Jump to content

Photo

Spartacus: Blood and Sand - Säsong 1

• Please log in to reply
112 replies to this topic

#26 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 25 July 2009 - 08:38

Har inte fått ändan ur vagnen och tittat på Rome faktiskt.

Någonstans precis bakom det där nakna och blodssprutande scenerna så hintade jag faktiskt en klassisk storyline. :) Jag är rätt säker på att slutprodukten kommer och bli bra.

Starz har på den officiella YouTube kanalen postat en behind-the-scenes (ja, Lucy är med i den ;) ).

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#27 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 25 July 2009 - 11:40

Jag tror absolut att det finns en bra story där också. Men det är inte direkt vad dom försöker framhäva i trailern. :)

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#28 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 25 July 2009 - 11:45

Oj, det var rätt mycket blod i den trailern.

Nja, vet inte om det är något för mig. Kanske kollar in piloten iaf så småningom.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#29 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 25 July 2009 - 11:48

Jag läste en artikel på LA Times där jag fick intrycket av att Starz själva vill känna lite på gränserna:

"And here's something you don't hear often from producers: The network wanted them to push the envelope even more. "There have been times when Starz has told us, push it a little further. We'll tell you when you cross the line," DeKnight said."Källa

fqq5BYam.jpg

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#30 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 25 July 2009 - 12:16

Efter att ha sett trailern så blev det bra mycket intressantare.
Mycket blod, våld och sex verkar det bli i denna serie ^_^
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#31 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 28 July 2009 - 02:09

Ausiello intervjuar Lucy Lawless (Observera namnet på länken) ;)

http://ausiellofiles...tely-naked.html

-Gangstagrass

#32 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 28 July 2009 - 08:46

Varken tyda.se, babylon eller google translate översätter ordet merkin. :P (Var ju tvungen och testa). Ganska kul intervju i övrigt - även om det kanske inte är så där väldigt mycket matig i innehållet. (Smaskiga detaljer finns dock). ;) När vi ändå är inne på ämnet så hade Toronto Star följande lilla godbit och dela med sig av:

«And then there's Spartacus, a graphic gladiator saga produced by Rob Tapert for American cable's Starz, co-starring his wife and former Xena star, Lucy Lawless. When asked about prurient content, Tapert merely smiled and said, "Let me put it this way ... you're going to see a prosthetic penis . We call it Kirk Douglas ."»[Källa]

(Eller godbit och godbit, illa valt uttryck kanske... ) ;)

Edited by XC, 28 July 2009 - 08:47.

fqq5BYam.jpg

#33 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 03 August 2009 - 19:03

Så gillade ni bilderna musklerna ovan? Här kommer en liten rapport från Gladiator-BootCamp som vissa av skådespelarna fick gå innan produktionen satte igång på allvar.

Spartacus: Blood and Sand - Gladiator Camp

Jag inte påstå att jag är avundsjuk på dem... :P

Edited by XC, 03 August 2009 - 19:04.

fqq5BYam.jpg

#34 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 09 January 2010 - 12:23

Nu är det snart dags. Posted Image

Starz har släppt ytterligare 8 videos som promotion för serien (Källa: AUSXIP):

Interviews

The Gladiators – Spartacus Blood and Sand
Meet the Gladiators. "Spartacus: Blood and Sand" premieres on Starz, January 22, 2010 at 10 pm et/pt

The Women – Spartacus Blood and Sand
The women of Spartacus: Blood and Sand can be just as ruthless and skilled.

Doctore – Spartacus Blood and Sand
Before Spartacus battled in the arena, he was trained by Doctore. Peter mensah as Doctore.

Crixus – Spartacus Blood and Sand
Meet the ringleader of the ravenous pack of dogs that is the gladiators, Crixus. Manu Bennett as Crixus.

Sura – Spartacus Blood and Sand
Not even the Gods can keep Spartacus from the love of his life, Sura. Erin Cummings as Sura.

