och DiNozzo. Gibbs är OK fast de andra är så mycket bättre...
Daniel Jackson: "Haven't you ever had a feeling that made absolutely no logical sense and it turned out to be right?"
*
*
Posted 04 December 2006 - 15:28
Någon av huvudkaraktärerna har ju dött också - jag minns inte vem och när. Det är ju ingen spoiler egentligen, men har du inte sett så långt i serien så vill du kanske inte veta.
Posted 04 December 2006 - 15:42
Jag tyckte iofs att det tog rätt lång tid för karaktärerna att framträdai NCIS, CotW tog så stor plats att man inte fick någon riktig bild av dem. Och Ducky är bara kuslig.
Har han formalin i venerna eller? Han ser ju likadan ut nu som för 25-30 år sedan...
![]()
Någon av huvudkaraktärerna har ju dött också - jag minns inte vem och när. Det är ju ingen spoiler egentligen, men har du inte sett så långt i serien så vill du kanske inte veta.
Äsch, jag har ju inte sett serien från början så det är svårt för mig att säga.
Vem/vad är CotW?? *undrande*
Spoilern är OK, jag vet vem även om jag inte sett det avsnittet.
Och som sagt var, det är möjligt att serien inte var bra i början...men just nu är den bra iallafall!
Jag gillade inte Buffy i början. Såg hela serien efter några avsnitt i säsong 5.
Babylon 5 likaså, såg några avsnitt i mitten av serien och blev fast. Fick se hela serien från början.
Det är konstigt, vissa är bra från början och blir sämre. Andra är kassa i början men blir bättre!
*
*
Posted 04 December 2006 - 16:37
Andra förekommande öfrkortningar är MotW (Monster of the Week) och SKotW (Serial Killer of the Week).
Posted 04 December 2006 - 20:11
men nu hänger jag med slavisk
Posted 06 December 2006 - 09:33
Jag gillade inte heller NCIS i början , störde mig på Gibbs.
men nu hänger jag med slavisk
Det är nog lätt att störa sig på Gibbs. Jag vill gärna se honom göra fler misstag. Sånt är alltid kul!
*
*
Posted 06 December 2006 - 16:32
Posted 20 December 2006 - 00:10
Ja
fast jag stör mig inte så mycket mera på Gibbs.Han er bättre nu i säsong 3
Fast mustaschen är hemskt ful... *ryser*
*
*