Jump to content

Photo

Fantastic Four (2015)

• Please log in to reply
52 replies to this topic

#26 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 09 June 2010 - 19:20

Tydligen har man registrerat webadressen FantasticFourReborn.com (som inte leder nånstans än) och SuperHeroHype spekulerar om det kan vara titeln på rebooten.

http://www.superhero...tic-four-reboot

Dock är det bara en av flera adresser de registrerar för säkerhets skull. Men rent hypotetiskt, vad skulle en film med den titeln handla om? Att Fantastic Four har splittrats vid nåt tillfälle och återförenas eller dylikt?

Edited by SwedishSuperhero, 09 June 2010 - 19:21.

"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.

"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#27 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 09 June 2010 - 23:24

Att FF splittras är ju ett vanligt tema i serien, ända sen dom första numrena till och med, så visst, en sån story skulle det mycket väl kunna vara.

Som vanligt hoppas jag att skurkarna i dramat blir antingen Mole Man eller ANNIHILUS. :) Vore kul med Inhumans i en eventuell uppföljare också.

#28 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

l'Empereur des Lumières

• Moderator
  • 2,579 posts

Posted 11 June 2010 - 12:20

En (förmodligen alldeles felaktig) tolkning av titeln är att filmen handlar om händelserna efter Onslaught.

#29 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 08 December 2012 - 11:02

20th Century Fox har satt 6 mars 2015 som releasedatum for en reboot.

http://www.superhero...tic-four-reboot
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."

Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#30 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 06 December 2013 - 22:37

FOX har nu sagt att de vill para ihop Fantastic Four och X-Men till ett universum. De flesta verkar se det som en glad nyhet men själv är jag lite tveksam. Det känns som att FOX försöker använda X-Men för att få igång Fantastic Four och hålla den flytande, och använda X-Men för att behålla rättigheterna till Fantastic Four.

Sedan vill jag också att Fantastic Four rättigheterna ska återvända till Marvel så att vi kan få en mega-film med Avengers och Fantastic Four.

Källa

Blir det här av så kommer nog även det ryktade sammarbetet mellan Sony och Marvel tvingas bli av (för att Sony inte ska hamna utanför) där Spider-Man blir en gästspelare i MCU, något många fans (inklusive jag själv) hoppas på då Sony aldrig kommer släppa Spider-Man.

Ett sammarbete har varit ryktat länge då det sägs att en cameo av Spider-Man var under förhandling för Avengers och något form av sammarbete har förhandlats fram tidigare då OsCorp byggnade skulle ha varit med i Marvel's Agents of S.H.I.E.L.D men klipptes bort då senen inte blev färdig i tid (då förhandlingen blev klar i sista minuten).

Jag vet att Spider-Man och Avengers är nästan tabu på det här forumet men själv hade jag verkligen älskat det. Han behöver inte vara full medlem utan ha den hedersmedlems titel han hade i serierna sedan 60-talet innan han blev full medlem.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#31 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

l'Empereur des Lumières

• Moderator
  • 2,579 posts

Posted 21 December 2013 - 12:58

Tycker väl inte riktigt han behöver vara ens det. Han kan vara någon de kanske samarbetar med när det råkar slumpa sig så.

X-Men och FF i samma film. Hm... Nja... I och för sig hade det väl varit fint om Franklin hade varit med i Days of future past som han liksom ska, men det lär det väl vara för sent för. Det finns väl för all del fler trevliga möjligheter som skulle öppnas, men jag är nog ändå fortfarande inne på att X-Men-filmerna borde koncentrera sig på mutanter.

#32 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 11 November 2014 - 06:22

Nya uppgifter om filmen och hur Dr. Doom kommer vara och det är inte glada nyheter. I filmen så kommer han vara en väldigt arg anti-social programerare och bloggare som sprider hat på nätet. Hans avatar på nätet heter "Doom" då han attackerar blog-sajter.

Jag önskar jag skulle kunna säga "Vad var det jag sa" till alla som så djupt hatade de första Fantastic Four-filmerna och gjorde allt för att bojkotta dem. Jag sa att de skulle vara nöjda att filmerna var så pass nära serietidningsversionerna som de var och att om de fortsätter visa sitt missnöje så starkt så kommer det sluta med att FOX gör en remake som har inget gemensamt med serierna. Svaren jag fick var givetvis att tvärt om så skulle det visa FOX att vi vill ha en film som är mer troget serierna och att de filmerna hade nästan inget gemensamt med serierna.

