Where the Wild Things Are - Till Vildingarnas Land
Posted 30 January 2011 - 11:45
Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.
Filmtipset | Live Long and Prosper
We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.
Posted 30 January 2011 - 15:48
"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower
"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin
Posted 01 February 2011 - 16:24
Egentligen borde jag tycka bättre om den här filmen än jag gör. För det är en bra film, välgjord och allt som den ska vara. Rätt skådespelare, även om jag var lite störd av att höra Tony Soprano hela tiden…
Så jag har egentligen inget att invända och vid ett annat tillfälle (med kanske en yngre upplaga av mig själv) hade jag kanske blivit mer exalterad. Nu blir det mest småtrevligt. Finns bra scener och mindre bra scener, men jämfört med Jonze tidigare produktioner saknas helt klart en viss skärpa. Men som en produkt av ett samhälle som överdoserar på terapi är den klart kongenial.
Det är beteendestörningar en masse och i fysisk form, men utan den dråplighet och jag tvekar inte kalla den judiska självdistans och självplågeri som präglar säga Woody Allen, bröderna Coen och andra filmmakare.
I slutändan blir det en lite småkul upplevelse, men inte mycket mer.
"Ingen magi, ingen profil, ingen stil, bara tjong i tvättbrädan och morr i mustaschen. " – Göran Sommardal om Xmen Origins: Wolverine (Kulturnytt 20090430)
"There is hopeful symbolism in the fact that flags do not wave in a vacuum." – Arthur C. Clarke
---
--- | filmtipset | ---
Posted 01 February 2011 - 17:37
Posted 01 February 2011 - 18:41
Edited by dukeofnewyork, 01 February 2011 - 18:44.
"Ingen magi, ingen profil, ingen stil, bara tjong i tvättbrädan och morr i mustaschen. " – Göran Sommardal om Xmen Origins: Wolverine (Kulturnytt 20090430)
"There is hopeful symbolism in the fact that flags do not wave in a vacuum." – Arthur C. Clarke
---
--- | filmtipset | ---
Posted 09 February 2011 - 21:20
Edited by XC, 09 February 2011 - 21:23.

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)