Jump to content

Photo

Justified - Säsong 1

• Please log in to reply
84 replies to this topic

#26 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 14 May 2010 - 14:59

Meh. Jag kommer inte posta om 108 förrän du har sett det. :P

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#27 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 14 May 2010 - 20:07

:lol: Jag får väl lov att invagga dig i säkerhet och sen...

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#28 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 15 May 2010 - 00:46

Jag kommer aldrig känna mig säker nu.

-Gangstagrass

#29 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 15 May 2010 - 01:10

:hug:

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#30 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 15 May 2010 - 01:26

:) :hug:

-Gangstagrass

#31 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 15 May 2010 - 02:19

Kramkalas - yay!
Min plan verkar funka...hihi

#32 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 17 May 2010 - 19:32

Jag ger mig väl då och postar 108. Jag är ju inte immun mot kramar.

108 - Blowback

Deadwood kavalkaden av skådisar fortsätter. Dom kommer att slå Losts "rekord" på en säsong. :) Jag tror faktiskt att jag helst skulle vilja se John Hawkes. Inte i den här säsongen men senare i serien. Det vore kul. Ian McShane skulle däremot vara overkill.

Avsnittet var ritkigt bra. Raylan som gisslanförhandlare var underhållande att se och gav bra dialog mellan honom och Dan Dority. Dessutom fick vi ytterligare en curveball med att Vazquez var ute efter Boyd och inte Raylan. Otippat och ett intressant sätt att få ut Boyd. Jag har undrat hur dom hade tänkte lösa det. Jag gillar förresten Rick Gomez som spelar Vazquez, det börjar nästan kännas tjatigt att påpeka hur bra dom lyckats med castingen. Sen är förstås alla scener mellan Timothy Olyphant och Walton Goggins guld värda. Det var länge sen jag såg ett sånt klockrent förhållande mellan två adversaries. Dom har galet bra kemi.

Wynonas story är inte lika intressant men den lär nog bli det tror jag.

Edited by Wylie Times, 17 May 2010 - 19:34.

-Gangstagrass

#33 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 17 May 2010 - 19:44

Ni som känner mig vid det här laget och vet vilken smak jag har. Tror ni att den här serien skulle passa mig? :)

#34 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 17 May 2010 - 19:58

Ja troligen skulle jag säga. Jag och Synon gillar den ju båda två så chanserna är nog rätt goda. ;) Frågan är väl lite om du gillar Timothy Olyphant eller inte eftersom det är han som är serien.

-Gangstagrass

#35 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 17 May 2010 - 20:03

Jo, chansen är god. Och som Wylie säger så hänger det mycket på om du gillar Olyphant eller inte. Ge den en chans vet ja! Kul att höra vad du tycker om den. :)

#36 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 17 May 2010 - 22:47

108 - Blowback
Avsnittet var ritkigt bra. Raylan som gisslanförhandlare var underhållande att se och gav bra dialog mellan honom och Dan Dority. Dessutom fick vi ytterligare en curveball med att Vazquez var ute efter Boyd och inte Raylan. Otippat och ett intressant sätt att få ut Boyd. Jag har undrat hur dom hade tänkte lösa det. Jag gillar förresten Rick Gomez som spelar Vazquez, det börjar nästan kännas tjatigt att påpeka hur bra dom lyckats med castingen. Sen är förstås alla scener mellan Timothy Olyphant och Walton Goggins guld värda. Det var länge sen jag såg ett sånt klockrent förhållande mellan två adversaries. Dom har galet bra kemi.

Ett kanon avsnitt och återigen så har vi perfekt samarbete då jag själv slipper anstränga mig med att skriva ner något för jag håller ju med dig as usual. :thumbsup:
Helt galet bra var gisslanstoryn för jag satt som fastnaglad vid datorn och det är nog första gången i denna serie jag har varit så totalt inne i ett avsnitt. Mer av den varan, tack. Och med det menar jag ju inte att övriga avsnitt varit dåliga, o nej, bara att det här avsnittet var snäppet värre. Indeed. Och den där scenen med "home security" snubben var en aning obehaglig pga den mannen och hans sätt. Burr.

Japp, helt fantastisk casting med skådespelare som klarar av att leverera skön dialog och har så bra personkemi med varandra. Tål att upprepas. Och Olyphant... :wub:

#37 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 17 May 2010 - 22:52

Ah, vad roligt att du tyckte om det. (och håller med mig :)) Jag håller med om security killen också. Väldigt creepy.