Tja, nu blev det som jag förutspådde. Fantastic Four (som inte kommer kallas så i filmen eller vara en sammankopplad familj) kommer nya vara en grupp ungdommar som kämpar mot en arg bloggare... Hoppas de är nöjda.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts

#33 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 21 November 2014 - 06:15

Jag tror inte några högljudda haters på internet gjorde att FF-filmerna misslyckades. De var helt enkelt inte tillräckligt bra. Såna här filmer måste sikta in sig på "vanligt folk" för att verkligen lyckas, och de bryr sig ju särskilt inte mycket om hur serien ser ut. De vill se en bra film med karaktärer att bry sig om. Jag slår vad om att många som säger "jag ska bojkotta det här!!!" ändå ser filmen två-tre gånger på bio och köper DVD:n. Om man däremot inte tycker något verkar bra, varför ska man lägga tid och pengar på det? Det är vad jag tror hände Tim Storys FF-filmer, och så tänker jag om den här filmen. Har inte en tillstymmelse till intresse att se den.
*Hockey och superhjältar*

#34 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 04 December 2014 - 14:00

Jo, och sen har vi hela det där att de förra filmerna "misslyckades". Jag tycker inte att de är höjdare, finns bra partier, men för det mesta är det rätt medelmåttigt. Som många filmer i superhjälte-genren är.  Tim Storys "Fantastic Four" gick såpass bra att den fick en uppföljare.   Sen är seriefans bra på att näthata eller nätdigga saker och projekt och Hollywood använder det som PR. Men inte har det sådär galen stor påverkan på biointäkterna om den lilla minoriteten hatar något.

Och ja, som sagt, om något inte tilltalar en så behöver man inte kolla på det. Jag brukar åtminstone se filmerna (eftersom det är tradition nästan för mig) som jag inte var intresserad av sen när de är tillgängliga på typ Viaplay/Netflix/vanlig TV osv.

Sen finns det så många bra superhjältefilmer så är det inte heller oväntat att någon inte tilltalar "serieläsare".

Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#35 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 19 April 2015 - 23:43

#36 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 22 April 2015 - 00:31

Trailern gav ju inga vibbar på att den skulle vara särskilt annorlunda mot de tidigare filmerna som i fall jag hade trott att den skulle vara. Tycker de har fått till The Thing ganska bra i alla fall.

Winter is Coming

#37 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 22 April 2015 - 20:53

Jag tycker tonen och stilen känns totalt annorlunda än vad TIm Storys filmer var.  För att vara en film som ska ha en liten budget (vad jag läst) så lyckas man få det se bra ut. Vilket inte är helt oväntat med tanke på regissören.

Batman Begins

The Dark Knight

#38 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 22 April 2015 - 21:36

De första 2 filmerna följde serierna rätt bra med undantag för Dr. Doom. I det här fallet så har de beslutat att inte ha något med serierna att göra pga att de försa filmerna floppade. Manusförfattaren blev tillsagd att ignorera serierna totalt och bara använda karaktärerna och de grundläggande delarna. Skådespelarna fick förbud att läsa några Fantastic Four serier och att inte vara ett fan var ett krav för att få rollerna. Det här är ett Sci-Fi drama löst baserat på karaktärerna, inget annat.

Det ser lite intresant ut, måste jag erkänna. Men det ser inte ut som Fantastic Four. Jag kommer att se filmen och försöka se det som något helt annat för jag tror det är ända chansen att gilla den.
-Sora, Kingdom Hearts

#39 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 23 April 2015 - 00:08

Trailern gav ingen direkt mersmak. Det känns som att jag redan har sett det här tidigare.

Jag kommer säkert att se filmen vid något tillfälle, men jag har skruvat ner förväntningarna lite efter det här. Jag hoppas att filmen ska vara bra och ge FF rättvisa, men risken är att den bleknar mot alla andra Marvel-filmatiseringar.

