Jump to content

Photo

Legend of the Seeker - Säsong 2

• Please log in to reply
208 replies to this topic

#26 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 20 April 2010 - 18:01

Hade du? Intressant. :)

Båda karaktärerna utvecklas ju, men jag tror att det i mitt fall med Auto, faller på att han är den som utvecklas minst av honom och Joxer. Det är väl kanske inte så lustigt då Joxer är en återkommande karaktär.

På tal om det, vore det inte hög tid att få med Lucy eller Renée på ett hörn? Lucy kanske har lite för många järn i elden för att hinna med det, men Renée kanske skulle vara intresserad? Det är ju så många andra med anknytning till Xena som är inblandade i den här serien, så varför inte ta steget fullt ut. :D

#27 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 20 April 2010 - 18:03

Håller med om att Auto inte utvecklas så mycket mellan avsnitten, han kör på i sitt race. Joxer ligger några noslängder före där. :)

Det sista jag hörde om saken, innan säsong 1 körde igång, var att det inte skulle ske i första säsongen. Och jag tror inte det lär ske inom den här. Men jag håller med - de får gärna klämma in Hudson Leick i en lämplig roll någonstans också. :D

Edited by XC, 20 April 2010 - 18:03.

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#28 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 20 April 2010 - 18:46

Hudson Leick? Ja, tack. :D

Dom har ju kommit så långt i produktionen av säsong 2, så man borde ju ha hört något om det ifall någon Xena-skådis var på ingång. Men kanske in framtida säsonger. Hur var det med den saken nu igen, blev det officiellt klart med en tredje säsong eller är det fortfarande osäkert? :(

#29 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 20 April 2010 - 18:57

Jo - chansen är liten att de fått med någon större Xena-bekant. Om de inte hållit det väldigt hemligt då. Många förstå sig påare säger "alrig en chans" typ. Men det har inte släppts så mycket info alls ännu.

Edited by XC, 20 April 2010 - 18:58.

fqq5BYam.jpg

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#30 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 21 April 2010 - 13:07

Jag minns inte hur det var på "Xena-tiden" när det var någon äldre karaktär eller en viss skådespelare som skulle göra comeback. Höll dom det hemligt då, eller läckte det oftast ut? Jag håller tummarna för att det blir en fortsättning. Iofs har jag som sagt inte sett så mycket av säsong 2, men allt verkar ju vara riktigt bra. :)

#31 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 24 April 2010 - 13:05

Den här bilden spoilar egentligen ingenting inför nästa avsnitt.

Spoiler

Det är något med den som är obehagligt kusligt... :ph34r: :lol:

Edited by XC, 24 April 2010 - 13:06.

fqq5BYam.jpg

#32 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 26 April 2010 - 14:42

:lol2: Speciellt om det visar sig vara så att man får se exakt samma sak i själva avsnittet sedan. ;)

#33 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 26 April 2010 - 15:17

Jo - det skulle ha en viss effekt, inte sant? :lol:

fqq5BYam.jpg

#34 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 26 April 2010 - 16:50

Eller så får vi en till Xena-referens där avsnittet visar sig utspelar sig i nutid. ;) :lol:

#35 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 26 April 2010 - 17:02

Det skulle vara något det. :lol:

fqq5BYam.jpg

#36 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 15 August 2010 - 09:04

Fredagen den 3e september har andra säsongen premiär.

--
Länkkarta:

Nyhetstråden.
Säsong 1-tråden.
Säsong 2-spoilers.
Episode Guide.
S.O.S. - Save Our Seeker.

Edited by XC, 04 September 2010 - 07:26.

fqq5BYam.jpg

#37 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 15 August 2010 - 16:14

Yay! :hurrah: Det var bra mycket snabbare än vad jag någonsin hade vågat att hoppas på. Det här ser jag verkligen fram emot då jag har säsong ett färskt i minnet.

Edited by Cartman, 15 August 2010 - 16:15.

#38 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 15 August 2010 - 16:17

Ser också fram emot den, säsongen är verkligen bra.