Spartacus – Spartacus Blood and Sand
Andy Whitfield as Spartacus. "Spartacus: Blood and Sand" premieres on Starz, January 22, 2010 at 10 pm et/pt.

Trailers/Promos

Die By The Sword – Spartacus Blood and Sand
Meet the Gladiators.

Worth Fighting For – Spartacus Blood and Sand
Spartacus must fight for the woman he loves.

Edited by XC, 14 January 2010 - 17:52.

fqq5BYam.jpg

#35 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 09 January 2010 - 12:29

Äsch... Falskheter och bedrägeri - länkarna under texten "Postad bild" leder ju inte alls till en bild. Bara video-länkar. Blä. :(
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#36 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 09 January 2010 - 12:39

SoD raringen om du läst första raden så hade du sett att jag refererade till 8 videos! ;)

Edited by XC, 09 January 2010 - 12:39.

fqq5BYam.jpg

#37 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 14 January 2010 - 15:10

2 första avsnitten finns att få tag på som DVDSRC
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#38 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 14 January 2010 - 17:20

Såg väl det. :)

fqq5BYam.jpg

#39 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 14 January 2010 - 17:26

Tror jag ska vänta till premiären ändå.

-Gangstagrass

#40 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 14 January 2010 - 17:27

Jag har också planer på att försöka härda ut till premiären, men det kommer bli svårt nu när jag vet att screeners finns ute. :)

fqq5BYam.jpg

#41 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 14 January 2010 - 17:29

SoD raringen om du läst första raden så hade du sett att jag refererade till 8 videos! ;)

Varför skriver du uttryckligen: "Postad bild" i inlägget då kan man undra? :P

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#42 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 14 January 2010 - 17:53

Inte jag - systemet gjorde det. Det fanns tumnagelbilder också som jag valde att ta med, men de har upphört fungera och då skriver IPB automatiskt "postad bild". ;)

fqq5BYam.jpg

#43 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 18 January 2010 - 15:39

Såg första två avsnitten igår. Helt ok, actionscenerna är ju rakt av "rippade" från "300", och sen tänker man ju automatiskt på grejer som "Gladiator" (och öh Spartacus hehe) när man ser på det. Väldigt våldsamt, väldigt mycket naket, och en j*vla massa svordomar. Helt ok skådespel för det mesta. Våldet är riktigt grisigt och det är inte speciellt spännande för min del, nakenheten har jag inga större problem med, sen att man konstant svär kan dock blir lite tjatigt ibland. Inte för att folk inte ska svära då och då men när ibland hela meningar går ut på att säga R*VHÅL F*TTA,K*K,H*RA ,R*V! så blir det som sagt kanske lite tjatigt.

Tillräckligt underhållande att jag ska följa det.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#44 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 18 January 2010 - 16:31

Inte jag - systemet gjorde det. Det fanns tumnagelbilder också som jag valde att ta med, men de har upphört fungera och då skriver IPB automatiskt "postad bild". ;)

Bah. Att skylla på systemet fungerade inte i skolan så det fungerar inte här heller. :P

#45 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 20 January 2010 - 13:23

XC tipsade om detta och jag tycker att vi tar en runda med samma nyhet även här i tråden.

Watch Spartacus: Blood and Sand episode 101 "The Red Serpent" now on Starz.com

Det finns ingen spärr (just nu iaf) som hindrar personer på vissa platser i världen att inte se avsnittet. Utan det verkar fungera för precis alla.

Se avsnitt 1: "The Red Serpent" här.

Edited by Cartman, 20 January 2010 - 13:23.

#46 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 20 January 2010 - 22:01

Kunde inte låta bli nu när Starz var så snälla att de bjöd på ett avsnitt.