#40 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 23 April 2015 - 03:10

Göra Fantastic Four rättvisa lär den inte göra då den är så totalt olik Fantastic Four som en Fantastic Four film kan göra. Fast det kanske är vad folk vill ha då de gammla filmerna gjorde dem rättvisa men ingen gillade det.
-Sora, Kingdom Hearts

#41 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 24 April 2015 - 11:07

I det här fallet så har de beslutat att inte ha något med serierna att göra pga att de försa filmerna floppade.

Fortfarande,  hur floppade de? Den första (som jag inte är ett större fan av) drog in runt 330 miljoner dollar med en budget på runt 100 miljoner. Det var tillräckligt för att de ville göra en uppföljare, uppföljaren var dock något dyrare, och drog in mindre pengar.   De filmerna floppade inte, utan var rent allmnät medelmåttiga men drog ändå in lite pengar för Fox.

Sen har regissören Trank tjatat hela tiden på att den är inspirerad av Ultimate Fantastic Four serierna, vilket jag tycker syns tydligt i trailern, speciellt om man läst något av de serierna.

Rent allmänt är jag fortfarande inte speciellt inspirerad av det här, men lär på den sen på "hemmavideo" .

Batman Begins

The Dark Knight

#42 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 27 April 2015 - 13:13

Att de flesta verkade hata filmerna kallar jag för att de floppade. :P Men visst, ekonomiskt så gick det kanske bra?

Lite nytt. De har förklarat hur Mr. Fantastic's krafter kommer att fungera och det handlar om att han kan böja och vrida på tid och rum vilket ger illutionen att han kan förlänga sina kroppsdelar. Nu säger de att det är en ändring på hur det är i serierna men jag kan svära på att jag har hört det här innan. Jag undrar lite om det inte är förklaringen som är i Ultimate serierna.

Sedan hintas det även om att Reed redan kommer ha sina krafter innan olyckan efter ett eget expriment men det kan också vara som det formuleras dåligt.

Källa

Man kan ju hoppas på att det är som du säger att de inspireras efter Ultimate serierna. Jag hade älskat att se Reed bli ett psykopatiskt monster som mördar sin familj.

-Sora, Kingdom Hearts

#43 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 27 April 2015 - 14:02

Att de flesta verkade hata filmerna kallar jag för att de floppade. :P Men visst, ekonomiskt så gick det kanske bra?

Jag sa ju just att de gick bra ekonomiskt.

Kritikerna var ju elaka men om du kollar på rottentomatoes så har de båda runt 50% i audience score. 

Undrar till slut vilka filmer fansen kommer föredra, säkert de "gamla". Småroligt att Cormans version är fortfarande den som är mest trogen serierna.

Man kan ju hoppas på att det är som du säger att de inspireras efter Ultimate serierna. Jag hade älskat att se Reed bli ett psykopatiskt monster som mördar sin familj.

Vad du är gullig då min lilla kotlett ;).  Här har du en link att smaska på.

Josh Trank says the film is heavily influenced by ‘Ultimate Fantastic Four’, a comic book reboot written by Brian Michael Bendis and Mark Millar that began in 2004. The director cites the book’s art by Bryan Hitch as a key reference point for the film’s development.

https://uk.yahoo.com...9298884171.html

Batman Begins

The Dark Knight

#44 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 13 July 2015 - 23:59

I en intervju så säger skådespelaren Toby Kebbell att all fakta vi har fått veta om Dr DOOM i den här filmen är fel. Han är ingen hacker aktivist vid namn Victor Domashev som har "DOOM" som sin blog-avatar utan han är en teckniker som heter Victor von Doom som jobbar för Johnny och Susan storms pappa, som han ser som en fadergestalt. Kebbell verkar necka till att han har sagt det andra och säger att det bara är lösa rykten men det klippet finns med på Dawn of the Planet of the Apes DVD/Blu-ray extra. Så antingen ljög han, hade missuppfattat någonting om rollen eller så föll FOX för den negativa reaktionen och ändrade karaktären.
Även den här intervjun är på video så det här verkar vara sanning, iallafall. :P

Källa

Snacket går, enligt Hector på Geek & Sundry's Twitch, att FOX och producenterna är väldigt missnöjda med filmen och hur den blev. Det sägs att de har givit upp på filmen och bara släpper den för att få det gjort. Jag vet inte hur mycket sanning det ligger i det då det bara är skvaller men de som har sett filmen på screening ska ha sagt att den var inget vidare. Jag antar att vi får se snart själva.

