Heroes - Säsong 3
Posted 05 March 2009 - 19:48
Posted 05 March 2009 - 21:14
Posted 05 March 2009 - 21:35
Winter is Coming
Posted 25 August 2009 - 14:38
Måndag den 7 september, på den fantastiska tiden 22.40
del 2 visas på tisdagen, samma tid.
Tillägg: Enligt TV-Tidningen som kom i dag (8/9) så kommer Heroes visas varje vardag efter sena nyheterna.
Mån-Tors ca. 22.40
Fre ca. 22.25
Edited by Georgia, 08 September 2009 - 13:43.
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 25 August 2009 - 18:27
Vad gäller tiden: ja, 4:an gör allt för att kunna visa upp vilka låga tittarsiffror de har på denna serie - helst vill de koncentrera sig på matprogram och Let´s Dance...
Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.
Filmtipset | Live Long and Prosper
We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.
Posted 26 August 2009 - 19:39
Ska det visas på måndagar och tisdagar framöver eller vad kommer gälla??
Edited by weavex, 26 August 2009 - 19:40.
Posted 08 September 2009 - 13:42
Mån-Tors ca. 22.40
Fre ca. 22.25
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 22 September 2009 - 15:45
Bra avsnitt även om jag störde mig på vissa saker som kändes lovande i säsong 2 men verkar borttagna nu. Som Molly. Jag älskade henne och Matt's relation och hatar verkligen att de gjorde sig av med henne. Men med Matt i Afrika och Mohinder upptagen så fanns där väl inte plats för henne antar jag.
Ingen Elle.
Fy vad jobbigt för framtids-Peter att behöva göra så mot sin egen bror.
Oj. Jorden kommer delas??? Och Ando dödar Hiro samtidigt som han säger att han inte har förått honom. Och han får krafter?
Varför är Claire unik? Vad är det med henne?
Vad är det med Niki? Hur kan hon vara där när hon prevcis har dött? Var är Niki's son och D.L's kusin?
3x02: The Butterfly Effect
Wow. Angela Pettrelli är Sylars mamma???
Skönt att Elle överlevde. Jag blev riktigt orolig där. Synd om hennes pappa. Men när skådespelaren bryter nacken så finns det lite att göra åt saken.
Jäklar var framtids-Peter har ställt till det. Så illa som hans framtid var så verkar den här bli värre. Och de där skurkarna var inte lite farliga precis. En Pyro och en Magneto.
Stackars Claire. Hoppas att det här inte leder till att hon blir känslokall eller något.
Vad händer med Mohinder? Låter som att han får mer än vad han väntat sig. Vet inte vad jag tycker om att han får krafter. Han var en av de få vanliga människorna i serien.
Så Tracey är inte Niki? För hon har ju fryskrafter. Och var är Niki's son och D.L's kusin?
Hahah, Matt pratar med sköldpaddan.
Är inte The Butterfly Effect att om en fjäril viftar med vingarna i Europa så kan det skapa en orkan i Amerika?
Edited by Crusader, 22 September 2009 - 15:50.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 22 September 2009 - 16:30
De har kommit fram till avsnitt 12 eller något sånt.
Ska ta och köra ett maraton snart av s.3 nu när s.4 har börjat på Internetkanalen.
Posted 22 September 2009 - 18:35
Bra avsnitt även om jag störde mig på vissa saker som kändes lovande i säsong 2 men verkar borttagna nu. Som Molly. Jag älskade henne och Matt's relation och hatar verkligen att de gjorde sig av med henne. Men med Matt i Afrika och Mohinder upptagen så fanns där väl inte plats för henne antar jag.
Ingen Elle.
Fy vad jobbigt för framtids-Peter att behöva göra så mot sin egen bror.
Oj. Jorden kommer delas??? Och Ando dödar Hiro samtidigt som han säger att han inte har förått honom. Och han får krafter?
Varför är Claire unik? Vad är det med henne?
Vad är det med Niki? Hur kan hon vara där när hon prevcis har dött? Var är Niki's son och D.L's kusin?
3x02: The Butterfly Effect
Wow. Angela Pettrelli är Sylars mamma???
Skönt att Elle överlevde. Jag blev riktigt orolig där. Synd om hennes pappa. Men när skådespelaren bryter nacken så finns det lite att göra åt saken.
Jäklar var framtids-Peter har ställt till det. Så illa som hans framtid var så verkar den här bli värre. Och de där skurkarna var inte lite farliga precis. En Pyro och en Magneto.
Stackars Claire. Hoppas att det här inte leder till att hon blir känslokall eller något.
Vad händer med Mohinder? Låter som att han får mer än vad han väntat sig. Vet inte vad jag tycker om att han får krafter. Han var en av de få vanliga människorna i serien.
Så Tracey är inte Niki? För hon har ju fryskrafter. Och var är Niki's son och D.L's kusin?
Hahah, Matt pratar med sköldpaddan.
Är inte The Butterfly Effect att om en fjäril viftar med vingarna i Europa så kan det skapa en orkan i Amerika?
3x03: One of Us, One of Them
Shit. Niki är verkligen död.
Hur har Dr. Zimmerman skapat dem?
Angela Pettrelli is one cold bitch. Låta Sylar döda en av sina egna.
Och dessutom släppa lös Sylar för att jaga superskurkar och teama upp honom med Bennet? Det lär ju sluta bra. Allt hon gör är ju att skapa ett ostoppbart monster.
