Jag håller med om att det var ett bra avsnitt.
Avsnittet fortsatte trenden med att Kahlan är badass och Richard är snygg, medan Zedd har lyckats kombinera rolighet och badassitude (it's a word!) till någon awesome blandning. Miljöerna var snygga även den här gången, men pilotavsnittet(/en) var mer storslagna.
Ted Raimi, karttillverkaren, var med i den här veckans avsnitt av Supernatural (408 "Wishing Well"), så det har blivit lite av en temahelg för mig. Ted Raimi två dagar i rad, inte så illa direkt.
Håller med Cartman om att monstret var snyggt gjort. Det blev mycket mer skrämmande på det här sättet, och kändes mer verkligt liksom. Hon som spelar Kahlan var riktigt duktig i scenen där hon sprang omkring i grottorna, man trodde verkligen på att hon var helt livrädd (skådisen kanske har klaustrofobi?
Sak jag fann intressant:
(efter att de blivit attackerade av bounty hunters med en karta för andra gången).
Kahlan (till bounty huntern): Where did you get this?
Bounty huntern: *blänger*
Richard (hotfullt): You better answer the Confessor.
Bounty huntern (skrämd): Sebastian, the map-maker!
...Har Kahlan berättat för Richard exakt var en Confessor är? De har inte sådana på Richards sida av väggen, så han vet ju inte det, men här verkade han vara väldigt säker på att det skulle fungera som hot.
Ifall de haft det där samtalet off-screen blir jag lite sur, för det var länge sedan jag läste böckerna så jag minns inte riktigt vad en Confessor är (bara att jag tyckte det var jäkligt creepy... vilket inte säger så mycket, jag var typ elva år när jag läste böckerna).
Jag undrar en massa saker som jag vill ha svar på! Vad är en Confessor, t.ex.? Jag trodde man skulle få allting förklarat i det här avsnittet, men nähä...
Men bortsett från det så gillade jag verkligen avsnittet.