Sista trailern till filmen! En bra trailer IMO. Det verkar som att Dr Doom får krafter tillsammans med Fantastic Four under resan. Med tanke på hur negativa fans var om det i de förra filmerna så undrar jag hur smart det valet var.

Edited by Crusader, 14 July 2015 - 15:25.

-Sora, Kingdom Hearts

#45 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 11 August 2015 - 01:16

Regi: Josh Trank,  Manus: Simon Kinberg, Josh Trank,Jeremy Slater. 
I rollerna: Miles Teller, Michael B Jordan, Kate Mara, Jamie Bell, Tobey Kebbel 

Den här filmen var en märklig upplevelse att se, så jag beklagar att recensionen är lite konstig också. Finns en del spoilers.

De flesta som på någorlunda sätt följer filmvärlden, och i synnerhet den typen av genre som superhjältar har nog hört om svårigheterna FOX, regissör Josh Trank och alla inblandade haft med rebooten av Marvels superhjältefamilj "Fantastic Four" 

Filmen, som tydligt är inspirerad av Ultimate Fantastic Four börjar med Reed Richards som liten grabb, och hur han hela tiden försöker skapa diverse "omöjliga" saker som en maskin som gör att man kan teleportera, designa en flygande bil (nod till Fantasticar) och hur omvärlden antingen inte förstår honom, mobbar honom, eller allmänt tycker att hans tankar är löjligheter. Som kompis har han Ben Grimm, en klasskamrat till Reed, som hemma blir mobbad av en elak storebror som säger "its Clobbering time!" innan han ska ge sin lillebror stryk ,lite varningsklockor redan här kanske om hur filmen är. Ben och Reed gör gulliga vetenskapliga experiment ihop, som på typiskt film sätt leder till explosioner och att hela kvarteret får strömavbrott. 

Filmen hoppar snabbt till vad jag tror ska vara Reeds och Bens gymnasieskolas "Science Fair" där de visar ett nytt experiment som ingen av skolans lärare tror på(märkligt hur de t om verkar tycka att Reed är korkad),  men som tur är så är Dr.Franklin Storm(Reg E.Catey) där med sin dotter Sue (Kate Mara) som ser något fantastiskt med Reed. Reed får haka på till Baxter institutet för att bygga sin maskin, med andra unga förmågor, och det Reed skapat är egentligen något som inte bara teleporterar, utan teleporterar saker till en annan dimension, eller planet, eller en annan planet i en annan dimension.

Ungefär första halvan av den här filmen är...godkänd, den är ju inte en sån filmen som griper tag i den, men man klarar av att se den. Efter inledningen introduceras vi givetvis till Sues bror Johnny(Jordan) som gillar att åka racerbil, och dryga östeuropen Victor Von Doom(Kebbel) ,han heter Doom i efternamn , inte Domashev, ryktas att FOX ändrade detta i efterhand,)och här börjar grejer bli betydligt sämre.

Inte för att avslöja allt, men gänget i Baxter-byggnaden lyckas bygga sin maskin, men kostymnissar från USAs regering (inte förklarat vilka nissar, men kostymer har de) säger att de ska anlita NASA för att utförska planeten i andra dimensionen. Eftersom hela gruppen jobbat så hårt, så blir de alla arga. Doom ger fingret till kostymnissar(ja), och efter detta så bestämmer sig  kompisarna att supa sig fulla (ja) och på fyllan så får de iden att de åker dit själv. Reed ringer sin kompis Ben och säger att han ska "fanimej haka på!!! wooo!" så åker då hela gänget till planeten. Eller Sue följer inte med. Kanske för att hon är tjej, och fruntimmer ska fanimej inte åka på äventyr. Nu är jag kanske för snäll, Jag kan tänka mig att Trank tänkte att han låter Sue vara tjejen som jobbar i det tysta, gör viktigt arbete med datorn, osv analysera saker, som en "Invisible Woman"...kanske. Filmen har en hel del sånt här "ungdomar gör vad de vill och de vuxna försöker hela tiden styra dem och tvinga dem till annat" grejer, jag antar att detta också var en av Tranks poänger. Trank introducerar och visar tankar och koncept men det blir inte så mycket mer av det.

