Jump to content

Photo

Batman Begins

• Please log in to reply
217 replies to this topic

#26 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 29 July 2004 - 21:57

Poängen jag hade var att Batman&Robin även om den skitfilm endå hade en jäkla massa biobesökare, en ekonomisk besvikelse var den ja, eftersom det inte kommit en Batman film efter det förräns nu med Batman Begins. B&R hade en bra första week end, sen droppade den på grund av dålig "Buzz". Den hade fått en massa negativa recensioner men endå hade en stark första helg.

Boxofficemojo är bra, men även den har sina fel, t ex budgeten på flera filmer där är felräknade, och den har allmänt små ekonomiska fel i vissa tittlar. Det är en bra hemsida men man bör inte använda den som det enda stället att kolla upp sina siffror. En annan grej är ju då också naturligtvis att i hur många biografer hade de filmerna sina premiärvisningar? Spider-Man har ju fördelen med att den finns fler, många många fler biografer i USA i dag än för 15 år sen Batman hade premiär.

Eftersom filmen verkar rätt mörk (kanske t o m risk för R-rating?)

Batman Begins kommer inte att ha en R-rating. WB skulle aldrig tillåta det och det skulle inte vara någon poäng med det heller. Man kan göra våldigt mycket med en PG-13 film (Burtons Batman filmer ar bra exempel i det där, och Spider-Man 2 också för den delen med Sjukhusscenen).

Batman Begins blir PG-13.

Edited by super85, 30 July 2004 - 00:06.

Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#27 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 30 July 2004 - 02:24

Spelar ingen större roll för mig om Batman skulle slå Spider-Man 2 i intäkter för mig. Vet redan nu att Spidde 2 för mig är orthört svårslagen. Precis som ni alla verkar så övertygade om Batman Begins storhet. :P
*Hockey och superhjältar*

#28 Mara Jade

Mara Jade

Senior Commodore

• Members
  • 2,171 posts

Posted 30 July 2004 - 08:10

Jag hoppas att den går så bra att vi får se fler Batman filmer med Christina Bale.. :)
Vad lyssnar och ser jag på?

Posted ImagePosted Image

Livet innebär naturligtvis många problem. Några av dom mest populära är. Varför föds vi? Varför dör vi? Varför använder vi så stor del av den mellanliggande tiden till att titta i skyltfönster? ~ Liftarens Guide till Galaxen

#29 Robban

Robban

Commodore

• Members
  • 1,473 posts
  • Interests:Läsa serier och böcker. Se på en massa film. Vara med kompisar, teckna serier, skriva en jäkla massa saker (helst fan-fics men ibland kan jag kläcka ur mig någon orginal story). Lyssna på musik osv.

Posted 30 July 2004 - 08:43

ÅH, en trailer. Ser på den NU!

Den här filmen kommer att bli GRYM!!!

Edited by Robban, 30 July 2004 - 08:48.

En serietidning i handen, en glass i munnen och Depeche Mode i stereon = en skön sommarkväll

Chris Claremont, Scott Lobdell, Fabian Nicieza, Grant Morrison och Joss Whedon skriver X-Men BÄST!

"I caught a glimpse now it haunts me"

#30 Johannes NA

Johannes NA

Commodore

• Members
  • 1,437 posts

Posted 30 July 2004 - 17:20

B&R hade en bra första week end, sen droppade den på grund av dålig "Buzz". Den hade fått en massa negativa recensioner men endå hade en stark första helg.

Jepps, precis som Hulken. Bra premiärhelg - och sedan ett megadyk nedåt. B)

Spider-Man har ju fördelen med att den finns fler, många många fler biografer i USA i dag än för 15 år sen Batman hade premiär.

Men samtidigt gick filmerna under mycket tidsperioder på biograferna då. Nu är nästan allt koncentrerat kring de inledande 3-4 veckorna.

Boxofficemojo är bra, men även den har sina fel, t ex budgeten på flera filmer där är felräknade,

Budgetinfon kommer ju från filmbolagen, BOM kan ju knappast räkna ut det själv (förutom reklambudgeten kanske).'

(...) och den har allmänt små ekonomiska fel i vissa titlar Det är en bra hemsida men man bör inte använda den som det enda stället att kolla upp sina siffror.

Vet inte riktigt vad du menar. BOM är den mest kompletta sajten för sådan statistik. Anledning till att Weekend-siffrorna ibland förändras beror på att de först kommer ut som "estimates" - och sedan "actuals" någon dag senare :)
------>Sci-Fi Nytt <-------

#31 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 30 July 2004 - 18:14

Boxoffice Mojo har fel när det gäller budgeten av vissa filmer, jag vet flera fall där de haft fel. Och sen finns det ju det att filmbolagen ibland ljuger om det.

Och jo marknadsbudgeten är ibland på Boxofficemojo också fel, det vet att jag inte riktigt varför, kan bero på att de ger ut felaktig info som t ex IMBD gör, fast i jämförelse med IMDB så är Boxofficemojo den bästa siten i världen.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#32 Mara Jade

Mara Jade

Senior Commodore

• Members
  • 2,171 posts

Posted 30 July 2004 - 21:04

Wow, trailern var klart smurfigare med ljud.. :D

Posted ImagePosted Image

Livet innebär naturligtvis många problem. Några av dom mest populära är. Varför föds vi? Varför dör vi? Varför använder vi så stor del av den mellanliggande tiden till att titta i skyltfönster? ~ Liftarens Guide till Galaxen

#33 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 30 July 2004 - 21:13

Den visades faktiskt på MTV idag. :)
Det är en snygg trailer, men berättarrösten tycker jag är...varken bu eller bä, typ.

