Jump to content

Photo

Percy Jackson & the Olympians: The Lightning Thief

• Please log in to reply
27 replies to this topic

#26 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 29 April 2014 - 15:16

Böckerna är ännu mer fantasifulla i sin kombination med mytologi och nutid. :) Just första delen så överlevde inte mycket från boken ända in i filmen men den andra är lite bättre på att följa boken (även om den inte är direkt mitt i prick den heller).

Jag håller med dig om att filmen håller för en omtitt, och även om den är långt ifrån perfekt ett rätt underhållande äventyr.

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#27 Garm (M)

Garm (M)

Commander

• Members
  • 250 posts

Posted 29 April 2014 - 16:02

Det ska bli intressant att se den andra filmen, tänkte göra det under kvällen. Men vi har ingen egen tråd för den va? Och att läsa böckerna är inte långt bort heller. Det ska bli trevligt att få jämföra lite och jag hoppas att böcker och filmer kompletterar varandra bra.

#28 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 29 April 2014 - 16:44

Tror inte att det finns någon tråd om den nej.

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)