Väl i andra dimensionen (eller planeten) verkar Trank med flit regissera B-science fiction, han får en rätt rolig vibb i några minuter med dialog som känns som scifi från 50-60 talen.  Själva planeten är en rätt tråkig CGI-sandhög med grön självlysande gegga i.  "all shit breaks lose" eftersom Doom lekt med geggan och alla får gegga och stråling på sig, så de måste rymma hem, förutom Doom som ramlar och kan inte komma upp. När gänget kommer hem så exploderar grejer och även Sue får strålning på sig.  När jag tänker efter så kändes den här scenen lite som att Trank ett tag gjorde uppföljare på sin förra film "Cronicle". 

Snabbt efter detta blir filmen ryckig utav H*vete. Gänget hamnar hos militärens laboratorium och Reed rymmer därifrån. Efter detta dyker en ONE YEAR LATER text på rutan och filmen avslutas på ungefär 20 minuter. Väldigt märkligt. 

The Thing /Ben har blivit ett vapen för USAs regering, man visar på små skärmar hur han är på uppdrag (actionet vi såg i trailers syns bara på militärens lilla tv-skärm, vi får inte se stora action scener) och det står att Ben Grimm har "43 Comfirmed Kills"(japp!) , samtidigt tränar Johnny Storm på att kasta eldbollar och också bli ett vapen. Snart åker en ny expedition till dimensionen och de hittar Von Doom levande och tar hem honom. Reed har varit på rymmen i ett år, delvis verkar han försöka hitta ett botemedel för sina vänner, delvis verkar han bara skämmas.  Jag märker nu att jag skrivit så mycket av handlingen att jag lägger av , se den själva om ni orkar.

Skådisarna då?  Tobey Kebbel är en bra skådis som är fast med en usel karaktär, en dryg eurotrash snubbe som verkar vara pilsk på Sue. Hans motivationer som Doom är ytterst förvirrande och hans look är som en zombie korsad med en sån där Crash Test Dummies docka.  I hans intro som Doom så går han runt och ser till att diverse forskares och kostymnissars huvuden exploderar med hjälp av sina krafter.  Filmen sabbar Dr.Doom igen, rätt hårt också.

Kate Mara är helt ok som Sue Storm. Hennes krafter visas på ett godkänt sätt. Hon har inget lysande material att jobba med, men hon gör ok med det lilla hon har. Efter halva filmen så har hon billig blond peruk på sig vilket distraherar.

Jamie Bell är bra som Ben Grimm. Det är inte lysande material (för någon skådis i filmen) men han levererar det bra, hans röst är lite konstig eftersom de velat få det att låta lite grusigt. När han rör sig så låter det också som någon gnuggar ihop stenar, vilket var rätt coolt. Jag gillar Ben Grimm i filmen trotts allt. Designen fungerar sådär, ibland ser det bra ut, ibland kasst.  Jag köper att Ben är förtvivlad och arg, Trank introducerar också att Ben är sur och besviken på Reed, eftersom Ben då förvandlats och att Reed är på rymmen. Trank gör inget av det konceptet heller. 

Miles Teller ger ett rätt drygt intryck av sig i intervjuer, jag gillade honom som Reed för det mesta. I en traditionell F4 film så skulle jag inte ha något emot att han spelade en ung Reed Richards.  

Mycket snack om Michael B Jordan som en svart Johnny Storm. I filmen är det så att Sue är adopterad från Kosovo. Jag orkar inte debattera om detta att casta folk med annorlunda hudfärg än i serietidingarna men faktum är att oavsett vad så tycker jag att Jordan ger en av de blekare insatserna i filmen, han är liksom där, men det händer inte speciellt mycket. 

Filmen har typ två actionscener, och "finalen" som ryktas vara regisserad av producenten Mattew Vaugn är stressad, ful och tråkig. 
CGI effekerna i filmen är väldigt ojämna, vissa grejer är godkända, andra ser ut som fula TV-spel.Filmen har vissa av de fulaste CGI effekterna jag sett på åratal i
en Hollywood film. 

Musiken av Marco Beltrami och Philip Glass (cool combo!) är rätt bra. Likaså fott av Matthew Jensen. 
Dräkter har de ju knappt, svarta skyddsdräkter. 

