Odöd hjälte.
Posted 24 November 2009 - 00:09
Ungefär så kommer det att se ut. Funderar på att låta nämna några från NS, men är inte säker.
Posted 24 November 2009 - 11:57
Synopsis: En hemlig bas i Norrland tar in en känd japansk vetenskapskvinna och hon ska framställa en ny sorts supersoldat. Men något går fel och en död vaknar och gräver sig ut ur sin grav och han saknar stora delar av sitt minne, han letar reda på kläder som sedan ska bli hans dräkt och på den platsen räddar han två liv av en ren impuls och upptäcker sina krafter, han tar sedan stadens hjälte Svarta Guldet som förebild och börjar göra fler goda gärningar för något i honom säger att det är rätt. Två veckor senare när han börjar göra sig ett namn staden så uppmärksammas han av vetenskapskvinnan som hade uppgiften att skapa en supersoldat men hon bestämmer sig att avvakta och se vad som händer. En kväll är stadens mest ökända seriemördare Victor "Nattkatten" Blanc inblandat i ett gisslandrama och hotar att döda tre barn om polis eller någon hjälte närmar sig. Ghast som redan är i byggnaden förbereder sig att rädda barnen, och upptäcker på platsen några av sina svagheter.
Ungefär så kommer det att se ut. Funderar på att låta nämna några från NS, men är inte säker.
Låter bra, kan knappt se om hur NS passar sig i det hela, speciellt med Nox som hanterar med de döda i regulär rutin
Posted 24 November 2009 - 16:31
Posted 24 November 2009 - 22:15
Är det inte bara döda andar hon har med att göra? Eller har jag missförstått hennes krafter lite?
Jo, men klart hon bör finna det intressant med en intelligent zombie
Posted 24 November 2009 - 23:52
Är det inte bara döda andar hon har med att göra? Eller har jag missförstått hennes krafter lite?
Jo, men klart hon bör finna det intressant med en intelligent zombie
Sant, jag har faktiskt funderat lite på det, men har ännu inte kommit på någon bra lösning.
Posted 27 November 2009 - 01:03
GHAST
Verkligt namn: (Före sin död) Måns Henrik Bernsson 25 år.
Alias: (Före sin död) Nörd, Slagpåsen. (som Ghast) Liket
Yrke: (Före sin död) Ägare till en seriebutik
Identitet: Raderat efter att han dog.
Laglig status: Har ingen efter sin död.
Civilstånd: Singel, vem vill ha ett lik?
Kända släktingar: En syster som fortfarande umgås med honom, den enda som känner igen honom efter att han blev Ghast, och hennes son som ser upp till Ghast som stadens största hjälte.
Födelseort: Gromköping, Sverige.
Operationsbas: Gromköping, Sverige.
Historia: Han hade en ganska trist uppväxt även om han var mobbad i skolan så fortsatte han att vara trevlig mot alla. Hans föräldrar var arbetslösa och oftast berusade så han och hans syster fick ta hand om allt själva. Föräldrarna dog i ett inbrott som gick fel och barnen tvingades att ta hand om sig själva mer än någonsin. Måns blev frälst av seriernas värld och öppnade en seriebutik som säljer serier men även reklamprylar för stadens superhjälte Svarta Guldet. Allt fick ett tragiskt slut när Måns fick en kemikalie över sig, det ögonblicket vaknade nörden i honom och han hoppade nerför ett hus i tron att han hade superkrafter, men han föll mot sin död. Några veckor senare vaknar han upp i sin grav och gräver sig upp. Hans kropp har förändrats till en längre och mer mager kropp, samt något zombieliknande, hjälten Ghast är född.
Längd: (Före sin död) 150 cm (som Ghast) 190 cm.
Vikt: (Före sin död) 105 kg (som Ghast) 80 kg.
Ögon: (Före sin död) Gröna (som Ghast) Svarta.
Hår: (Före sin död) Kort blont (som Ghast) axel långt blont hår
Styrkenivå: Kan lyfta nära 250 ton utan problem, 300 ton är hans gräns om han tar i.
Krafter: Superstyrka, osårbar för trubbigt våld, odödlighet och han åldras inte. Eftersom han är död känner han nästan ingen smärta och han behöver inte äta eller dricka, och han känner ingen trötthet heller. Han behöver inte andas som levande och kan därför färdas i helt syrefria miljöer, eller genom giftig gas. Han är en mästare på att smyga eftersom han har varken kroppsvärme eller några andetag som kan avslöja honom. Kan ej heller hypnotiseras eller liknande. Han saknar fingeravtryck. och så länge han har en ljuskälla så ser han i mörker.
Svagheter: Magi är en av få saker som får honom att känna smärta. Att bli spetsad av knivar och andra vassa föremål är inte dödligt men är smärtsamt. Han måste sova i eller på jord från sin grav en hel dag i veckan för att fylla på krafter och för att läka de skador han har fått. Att utsätta kroppen för alltför stora påfrestningar tar på hans muskler och gör att han måste vila sig. Salt försvagar honom en tid men han är fortfarande stark. Silver kan ha en brännande effekt på honom om han utsätts för det för länge.
