Jump to content

Photo

Omslagstävling 4!

• Please log in to reply
41 replies to this topic

Poll: Vilken framsida ska pryda SSS #11?

Vilken framsida ska pryda SSS #11?

You cannot see the results of the poll until you have voted. Please login and cast your vote to see the results of this poll.
Vote Guests cannot vote

#26 Chrille

Chrille

Senior Captain

• Members
  • 769 posts

Posted 01 February 2010 - 21:38

Även min röst går till Olsén. Stilen på omslaget påminner lite om Gurren Lagan, vilket är coolt. :)

Hej förresten Daniel! Christian från SoB här. :P

#27 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 03 February 2010 - 15:29

Olsén kniper även min röst. :)

Riktigt trevliga färger, som Schenström nämnde tidigare. En liten grej dock... Storkungen är RÖD?? Jag färgade han som helgul i reklamen i #10 jag.. :P 0_0

Sitter förresten med samma problem som Hoffe ungefär, ingen fungerande dator där hemma, annars hade även jag gett mig in i leken den här gången också. :\

Edited by PredaBot, 03 February 2010 - 15:30.

#28 Virtus

Virtus

Senior Captain

• Members
  • 634 posts

Posted 04 February 2010 - 11:48

Det är torsdag, time to crank the numbers. Toro/Sandberg har en knapp ledning med 10 röster, med Olsén följande tätt inpå på 9 röster. Men Schenström är på väg uppåt med 7 röster. Och sen har vi Thollin som kämpar på. (Förlåt Daniel, jag visste inte hur jag skulle få 0 röster att låta uppmuntrande.) På vårat eget forum så verkar folket föredra Olsén. Serieforum.se-medlemmarna gillar Toro/Sandberg bäst, medan Seriefrämjandet drar det jämnt mellan Schenström och Olsén.

Själv röstade jag på Schenström. Mycket plats för text, och en kul idé.

Thollin: Man tackar. Personligen tycker jag att jag kunde färglagt bättre, men blixteffekten (Som är ett mycket enkelt Photoshop-trick) i bakgrunden får hela bilden att lysa upp.

Schenström: Du har så rätt, Daniel. Oavsett hur det går, så får vi ändå ett omslag som drar till sig folk.

Kermit: Såg det på Seriefrämjandets forum, och det stämmer. Men våran känns nog lite gladare med den vita bakgrunden. ;)

Sir-L: Nå, om Olsén vinner så hoppas jag att Daniel kommer på andraplats så att framsida och kanske eventuell baksida matchar. ^_^

TFels: Stora hjärnor tänker lika, Thomas. Jag hade samma idé.

Preddan: Förstår du nu varför jag tycker att man kan ha reklam för nästa nummer i svartvitt när numret ÄR i svartvitt? Annars händer lätt såna här goof-ups. XD

Någon som har en idé om hur vi gör ifall det blir oavgjort på förstaplats? Rond 2, kanske?

#29 TFels

TFels

Svarta hålet i galaxens centrum

• Moderator
  • 2,975 posts
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 04 February 2010 - 18:34

Min idé är att jag bestämmer om det blir oavgjort. Eller en rond 2 då. Ok. Vill dessutom bara säga det att Thollins omslag säkert är allas nästfavorit. I alla fall min.
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#30 Virtus

Virtus

Senior Captain

• Members
  • 634 posts

Posted 08 February 2010 - 02:13

Okej, nu är veckan över, och resultaten är...

Toro/Sandberg vinner med 10 röster, EN röst mer än Olséns 9. Schenström fick 7 röster, och Thollin, allas nästfavorit, hamnade på fjärdeplats.

Daniel Olsén, skicka in din högupplösta version av ditt bidrag till mig så att Ola kan stoltsera på baksidan till nummer 11:a.
;)

Thollin, Schenström, era bidrag kommer att kunna arbetas in på ett eller annat sätt också, det garanterar jag. ;) Jag hör av mig, visar hur jag tänkt mig och sen ser vi om jag får tillåtelse eller ej av er.

