Jump to content

Photo

Ponyo

• Please log in to reply
30 replies to this topic

#26 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 03 February 2011 - 12:48

Jag håller med XC och Wylie. Inte en av Miyazakis bästa. Men jag håller ju inte med XC om Totoro. ^_^

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#27 Vicky

Vicky

Lieutenant Junior Grade

• Members
  • 63 posts

Posted 03 February 2011 - 16:27

Väldigt svårt ranka hans filmer, men jag placerar iaf Ponyo längst ner med Kiki. Den var en besvikelse.

Jag håller med om att det är svårt. Om jag skulle välja en film så placerar jag The Castle of Cagliostro längst ner då jag har svårt för den typen av humor. Om inte annat så har jag det i just den filmen.

Vicky : denna minns man lite.
Jag vet att man sett den som barn elelr ialla fall någon del.
Ljuva barndomsminnen dyker på då man tittade på klippet.
Hm inte visste jag att den var från 1962

Så roligt att någon mer har sett den. :)
Med Svensk dubb kan jag tänka mig?
Jag har bara sett den på det sättet, men jag funderar på att se om den med Japanskt tal och lämplig översättning bara för att se hur filmen står sig nu.

#28 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

l'Empereur des Lumières

• Moderator
  • 2,579 posts

Posted 04 February 2011 - 13:22

Är det inte så att den där mästerkatten har en liten cameo i Starzinger?

#29 Vicky

Vicky

Lieutenant Junior Grade

• Members
  • 63 posts

Posted 07 February 2011 - 16:47

Jag har aldrig sett Starzinger så jag vet faktiskt inte. Men det låter nästan lite för bra för att vara sant att Miyazaki skulle ha lånat ut den karaktären till en annan produktion.

#30 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

l'Empereur des Lumières

• Moderator
  • 2,579 posts

Posted 08 February 2011 - 13:00

Jag har för mig att katten visar sig på skärmen till Jorgos miniräknare (eller vad den nu kallas) lite i förbifarten vid ett par tillfällen i de senare avsnitten. Jag antog att det berodde på att det var samma bolag/människor som låg bakom båda.

#31 Erika

Erika

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,783 posts
  • Interests:Böcker, serier, film, TV-serier, TV-spel m.m.

Posted 08 February 2011 - 13:39

Jag har för mig att katten visar sig på skärmen till Jorgos miniräknare (eller vad den nu kallas) lite i förbifarten vid ett par tillfällen i de senare avsnitten. Jag antog att det berodde på att det var samma bolag/människor som låg bakom båda.

Det stämmer alldeles utmärkt. Jag tror Pero (katten) är till och med deras (alltså Toei Animation) maskot.

Edited by Erika, 08 February 2011 - 13:41.