Jump to content

Photo

Deus Ex: Human Revolution

• Please log in to reply
44 replies to this topic

#26 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 19 April 2011 - 22:47

Vi i PAL området får en exlusiv samlarutgåva!
Innan har "Nordic Edition" och "Augmented Edition" funnits att förboka men nu har Square-Enix berättat att en exlusiv utgåva kallad "Collector's Edition" kommer släpas i PAL området.
CE kommer att innehålla allt som "Augmented Edition" har plus en Adam Jensen action figur och 10000 in-game credits att handla för i spelet.

Källa

Edited by Crusader, 19 April 2011 - 22:52.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#27 Mjolnir

Mjolnir

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,000 posts

Posted 19 April 2011 - 23:38

I Deus Ex 1 så hade man ju skill-points, eller character-points, om jag minns det rätt. M ao ungefär som i ett vanligt rollspel, där man helt enkelt kompenserade med att ens karaktär blev oerhört vältränad i alla möjliga saker, man fick skills helt enkelt, istället för att ta genvägen med nano-cybernetiska augmentationer.

Ja, DX1 hade separata skills och augs men HR har enbart augs. Systemet har dock gjorts mer sofistikerat - där DX1 hade totalt 16 augs varav man kunde skaffa 8 under en given genomspelning så har HR 21 uppgraderingsbara augs, med sammanlagt 54 funktioner i olika färdighetsträd, t.ex:

Strength-augmentationen har 8 funktioner, 1 som låter en kasta tunga prylar som vapen, 1 som låter en lyfta ännu tyngre prylar, 1 som låter en slå genom väggar, 2 som stabiliserar vapenrekyl och 3 som utökar ens inventoryutrymme.

Hacking-augmentationen har 7 funktioner, 4 som låter en hacka successivt svårare terminaler och 3 som låter en ta kontroll över respektive kameror, turrets och robotar.

#28 Mjolnir

Mjolnir

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,000 posts

Posted 01 June 2011 - 15:12

http://www.youtube.com/watch?v=K6WFuP11cs4&feature=player_embedded

[Maggie Chow]"These men... they contror grobar interest at a whim"[/Maggie Chow] :)

#29 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 01 June 2011 - 16:50

E3 demot finns nu att... hitta på internet. :P
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#30 Mjolnir

Mjolnir

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,000 posts

Posted 12 June 2011 - 22:18

Efter att ha spelat genom preview-versionen som läckte ut är jag helt och fullt nöjd med vad Eidos Montreal har presterat. Spelet lyser på de områden som ett Deus Ex borde: många olika sätt att angripa varje mål samt konsekvenser av ens handlingar. Det är inte revolutionerande på samma sätt som originalet var när det begav sig utan känns ungefär som hur DX1 hade sett ut om det hade släppts idag men det räcker långt i denna epok av homogenisering inom spelbranschen.

#31 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 13 June 2011 - 03:06

Mjolnir... spelade du ut HELA alpha-versionen som läckte ut...?? :blink: Det var ju alla banor ju!

Jag hajar att du ville testa, och se hur det är, ville jag också, men grejen är ju, att du kan få en felaktig upplevelse av spelet från det där... rapporterna har ju kommit in sen senaste E3 spel-filmerna osv, att spelet redan har genomgått en hel del ändringar vad gäller fiender, power-ups buggar, etc etc.

( då menar jag inte från EIDOS, utan fans online som har kört alphan)

Visst, det kommer vara väldigt likt, men det är en ganska oslipad variant som du kört nu.

Känns som att nu har du ju fått en felaktig spelupplevelse, innan fullversionen är släppt, och dessutom spoilat sönder hela storyn så att den i princip är värdelös när du väl äntligen får köra den slutgiltiga versionen. :\

Själv hade jag nog bara kört en 2-3 uppdrag, alltså, lite som ett demo på steroider. Det tycker jag känns helt ok. =)

#32 Mjolnir

Mjolnir

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,000 posts

Posted 13 June 2011 - 10:29

Nej, det var långt ifrån hela spelet. Det slutar innan man ens lämnar Detroit, den första "hubben". 4 uppdrag, plus ett antal sidouppdrag som jag inte gjorde.

Kan poängtera att Eidos har gjort ett storartat jobb med färdighetsutformningen. Redan från början uppmuntras väldigt olika spelstilar beroende på vilka augs man väljer. Jag tog en som möjliggör dubbla takedowns, så att jag kunde smyga mig på folk som oprofessionellt stod och småpratade för att göra det här:

http://www.youtube.com/watch?v=02tfbGkXzsU&feature=related

#33 Mjolnir

Mjolnir

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,000 posts

Posted 22 June 2011 - 10:55

För den intresserade finns det en tie-in roman skriven av en medförfattare till spelet. Deus Ex: Icarus Effect heter den och handlar om en Secret Service-agent och en legosoldat som blir inblandade i konspirationen som figurerar även i spelets handling. Boken ger lite bakgrund till några av spelets antagonister men själva berättelsen är ganska förutsägbar och småtråkig. Inget att rekommendera, med andra ord.