Synd att knäppskallarna på andra sidan Atlanten inte såg det på det viset. :(

fqq5BYam.jpg

#39 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 15 August 2010 - 16:25

Det är ju lite bitterljuvt att se fram emot en ny säsong av en så bra serie, men trots allt veta om att den är nedlagd och att det (troligtvis) inte blir någon fortsättning. Med tanke på hur bra den första säongen är så lär en viss besvikelse infinna sig om dom toppar den med säsong två och sedan är det slut. :(

Man får försöka att vara nöjd med det man får.

Edited by Cartman, 15 August 2010 - 16:26.

#40 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 03 September 2010 - 18:55

Det verkar inte vara något avsnitt idag då det enbart är fotboll i TV6 tablå. Dagenstv.com säger dock att man börjar visa säsong 2 Fredag 10/9 klockan 20:00 (med repris på Lördag 11/9 klockan 16:00).

#41 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 04 September 2010 - 07:25

Märkte det jag också, uppdaterar rubriken.

fqq5BYam.jpg

#42 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 04 September 2010 - 14:07

Vilka lurare... Hoppas det inte dyker upp mer sport som tar bort fokus från mer intressanta saker. ^_^

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#43 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 12 September 2010 - 18:11

Jag tyckte det var en trög start på nya säsongen med ett avsnitt som inte fångade min uppmärksamhet. Fick lite känslan av att, jaha, nu fortsätter vi kriget i något ny tappning. Men det kanske ger sig om några avsnitt? Ska iaf fortsätta följa den.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#44 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 14 September 2010 - 13:11

Kan hålla med om att det kanske inte var någon direkt rivstart. :) Som jag skrev #sist så kan det vara så at man ville få fram en känsla av vakuum efter Darken Rahls bortfall.

fqq5BYam.jpg

#45 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 15 September 2010 - 14:39

Marked

Bra start med Rahl i "underriket" och sedan fighten mellan Richard och monstret (en screeling enligt wikipedia). Intressant scen mellan Cara och den nya Mord-Sithen (Triana), bra spelad av Charisma Carpenter. Jag vet inte om jag kanske missade det, men har hon en återkommande roll? Intressant att veta vad Richards öde är. Likaså att se hur Triana tillsammans med dom andra sviker Cara (som är en av seriens mest intressanta karaktärer för tillfället) på uppdrag av Rahl och sedan kidnappar flera barn. Bra scen mellan Zedd och Shota (så trevligt att få se mer av henne och Danielle Cormack igen). Speciellt intressant är ju det som sägs mellan Shota och Zedd. Även ett bra avslut på avsnittet där Richard blir märkt av Rahl.

Några andra observationer. Richard ser bra ut med skägg. ;) Riktigt bra musik av LoDuca. Snyggt avsnitt rent visuellt. En riktigt vuxen ton på det hela. En bra start på säsongen och den ser ut att kunna överträffa den förra som redan den var väldigt bra i mitt tycke. Även synd då man hela tiden är medveten om att i takt med att serien blir bättre så närmar man sig slutet.

Edited by Cartman, 15 September 2010 - 14:44.

#46 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 15 September 2010 - 14:54

Tror Triana bara var med det här avsnittet .

Jo, scenerna mellan Cara och Triana är intressanta och att de övriga Mord'Sithen går bakom ryggen på Cara är riktigt intressant. Och det var väl kanske inte så oväntat att Kahlan skulle ändra sig där på slutet. :)

fqq5BYam.jpg

#47 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 15 September 2010 - 15:53

Äsch då! Misstänkte att det kunde vara så, men lite trist är det allt om det stämmer.

Angående det du skrev om tidigare via din länk, så håller jag med dig. Den nya profetian är klart bättre och betydligen mer intressant än den tidigare. :)

#48 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 15 September 2010 - 17:24

Den var ju betydligt mer spännande serverad dessutom än den senaste: Du är den sanne sökaren! Grattis du skall öda Darken Rahl... :P

fqq5BYam.jpg

#49 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 16 September 2010 - 16:31

En fråga. Får säsongen ett ordentligt avslut eller blir det ett tydligt "fortsättning följer" slut?

#50 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 16 September 2010 - 16:37

Den får ett riktigt avslut, precis som med säsong 1 så lämnar man åt nästa säsong att haverera världsfreden .

fqq5BYam.jpg