Jump to content

Photo

Döp SciFi-Nytts community

• Please log in to reply
121 replies to this topic

#26 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 27 December 2008 - 01:30

Snälla du, jag pluggade franska i tre år. Detdär översätts till "Hoffs magiska hörna", duh! :rolleyes:

:P

Edited by Hofling, 27 December 2008 - 01:30.

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<

#27 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 31 December 2008 - 12:15

SFN Meet and Greet eller kanske SFN:s Intergalactic Meet and Greet
Embarkation Room (taget från SG-1) B)
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#28 Walker

Walker

Rear Admiral

• Aktiv member
  • 3,025 posts

Posted 04 January 2009 - 18:02

Så vad blir det för namn?

Blir det peaks förslag (Sci-Fi Nytts Comm-Unit) eller har ni kommit på något bättre?

#29 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 10 January 2009 - 12:00

De förslag som jag föredrar är följande:

Cafe of Broken Dreams
Zaphods Zoffgrupp
Restless Times
Internetcaféet vid slutet av universum
Sci-Fi Nytts Comm-Unit
SFN Meet and Greet

Kanske Peak kan välja ut några och göra en poll eller bestämma ett själv?
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#30 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 10 January 2009 - 12:18

Inget av de föreslagna namnen är särskilt bra imho. Sorry. -_-
Support your local search and rescue unit - get lost.

#31 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 10 January 2009 - 12:30

Nä, det är lite det som är problemet för tillfället, tycker jag.. :P

Ingen har riktigt kommer på "namnet". Det som säger vad forumet gör och samtidigt har det där lilla "extra".

Tycker nån annorlunda så får ni gärna argumentera för er ståndpunkt.

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."

#32 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 10 January 2009 - 13:32

Tycker vi fortsätter leta efter rätt namn. Någon kommer komma på det till slut :)
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#33 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 10 January 2009 - 13:40

Restless Times tycker jag är riktigt, riktigt bra. Och har det extra. Det säger rätt väl vad forumet handlar om.

Sedan går det alltid att byta namn senare (vilket var exakt vad du gjordeförra gången också Peak ;) ), så jag tycker vi döper det till Restless Times och sen kan vi fortsätta diskutera det senare.

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#34 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 10 January 2009 - 13:43

Jag gillar inte direkt nått av namnen som kommit upp i tråden. :unsure:

Och temporärt namn känns väl sisådär, då kan man lika gärna bara ändra från "presentationer" till "medlemmarnas myshörna" eller liknande.

Edited by XC, 10 January 2009 - 13:45.

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#35 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 10 January 2009 - 13:50

till "medlemmarnas myshörna" eller liknande.

Då blir det nog lite för likt beskrivningen för Ten Forward.
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#36 Mjolnir

Mjolnir

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,000 posts

Posted 10 January 2009 - 14:02

Sci-Fi Nytts Comm-Unit

Låter bra i mina hörselorgan. Varför krångla till det?

#37 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 10 January 2009 - 14:15

Jag vet det G, det finns en anledning till att jag inte lämnat något förslag - jag är inte bra på sådant. :lol:

fqq5BYam.jpg

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#38 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 10 January 2009 - 15:47

Restless Times tycker jag är riktigt, riktigt bra. Och har det extra. Det säger rätt väl vad forumet handlar om.

Jag tycker inte att forumet ska ha namn från någon medlem, hur trevliga de än är.

#39 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 10 January 2009 - 17:02

Du är givetvis fri att tycka vad du vill, men kom då inte och säga att alla namn är horibla, vedrvärdiga och rent ut sagt korkade. Ja, jag överdriver men jag börjar bli less på den negativa attityden där man bara gnäller och istället för att försöka nå en lösning.

Sci-Fi Nytts Comm-Unit - jag tycker också det kan fungera.

#40 Supertreck

Supertreck

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,113 posts

Posted 10 January 2009 - 18:23

Du är givetvis fri att tycka vad du vill, men kom då inte och säga att alla namn är horibla, vedrvärdiga och rent ut sagt korkade. Ja, jag överdriver men jag börjar bli less på den negativa attityden där man bara gnäller och istället för att försöka nå en lösning.

Sci-Fi Nytts Comm-Unit - jag tycker också det kan fungera.

Du får också tycka vad du vill :)
Men vad ger dig rätten att framstå andra som gnällspikar och förringa deras åsikt
bara för att du blir less över något?

Då har ju du visat vad du går för. Du kanske ska fundera över om du också varit konstruktiv
eller som sagt destruktiv.

#41 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 10 January 2009 - 18:36

SoD: Varför jag ska utses till syndabock och få en massa ord lagda i min mun som jag varken sagt eller ens tänkt begriper jag ju inte, men jag bjuder på den - om än motvilligt. <_<

Jag föreslog ett namn som ingen gillade. Gott så. Smaken är olika. Jag har försökt komma med förslag, men inget som jag ansett vara bra tillräckligt för att posta i tråden. Då håller jag ju inte på och postar och säger att "Nej, jag kom inte på nåt bra namn idag heller. Återkommer."

Att se det som en konstruktiv lösning att ta fram ett antal slutliga alternativ att välja mellan som jag inte anser är bra nog håller jag inte med om för en sekund. Det är mycket bättre att vänta tills vi fått fram några bra namn, eller åtminstone ett.

#42 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 10 January 2009 - 18:48

Jag säger inte att du måste posta hela tiden så som du föreslår. Men om du inte postat tidigare och sagt "Wow. Det där var ett bra förslag." så förstår vi nog redan vad du tycker utan att tillföra mer negativt tänkande. Varför inte försöka föra in något positivt istället? Det är allt jag säger. Jag menar, det du skrev (det negativa) hade du ju redan uttryckt, med den logik du använt dig av i samma post?