Personlighet: Ogillar tanken att döda, men kan ta till våld där situationen kräver det. Han har ett öga för detaljer som andra ofta missar, han ställer upp för vänner om de bara frågar och är ofta tyst och har en eftertänksam personlighet. Han ger alltid sitt bästa för att hjälpa även om det kostar honom själv. Han är snäll, omtänksam men är lättretlig i närhet av kärlek eller mat, han har ingen användning av något av dem längre. Kan verka hård och bestämd ibland men menar endast väl. Nästan alltid allvarlig och inte mycket för skämt. Är tålmodig men har ibland lätt att bli deprimerad om man skämtar om hans tillstånd för länge. Han kan vara envis, men är oftast lugn.
Dräkt: Klär sig i byxor, t-shirt, lång rock och bredbrättad hatt, för han förstår inte varför man måste ha åtsittande dräkt och en heltäckande mask som man tekniskt omöjligt kan andas igenom. Han har ju ingen identitet att skydda längre.
Edited by Sret, 27 November 2009 - 21:50.
Posted 28 November 2009 - 01:41
Posted 28 November 2009 - 01:48
Fast han har väl inte längre behov av att andas längre heller, väl?
![]()
Precis, trodde det framgick, jag försökte bara göra det lättare att förstå jag har det lilla problemet att jag gillar att utveckla karaktärer och att skriva mycket. Men jag förstår vad du menar, varför skulle han bry sig om ifall han skulle kunna andas i masken eller inte? Men han tänker nog på de som har en sådan mask.
Edited by Sret, 18 December 2009 - 21:16.
Posted 18 December 2009 - 23:13
Edited by Sret, 18 December 2009 - 23:33.
Posted 19 December 2009 - 08:59
Så nu är manuset klart enligt mig, men vart ska jag göra med det nu? Lägga den här så att ni alla får se den eller?
Ja, det vore nog bra det. Annars brukar man skicka det till mig och jag inspekterar det eftersom jag är nu den nya redaktören som sköter nya material och sånt.
Ifall du vill bara skicka det till mig, så gör det. Min adress är viktor.matiesen@svenskasuperserier.se
Posted 20 December 2009 - 15:10
Tusan, hittade ett fel i manuset, fast kanske inte...
Edited by Sret, 20 December 2009 - 19:12.
Posted 26 December 2009 - 04:27
Gromköping är en stad som kan mäta sig med Gotham city i dysterhet, staden har som en lång historia av kriminella gäng och starka kriminella ledare. Gromköpings kriminella är oftast de som har monopol på de nyaste drogerna på Sveriges drogmarknad, staden kallas för Sveriges Skugga av goda skäl. Rykten säger att endast de starkaste poliserna kan överleva i över tre år där. Staden har en historia av att vara byggd av landets största avskum och kriminella på tidigt 1500-tal över en helig plats för en kults heliga ritualer. Stadens invånare har sedan överlevt en hel del på smuggling och som legosoldater tills 1800-talet då den svenska kungen slog ut smuggelkungarna och gjorde stora försök att göra staden fri från brott, sedan dess har staden dragit till sig all sortens personer så som mördare, våldtäktsmän, rånare, ficktjuvar, smugglare och annat avskum, men också många ärliga människor för affärsmöjligheterna, för lönerna är oftast högst i Sverige. Som svar på stadens växande brott så blev en stor del av stadens poliser korrupta och tjänade mer på mutor under ett halvår än vad de skulle göra på två år ärligt arbete. I början av 1990-talet så började staden en ny era, stadens första egna hjälte, Röda Spöket, som sedan efter några år av hårda år som brottsbekämpning både blev en av Sveriges mest omtalade hjälte och sedan flyttade han söderut för att bekämpa brott i en annan stad, och för att lämna plats åt en annan kämpe i form av den arroganta och själviska Svarta Guldet och senare också av den mer okända antihjälten Domaren och den odöda hjälten Ghast. Fast de gör allt på sina sätt vet ingen vad Staden har för framtid, kanske kan de städa upp i staden.
Mer av stadens historia tillkommer allteftersom jag kommer på det.
Edited by Sret, 26 December 2009 - 04:28.
Posted 01 January 2010 - 18:08
Posted 02 January 2010 - 10:47
Posted 13 January 2010 - 01:20
Det är alltid svårt att få tag på nån tecknare som är villig, det kan jag garantera. Men jag tror att det blir enklare när vi väl startar igång våra sida av Svenska SuperSerier på DeviantArt
Borde fixa en DA grupp då. De har välldigt fina finesser och är lätthanterliga.
Hursomhelst. På tal om Nox...
Posted 13 January 2010 - 11:06
Vad sägs om Spore förresten? Jag sitter och filar på första manuset.
Posted 13 January 2010 - 12:08
Posted 13 January 2010 - 13:42
Jag kan inte komma på vilka kostnader det skulle vara fråga om.
Daniel, vi bara MÅSTE få med dig på ett NS-äventyr.
Jag vill, men vi får se vad det blir.
Posted 13 January 2010 - 16:14
Posted 14 January 2010 - 09:13
Posted 14 January 2010 - 21:40
Posted 15 January 2010 - 11:23
Posted 15 January 2010 - 13:49
Jag gillar den idén, har en massa potentiella roliga scener
Det beror på ifall Nox så att säga tar "jobbet" hem och hur mycket hennes man vet om hennes superhjältande.
Posted 15 January 2010 - 15:12
Det beror på ifall Nox så att säga tar "jobbet" hem och hur mycket hennes man vet om hennes superhjältande.
Man kan säga som det vore som med Spindelmannens fru Mary Jane (innan den hel hemska A New Day och Brand New Day storylinen), typ han vet mycket om sin frus aktiviteter.