#34 Confined Earth

Confined Earth

Captain

• Members
  • 483 posts

Posted 30 July 2004 - 21:56

Den var okey, men inte mycket att se.
Cool like Spider-Man

Is: Confined Earth
Was: Primegandur, JimPrime

#35 Mara Jade

Mara Jade

Senior Commodore

• Members
  • 2,171 posts

Posted 30 July 2004 - 21:58

Har man väntat länge på något minsta lilla tecken på inspleningen av batman Begins är i fullgång, så är det en fröjd för ens ögonen.. :D

Posted ImagePosted Image

#36 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 30 July 2004 - 22:03

Kan verkligen förstå alla er som väntat länge, och det blir med all säkerhet en bra film. Försöker inte förringa den på något sätt. :)
Har bara inte ett så himla stort intresse själv och tycker det är fascinerande att så många verkar veta att Batman Begins blir så bra. :)

#37 Confined Earth

Confined Earth

Captain

• Members
  • 483 posts

Posted 30 July 2004 - 22:06

Batman är bra med lika stor säkerhet som T3 är det.Tror dock bra fler kommer att gilla Batman och den blir nog bättre oxå. :)
Cool like Spider-Man

#38 Mara Jade

Mara Jade

Senior Commodore

• Members
  • 2,171 posts

Posted 30 July 2004 - 22:07

Har bra intuition.. :)

Brukar kunna förutse bra och dåliga filmer...

Posted ImagePosted Image

#39 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 30 July 2004 - 22:11

Fast du har inte rikigt alltid smak. ;)

Hoppas själv det är mer innehåll i Batman än T3. ^_^

#40 Confined Earth

Confined Earth

Captain

• Members
  • 483 posts

Posted 30 July 2004 - 22:13

Fast du har inte rikigt alltid smak. ;)

Hoppas själv det är mer innehåll i Batman än T3.  ^_^

Har inte jag alltid bra smak? Eller Mara Jade? ;)

T3 var en enkel film som spelade på der förgångna. Batman blir intressantare. :)
Cool like Spider-Man

#41 Mara Jade

Mara Jade

Senior Commodore

• Members
  • 2,171 posts

Posted 30 July 2004 - 22:14

Min smak är min smak :)

Precis som din smak är din...ingen människa är den andre lik..tacl och lov, då hade vi haft en väldig tråkig värld..

T3, ja det var sannerligen en mycket dålig film, och faktiskt trodde jag inte så mycket på den innan jag såg den, hehe, där ser du, jag vet vad jag gillar innan jag ser filmer t.o.m..

Posted ImagePosted Image

#42 Confined Earth

Confined Earth

Captain

• Members
  • 483 posts

Posted 30 July 2004 - 22:21

Mara Jade... Såga T3? Trodde du hade bra filmsmak. :P
Cool like Spider-Man

#43 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 30 July 2004 - 22:23

Min första kommentar var till Mara Jade. :)

Visst är det så att alla har olika smak och det är bra, här
var jag mest bara lite retsam. :)

Tycker också T3 sög, och trots att jag inte hade enorma förväntingar blev jag besviken. Hade väntat mig en okej film, och inte ens det var den. :)

hehe, där ser du, jag vet vad jag gillar innan jag ser filmer t.o.m..

Det är så att man skulle kunna kalla det för förutfattade meningar. ;)

#44 Mara Jade

Mara Jade

Senior Commodore

• Members
  • 2,171 posts

Posted 30 July 2004 - 22:43

Ta Spidde 2, jag kände på mig att den inte skulle falla mig i smaken och jag fick rätt, alltså klassar jag det som intuition..ok jag kan ekänna att jag hade förutfattade meningar om Spidde, men än så länge har inget skett som bevisat motsatsen...

Posted ImagePosted Image

#45 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 30 July 2004 - 22:45

Det var inte direkt en överraskning att den inte skulle falla dig i smaken, om man säger så. :P

#46 Mara Jade

Mara Jade

Senior Commodore

• Members
  • 2,171 posts

Posted 30 July 2004 - 22:49

Nej, det var det verkligen inte.. :)

Posted ImagePosted Image

#47 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 30 July 2004 - 22:50

Du är bra ändå. ;)

#48 Mara Jade

Mara Jade

Senior Commodore

• Members
  • 2,171 posts

Posted 30 July 2004 - 22:53

Tack.. :) Det värmde mitt hjärta.... :wub:

Posted ImagePosted Image

#49 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 30 July 2004 - 22:56

Nu blev jag chockad. Trodde nästan jag skulle få ett halvspydigt svar där. :D

#50 Mara Jade

Mara Jade

Senior Commodore

• Members
  • 2,171 posts

Posted 30 July 2004 - 23:14

Då och då är jag snäll.. :P

Posted ImagePosted Image