Dragon Age: Origins (PC, XBox 360, PS3)
Posted 02 August 2009 - 00:31
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 02 August 2009 - 01:02
Priset kunde ibland vara nästan det dubbla på Collectors Edition trots de typ bara innehöll Making Of... video.
Priserna ha sjunkit men visst kan jag hålla med om att kunde gärna ha sänkt det med en hundralapp till. Webbhallen säljer bara spelet för 650 kr vilket också är riktigt dyrt så +200 kr för extramatrialet är rätt standard. Jag brukar vanligtvis köpa på Spelbutiken för de brukar alltid ha bra priser men de har inte satt pris på Collectors Edition ännu.
Men har man tålamod så kan man vänta ca 1,5 år så sjunker priset till under hälften av det där.
Edited by Crusader, 02 August 2009 - 01:08.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 02 August 2009 - 10:54
Med andra ord, det blir nog inget köp här för ett tag. Finns gott om spel som ska köpas tidigare.
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 02 August 2009 - 18:44
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 02 August 2009 - 20:20
Mer allvarligt: 600 kronor är för mycket för ett vanligt spel i mina ögon. Kostar det mer än 350 kronor är jag skeptisk till köp. Därför jag nästan uteslutande köper begagnat.
Posted 08 August 2009 - 16:14
BioWare has confirmed with IGN Dragon Age: Origins is indeed getting a new, November release date. But don't worry, it's not too long of a wait.
"Dragon Age Origins will be released on November 3rd in North America and November 6th in Europe for Xbox 360 and PC. The Playstation 3 version will follow later in November," the BioWare rep said.
"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower
"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin
Posted 08 August 2009 - 17:41
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 19 August 2009 - 12:13
Dragon Age: Origins Xbox 360 Trailer - GC 2009: Trailer
Posted 19 August 2009 - 16:47
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 19 August 2009 - 19:22
Det tror jag faktiskt inte, inte så här sent i produktionen. Så den tror jag du får leva med.Ser ju ut att kunna bli riktigt bra. Är väl inte helt såld på grafiken, men jag antar att det är "work in progress".
![]()
"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin
Posted 19 August 2009 - 20:13
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 22 August 2009 - 17:30
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 23 August 2009 - 15:22
Posted 23 August 2009 - 16:44
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 23 August 2009 - 16:48
Från deras hemsida:
Mer ingående information om Collector's Edition kommer så fort vi fått mer information från vår distributör.
(BTW - Jo, jag att jag var otydlig i förra posten - men det är roligare att pika andra än sig själv.
Posted 23 August 2009 - 17:16
Shale:
Edited by Crusader, 23 August 2009 - 17:19.
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 23 August 2009 - 18:02
Förbokar du på vissa ställen (T ex Webhallen. Gäller även vanlig version) får du dessutom in-game ringen Memory Ring som hjälper ens karaktär att levla snabbare.
[...]
Vissa ställen har dessutom extra exlusiva in-game ringar med andra effekter (Tyvärr nästan bara Amerikanska butiker) men Memory Ring är standard.
Du skriver Webhallen - men det är ett ogrundat uttalande som jag inte vågar lita på förrän jag får en specifikation på det.
Posted 23 August 2009 - 18:52
Men jag ska ändå byta min förbokning till Game.se för där är det gratis frakt till samma pris och där är iallafall ringen garenterad. Möjligen byter jag till Spelbutiken sedan beroende på om de har ett lägre pris.
Vad det gäller de andra förbokningsföremålen så finns de inte i Sverige. (Tro mig, jag har kollat)
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 21 September 2009 - 20:50
Nu har jag beställt Collector's Edition i alla fall. Blev av det när jag ändå köpte in det normala som födelsedagspresent. Första gången på länge som jag faktiskt köper ett spel när det kommer ut. Strange and scary!
(Körde också på Game, precis som du Crusader!)
Posted 30 September 2009 - 02:29
Men med tanke på hur mycket du gillar Mass Effect så förstår jag att du längtar efter det här. Det gör jag också. Jag har ju tillochmed köpt en prequel bok och det gör jag annars aldrig mer än med HALO och Resident Evil.
The Music of Dragon Age
Äntligen fick jag svar på frågan som har oroat mig rätt mycket: Kommer Dragon Age: Origins i grunden vara en massa hårdrock musik? Och svaret är visst ett stort nej. Faktum är att det troligen kommer vara väldigt lite hårdrock om någon alls.
Musiken man fick höra lite av var helt underbar. Och att den spelas av en riktig synphoni orkester.
Gjord av Inon Zur som gjorde musiken till Fallout 3 samt vissa låtar i Baldur's Gate och Icewind Dale spelen.
Jag var rätt besviken på musiken i Mass Effect (även om jag vande mig) så jag var rätt orolig men det här var verkligen goda nyheter.
Edited by Crusader, 30 September 2009 - 02:32.
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 30 September 2009 - 09:06
Jag trodde aldrig det skulle vara en massa hårdrock i spelet, utan det kändes mest som trailermusik så jag var direkt aldrig orolig över det. Appropå det, att soundtracket ingick på CE-versionen var förstås också en SP! Jag älskar soundtrack musik. Även den i Mass Effect. Tyckte den var perfekt för spelet - men jag verkar i minoritet där.
Posted 02 October 2009 - 08:30
Posted 02 October 2009 - 21:40
DA:O känns som ett spel som man kommer ha inga problem med att spela om. Bara det faktum att där är 6 origins.
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 03 October 2009 - 10:43
Nej, precis. Det känns som om det här spelet kommer uppmuntra till det i högre grad än vad Mass Effect gjorde det - och då har jag spelat Mass Effect 5½ gånger.MEd alla alternativa slut, romanssubplotter och origins. I can't wait. I want it all - and now!
Posted 04 October 2009 - 19:10
Ärligt talat vet jag dock inte hur kul det egentligen är eftersom man oftast vill provspela en karaktär innan man vet om man gillar den.