Jump to content

Photo

Star Wars: The Clone Wars - Säsong 1

• Please log in to reply
97 replies to this topic

#26 Darth Wiggy

Darth Wiggy

Captain

• Members
  • 458 posts
  • Interests:Film, musik, star wars replicas, damer

Posted 08 May 2008 - 11:02

Den kommer att visas på svenska biografer. 501s Nordic Garrison är redan engagerade för premiärerna i Sthlm, Gbg Malmö

En sak jag inte gillar: GULA lightsabers och dessutom dubbla??? Det är bara Darth Maul som har dubbel lightsaber. Annars ser det bra ut. Men Jabba haren son?!?!? Jaja han har dolda talanger slemproppen....

Edited by Darth Wiggy, 08 May 2008 - 11:06.

Posted Image

I'm a stormtrooper, yes I am! And I'm proud of it! In a SCOTTISH way! Posted Image

#27 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 08 May 2008 - 13:36

Jag längtar verkligen till filmen The Clone Wars release. Iofs tvivlar jag på att den visas i svenska biografer, men det ska ändå bli kul att se den på nåt fall, :P

Du behöver inte tvivla på att den går upp på svenska biografer då det finns så pass tydlig ocg trovärdig information om att den kommer gå upp. :)

En sak jag inte gillar: GULA lightsabers och dessutom dubbla??? Det är bara Darth Maul som har dubbel lightsaber. Annars ser det bra ut. Men Jabba haren son?!?!? Jaja han har dolda talanger slemproppen....

Jag reagerade också på det där med att gula lightsabers samt att Jabba skulle ha en son. Även att Anakin skulle ha en Padawan. Men det är ju inget ovanligt att Lucas med vänner ändrar om lite här och där från vad vi är vana vid.

#28 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 08 May 2008 - 13:45

Dubbla lasersvärd ska tydligen vara till för övning i första hand har jag läst någonstans...att det bara skulle vara Maul som har dem har aldrig sagts. Om Mace WIndu kan ha ett lila lasersvärd, varför kan inte andra ha gult? Och Anakin är väl en jediriddare under klonkrigen, så han kan väl mycket väl ha en padawan han med...
*Hockey och superhjältar*

#29 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 08 May 2008 - 13:57

När det gäller färgen på lightsabers så är det en personlig smak att det bara känns löjligt att hela tiden hålla på att introducera nya färger. Samma sak med att Anakin har en padawan. Däremot så blir det lite mer knivigt när vi kommer till att Jabba ska ha en son då det i EU böcker skrivits om att han ogillar barn sarkt. Kommer inte ihåg exakt vilken bok det var men det går säkert att ta reda på. Men som sagt, Lucas är ju känd för att inte ta så hårt på det som skrivs.

#30 Darth Sidious

Darth Sidious

Commander

• Members
  • 251 posts

Posted 08 May 2008 - 17:32

Väldigt fin poster. Synd bara att artikeln inte nämner något om när trailern finns att se på Internet.

#31 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 09 May 2008 - 20:38

The Clone Wars Sneak Peak
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#32 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 12 May 2008 - 14:05

Trailern är nu online via officiella hemsidan.

Star Wars.Com - Video: The Clone Wars: Theatrical Trailer

Edited by Cartman, 12 May 2008 - 14:07.

#33 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 04 June 2008 - 13:08

Det ska tydligen även komma ett Star Wars: The Clone Wars spel framöver. Ingen mer info just nu men det står på sidan att det kommer mer info i slutet av månaden.

LucasArts - Star Wars: The Clone Wars

=== === ===

Lite mer Concept Art

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Edited by Cartman, 04 June 2008 - 13:09.

#34 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 01 September 2008 - 13:51

Ny trailer för den animerade serien samt ett premiärdatum.

We also now have an official premiere date for the series: October 3rd at 9:00 p.m.

Trailern @ Youtube. Finns även här samt här.

#35 Darth Sidious

Darth Sidious

Commander

• Members
  • 251 posts

Posted 11 September 2008 - 17:50

I vanlig ordning får man väl följa denna serie på nätet för det är väl ingen kanal som tar sig an att sända detta? Gör dom det blir det väl på barnprogramstid och med en sliskig Svensk dubbning på köpet. Men det ska bli intressant att se om det är något att ha.

#36 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 25 September 2008 - 12:49

En första TV-Spot finns att ladda ner här eller se på här.

ENI samt Genre Online har båda recenserat dom två första avsnitten; "Ambush" och "Rising Malevolence"

#37 Darth Sidious

Darth Sidious

Commander

• Members
  • 251 posts

Posted 03 October 2008 - 13:05

Inget nytt om serien ska visas här hos oss eller ej?

Starwars.Com har lanserat någon dom kallar för "Webcomics" via deras hemsida. Såg nyheten på Theforce.Net först och ville tipsa om den här.

This issue contains two strips, "Prelude" and "Shakedown", which act as lead-in stories for the first two episodes of the up-coming cartoon series, Ambush and Rising Malevolence.

Both these stories are written by Pablo Hidalgo ("Rookies"), with gorgeous full-colour art by Tom Hodges ("Evasive Action"). Collectively, you might also know them as the creative team behind the Force Unleashed webstrip on the Hyperspace members section of the official site.

#38 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 03 October 2008 - 14:05

Finns ingen information om det. Får se om den ens hittar hit men då blir det säkert som du redan påpekade i en tidigare post; med svensk dubb och på barnprogramstid. Den får iaf premiär på Sky Movies den 25 Oktober enligt Jedi News. Om det betyder att filmen/serien är ett steg närmare sverige vågar jag dock inte svara på. Internetkanalen duger gott för mig.

#39 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 03 October 2008 - 16:11

Ain't It Cool - Do The Critics Have A Bad Feeling About The Cartoon Network’s Tartakovsky-Free Star Wars: The Clone Wars?

Friday, October 3, 2008

I’ve got a bad feeling about “Star Wars: The Clone Wars,” the new TV series premiering tonight on The Cartoon Network. It’s from the same creative team that brought us August’s “Clone Wars” movie, which garnered 96% negative reviews among “top critics” surveyed by Rotten Tomatoes – and 100% negative reviews from everybody I’ve talked to about it. (The Tomatoes survey would have been 100% negative if not for the notice authored by the Arizona Republic’s Kerry Lengel, who appraised the movie as “surprisingly unterrible.”)

The screeners for the series seem to have gone out to far fewer media outlets than did screening passes for the movie, and the few critics who have seen the TV version of “Clone Wars” seem to be kinder to the two episodes airing tonight. Did LucasFilm really choose inferior episodes for the movie – which people had to drive down to a cinema to pay for – or are TV critics just far, far less discriminating than their movie counterparts?

Entertainment Weekly Says:

Older Star Wars fans loathed The Clone Wars, George Lucas' movie 'toon about prequel-era Obi-Wan and Anakin. At least the TV spin-off is decent — definitely more suspenseful and character-centric than the bombastic pilot flick. Its target audience — kids — will dig it. And middle-aged haters will hate it a little less. …

The Los Angeles Times Says:

I'm one of those who thinks that with regards to the "Star Wars" saga, it's all been mostly downhill since "The Empire Strikes Back," except, of course, Carrie Fisher in slave gear for "Return of the Jedi." … There may come a day when reality is perfectly counterfeited by computers, but here in the early 21st century, animators have yet to conquer the human problem: digitally rendered people look creepy. …

The Chicago Tribune Says:

… little about "Clone Wars" is involving. … Complexity is fine, but when the plot is Byzantine and the characters lack all depth, the result is either irritation or boredom. The overall blandness means it's hard to care for whomever is blowing stuff up on the screen. The clone armies are led by Jedi such as Anakin Skywalker, who's a bit of a pill and who, as anyone who's seen the "Star Wars" films knows, later turns into Darth Vader. The Jedi themselves are working for Chancellor Palpatine, who is nobody's idea of an enlightened leader. So, it's a robot army versus clones working for a creepy despot. Go, um, team?

The Pittsburgh Post-Gazette Says:

The computer-animated movie "Star Wars: The Clone Wars" was a dud at the box office (less than $40 million in domestic gross) and was lambasted by critics, but the Cartoon Network series of the same name may fare better. The first two half-hour episodes are less raucous and seemingly more adult than the film. There's more attention to character development; Jabba the Hutt's flamboyant uncle isn't anywhere to be found. …

The Boston Herald Says:

… The wise-cracking battle ’droids - the intergalactic Larry, Moe and Curley - are in abundance but appear even more useless and less amusing than in the films. … The stylized animation ranges from impressive in the case of anything mechanical to waxy and lifeless in the case of anything human. Faces appear stiff and expressionless, which might make Hayden Christensen fans feel at home with yet another wooden Anakin. … still doesn’t redeem Lucas’ attempted do-over and the Greedo-shoots-first syndrome, but it’s certainly no “Star Wars Holiday Special.”

The Hollywood Reporter Says:

… Chances are if you liked "Star Wars," you'll enjoy the TV series. When it comes to extending the franchise and attracting a new generation of "Star Wars" fans, the force is definitely with George Lucas. …

Variety Says:

… the half-hour episodes are so jam-packed with action the clunky dialogue flies by less obtrusively, and the irritating characters have less time to annoy. … Of course, technical wizardry has never been a problem for series steward George Lucas. His shortcomings rather have to do with a too-casual acquaintance with the written word, and a penchant for wince-inducing comedy aimed at kids. Those drawbacks persist …

#40 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 07 October 2008 - 10:00

Har sett det första avsnittet, med Yoda i fokus, och jag gillade det faktiskt. Man fick se lite av den visa och humoristiska sidan av Yoda som kanske saknades för mycket i filmerna. Han var ju mest allvarlig där. Klart trevligt om det fortsätter såhär, att det är fokus på lite olika karaktärer varje avsnitt. :)

#41 Supreme Commander JAF

Supreme Commander JAF

Cadet Fourth Year

• Members
  • 26 posts
  • Interests:Star Trek, Sci fi, milaria, historia, filmmanus, film och tv.

Posted 07 October 2008 - 11:01

Jag har läst någonstans att den ska fokusera på allt annat som inte visats i filmerna (vilka ju som bekant handlar om the skywalker family) vilket verkar lovande. Tv är väl tveksamt utom möjligen the cartoon network. Annars är väl risken stor att den dyker upp på dvd så småningom. J.
Forum moderator på startrekdb.se
Forum moderator på Gatekeeper
Det mesta ni ser på tv och film har skrivits av en eller flera manusförfattare...

#42 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 07 October 2008 - 11:02

Anakin, Obi-Wan och Ahsoka lär ju dyka upp emellanåt också. Men det vore klart roligt att se mer av andra i jedirådet istället.

#43 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 07 October 2008 - 11:55

Redan i andra avsnittet dyker ju t.ex. Plo Koon från Jedirådet upp. Klart att serien kommer ha med många olika karaktärer, speciellt om man ska gå efter vad GL har tänkt sig med serien och uttalat sig om. Den serien som JAF pratar om är ju snarare "Live Action Series" som ska fokusera på annat som inte har tagits upp i tidigare filmer och serier. Där kommer ingen ur Skywalker-familjen att vara med utan fokusera på hur livet är för andra (för oss mer okända) karaktärer.

Jag gillade dom två första avsnitten och tycker att det verkar passa mycket bättre i det lilla formatet än vad det gjorde som långfilm. Hoppas det håller i sig.

Det gick tydligen riktigt bra för dom två första avsnittet på CN.

The Force - The Clone Wars A Hit On Cartoon Network!