#34 Mjolnir

Mjolnir

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,000 posts

Posted 03 July 2011 - 13:16

#35 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 04 July 2011 - 20:43

Ok, vilken tur att det inte var hela spelet som läcktes i betan då, åtminstone. =)

Tycker det ser fortsatt bra ut i alla filmer och promo's här. Nästan så det kanske blir ett köp?? Undrans om dom kommer släppa ett Multiplayer-läge i ett senare DLC..? Nu har multiplayer ALDRIG varit en så stor aspekt av Deus Ex, men första spelet hade ändå en väldigt intressant och komplex sådan, som introducerade i en av dom sista patcharna.

#36 Mjolnir

Mjolnir

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,000 posts

Posted 06 July 2011 - 11:37

Ny demo.

#37 Mjolnir

Mjolnir

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,000 posts

Posted 26 July 2011 - 20:36

Propaganda från den radikala anti-augrörelsen Purity First.

Ännu en trailer, denna gång med en välbekant röst i inledningen.

Och slutligen presentationer av stridandet respektive smygandet.

#38 Mjolnir

Mjolnir

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,000 posts

Posted 27 July 2011 - 16:17

Deus Ex: Human Revolution Has Gone Gold

Obvious pun is obvious.

#39 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 28 July 2011 - 22:43

Eeehööhhmm... naaeeeä? Jag hajar inte piken faktiskt. o-o

Edited by PredaBot, 28 July 2011 - 22:43.

#40 Mjolnir

Mjolnir

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,000 posts

Posted 29 July 2011 - 15:45

Färgpaletten. Spelet har till och med ett internt skämt om den - i lagerlokaler och dylikt finns tomma hinkar med gul målarfärg omkringströdda.

Presentation av hackandet och den sociala aspekten:

#41 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 29 July 2011 - 16:58

En sak som jag tycker är lite otydligt från alla dessa trailers...

Hur pass mycket påverkar olika implantat, Augs, hur mänsklig man är? Vissa implantat, som t ex vapen i armarna, känns som att det borde påverka relativt lite, då man redan har robotarmar, medans andra implantat, som den Sociala Scannern, borde betyda att man gräver ut en bit av sin hjärna för att sätta dit den...

Vars går gränsen? Kommer det finnas varningar som säger till hur pass mycket ett implantat påverkar ens biologi, eller kommer det vara en del av spelet, ma o, du kan aldrig veta rakt ut hur pass mycket du kan bygga om dig själv, tills du inte längre är mänsklig.

#42 Mjolnir

Mjolnir

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,000 posts

Posted 29 July 2011 - 17:32

Det funkar inte så. Jensen har redan alla augs installerade från början men de är inaktiva, vilket förklaras med någon tunn historia om att han måste vänja sig vid dem successivt, i praktiken genom att samla erfarenhetspoäng, annars skulle shocken göra honom till ett kolli eller nåt.

Idén att man får augs inopererade fysiskt under spelets gång i s.k LIMB-kliniker var något som designgruppen lekte med till en början men övergav sen, mest för att det skulle vara för omständligt att behöva vänta med uppgraderandet mellan klinikbesöken.

#43 Mjolnir

Mjolnir

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,000 posts

Posted 02 August 2011 - 23:06

Ifall man tycker att det inte har visats tillräckligt många trailers så är här en till.
Den här är dock ganska informationsrik för den som är grön... och med en voiceover som försöker imitera Don LaFontaine.

#44 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 05 August 2011 - 12:09

Det funkar inte så. Jensen har redan alla augs installerade från början men de är inaktiva, vilket förklaras med någon tunn historia om att han måste vänja sig vid dem successivt, i praktiken genom att samla erfarenhetspoäng, annars skulle shocken göra honom till ett kolli eller nåt.

Idén att man får augs inopererade fysiskt under spelets gång i s.k LIMB-kliniker var något som designgruppen lekte med till en början men övergav sen, mest för att det skulle vara för omständligt att behöva vänta med uppgraderandet mellan klinikbesöken.

ÄSCH! Det tyckte jag hade varit betydligt mer intressant, från en filosofisk ståndpunkt alltså. Då hade man kunnat välja mellan sin mänsklighet och hur pass lätt det skulle vara att klara vissa delar av spelet.

Det var ju lite av en av grejorna dom lade fram i början när det börjades prata om spelet, om jag inte minns fel, att det skulle finnas tydliga konsekvenser av att lägga in Augs i sig själv, den här gången.

Nå, ser ut att bli ett grymt spel ändå.

#45 Mjolnir

Mjolnir

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,000 posts

Posted 22 August 2011 - 21:08

Spelet släpps i morgon i USA och på fredag i Europa. Det lanseras med en Launch Trailer som jag inte rekommenderar för spoilerkänsliga, då den verkar spoila en stor pusselbit i konspirationen (särskilt om man är bekant med bakgrundshistorien från de tidigare spelen). Vilket är synd, för annars är det en jäkligt snygg trailer.

Edited by Mjolnir, 23 August 2011 - 23:22.