Jag kommer att dra vinnarna till omröstningen under veckan och lista dem på alla tre forumen. (Jag tar inte med de som deltagit eller bidragit till nummer 11:a, då dessa redan har gratisex reserverade.)

#31 DanielSchenström

DanielSchenström

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,025 posts
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 08 February 2010 - 13:01

Grattis till er båda. Marios andra omslag och Sebastians första. Och mitt omslag får ni göra vad ni vill med.

#32 TFels

TFels

• Moderator
  • 2,975 posts
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 08 February 2010 - 18:58

Grattis! Det här blir bra!
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#33 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

l'Empereur des Lumières

• Moderator
  • 2,579 posts

Posted 09 February 2010 - 16:02

Jag kommer att dra vinnarna till omröstningen under veckan och lista dem på alla tre forumen. (Jag tar inte med de som deltagit eller bidragit till nummer 11:a, då dessa redan har gratisex reserverade.)

Ehm... Kanske bäst att påpeka att jag också har röstat... för det framgår väl inte automatiskt?

#34 Virtus

Virtus

Senior Captain

• Members
  • 634 posts

Posted 09 February 2010 - 17:37

Näpp. Så tur att du nämner det innan det var försent.

#35 Sret

Sret

Commodore

• Aktiv member
  • 1,298 posts

Posted 09 February 2010 - 19:17

Visst ja, jag var den första som röstade på Marios bidrag.
Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.

#36 DanielSchenström

DanielSchenström

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,025 posts

Posted 09 February 2010 - 20:03

Eftersom tävling är avgjord bjuder jag på en titt på hur mitt ursprungliga bidrag skulle ha blivit. Idén går ju att använda igen så inga tårar för min del. Först min första skiss, och sen renteckning och tuschning. Allra första idén skulle vart lite popkonstnärlig med bara färgfält bakom figurerna som skulle varit svartvita. Nu nådde jag inte ens till färgläggningsstadiet.

Posted Image

Posted Image

#37 TFels

TFels

• Moderator
  • 2,975 posts
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 09 February 2010 - 21:14

Coolness! En Andy Warhol-pastisch som omslag vore något!
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#38 Virtus

Virtus

Senior Captain

• Members
  • 634 posts

Posted 10 February 2010 - 23:05

Dåså! Vinnarna av lottdragningen är Sir-L, Manter (Serieforum.se) och MatsN (Seriefrämjandets forum)

Skicka era postadresser till min mail, så kommer era ex av nummer 11:a att dimpa ner i brevlådan runt april-maj.

#39 TerrorTub

TerrorTub

Senior Commander

• Members
  • 261 posts
  • Interests:Skräck.

Posted 12 February 2010 - 08:07

Grattis Toro/Sandberg! Blir ett läckert omslag! Jag får skärpa till mig och göra ett seriöst försök nästa gång som tar MER än femton minuter att göra så att jag kan kämpa på allvar! :)

#40 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 14 February 2010 - 22:55

Gratulerar Sebbe, blir ett riktigt kraftfullt omslag. :) ( men nästa gang ska jag nog lyckas kla dig pa nat sätt ;) )

Terrortub: Det ser vi fram emot! Alla bidrag tas emot riktigt hjärtligt. :D

#41 DanielSchenström

DanielSchenström

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,025 posts

Posted 15 February 2010 - 19:23

Jag har faktiskt redan börjat på omslaget för nummer 12, med reservation för att jag inte blir klar med min egen serie till den, då faller en liten del av konceptet. Egentligen borde man ge upp eftersom man aldrig vinner men det fina är ju att det alltid finns nåt annat användningsområde för dem.

#42 TFels

TFels

• Moderator
  • 2,975 posts
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 15 February 2010 - 19:54

Daniel, jag ska rösta på dig i nästa omslagstävling, om du sköter dina kort rätt menar jag. Du har mitt kontonummer.

Skämt åsido, jag har tyckt att dina bidrag alltid varit bra!
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier