Millennium trilogin som TV serie i 6 delar
Posted 21 March 2010 - 14:07
Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.
Filmtipset | Live Long and Prosper
We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.
Posted 21 March 2010 - 14:19
Posted 21 March 2010 - 14:25
Posted 21 March 2010 - 15:09
*MiniSpoiler*
*
*
*
*
*
*
* Pablo "Kungen av Kungsan" Roberto verkar spela sig själv och det var också bland de fnissigaste och uslaste scener jag sett i filmsammanhang på sistone.
Uppföljarna kanske blir bättre men jag var inte speciellt imponerad. Lite snyggare än vanliga Svenska deckare kan jag väl ge dem.
Batman Begins
2005&2008 Year of the Bat
2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns
The Dark Knight
Posted 21 March 2010 - 15:12
Posted 21 March 2010 - 20:49
Posted 21 March 2010 - 20:51
Vad kan man göra av det då? Låta någon annan skriva resten av böckerna? Låter spontant som en rätt kass idé. Utveckla dem till filmmanus? En helt annan sak. Skulle kunna bli bra. Men det kanske faller på rättighetstveksamheterna...
Posted 21 March 2010 - 21:27
Jag har alltså inte sett filmerna och vill inte bli spoilad (hur dåligt det än är). Så sånt som inte har hänt kan ni gärna spoilermarkera.
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 21 March 2010 - 21:43
Posted 21 March 2010 - 21:51
Blir väl kanske samma reaktion som när jag såg Alexandra Pascalidou som SVT reporter i början av avsnittet
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 21 March 2010 - 21:57
Bra
men det måste jag ha missat
![]()
Blir väl kanske samma reaktion som när jag såg Alexandra Pascalidou som SVT reporter i början av avsnittetHur dåligt var inte det.
Varför då?! Hon är trots allt journalist, det är ganska vanligt att kända journalister medverkar som sig själva i svenska filmer när så krävs. Oftast då i Nyhetsinslag i filmen.
Posted 21 March 2010 - 22:03
Det är ju en smaksak det där.
Posted 21 March 2010 - 23:28
"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower
"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin
Posted 22 March 2010 - 04:34
SVT-reportrar tycker jag är bra däremot, det ger en slags "det här händer på riktigt"-känsla, och det är ju vanligt i svenska produktioner av den här genren. Oftast är det tv4, och då sitter väl Bengt Magnusson där, men nu får vi SVT-profiler istället.
Posted 22 March 2010 - 18:09
Jag vet att hon är journalist men jag tyckte i alla fall att det var dåligt.
Det är ju en smaksak det där.
Jag håller med där, trots att jag gillar filmen skarpt kommer jag ihåg att jag tyckte att det var lustigt att hon misslyckades att spela en TV-reporter övertygande
Posted 22 March 2010 - 18:25
"Ingen magi, ingen profil, ingen stil, bara tjong i tvättbrädan och morr i mustaschen. " – Göran Sommardal om Xmen Origins: Wolverine (Kulturnytt 20090430)
"There is hopeful symbolism in the fact that flags do not wave in a vacuum." – Arthur C. Clarke
---
--- | filmtipset | ---
Posted 22 March 2010 - 22:50
Första filmen har fått riktigt bra betyg i USA och England, kan det vara så att man (vi?) är mer kritiska eftersom vi kommer från Sverige och "ser" dom små felaktiga nyanserna?
Själv så jag en av dom som aldrig är nöjd med skådespeleriet och främst då dialogerna i svenska filmer, tyvärr.
Det känns som om det fortfarande är för mycket "teater" i dialogerna.
För övrigt, suverän quote av Clarke, dukeofnewyork
Posted 22 March 2010 - 22:53
Hehe, precis vad jag just postade på GR.Första filmen har fått riktigt bra betyg i USA och England, kan det vara så att man (vi?) är mer kritiska eftersom vi kommer från Sverige och "ser" dom små felaktiga nyanserna?
"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin
Posted 22 March 2010 - 22:55
"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass
last.fm | filmtipset | twitter
Posted 23 March 2010 - 00:36
"Ingen magi, ingen profil, ingen stil, bara tjong i tvättbrädan och morr i mustaschen. " – Göran Sommardal om Xmen Origins: Wolverine (Kulturnytt 20090430)
"There is hopeful symbolism in the fact that flags do not wave in a vacuum." – Arthur C. Clarke
---
--- | filmtipset | ---
Posted 23 March 2010 - 16:29
Den första filmen har rätt snyggt foto absolut. Hur mycket billigare ser uppföljarna ut?
Batman Begins
2005&2008 Year of the Bat
2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns
The Dark Knight
Posted 27 March 2010 - 22:54
Winter is Coming
Posted 28 March 2010 - 10:12
Posted 28 March 2010 - 11:16
Såg aldrig de andra filmerna så resten är okänd mark för mig. De var inte alls lika bra som böcker (man läser dem bara för att Salander-karaktären fascinerar) och jag tror inte de är bättre som film/serie.
Posted 28 March 2010 - 13:49