Jump to content

Photo

Bästa nedlagda TV-serie | Diskussionstråd

• Please log in to reply
402 replies to this topic

#26 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 04 September 2009 - 13:43

Nej det såg jag inte, jag gick offline runt 20:00 för att sedan jobba natt.

#27 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 04 September 2009 - 13:55

Attans. :upset: Där räk min blankrösts-bingo... :(

:P

Edited by XC, 04 September 2009 - 13:55.

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#28 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 04 September 2009 - 16:12

Apropå Cartmans kritik så kanske det vore nåt att tänka på att om Cappy inte kan vara online på kvällen så tar XC den dagen och tvärtom? För rättvisans skull. Att kunna rösta under 24h är ju inte för mycket begärt.
Support your local search and rescue unit - get lost.

#29 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 04 September 2009 - 17:00

Håller med. Det borde vara runt 24 timmar mellan duellerna. Då har man chans att hinna med och rösta. Plus att man vet på ett ungefär vilken tid nästa duell startar. Är det så att den som ska sköta dagens duell inte kan eller är offline så tar helt enkelt nästa person tag i det och låter den andra ta dagen efter det. Brukar ju jämna ut sig i slutändan när man kör varannan gång.

Edited by Georgia, 04 September 2009 - 17:01.

Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#30 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 04 September 2009 - 17:16

Jag är av åsikten att det bör vara vid ungefär samma tid varje kväll. SoD är det inte.

Jag hade den diskussionen under vinjett-turneringen med SoD och valde att inte ta upp den igen eftersom jag inte tror på mirakel. :P

Edited by XC, 04 September 2009 - 17:16.

fqq5BYam.jpg

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#31 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 04 September 2009 - 17:30

Det blir ju så fel annars. Ena omgången är på 24 timmar, nästa är helt plötsligt bara på 12 timmar eller så drar det ut till 36 timmar innan nästa duell startat.
Sentinel får vika sig för majoriteten :P
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#32 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 04 September 2009 - 17:40

Tycker också det ska vara minst 24h mellan omröstningar för att ta hänsyn till folks olika surfvanor, jobbtider o dy. Om inte nån av er båda kan är det bättre att ni skjuter lite extra på det (och meddelar om det).
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#33 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 05 September 2009 - 10:21

Seriöst, det är inte ofta det händer. ;)

Vanligen brukar de nya omröstningarna uppdateras vid 18-20 för egen del (det är då som jag har bäst tid för det). I det ovanstående läget kom jag på det rätt sent (var stressad och fullt upp med förberedelser här hemma), så jag kom inte att tänka på det förrän då jag slängde upp meddelandet. Jag höll koll på att se om XC var online men så var hon inte. Hade jag haft hennes mobilnummer hade jag skickat iväg ett PMS direkt, men nu blev det inte så. (Nej, jag tänkte inte att PM och mail fanns. :blush: ) Men som sagt var, vid 18-20 är vad som vanligen gäller för mig när jag uppdaterar. Det här blev olyckligt undantag. Sorry about that.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#34 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 05 September 2009 - 12:17

Tror inte XC hade varit så glad åt att få PMS av dig, så det var väl lika bra att du inte gjorde det. ;)

Men för att vara lite seriös så önskar jag att ni samordnar rösträkning och ny omgång så att det sker vid någorlunda samma tid varje dag. :)

#35 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 05 September 2009 - 13:20

SMS skulle deta... :P

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#36 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 05 September 2009 - 14:04

:lol2:
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#37 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 05 September 2009 - 16:34

:lol:

Jag visste att SoD var ond, men att han skulle gå så långt som att ge folk PMS det trodde jag inte! ;)

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#38 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 05 September 2009 - 17:04

Först en hård dag på jobbet och sedan får man höra att man skulle få en slev PMS också. :P :lol:

Tycker det är jättebra att SoD är med på 18-20 upplägget. :)

Och vi lovar och jobba på planeringen. (Faktum är att jag PMar honom på 1 gång om saken om ett par saker som händer nästa vecka för min del). ;)

fqq5BYam.jpg

#39 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 05 September 2009 - 17:07

Ett litet tips ;)
Ni har ju faktiskt två personer till som ni kan använda som back-up ifall det strular till sig totalt någon kväll.

#40 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 05 September 2009 - 17:18

Vi skall hålla det i åtanke. :)

fqq5BYam.jpg

#41 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 05 September 2009 - 21:10

V

Eftersom det är försent för V så röstar jag på Dark angel

Que?
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#42 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 06 September 2009 - 20:30

Sannerligen Cruz. Lite bittert att V åker ut redan nu. :(

fqq5BYam.jpg

#43 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts

Posted 06 September 2009 - 20:43

Oväntat, men den mötte bra motstånd direkt :). För min egen del vägde jag in hela serien "V" och inte bara miniserien i mitt val, och det var det som avgjorde. Vet inte om det var vad Wylie menade med nomineringen, men så blev det i alla fall: gick inte att bortse från den rätt usla såpa-aktiga fortsättningen.

#44 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 06 September 2009 - 20:51

Var ju lite av en Vinn-Vinn situation för min del. Jag ville ha bägge serierna kvar. :)

fqq5BYam.jpg

#45 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 06 September 2009 - 21:57

För mig handlade det inte om vilken serie jag ville ha kvar, utan helst ha bort. Skulle jag behöva se en av serierna skulle jag dock välja Jessica Alba över 80-tals effekter varje dag i veckan. :P

Ny V-serien däremot.... Den verkar intressant.

#46 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 07 September 2009 - 00:02

För min egen del vägde jag in hela serien "V" och inte bara miniserien i mitt val, och det var det som avgjorde. Vet inte om det var vad Wylie menade med nomineringen, men så blev det i alla fall

Jo jag menade både miniserierna och TV-serien.

Svårt val idag men Invasion faller lite på att den bara fick en säsong. Nej förresten jag ändrar mig. Invasion var en riktigt riktigt bra serie som kunde ha blivit hur bra som helst om den hade fått fortsätta.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#47 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 07 September 2009 - 00:10

Varför var du tvungen att skriva det för? Nu sörjr jag ju ännu mer att jag inte hade pengar att köpa den på DVD för 200 kronor när den fanns begagnad på Banana Moon Records hör i Örebro. :(

#48 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 07 September 2009 - 00:28

Lika bra egentligen, man blir bara sur efter sista avsnittet för att det inte finns fler avsnitt. Dom lämnade en mycket öppet för en fortsättning. Shaun Cassidy hade planerat för flera säsonger.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#49 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 07 September 2009 - 09:43

Många säger så, men jag har bestämt mig för att inte hålla med om det. Som ett gammalt talesätt säger något i stil med: it's better to have loved than never at all. Hellre ser jag en bra serie än inte ha sett den alls - även om det blir ett cliffhanger-slut.

#50 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 07 September 2009 - 10:00

Uhh... Du glömde hälften typ. :P Talesättet lyder "It's better to have loved and lost, than never to have loved at all."