Men skit i det, eftersom varken din, min eller någon annans åsikt är lika viktig som Peak och Peak gillar ju inte något av namnen. Så då ställer jag frågan till Peak: Vad är det exakt du vill ha utav namnet? Jag tycker just Restless Times säger rätt väl om så som jag uppfattat forumet men det tycker ju inte du. Jag har uppenbarligen inte förstått din intention, så jag vill gärna ha ett öfrtydligande. Vad vill du namnet ska säga? Meet and greet var ju annars rätt tydligt det också sett till så som jag uppfattat det.

Jag tror inte vi ska låsa oss till att försöka få fram världens mest originella namn, för det är ett bra sätt att definitivt låsa sig och inte komma på något.

#43 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 10 January 2009 - 19:04

På vilket vis är Restless Times ett bra alternativ?

Ingen har riktigt kommer på "namnet". Det som säger vad forumet gör och samtidigt har det där lilla "extra".

Säg mig SoD, "Restless Times" skriker väl inte direkt ut vad forumet gör? :unsure:

--
Sci-fi Nytts Kollektiv / Kollektivet / Medlemskollektiv (vad jag ogillar det där sista)
Club Milky Way / Club SFN
Café Vintergatan /Café Milky Way / SFN Café
Parkbänken

fqq5BYam.jpg

#44 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 10 January 2009 - 19:14

Det nya namnet måste ju spegla att det är ett Presentationforum plus att alla Grattis trådar kommer att skapas där när allt är klart.

Parkbänken

:lol2:

#45 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 10 January 2009 - 19:18

Säg mig SoD, "Restless Times" skriker väl inte direkt ut vad forumet gör? :unsure:

Jag får ta tillbaka det. Jag tänkte mig att Ten Forward skulle bli en del av det. Därav att det passade utmärkt in. Tydligare då hur jag tänkte?

#46 Supertreck

Supertreck

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,113 posts

Posted 10 January 2009 - 20:17

Säger du det Sentinel of Dreams

Som du måste förstå så är inte allt en dans på rosor. Det är ju beklagligt att det är så mycket nedgångar
i den här tråden. Men det är bara att gilla läget. Vare sig du och jag kan ändra på situationen hur trådens
egna natur ser ut. Sen spelar det ingen roll vad man tycker över resultatet som är bidrag
och folks åsikter.

Hur skulle du Sentinel of Dreams framföra en misstyckande åsikt över namn som enligt dig är godtagbart?

Så det är bara att gilla läget och ta folks kritik som den är. För det är ju medlemmarna som ni erbjuder
att få komma med namnförslag. Är det meningen att folk ska bli nobbade på grund av mängden
av misstyckande?

Vad tur att jag inte haft några åsikter över namnförslagen för då hade jag också
blivit indragen i Sentinel of Dreams förutfattade meningar, om det var ett misstyckande.

Jag tvivlar på att våga ha åsikter över namnförslagen, eller ska jag ljuga för att göra dig Sentinel of Dreams nöjd
eller hamna i samma båt som alla andra?

Ingen ide heller att komma med namnförslag. Tänk om folk inte gillar namnet och så satt dom
i båten bland alla andra. För det är ju du Sentinel of Dreams som har satt folk i den båten.

Så jag tar det säkra före det osäkra. Att låta bli
Hoppas att du är nöjd?

#47 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 10 January 2009 - 21:16

Förslag:

Speaker's Corner (men kanske en referens som inte alla förstår)

Namnet på restaurangen/klubben i Firefly där River får ett utbrott.

Kommandobryggan eller Nånting-däcket (lämpligt namn från välkänd sci-fi-serie kan infogas)

VIP-rummet (men kan tolkas att vara enbart för VIP-folk/sponsorer)

Hotel Hologram (säger ju inget om vad det är)

Korsvägen (en ödesmättad mötesplats, men inte uppenbar referens för alla)

Ni ser, mina idéer är inte mycket att komma med, men jag postar dem för att få igång folks fantasi med lite tur.

#48 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 10 January 2009 - 21:33

Jag tror inte alla behöver förstå referensen, så länge det låter bra. Tvärtom, det kan ju vara skoj om det inte är bra.

Förslagen gillade jag, så du behöver inte slå ned på dig själv. Jag ger några egna här också för att visa att jag inte är sämre (och nej, jag säger inte att de är bättre):

SFN Holodeck/Sci-Fi Nytt Holodeck
The Guild
The Tavern
The Geek's Community
The Official Community of Sci-Fi Nytt
The Geek Shall Inherit the World (sorry, kunde inte låta bli ;) )
Meet and greet (kortat förslag? Minns inte, men tror det var längre ursprungligen)

Jag väntar fortfarande på Peak ska säga lite mer vad han är ute efter. Vad tycker han är ett bra namn?

#49 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 10 January 2009 - 21:46

Amphipolis-/Potidaea Tavern var de två första sakerna jag kom på :P - men jag tror vi är ganska begränsade som uppskattar den referensen. Halodeck tänkte jag också på, men gillar inte det heller. The Tavern/Guild tycker jag funkar hyffsat.

(the) Funhouse
(the) Asylum (där medlemmar kan slappna av och bete sig som normala människor)

Edited by XC, 10 January 2009 - 21:47.

fqq5BYam.jpg

#50 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 10 January 2009 - 21:54

(the) Asylum (där medlemmar kan slappna av och bete sig som normala människor)

Får mig att tänka på fängelset/dårhuset i Batman världen :lol2: (sorry, kunde inte låta bli)