Jag var orolig där ett tag. Jag trodde att Sylar hade blivit god. Jag gillade inte att de visar en mjukare sida och gav en sympati för Sylar. Han ska vara ond och känslokall, inte plötsligt bli hjälte och börja få ångest för att han dödat. Visst, han förblev cool men han ska vara ond. Skönt att han visade sig fortfarande vara sig själv i slutändan.
Claire vill bli en superhjälte. Det kan jag förstå. Men den där framtiden med en kall mordisk Claire var oroande. Tänk om det här är hur det börjar?
Stackars Matt. Hans framtid har gått från en lycklig med flickvän och barn till en död flickvän. Och att måla framtiden är visst ingen genetisk gåva utan finns även naturligt.
Hahah, Hiro och Ando med The Haitian. Nu ligger de risigt till. Den alternativa varianten var roligare.
Bah, de dödade den kusliga tyska Magneto.
3x04: I Am Become Death
Var det verkligen så smart att släppa lös Adam? Och hur ska han hjälpa dem? VARFÖR skulle han vilja hjälpa dem?
Ööööh, Sylar är snäll, god, har familj? WTF? Snacka om att det var Peters största överaskning någonsin. Eller, möjligen att Sylar var hans bror.
Men jag gillar det inte. Sylar SKA vara ond inte en stackars missförstådd som inte menar att göra hemska saker. Han ska vara en ond mördare.
Men samtidigt gillade jag Gabriel. Jag känner mig kluven.
En sak är säker, Peter gjorde ett stort misstag i att ta Sylar's krafter. Ärligt talat fattar jag inte varför han måste ha dem. Nu dödade han ju sin egen bror i framtiden. Det här var ett jäkla stort misstag.
Framtids-Claire är verkligen en kall bitch men inte något vidare smart.
Där dog framtids-Peter. Men hur kunde Claire döda honom? Peter har ju hennes läkefaktor. Det ända som kan döda honom ska ju vara att förstöra hans huvud sa de i förra säsongen.
Det var alltså Hiro's nemesis som blir Matt's fru.
Kull atts e Molly igen.
Heheh, Hiro's flyktförsök.
Så Niki var inte en naturlig mutation utan genetiskt manuplerad? Och de var alltså 3? Niki, Barbra och Tracey. Men Jessica då? Var hon inte Niki's beologiska syster?
Vad är det med Linderman? Vad är han? Varför är han osynlig men kan fortfarande använda sina krafter?
Efter den bortklippta scenen när han får Dr. Zimmerman att begå självmord så tror jag inte att det är Linderman längre utan att det här är den nya kraftfulla ondskan som ligger bakom allt.
Vad har hänt med Nathan's familj? Det förklarades aldrig varför de plötsligt sepererades och nu så är det plöptsligt bara borta?
Han är President i framtiden IGEN? (Visseligen var det Sylar första gången) Är det hans öde, eller? Men han har fortfarande samma dubbelmoral. Nathan kommer nog aldrig att bli den Peter vill han ska bli.
Shit. Mohinder förvandlas till en orm.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 29 September 2009 - 16:43
Så Nathan och Peters döda pappa lever ännu? Och han är skurken? Intresant. Undrar vad hans kraft är med tanke på att han kan hindra Angela från att röra sig.
Ahaaa. Pappa Parkman är Linderman. Men hur kunde han då återuppliva Nathan? Eller var Nathans död en illusion?
Lite synd då jag hade hoppats på någon urgammal ondska eller liknande. Typ den första Hero eller så.
Claire var nere på en farlig väg. Tur att hon insåg att det var fel. Jag vill inte ha den där kalla onda Claire från framtiden.
Hemskt vilket kallblodigt monster Mohinder har blivit. Spännande historia men jag gillar inte att han blir ond. Hoppas han blir sig själv igen innan han gör någon permanent skada.
När Hiro dödar Ando var ju uppenbart fejkat. Hiro typ fryste tiden och plaserade något innanför hans kläder så det skulle se äkta ut.
Jag gillar inte Peters väg. Han har aldeles för lätt att döda nu.
3x06: Dying of the Light
OK, det där sög ju att de bara dödade Adam sådär.
Så det är Arthur's kraft. Suga åt sig liv och krafter? Stackars Peter. Hoppas hans hunger försvann också.
Lite blandade kännslor ang. Sylar. Jag gillar Gabriel sidan av honom och hans önskan att bli kvitt sin hunger men samtidigt så saknar jag onda Sylar.
Mohinder har verkligen förlorat det mästa av sin mänsklighet och blivit totalt kännslokall.
Usch, den där äkliga puppet master.
Daphne har verkligen ett "couldnt care less" sätt. Hon läger verkligen inte hjärtat i sina försök att övertala.
Heheheh, Hiro när han ska fånga African Isaac.
Hahah, Hiro skulle bevisa sig vara god genom att inte döda Ando.
Matt och hans sköldpadda.
3x07: Eris Quod Sum
Jag blev orolig där med Matt och Daphne ett tag tills jag kom på Matts krafter.
Men fy vad besviken jag blev på Daphne att hon föråder Matt.
Och där dog pappa Parkman också. Ärligt talat, måste de döda karaktärer på löpande band?
Vilket kallt as Arthur är. Tillochmed försöker döda sin egen son.
Elle.
Mohinder vill inte förlora sina nya kirafter. Idiot.
Mohinder jobbade ju för företaget. Vad hände med det? Han verkar ju inte göra det längre och där finns ingen förkaring. Men han har kvar labbet de gjorde åt honom.
Så Sylar räddade Peter när han föll genom fönstret? Vad betyder det? Bryr sig Sylar om Peter nu?
Edited by Crusader, 29 September 2009 - 19:02.
-Sora, Kingdom Hearts