Största problemet här , om vi bortser från att man inte gillar stilen, tonen, skådisarna osv, största problemet är att FOX har släppt en ofärdig film, en film på runt 90 minuter där mycket material som originalregissören filmat saxats bort, och ersatt med annat material 

Att det spårat ut lite för Josh Trank är en grej, det är uppenbart att han inte lyckats, men att smarta grabbar som Matthew Vaugn och Simon Kinberg väljar att släppa nånting som detta? Märkligt. 

Egentligen skulle den här filmen vara godkänd, liksom två stjärnor av fem, men det otroligt stressade skit*t man visar på bioduken efter filmens första timma är oförsvarligt. Det hela känns som ett medelmåttigt Netflix pilotavsnitt till någon Scifi-serie. Inte som en Hollywoodfilm med en budget på 122 miljoner dollar!. 
 Finns knappt någon action, skurkens motivation är udda, CGI:in ibland usel, och avslutet där man på ett väldigt pinsamt och billigt sätt snor slutet från förra Avengers filmen?  Det kassaste jag sett från en superhjältefilm på väldigt länge. 

Josh Tranks "vision" hade nog inte varit något som jag jublat över, men det FOX släppte var något kassare. Man kan inte riktigt ens ge den här filmen godkänd i den form som de släppte den. 

Edited by super85, 11 August 2015 - 01:44.

Batman Begins

The Dark Knight

#46 rehnvall

rehnvall

Senior Commander

• Members
  • 380 posts

Posted 14 August 2015 - 06:42

hur floppade de? Den första (som jag inte är ett större fan av) drog in runt 330 miljoner dollar med en budget på runt 100 miljoner. Det var tillräckligt för att de ville göra en uppföljare, uppföljaren var dock något dyrare, och drog in mindre pengar.  De filmerna floppade inte, utan var rent allmnät medelmåttiga men drog ändå in lite pengar för Fox.

Ja standar problemet med FOX, serien/filmen drog in sina pengar + en del till,  men den läggs endå ner eller "rebotas" eftersom Fox kör på dunder framgång eller soptunnan.

#47 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 15 August 2015 - 21:03

Detta är den enda superhjältefilm på många år jag inte sett på bio. Såg dock redlettermedias recension, och efter det har jag bestämt mig för att kanske se sen nån gång. Om jag får se den gratis. Den verkar inte speciellt bra. Dock så skulle jag vara mer intresserad ifall regissörens ursprungliga vision förverkligades, vad jag förstår.

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."

#48 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts

Posted 16 August 2015 - 22:19

Ja, vad ska man säga? Visst har jag sett en och annan film som inte var vad jag hoppats på, men det har aldrig varit värre än att jag känt mig en smula besviken. Sedan har jag gillat många filmer som de flesta ogillat och varit öppen för ändringar i serietidningsfilmer som flera varit emot. Men uppenbarligen har även jag mina gränser, för den här filmen gjorde mig riktigt deprimerad, vilket är riktigt ovanligt för mig. Det känns nästan som att det är fysiskt omöjligt att något sånt här kunnat hända. Och Fox säger ändå att de tänker göra en tvåa? Herrejösses...

Ärligt talat skulle jag mycket hellre se en film om Doctor Doom istället för en ny uppföljare eller reboot med Fantastic Four. Magneto höll ju på att få en egen film innan de istället bestämde sig för att göra X-Men: First Class, så det känns som outforskad mark för Marvel att låta en skurk få en film. Även om Doom är en elak jäkel, så har han en väldigt intressant och tragisk bakgrundshistoria som nog vore lättare att skildra om han slapp blandas ihop med FF. Sedan skulle man lätt kunna göra honom till en antihjälte som skyddar Latveria från någon eller något som är ondare än honom.

#49 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 30 August 2015 - 20:08

Filmbolag pratar alltid om uppföljare oavsett hur kasst det går. Lite som med Warner Brothers och hur det var "självklart" att de skulle göra en Green Lantern 2 och 3.  Blev inte sådär jättemycket av det heller. 

Batman Begins

The Dark Knight

#50 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 17 September 2015 - 22:04

Detta måste vara bland det mest engagerade, mest ospännande och rörigaste superhjältefilm som någonsin gjorts, i princip ingen action och extremt ihåliga skådespelare. Får de gamla filmerna att framstå som mästerverk.

Frågan är hur detta ens kunde få släppas?

Winter is Coming