October 6, 2008

The Clone Wars seem to be a massive hit for Cartoon Network as the series premiere on October 3rd was the most watched series premiere in the channel's history.

From TVWeek:

"The Friday premiere was the top-rated children’s show in its timeslot among kids 6 to 11, kids 2 to 11, tweens 9 to 14, teens 12-17 and total viewers, based on overnight data from Nielsen Media Research. In most age groups, the program more than doubled the network’s viewership from the same time a year ago."

#44 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 07 October 2008 - 12:01

Ja, tyckte jag kände igen den där kommentaren om "Skywalkerfamiljen" från något annat sammanhang. :)
Nu har jag även sett andra avsnittet och tyckte det funkade helt okej det med. Kommer nog fortsätta följa det här i alla fall.

#45 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 07 October 2008 - 12:05

Du kanske har läst det i min massiva (och kopierade ;) ) sammanfattning i tråden för "Live Action" serien?

PLOT UPDATE

Soilermarkera för att läsa. (Ingen speciellt stor spoiler)

STAR WARS UNDERWORLD

Lucas: "Lower levels of life", "It has nothing to do with the Skywalker saga", "None of the Skywalkers or anything", "This is what I call a little footnote to the Skywalker saga", "It is about the lower levels of life, the lower depths." "They hear about the fact it is no longer a republic and now it's an empire, but they are from a world where none of that really means too much to them."
(source: dailytelegraph.au)

#46 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 07 October 2008 - 12:13

Har haft koll på nyheter om den där serien på lite olika håll faktiskt. Det kan verkligen bli något kul. Men visst kan det här funka också. :)

Apropå en tidigare kommentar om dubbla lasersvärd...har för mig att det är något som används i övningssammanhang, så Darth Maul är i så fall inte alls ensam om det. Jag har tvärtom aldrig stött på någonting som skulle tyda på att Maul är den ende med dubbelt lasersvärd. Men sak samma. :)

#47 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 12 October 2008 - 14:24

Dom två första avsnitten finns att se streaming och lagligt via Cartoon Network. Dom finns även streaming och lagligt via officiella hemsidan, det verkar dock inte fungera för oss utanför USA.

Edited by Cartman, 12 October 2008 - 14:25.

#48 Darth Sidious

Darth Sidious

Commander

• Members
  • 251 posts

Posted 02 December 2008 - 13:57

Har sett alla avsnitt som visats fram till senaste och det började riktigt bra faktiskt. Tycker att dom hittade stilen och andan reda från start och jag hoppas att dom kan fortsätta så hela serien ut (även om jag har svårt att tro det). Är det någon mer som tittar och har någon hört om en eventuell utgivning av serien på dvd eller kanske rent av en visning på tv här hemma hos oss?

#49 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 02 December 2008 - 14:36

Har inte hört något om en release på DVD eller att den ska visas på TV här i sverige. Följer inte heller serien längre (såg nog bara 3-4 avsnitt), men avser att göra det någon gång framöver tror jag.

#50 Darth Sidious

Darth Sidious

Commander

• Members
  • 251 posts

Posted 12 December 2008 - 12:58

Har inte hört något om en release på DVD eller att den ska visas på TV här i sverige.

Jag undrar om det inte är någonting på gång trots allt. På baksidan av dvd-omslaget till filmen (The Clone Wars) står det följande.

"The Clone Wars: The Untold Stories - En förhandstitt på handlingen, farkosterna, planeterna och striderna från den nya TV-serien STAR WARS: THE CLONE WARS.
Se din lokala programtablå för sändningstider".

Givetvis kan det vara en text som är universial och som översätts rakt av för alla europeiska länder. Men om nu serien inte har planer på att visas i det här landet finns det väl ingen anledning att översätta just den biten till Svenska?

Följer inte heller serien längre (såg nog bara 3-4 avsnitt), men avser att göra det någon gång framöver tror jag.

How come? :)

Edited by Darth Sidious, 12 December 2008 - 12:58.