SoD och Kermit har ju alltid sin egen filmtråd där dom kan fortsätta gnabbas om dom vill.
Jag vill flytta Sherlock Holmes
Posted 06 March 2010 - 15:13
SoD och Kermit har ju alltid sin egen filmtråd där dom kan fortsätta gnabbas om dom vill.
"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass
last.fm | filmtipset | twitter
Posted 06 March 2010 - 16:05
Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.
Filmtipset | Live Long and Prosper
We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.
Posted 06 March 2010 - 16:11
Posted 06 March 2010 - 16:19
Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.
We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.
Posted 06 March 2010 - 16:23
Posted 06 March 2010 - 16:34
Posted 06 March 2010 - 16:42
Lite synd är det om tråden stängs fort, fler borde få säga vad de tycker, nykomlingars perspektiv vore välkommet t.ex.
Men jag blir besviken när en sådan som Wylie direkt tror att det bara är jag och Sentinel som vill tjafsa igen. Sentinel skrev i en tråd att jag upprepade mig som en papegoja, nu kanske han förstår varför?
Posted 06 March 2010 - 16:47
Jag kan döpa om tavlorna i sig (för Peak är för lat
Sentinel skrev i en tråd att jag upprepade mig som en papegoja, nu kanske han förstår varför?
Öh. Nej?
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 06 March 2010 - 16:51
"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass
last.fm | filmtipset | twitter
Posted 06 March 2010 - 16:53
Varför jag upprepar mig som en papegoja? Därför att det känns som att jag måste. Jag skrev uttryckligen att jag inte var ute efter bråk och att alla gärna skulle bidra, att jag inte var ute efter en duell eller tjafs med just dig. Sen kommer ändå Wylie och skriver som jag gör. Gnäll nu, jag vet, men blir så trött ibland.
Posted 06 March 2010 - 16:53
Edited by Synon, 06 March 2010 - 16:54.
Posted 06 March 2010 - 16:57
Posted 06 March 2010 - 17:00
Varför jag upprepar mig som en papegoja? Därför att det känns som att jag måste. Jag skrev uttryckligen att jag inte var ute efter bråk och att alla gärna skulle bidra, att jag inte var ute efter en duell eller tjafs med just dig.
Det förstod jag. Du sa en sak, jag la till min åsikt (som var att det var helt orimligt resonemang) och det var väl inte mer med det? Det behövs väl ingen upprepning för det?
Det handlar inte om vad "grabbsen" säger, det handlar om vad allasäger. Tycker alla det så visst är jag med på det.
Nej, det handlar aldrig om vad alla säger. Det här är ingen demokrati. Det handlar om vad Peak tycker. Punkt slut.
Sedan är Peak givetvis fri att låta det vara demokratiskt, men det är en annan sak.
(Sedan rent praktiskt kan du inte få fram vad alla tycker - får du 5% av medlemmarna att svara på en sak har du fått mer än vad du kan hoppas svara på en tråd.)
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 06 March 2010 - 17:02

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 06 March 2010 - 17:07
Posted 06 March 2010 - 17:50
//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum
"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."
Posted 06 March 2010 - 18:12
Filmer: Spoilers med underrubrik är bra som det är.
Filmer: Off Topic kan ändras till: Filmer: Övrigt och behåll underrubriken.
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 06 March 2010 - 18:16
Varför ha två underforum för film öht? Varför inte bara ett filmforum (+ ett spoilerforum då)?
Posted 06 March 2010 - 18:17
Posted 06 March 2010 - 18:22
Forumet är ju faktiskt genre inriktad och för mig så finns OT forumen (Film och TV) för att kunna diskutera de som inte är genre inriktad om man vill.
Jag tycker i alla fall att man har mer koll på vad som faktiskt är Sci-fi, Fantasy och Skräck när det är uppdelat som det är
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 06 March 2010 - 18:23
Posted 06 March 2010 - 18:25
Posted 06 March 2010 - 18:25
Posted 06 March 2010 - 18:30
Alla filmer som INTE har kommit till Sverige (sak samma vilken genre) hamnar automatiskt i Spoiler forumet. När filmen är släppt här flyttas den till Huvudforumet eller OT forumet då läser man på egen risk helt enkelt. Och det gäller ju alla filmer.
Vill man vara på säkra sidan så kan man alltid spoiler markera fast den har släppts i Sverige.
Edited by Georgia, 06 March 2010 - 18:35.
Posted 06 March 2010 - 18:40

This topic is locked