Håller med Super85 i stort, mycket naket, en hel del sex, våldsamt och blodet sprutar. Mycket svordommar, men jag tyckte inte att et var så mycket att de störde. Visuellt tycker jag det funkar bra, även om det är lite väl uppenbart ibland att det är filmat framför en greenscreen. Plus att när blodet sprutar som värst så är det också uppenbart här och där att det lagts till i efterhand med datorhjälp. Överlag bra prestationer, John Hannahs rollfigur (han är väl kanske mer känd som klantrumpan "Jonathan" i Mumien-filmerna) har stor chans att bli en av mina favorit karaktärer. En rolig kommentar han fällde var »Han har fingrarna instukna i de rätta a**lena« (om jag hörde rätt dvs). Lucy gjorde bra i från sig - även om hon har en relativt liten roll i det här avsnittet. Helt klart lovande nog för att jag skall fortsätta titta. :D

Visst tänker man lite på "300", "Gladiator" och "Spartacus" men det är egentligen bara naturligt. ("Gladiator" är vl f.ö. bara ett plagiat på klassikern "Fall of the roman empire"?)

BTW, liten nördvarning men jag siktade en "Daisy Lawless" i eftertexterna under titeln "Junior Assistant". :D

Edited by XC, 20 January 2010 - 22:03.

fqq5BYam.jpg

#47 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 20 January 2010 - 22:27

Jag tycker att man tänker betydligt mer än "lite" på 300 när man ser actionscenerna. Mycket mer än någon annan produktion som handlar om ungefär samma tidsperiod. Hela "häftigt s*it fram en greenscreen, tuffa halvankna biffiga män och tuff musik med lite rock gitarrer" grejen är ju rakt från 300. Likaså att "skurksidan" ser ofta ut som monster-äckel (även om de är lite mer realistiska) som i "300". Och hur man kastar spjut, eller duckar, eller slår av nånting på sin motståndare. För mig påminner de scenerna om inget annat än "300" så att det nästan är kopierat rakt av.

Jag vet inte om det är på grund av det,men min teori om svärandet är att många av manusförfattarna har jobbat med TV för vanliga amerikanska TV-kanaler där man knappt får säga damn och he*l. Så det blir som att de får lite tourettes och bara svär utav helv*te. Jag har inga problem med svordomar heller, tyckte bara att det ibland känns lite för onaturligt att folk snackar sådär. Realism är inte något jag ser som något man måste ha, men realistiska karaktärer och lite realistisk dialog uppskattar jag alltid.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#48 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 21 January 2010 - 08:42

De har ju aldrig dolt att det finns mycket inspiration från hur 300 gjordes, och mycket av fightingupplägget använde man redan i Legend of the Seeker.

Jag tycker det låter som en ganska trovärdig teori om svärandet, jag har också för mig att det sades i en intervju att Starz ville att serien skulle pressa mot gränserna lite. Kanske gick det överstyr. Sedan upplevde jag som att det mesta av svärandet var just i krigsscenerna, och att de avtog i de mer "civiliserade" scenerna. Iaf så är det så jag kommer ihåg det i efterhand.

fqq5BYam.jpg

#49 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 26 January 2010 - 22:16

Liten artikel i Aftonbladet

Nya tv-serien "Spartacus" | TV | Nöjesbladet | Aftonbladet

Nya tv-serien: en orgie i sex och blod

"Spartacus: Blood and Sand" får "Rome" att verka som rena barnprogrammet, skriver The Sun. Den nya tv-serien som nyligen haft premiär i USA är en orgie i sex och blod. Serien berättar historien om Spartacus om blir förrådd av romarna och måste slåss som gladiator för att vinna sin frihet.

Serien chockade tv-tittarna i USA när den hade premiär förra fredagen och tv-bolaget ska redan ha gett klartecken för en andra säsong, skriver The Sun.

#50 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 27 January 2010 - 09:37

Att det skulle bli blod och ex har det ju snackats om en hel del sedan serien annonserades. Men kanske de flesta inte riktigt förstod exakt till vilken magnitud de snackade om. :)

BTW, Starz bjuder oss alla på ytterligare ett avsnitt:
Spartacus S01×E02 @ Starz.com

Edited by XC, 27 January 2010 - 09:37.

fqq5BYam.jpg