-Gangstagrass

#38 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 17 May 2010 - 22:54

Ja, det var ett underbart avsnitt! Och nu vill jag se mer! :popcorn:

#39 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 17 May 2010 - 22:58

Jasså det vill du. Du är ju rent av i kapp mig nu. ;)

-Gangstagrass

#40 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 17 May 2010 - 22:59

Puh, äntligen! :D

#41 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 18 May 2010 - 11:27

Jag har inte sett så mycket med Olyphant. Det jag minns mest är hans roll i filmen Hitman, där jag tycker att just han gör en bra insats men att själva filmen lämnar en del att önska. Samt Deadwood så klart, där han är riktigt bra. Sedan vet jag att jag har sett en och annan film där han är med, men jag minns inte vad jag tycker om hans prestationer. Så hans medverkan i den här serien, tillsammans med att den verkar vara riktigt bra och att ni gillar den, gör den mycket intressant. :)

#42 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 19 May 2010 - 21:51

109 - Hatless

Väldigt bra avsnitt som utspelar sig helt utanför lagen och knyter ihop Wynonnas story på ett bra sätt.

Vad jag gillar med Justified är att dom bryter mot konventionerna för en så stark lead. I början åker Raylan på en rejäl ass kicking och när man tror att han ska tvingas spöa upp dom för att få tillbaka sin älskade hatt så går det väldigt lugnt till.

Dessutom får man aldrig känslan av att Wynonna skulle dumpa sin man för Raylan som annars kanske varit troligt i en sån situation.

Återigen väldigt bra spelat Jere Burns som den härligt sociopatiska Duffy.

Edited by Wylie Times, 25 May 2010 - 20:42.

-Gangstagrass

#43 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 19 May 2010 - 22:03

Hm, ok min tur då... ^_^

Det här avsnittet nådde inte riktigt upp till samma nivå som förra, utan var mer ok. Gillar hur Raylan nästlar sig in lite varstans och hur elegant han tar hand om situationerna som uppstår. Ja, dvs förutom de gånger han är alltför onykter för att klara sig själv... Lite småkul med hans stora besatthet av sin hatt btw. :D

Winona var en besvikelse för jag tyckte det såg ljust ut för henne i förra avsnittet, men här var hon mer irriterande som person. Agh, scenen när Raylan vill få ut henne ur huset - men please! Vad är det för kafferep ni är på? Var det inte bråttom? Var inte the bad guys på väg dit? Eller? Gah. Men jag håller med om det du skriver att man aldrig får känslan av att Winona ska dumpa sin man för Raylans skull vilket var skönt att slippa.

Ok, jag var inte heller så värst förtjust i delen med Toby som ryckte in som Garys högra hand hos Duffy. Vad trodde han egentligen? Att de inte skulle få reda på vem han var och göra ett hembesök? :rolleyes:

Yes, Duffy var en riktig obehaglig typ som man ska akta sig för.

#44 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 19 May 2010 - 22:08

Jag håller med om att Toby delen av storyn inte riktigt funkade men i övrigt tyckte jag det var riktigt bra som vanligt.

Wynona har jag aldrig riktigt gillat så jag tyckte inte hon var mer irriterande än vanligt.

Kul förresten att återse tjallaren som jag inte kommer ihåg namnet på nu.

-Gangstagrass

#45 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 20 May 2010 - 14:21

Jo, det var just de två bitarna som drog ner helheten imo: Winona och Toby. Förstår att du inte reagerade nämnvärt på henne då du aldrig gillat henne. :)

För annars gillar jag ju som vanligt Olyphant/Raylan och här var ju delen med galningen Duffy bra. Just ja, den där lustige tjallaren. Bara för att du skrev så så tappade jag bort hans namn. :lol:

#46 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 20 May 2010 - 17:08

Arnie heter han. Jag läste en recension av avsnittet idag. :) Jag hoppas att det är en karaktär som fortsätter dyka upp då och då.

-Gangstagrass

#47 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 25 May 2010 - 21:39

110 - The Hammer

Yay, mera Boyd. :) Väldigt bra scener med honom i det här avsnittet, speciellt dom med Raylan. Jag gillar att dom undanhåller vad det är han egentligen planerar. Det ska bli intressant att se vad dom bygger upp mot till säsongsfinalen.

Veckans fall var väl lite sådär men funkade mycket tack vare Stephen Root som nästan alltid är bra.

Jag gillade scenen inne i weed affären. "hilariously clumsy" :D

-Gangstagrass

#48 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 25 May 2010 - 21:47

Hear, hear. Gillade avsnittet och härligt att Boyd is back :)

Fnissade lite åt Avas sköna kommentar när hon skulle lämna Raylan som dumpat henne: (Ungefär)"Thought God had given me a new chance. Like a pinball reset." Det var djupt det sista. :D Bra avslutning också med stackars Raylan som blev väldigt snopen när han fick reda på att hans nyckelvittne faktiskt aldrig såg förövaren. Det var ju mörkt. Ja, hur ska han nu lyckas sätta dit Boyd?

#49 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 25 May 2010 - 21:50

Jag gillade faktiskt att prästen/trädgårdsmästaren/weed odlaren faktiskt inte hade sett nåt och att det inte rörde sig om någon konspiration. Justified är lite härligt befriande på så sätt. Saker är inte så komplicerade som dom ser ut.

-Gangstagrass

#50 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 25 May 2010 - 21:53

Precis det jag var inne på i min sista mening. :P Och ja, jag håller ju med om det du skrev om veckans fall också. Värst vad vi var överens denna gång. ^_^